Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xDeena_ schreef:Kent iemand nog ene verhaal van 3 a 4 jaar geleden. Ging over een meisje dat droomde over een eenhoorn oid, hij was toen ineens in haar kamer en zij moest hem helpen om de magie van de eenhoorns uit het zwarte woud ofzoiets terug te brengen. Daarvoor moesten ze naar een kasteel & het meisje ging met een van de veulens naar dat kasteel, toen ze de magie terughad gebracht kreeg ze ook een klein hoorntje op haar hoofd. Toen werd ze ineens wakker in haar bed, zonder hoorntje, ze dacht dat het een droom was oid en toen vond ze het hoorntje onder haar kussen.
Dat verhaal vergeet ik nooit meer, heb ik zovaak nagespeeld met een vriendinnetje toen ik 8 of 9 was
Oh en ik beken ook, ik lees de penny soms nog hoor
xxxvaleriee schreef:xDeena_ schreef:Kent iemand nog ene verhaal van 3 a 4 jaar geleden. Ging over een meisje dat droomde over een eenhoorn oid, hij was toen ineens in haar kamer en zij moest hem helpen om de magie van de eenhoorns uit het zwarte woud ofzoiets terug te brengen. Daarvoor moesten ze naar een kasteel & het meisje ging met een van de veulens naar dat kasteel, toen ze de magie terughad gebracht kreeg ze ook een klein hoorntje op haar hoofd. Toen werd ze ineens wakker in haar bed, zonder hoorntje, ze dacht dat het een droom was oid en toen vond ze het hoorntje onder haar kussen.
Dat verhaal vergeet ik nooit meer, heb ik zovaak nagespeeld met een vriendinnetje toen ik 8 of 9 was
Volgens mij heb ik die hier thuis nog wel ergens liggen!
Doanique schreef:(Weet niet of ie al is genoemd)
2 meisjes, Jet en (?), zijn allebei 16 geworden,
Jet krijgt een scooter en (?) krijgt een paard. Daardoor verwaterd het contact, en dan krijgt dat paard een veulen en dan is die Jet daar precies bij, en daardoor heet het veulen ook Jet.
Sheran schreef:Doanique schreef:(Weet niet of ie al is genoemd)
2 meisjes, Jet en (?), zijn allebei 16 geworden,
Jet krijgt een scooter en (?) krijgt een paard. Daardoor verwaterd het contact, en dan krijgt dat paard een veulen en dan is die Jet daar precies bij, en daardoor heet het veulen ook Jet.
'Mijn vriendin haat paarden' heet dat verhaal
Doanique schreef:*Opvlieging*
Oh! En een meisje dat een verwaarloosde pony krijgt/vindt, en die in de tuin zet maar ze mag er nog niet op rijden,
en dan zet ze die 'wei' af met banden oid. maar ze wordt thuis ook mishandeld.
En eentje over een meisje wiens paard weg moet en de buurman kijkt altijd zo boos naar buiten, maar dan gaat ie een stal bouwen in de tuin van dat meisje en dan mag ie toch blijven.
En over vikingen, met fjordenpaard Thor en het meisje dat op die boot blijft omdat ze Thor niet wil missen.
Tesoro, maar die had ik al gezegd geloof ik, over het circuspaard dat kwijt raakt.
Waves schreef:Oh, ik weet nog uit de Ponyclub een verhaal getekend door Lena Furberg.Over een meisje die woont een beetje afgelegen in een bos met haar ouders en zij krijgt een paard. maar een heel groot, niet zo mooi wit paard, echt een reus. Ze hebben heel weinig geld en ze kan geen zadel betalen dus rijdt ze zonder zadel. Ook naar de manege waar ze gepest wordt met haar grote malle paard. Uiteindelijk komt alles goed en krijgt ze een zadel.
Ik weet niet waarom ik me nou juist dit verhaal herinner. Heeft op een of andere manier indruk gemaakt. Als iemand dit verhaal nog ergens heeft liggen wil ik wel wat betalen als iemand het in wil scannen of opsturen.
moet ook zo 25-30 jr geleden zijn geweest
xDeena_ schreef:Kent iemand nog ene verhaal van 3 a 4 jaar geleden. Ging over een meisje dat droomde over een eenhoorn oid, hij was toen ineens in haar kamer en zij moest hem helpen om de magie van de eenhoorns uit het zwarte woud ofzoiets terug te brengen. Daarvoor moesten ze naar een kasteel & het meisje ging met een van de veulens naar dat kasteel, toen ze de magie terughad gebracht kreeg ze ook een klein hoorntje op haar hoofd. Toen werd ze ineens wakker in haar bed, zonder hoorntje, ze dacht dat het een droom was oid en toen vond ze het hoorntje onder haar kussen.
_Femkee schreef:Ooh, de Penny.. Ik heb boven nog iets van 3 á 4 stapels ervan liggen! hier zit de ponyclub ook tussen btw. Sommige verhalen herrinner ik me nog en ook sommige verhalen die ik hier voorbij zie komen komen me bekent voor.
Een verhaal vond ik ook erg mooi, dat was over een oma die haar ? verjaardag vierde met haar familie. Er komen pony's en ezels naar de mensen gelopen en haar klein kinderen jagen de ezels weg onder het mom van 'ezels zijn dom en horen hier niet' Dan verteld de oma over haar jeugd, over dat ze heeft moeten vluchten naar haar tante achter de berg, met haar beste vriendin (dochter van burgemeester die gevangen is genomen ivm. oorlog) en ze gaat met haar pony & ezel, met de ezel kon ze alles en hij deed ook alles voor haar. De ezel komt na een ongeluk te val vanaf een hoge berg, waardoor zij denkt dat hij dood is. Na enkele weken komt er een groep richting haar en vriendin en als ze goed kijkt is het haar familie, mét de ezel. Ze liggen ook samen begraven en de ezels op het feest van oma worden welkom geheten door haar kleinkinderen. Ik weet nog dat ik dit een prachtig verhaal vond en heb hem ook regelmatig gelezen!
Debbie's droom vond ik ook altijd heel erg mooi!
antje_vip schreef:Ik herinner me nog een verhaal uit de PonyClub; gaat een groepje meiden buitenrijden in de sneeuw. Tijdens de galop stapt 1 vd paarden in een gat en moet ter plekke worden ingeslapen. Ik moest ervan huilen zelfs
Uit de Penny: wie kent de RAPPers nog?
Sheran schreef:franka75 schreef:is dat niet wilma delafield die per ongeluk te horen krijgt dat het ongeneselijk is en dat op het laatst haar vriendin erachterkomt waarom ze zo graag wil winnen. omdat ze het tegen haar paard zegt, dan later word ze overgevlogen naar een kliniek in zwitserland en geneest ze en komt ze terug. nadat haar ouders verteld hebben dat het wel goed komt.
Jup
'Ik wil winnen' heet het in 1 versie, en in 2 'vastbesloten te winnen...'
Ze zette alles op alles om haar club te doen winnen en niemand wist waarom ze zo fanatiek waas, totdat dat dus aan het licht kwam...