Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:@ miniloe: Weet ik, maar ik wil niet dat ze opgehangen en onthoofd wordt. Ik zou dat niet aan kunnen zien.
xlaura: op wie reageer je nu?
Mindim schreef:Jolliegirl schreef:
Cat. 3 is voor vernietiging.![]()
Daar wordt niéts van gebruikt.
Nogmaals, kun je me misschien wijzen waar ik dat kan vinden? Ik kom dat niet tegen namelijk, ook niet bij de rendac.
ibouma schreef:Ine23 schreef:Paardenvlees is meestal erg eerlijk vlees, als je het bij een goede slager haalt komt het ook niet uit Argentinië, maar uit Europa waar de dieren meestal een mooi leven achter de rug hebben.
Hoe bedoel je uit Argentinie? de meeste paarden daar zien er beter uit en hebben het beter als de paarden hier.
Mindim schreef:Yamcha schreef:@ Langcara: zo voel ik dat ook. Daarom wil ik mijn paard ook niet laten slachten. Ik wil dat met de honden ook niet.
Je kunt een paard toch laten schieten en niet slachten?
Jolliegirl schreef:Maar op onze containers in de slachterij staat groot met koeienletters : Cat 3 -> Vernietiging!
Jolliegirl schreef:Je geeft ook een waslijst met regels tot betrekking van schone huiden.
Ik ga toch zeker niet al die paarden poetsen die wij slachten, of de schapen of koeien.
Laat staan dat ze dat in een slachthuis doen waar 1500 dieren geslacht worden.
Nee, dit gaat niet op. Dit wordt niét gedaan. Ook vuile dieren(met mest e.d) worden aangeleverd.
Het is ONZE taak mom ons gereedschap te desinfecteren na elke handeling...
Hier wordt absoluut niet streng op gecontroleerd.
Natuurlijk houden wij na het schieten de dieren zo droog mogelijk, en doen we als ze buiten staan en het regent, dekens op zodat ze droog en warm blijven.
Maar wij gaan echt de stront er niet vanaf halen of de wintervacht uitkammen...
Langcara schreef:Mindim schreef:Je kunt een paard toch laten schieten en niet slachten?
Hier aan huis?
Hij mag als het ooit zover komt overlijden in zijn eigen vertrouwde omgeving. Dat voelt voor mij het beste en ik denk dat het voor mijn paard ook zo voelt. Gewoon tussen zijn eigen maatjes.
ibouma schreef:Ine23 schreef:Paardenvlees is meestal erg eerlijk vlees, als je het bij een goede slager haalt komt het ook niet uit Argentinië, maar uit Europa waar de dieren meestal een mooi leven achter de rug hebben.
Hoe bedoel je uit Argentinie? de meeste paarden daar zien er beter uit en hebben het beter als de paarden hier.
Langcara schreef:Jolliegirl schreef:Waarom zo overhaast beslissen?
Wil je perse je paard niet slachten? en enkel schieten?
Wil je perse je paard niet naar het slachthuis brengen?
Ik heb al een beslissing genomen eens het zover is. En één ding staat gewoon vast: hij sterft hier, in zijn vertrouwde omgeving.
Langcara schreef:Jolliegirl schreef:Waarom zo overhaast beslissen?
Wil je perse je paard niet slachten? en enkel schieten?
Wil je perse je paard niet naar het slachthuis brengen?
Ik heb al een beslissing genomen eens het zover is. En één ding staat gewoon vast: hij sterft hier, in zijn vertrouwde omgeving.