Waar zijn we mee bezig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Waar zijn we mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:53

hahaha :D

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:54

LadyMadonna

Mioux schreef:
@stef -> ben blond he, hou er rekening mee hahahah

Ik ook, maar zo krijg je nou (no offence) rare praat de wereld in.
Wederom dat van die klok en die klepel

Rivaldo

hestejente schreef:
In Engeland :D

Enne, als we het vertalen naar Nederland: denk jij dan dat de DB naar de grote dressuurconcoursen gaat om daar orde op zaken te stellen?

Klopt, dom *D

Daarvoor zijn de stewards toch?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:55

stef schreef:
Mioux schreef:
de mini pony destijds is wel puur gefokt op de maat, dat heeft de eigenaar destijds op tv gezegd (heb ik gevolgd want vond apart) :) Of het vaker gebeurd , weet ik niet.

Wallie: Denk dat je ook wel wat minder arrogant mag doen hoor :P :D :D

Dwerggroei is iets héééél anders dan een klein paardje (het komt nl ook bij friezen voor)

Dat is niet altijd waar. Teckels bijv hebben wel een afwijking waardoor ze niet alleen heel klein maar ook heel erg uit verhouding groeien, mensen kunnen zo'n zelfde afwijking ook hebben en dan heet het wel gewoon dwerggroei.

EDIT: die vorm van dwerggroei heet Achondroplasie, hierbij groeit de romp wel maar blijven de ledenmaten kort.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 07-03-12 16:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:55

dwerggroei is dus iets met de botten? (ja sorry hoor echt super mega blond !) op google zie ik namelijk alleen maar achterhanden die te klein/kort zijn. en ook alles niet in proporsies

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:57

Rivaldo schreef:
Daarvoor zijn de stewards toch?

Waar komen die stewards vandaan? Dat zijn toch mensen van de organisatie?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:57

ringstewards?

ach tja.... heb jij uberhaubt, bij welke sport dan ook, weleens een ringsteward in zien grijpen? Is van de zomer nog een hele discussie over geweest over een western trainer.

Liedje: Een klein mens is ook niet gewoon een klein mens, net alsdat een teckel niet gewoon een kleine hond is. Hier is allemaal sprake van een afwijking in de genen, wat met dwerggroei (zoek even op thumbelina) ook zo is.
Echter, een paardje kan heel goed 70cm te zijn en correct in elkaar zitten (en dus geen dwerg)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 17:00

Wallie schreef:
don't care.. wou graag even reageren op de eerste pagina..

Da's ook goed, deze zaken moet imo bij iedereen bekend zijn :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:04

stef schreef:
ringstewards?

ach tja.... heb jij uberhaubt, bij welke sport dan ook, weleens een ringsteward in zien grijpen? Is van de zomer nog een hele discussie over geweest over een western trainer.

Daar moest ik ook meteen aan denken.

Ik heb weleens een ringmeester in zien grijpen. Had het zelf moeten doen maar kreeg wel te horen dat mijn paard onregelmatig was toen ik van de baan kwam. Wat ook zo was. Ook heb ik weleens een ringmeester heel kritisch staan kijken naar een combinatie van neusriem en bit (in dit geval: lage neusriem icm kneveltrens) Was zeg maar een opbouwende discussie met de ruiter.
Ook heb ik weleens aan degene die de bit- en hoefcontroles deed doorgevraagd over wat haar bemerkingen waren over de voeten van een paard dat gele kaarten kreeg omdat ik toevallig weet dat dat paard door dezelfde bekapper wordt bekapt als het mijne. Ik heb het er zelfs nog met mijn bekapper over gehad. Ik heb zelfs besloten, juist omdat mijn paard, itt de meeste andere, geen ijzers heeft, om niet mee te doen aan die wedstrijd vanwege de ondergrond. Dat was overigens niet het enige criterium. Dit waren overigens allemaal wedstrijdjes die niet door de KNHS worden gereglementeerd.

Maar ik ben dan ook maar een recreatieruiter met een lief, dik paard. Als ik mijn boterhammen moest verdienen met wedstrijden rijden had ik misschien ook wel wat anders gedaan.
Laatst bijgewerkt door Koper op 07-03-12 17:07, in het totaal 2 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:05

Correct in elkaar zitten is natuurlijk nogal lastig te defineren en een klein dier dat niet correct in elkaar zit hoeft ook nog niet perce dwerggroei te hebben. Er is wel een verschil tussen een klein dier en een dier met dwerggroei maar Hééél anders zou ik niet zeggen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:06

hestejente: maar rij jij (geen idee hoor ;) ) wedstrijden waar veel geld mee gemoeit is?

Liedje klopt, maar dwerggroei heeft dus niks te maken met klein fokken an sich, en jij liet (vond ik) overkomen alsof klein en dwerg per definitie aan elkaar gelinkt zijn. Dat probeer ik uit te leggen dat dat dus niet zo is

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:08

stef schreef:
hestejente: maar rij jij (geen idee hoor ;) ) wedstrijden waar veel geld mee gemoeit is?

Zie mijn edit :) Als ik wel die wedstrijden zou rijden zou ik het misschien ook anders doen. Als dat mijn aard zou zijn. Maar ik vind mijn paard leuker dan wedstrijdjes, enorme softie dat ik ben.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 17:09

mltex schreef:
VS heeft veel staten, achtergronden en al wat meer. Er zal ook veel aan gedaan worden maar verschillende staten verschillende historie en wetgeving.
Net zoals Europa, en ik wil ook niet aangekeken worden hoe de Roemenen met de straathonden omgaan. En hoe ze in Ukraine met de vrouwen omgaan om ff dwarsstraat te noemen.

Dat is het punt niet. . . ze noemen het the UNITED states of America, niet zonder reden lijkt mij. Ze willen toch zo graag groot en machtig zijn? Dan moeten ze ook de ballen hebben om in te zien dat er tussen al die inwoners een hele hoop verkeerde zitten.

En wij gaan hier in 'Europa' dezelfde kant op als 'the states'. . . nog een jaar of 15/20 en we zijn lid van the UNITED states of Europe. Tegen die tijd wil ik me deels verantwoordelijk voelen voor hoe mensen in oost-europa met huisdieren omgaan, absoluut.

Maar er is iets met die Amerikanen wat ik al vanaf het begin probeer uit te leggen. Het l*llige is dat met dat niet lukt zonder met vooroordelen te gaan smijten dus ik hoop dat het later in dit topic duidelijk zal worden.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:16

Ailill schreef:
Wallie schreef:
don't care.. wou graag even reageren op de eerste pagina..

Da's ook goed, deze zaken moet imo bij iedereen bekend zijn :)

Ze zijn er daar ook echt wel mee bezig en tegen zie hier http://www.youtube.com/watch?v=CkyC1Fq6Msg

Ik denk niet dat het veel te maken heeft met het groot en machtig willen zijn. Dit zijn gewoon rotte appels binnen een beperkte groep die zich met paarden bezig houdt.
Kun je ook gaan wijzen naar de paarden/veetransporten van oosteuropa naar Italie, gaat ook over ons grondgebied en de EU heeft richtlijnen (waar niet aan gehouden wordt). Is nog vele malen gruwelijker dan dit en dat kunnen 'wij' al niet eens stoppen terwijl het onder onze neus gebeurd en het verboden is.
Hier heb je ook rotvolk die je niet kan stoppen daar net zo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:19

Of de transporten van argentinie naar Italie (met de boot) omdat europa de criollo heeft ontdekt... tja...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:19

mltex schreef:
Ik denk niet dat het veel te maken heeft met het groot en machtig willen zijn. Dit zijn gewoon rotte appels binnen een beperkte groep die zich met paarden bezig houdt.

Ja, dat denk ik ook :j
Het is net als met andere sporten, en dan dus de inzet van anabolen enz. 't Is niet alleen bij de paarden. Als er aan sport te verdienen valt zullen er mensen vals gaan spelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:20

Met als verschil dat menselijke sporters een keuze hebben, dieren niet

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:21

stef schreef:
maar ff.... ik volg het hypp verhaal even niet, Naar mijn weten is hypp een spieraandoening, die terug gaat op de hengst Impressive. Dit is erin geslopen en wordt naar mijn weten niet bewust gefokt (er zal ongetwijfeld een handje vol zijn die dat wel doet), maar een serieuze fokker zal zijn paarden testen op Hypp, en daarop zijn combinaties afstemmen.

Dit is net zoals dat dwerggroei niet bewust gefokt wordt bij minipaarden (wederom, enkele uitzonderingen daar gelaten)

Sommige mensen in Amerika schijnen N/H HYPPjes fantastisch te vinden om in te zetten voor de fok:
http://www.bertonqh.com/rawhide_outlaw.htm
Maar hier staan meerdere hengsten op:
http://www.rafterbsqh.com/sires.html
Waarvan een N/N ook dikbilkoeneigingen heeft...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:23

stef schreef:
Met als verschil dat menselijke sporters een keuze hebben, dieren niet

Of zoals een kickboksende kennis van mij zegt: als je ze zelf gebruikt moet je dat zelf weten. Als je je kind volspuit ben je een beest.

En daar ben ik het helemaal mee eens. Geldt ook voor dieren. Als iedereen het er toch eens mee eens zou zijn he :z

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:23

He Ailill het is inderdaad moeilijk om niet met vooroordelen te gaan smijten maar ik denk wel dat je kunt zeggen dat Amerikanen over het algemeen meer geneigd zijn tot extremen en dat ook normaler vinden. Het argument doe maar gewoon dan doe je gek genoeg is niet echt van toepassing.
Kijk naar die idiote religieuze cults die ze hebben, die overdreven verkiezingen, hun eten, hun porties, hun auto's en dus ook ook hun fokkers. Kan niet groot of extreem genoeg zijn...
Totilas vindt ik geen extreem gefokt paard. Ok hij lijkt niet echt op een prezwalski maar verder voldoet in feite aan de standaard proporties van een gemiddeld paard en fysiek functioneert hij perfect. De foto's die ik hier zag voldoen daar absoluut niet meer aan, paarden zijn misvormd en kunnen haast niet meer goed functioneren, die ruggen! Dat er nog iemand op gaat zitten ook! Wat een idiote manier van fokken en die manier van rijden ook! Om nog maar helemaal te zwijgen over die paarden op anabolen. Gewoon ziek, arme dieren.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:24

sommige ja.
Er zijn ook sommige mensen die dwergen inzetten
er zijn ook sommige mensen die dekken met een papierloospaard wat zo krom als een hoepel is omdat ze graag een veulentje willen.....
Maar omdat sommige het doen wil niet zeggen dat de basis slecht of niet goed is, en dat halterpaarden (want tja, halterpaarden dragen nu eenmaal hypp :roll: ) dus slecht zijn.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:26

stef schreef:
Maar omdat sommige het doen wil niet zeggen dat de basis slecht of niet goed is, en dat halterpaarden (want tja, halterpaarden dragen nu eenmaal hypp :roll: ) dus slecht zijn.

Afbeelding

Geen hypp, wel een 'winnaar' dus volgens een halterjury correct en het gewenste beeld.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:28

bethje31 schreef:
Totilas vindt ik geen extreem gefokt paard.

Het vetgedrukte zeg je goed afgezien van de schrijffout. Jij VINDT dat niet. Hij voldoet aan JOUW beeld van een normaal paard.
bethje31 schreef:
Ok hij lijkt niet echt op een prezwalski maar verder voldoet in feite aan de standaard proporties van een gemiddeld paard en fysiek functioneert hij perfect.

Maar paarden als Totilas komen van nature helemaal niet zo voor. Hij is idioot groot, beweegt nog veel idioter en vooral erg onefficiënt en hij heeft veel te veel heet bloed waarmee hij zich geen raad weet. Lees: het is een neurotisch, de hoogte in gefokt luchtkasteel.

Hij voldoet aan de wensen van de mens van deze tijd. Daarom vindt jij het geen extreem gefokt paard. Ook al is hij dat wel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:30

euh authentic...
SIRE: PAGE IMPRESSIVE
DAM: LETS SKIP TOWN
Registration #3337834 -- HYPP N/N
EVA NEG.
1995 AQHA Palomino Stallion

die is dus negatief....