Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:00

Hmm.. dat is anders geen slecht aangeschreven kliniek ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:01

Kan ook niet geloven dat die iets goedkeuren als het mis is!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:03

vonneke schreef:
Kan ook niet geloven dat die iets goedkeuren als het mis is!

Ik sluit me hierbij aan.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:03

Nu ja, de paarden worden daar allesinds allemaal gekeurd. Mijn merrie ook, twee keer ieder jaar op dezelfde datum. Klinisch en rontgenlogisch goed gekeurd... Vind het wat vreemd, dat dat precies op dezelfde datum is. En dat een paard met zoveel problemen dan toch goed gekeurd wordt. Is mijn mening....

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:04

:=

Ik laat morgen ook keuren in Moergestel :=

:+

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:05

Nu ja, veel succes Yelly. Maar mijn nieuw paard, wordt door moergestel allesinds niet gekeurd. Andere mensen hebben mij hier ook al voor gewaarschuwd.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:08

Naah die kliniek staat altijd goed aangeschreven.

Kan me niet voorstellen dat hun erkende paardenartsen zich in laten met fraude..

Ik weet niet of die handelsstal evt ook gegeven bewerkt ;)?
laatst was er ook al zo'n gozer die die klinische rapporten echt net echt maakten :j Met dus een handtekening van een DA die dat paard nog nooit had gezien laat staan gekeurd.

In de handelwereld gebeuren rare dingen!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:09

Ach, ik heb ook veel goede verhalen gehoord :) We hebben de kliniek zelf gekozen, we mochten haar ook elders laten keuren :)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:09

Arabiertje* schreef:
Liefst gewoon antwoorden, in plaats van er opnieuw een heisa over te gaan maken. Voor de meeste inderdaad een domme beslissing, heb gewoon mijn hart gevolgd het geprobeerd en het is niet gelukt. Ik kan het mezelf niet kwalijk nemen dat ik het niet heb geprobeerd, maar ik kan nu niet anders meer. (Ik heb al een paard van JVDH) En deze is niet correct. Heb ook een overeenkomst met JVDH, en idd zoals Somebody zegt. Binnen de 6 maand is er een inruil... Heeft niets te maken met weinig verstand, ik wil gewoon genoeg mensen mee hebben zodat ik hun meningen enzo kan overwegen. En dat ik zo opnieuw weer geen miskoop ga doen, natuurlijk zijn die mensen geen dierenartsen. Maar er zijn mensen die van op het eerste zicht zowat kunnen zeggen of een paard mankt of niet.

Hoi Arabiertje,

Ah, je gaat Warona toch terug brengen?
Ik denk dat dat een goede keus is, en goed dat je die beslissing maakt.
aan je verhalen te lezen, was dat geen makkelijke keuze.
Goed dat je iemand mee vraagt.
misschien moet je bij jezelf heel goed nagaan wat je in een paard zoekt.
en laat je daarin niet leiden door een lief koppie oid... dat kan een grote valkuil zijn.

Ga eens kijken naar paarden, maak een filmpje en ga thuis eens goed kijken, misschien samen met iemand die er verstand van heeft en ga eens na of een paard goed loopt of niet.
je kan er zelf veel van leren en je kan jezelf wat trainen in je zicht op paarden. Neem de tijd om een paard uit te zoeken.... je wil er waarschijnlijk ook even mee doen.
dus, niet gelijk kopen!

en, dat is een vraag waar ik gewoon nieuwsgierig naar ben, krijg je gewoon je geld terug als je geen paard bij JVDH vindt?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:10

driebergen schreef:
en, dat is een vraag waar ik gewoon nieuwsgierig naar ben, krijg je gewoon je geld terug als je geen paard bij JVDH vindt?

Nee! Lees de kleine lettertjes in het contract van JvdH zeer goed, je krijgt geen geld terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:10

Arabiertje* schreef:
Nu ja, de paarden worden daar allesinds allemaal gekeurd. Mijn merrie ook, twee keer ieder jaar op dezelfde datum. Klinisch en rontgenlogisch goed gekeurd... Vind het wat vreemd, dat dat precies op dezelfde datum is. En dat een paard met zoveel problemen dan toch goed gekeurd wordt. Is mijn mening....

Twee keer, ieder jaar op dezelfde datum, dat begrijp ik niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:11

Yelly schreef:

Welke arts heb je?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:13

vonneke schreef:
Yelly schreef:

Welke arts heb je?

Mijn vriend heeft de afspraak geregeld := Aangezien ik de artsen toch allemaal niet ken, heb ik ook geen voorkeur doorgegeven.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:13

nee, daar was ik al bang voor.
Ik had gewoon geen goed gevoel bij die stal toen. heb er een paar rariteiten van paarden gezien en ben snel vertrokken.
contract niet eens gelezen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:15

Yelly, zal vast wel goedkomen, zijn allemaal kundige artsen.
Vind ze er niet top 'sociaalvaardig' maar zijn wel zeer kundig!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:16

Mijn merrie is in 2010 en 2011 gekeurd, op dezelfde datum twee keer door dezelfde dierenarts. Het eerste was volledig klinisch gezond paard, bij de tweede werd er enkel een schieffel gevonden maar ook nog steeds als klinisch gezond paard haar foto's waren ook helemaal goed, terwijl die van een jaar terug zijn. Je wilt niet weten hoeveel blokkades dat paard heeft, dat ik moeilijk kan geloven dat dat zo maar op een jaar gebeurd kan zijn. Maar ik ga hier niemand zwart maken, wie of wat dan ook vervalst heeft, ik zal het nooit weten. Zijn er voor de rest nog goede dierenartsen?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:17

Ik laat zelf maar bij 1 dierenarts keuren, al komt het paard uit Groningen vandaan. :D
Erik Bergman, Kliniek de Lingehoeve te Lienden.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 02-05-12 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:19

Welke naam staat er op het rapport A? mag ook via pm.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:20

Wolvega, Emmeloord, Bodegraven, Utrecht,

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:22

Laat ik je deze avond weten, ligt in de auto en mijn moeder is daar mee werken.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:22

Is Utrecht goed?

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:23

Het is wat met dat keuren! Ik weet ook wel dat ik het ook door mijn 'eigen' DA laat doen, heb ook al informatie bij hem opgevraagd en ik vertrouw er ook op dat hij gewoon eerlijk is en ook aangeeft wanneer het niet verstandig is om een paard te kopen..
Dus dat scheelt.. Nu alleen nog een paard :) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:25

Mij maakt het eigenlijk niets uit wie er keurt, als het maar een kliniek is die goed aangeschreven staat.
Als ik keuze heb en het is in een paard hier in de buurt dan ga ik naar de kliniek in St. Oedenrode

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:25

Iris__Bennie schreef:
Het is wat met dat keuren! Ik weet ook wel dat ik het ook door mijn 'eigen' DA laat doen, heb ook al informatie bij hem opgevraagd en ik vertrouw er ook op dat hij gewoon eerlijk is en ook aangeeft wanneer het niet verstandig is om een paard te kopen..
Dus dat scheelt.. Nu alleen nog een paard :) :D

Idd! :D Alles is geregeld, incl dierenarts voor keuring, maar nu nog een paard... :+

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:26

Ik heb eigenlijk geen flauw idee of utrecht keurt? Lijkt me eigenlijk wel. Maar je moet er geen moeite mee hebben als je daar komt dat je allemaal studentjes erbij hebt :D