Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stef schreef:Mioux schreef:de mini pony destijds is wel puur gefokt op de maat, dat heeft de eigenaar destijds op tv gezegd (heb ik gevolgd want vond apart)Of het vaker gebeurd , weet ik niet.
Wallie: Denk dat je ook wel wat minder arrogant mag doen hoor![]()
![]()
Dwerggroei is iets héééél anders dan een klein paardje (het komt nl ook bij friezen voor)
stef schreef:ringstewards?
ach tja.... heb jij uberhaubt, bij welke sport dan ook, weleens een ringsteward in zien grijpen? Is van de zomer nog een hele discussie over geweest over een western trainer.
mltex schreef:VS heeft veel staten, achtergronden en al wat meer. Er zal ook veel aan gedaan worden maar verschillende staten verschillende historie en wetgeving.
Net zoals Europa, en ik wil ook niet aangekeken worden hoe de Roemenen met de straathonden omgaan. En hoe ze in Ukraine met de vrouwen omgaan om ff dwarsstraat te noemen.
Ailill schreef:Wallie schreef:don't care.. wou graag even reageren op de eerste pagina..
Da's ook goed, deze zaken moet imo bij iedereen bekend zijn
mltex schreef:Ik denk niet dat het veel te maken heeft met het groot en machtig willen zijn. Dit zijn gewoon rotte appels binnen een beperkte groep die zich met paarden bezig houdt.
stef schreef:maar ff.... ik volg het hypp verhaal even niet, Naar mijn weten is hypp een spieraandoening, die terug gaat op de hengst Impressive. Dit is erin geslopen en wordt naar mijn weten niet bewust gefokt (er zal ongetwijfeld een handje vol zijn die dat wel doet), maar een serieuze fokker zal zijn paarden testen op Hypp, en daarop zijn combinaties afstemmen.
Dit is net zoals dat dwerggroei niet bewust gefokt wordt bij minipaarden (wederom, enkele uitzonderingen daar gelaten)
stef schreef:Met als verschil dat menselijke sporters een keuze hebben, dieren niet
bethje31 schreef:Totilas vindt ik geen extreem gefokt paard.
bethje31 schreef:Ok hij lijkt niet echt op een prezwalski maar verder voldoet in feite aan de standaard proporties van een gemiddeld paard en fysiek functioneert hij perfect.