[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 21:31

Ik word echt helemaal gestoord van hem. :') Ik had ze in een zelfgemaakt landje (prikpaaltjes) binnen ons weiland, zodat ze het lastigst te maaien stuk kaal konden eten. Maar Frum is 7 keer dwars door de omheining gegaan. Kon ik de paaltjes in 10 stukken weer uit het gras vissen. Ik was er helemaal klaar mee en nu staan ze weer gewoon in een groot stuk. Daar breng ik ze aan het halster heen. Nou ja, Frums moeder loopt los mee, de kerels heb ik samen vast. Maar Frum loopt in een passage naast me, maakt vage steigersprongen, bokt naar Sam (die zich dan een ongeluk schrikt) en loopt soms achteruit mee, omdat hij heel hard wil, maar hij weet dat hij niet mag trekken. Dus dan kijkt hij mij aan en loopt hij voor me uit, alleen dan achterwaarts. :7 Intussen probeer ik Sam wat mee te trekken, want die loopt heel traag. Ik word nog net niet gevierendeeld.

Hij voelt zich erg goed. Hij ziet er alleen niet uit. Nog niet helemaal in zomervacht, wilde manen en een dikke laag klei.

Vandaag had ik concours met de moeder van Frum en die had ik vastgeknoopt aan de paddock, omdat ze daar mooi rustig staat als ik wil vlechten. Nou, geen doen. Er hangt een oranje mormel in de deken, in de manen, aan het halster, kauwt aan de omheining, steelt mijn emmers, steelt mijn borstels, jaagt op Sam, bijt in mijn jas, doet rare schrikacties, zodat zijn moeder zich rot schrikt en ik bijna van het krukje kukel, etc. etc. :roll:

Het is echt een lieverd en hij doet het alleen omdat hij strontjaloers is op het geknutsel aan zijn moeder. Frum wil ook knotjes. Maar ook al is hij zich van geen kwaad bewust, ik krijg wel en punthoofd van hem. :') Vanaf morgen probeer ik weer iets meer met hem te gaan doen. Dan wordt hij wat makkelijker in de omgang.

Balou_k

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:52

Enige wat ik kan zeggen: Hahahhahahahahah

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:57

_O- _O- _O-
Duidelijk energie in overvloed

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:13

Ik lees al een tijdje mee, ik vind m echt geweldig! En ik kan gewoon helemaal meeleven en voelen op de manier zoals je schrijft! Ik zie gewoon voor me hoe die dan bezig is met 'klieren'. Heerlijk mannetje. Fijn dat t nu goed met m gaat! Nu weer snel terug onder m'n steen...

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:26

_O- Heerlijk toch, zo'n grote jaloerse ondeugd :D Fijn dat het in ieder geval nog goed met hem gaat! Denk dat je dit niet had durven hopen toen je de diagnose hoorde...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 22:40

Bij diagnose wist ik even niet wat te denken. Het enige wat ik toen aan hem had gezien, was het kruisen van zijn voorbenen, omdat hij ongeduldig was. Het heeft een aantal dagen geduurd voordat de mensen van de opfok het ook konden zien.

Maar toen wij hem ophaalden... Man, wat was 'ie toen slecht. Verschrikkelijk. Eerlijk, ik gaf het drie weken. Drie weken in de wei, nog even genieten en dan einde verhaal. Ik werd helemaal gek toen ik hem zo slecht zag. Hij was gesedeerd voor de trailerrit en dat deed hem duidelijk geen goed. Heb hysterisch staan huilen. Maar een jaar later loopt hij er nog steeds. Zijn ataxie zal wel niet minder geworden zijn, maar hij leert er wel beter mee omgaan.

We bekijken het van dag tot dag en ik ben blij met elk extra uurtje. Zoals hij nu (al geruime tijd) is, lijkt hij nog een poos vooruit te kunnen. :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:49

Op dat gebied is het misschien maar.goed dat hij het op jonge leeftijd heeft gekregen, jonge dieren zijn zo flexibel en.passen.zich nog makkelijk aan.
Heb een paard gehad die het op oude leeftijd kreeg en dat was idd binnen een paar weken einde oefening :(

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:21

Ik heb maar een woord voor je verhaal: wauw!!!!

Petje af hoe je met hem en zijn probleem omgaat....

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 20:54

Afbeelding

Ben maar eens met hem naar de bak gewandeld. Hij blijkt trein- en verkeersmak te zijn. :P Tegelijk met twee auto's over de spoorwegovergang, Frum doet nergens moeilijk over. Ik wandel in 10 minuten naar de bak via de berm naast het fietspad, maar dan loop je dus wel krap 2 meter van het spoor af.... 4 treinen tegengekomen, maar hij doet er niets op.

Bij de club vonden ze dat Charlotje wel extreem fris en kijkerig was in de bak. Net alsof ze er voor het eerst van haar leven was. "Hij is ook voor het eerst in de bak. Dit is de zoon van Charlotje." :Y) Ik maak het ze wel moeilijk met 3 vossen op rij met compacte bouw en redelijk veel wit...

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:00

Haha geweldig! Fijn hoor dat hij zo braaf is. Dat kan ook niet anders, jullie hebben al zoveel gekke fratsen met hem uitgehaald hahaha :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 21:27

Noooouuu, mijn moeder zat vanochtend nog te verkondigen dat Frum waarschijnlijk nooit in de bak zou komen. Want dat zou niet lukken met de treinen e.d. :P Ze kwam dan ook heel geschrokken aangefietst toen ik al bijna weer thuis was (ze merkte pas later dat ik met Frum op stap was). Haha. Maar als ik een ingeving krijg als ik met een paard bezig ben, dan voelt dat blijkbaar goed en dan gaat er ook nooit iets fout. Het is pas een uitdaging als ik ergens over twijfel.

Frum is soms wat baldadig en onoplettend met lopen, dus dan moet ik er constant voor zorgen dat hij me niet omver loopt. Nu had ik hem op het erf eerst herinnerd aan onze afspraken (ik loop voorop en als ik stop, dan stop jij ook en graag VOORdat je over me heen walst). Dat scheelt behoorlijk. :)

Jaimylover13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:16

ik zag dit topic weer voorbij komen en had al hele tijd niet meer op bokt gezeten,, wat fijn dat het nog zo goed met hem gaat :) hopen dat je nog veel van hem mag genieten en wat heeft dat paard van jou gekke fratsen hahaha lach me ziek van de capriolen die die uithaald!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:32

Haha, wat schrijf je toch ontzettend leuk over Frum zijn capriolen :D leuk om te lezen! :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:55

Heerlijke updates weer. Voor mij leerzaam om wat meer over ataxie te lezen, en verder gewoon lachwekkend om meneer zijn streken :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:52

Een paard uit duizenden. Kan niet wachten om de rest van je verhalen te lezen, al moeten die nog plaatsvinden. :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 11:46

Poging 2 naar bak lopen:

Afbeelding

Foto na ongeveer een half uur. Daarvoor voelde ik me net een voorbrenger op show met een doorgedraaide hengst aan de hand 8)7 8)7 8)7 Net toen ik in de bak was, ging een clubgenootje met een pony voor de kar om de bak heen rijden. Nou, klaar ben je met Frum aan de hand, whaha.

Hij vindt het doodeng en fantastisch tegelijk. Dit gaan we dus nog wat vaker doen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:47

Mooi hoofdstel heb je voor hem!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:49

Doodeng maar niet atactisch?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 11:53

Als hij loopt nooit last, maar stilstaan vindt hij verschrikkelijk (zijn moeder ook en die is helemaal niet atactisch of kramperig). Dan gaat hij extreem schrapen, slaan met voorbenen en dan ook zijn voorbenen kruisen en wat op slot staan. Maar hij kan er dus wel elk moment 'uit' door voorwaarts, achterwaarts of opzij te stappen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:54

Dat is geweldig :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:55

Wat een grappenmaker zeg! :D
En fijn dat hij alles zo leuk vind! :j

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:22

Wat een ontzettende grappenmaker. Voelt zich duidelijk goed.

Laarski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:03

Heey Lorette!

Ik heb weer eens rustig dit hele topic doorgelezen, en wat gaan jullie toch geweldig met elkaar om!!
Vind Frummel nog steeds een kanjer om te zien!! Wish you all the best! Leuk om te zien hoe hij doorgroeit vanaf veulen! en om mijne te vergelijken met de andere Fjes :D!!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 11:17

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Frum is vandaag 3 jaar geworden!

Afbeelding

Op de achtergrond de stal waarin hij precies 3 jaar geleden is geboren:

Afbeelding

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:19

gefeliciteeeeeerd!