Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:26

Haha ja zo ging mijn man mij ook eens helpen de paarden uit het land te halen.
Stonden natuurlijk helemaal achteraan en dat vond ie toch wel een eind lopen terug.
Dus dacht ie ga ik even op onze fjord (die deed normaal nooit iets).
Maar goed nu dus wel, een paar gingen rennen en zij ook een stukje.
Mijn man zakt scheef (kan niet rijden)en van de schrik bokt ze ook nog eens.
Daar lag ie dus languit.
Tja kon het niet laten om te zeggen: "Ik zei toch, dat moet je niet doen".

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:32

ik bedacht me net nog iets..:

op Horse Event stonden er een paar kinderen van een jaar of 8, ze stonden te kijken naar zo'n apparaat waar je zadels op kunt testen, zo'n paardenrug die ook de bewegingen van een paard na kon doen.
Staan ze zo heel nadenkend te kijken, komt eruit "wel dom dat hij niet aan de teugel loopt". Dat ding heeft uberhaupt niet eens een hoofd 8)7 en daarnaast, als er één "paard" heerlijk nageeflijk en soepel en door de rug loopt is het wel die machine.. ik zou maar al te graag een paard hebben wat zo loopt :+

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:37

paardjes123 schreef:
1. Na lang zeuren kwam hij laatst op wedstrijd kijken en foto´s maken want dat had ik gevraagd. Na de wedstrijd ik foto´s kijken heeft hij alleen maar foto´s gemaakt van mijn rode hoofd en paard staat er niet op :+

Dat is wel heel schattig, hij dacht op dat moment waarschijnlijk ook "Waarom wil ze nou precies foto's?" haha...

Mijn vader heb ik ook een keer een camera in de handen geduwd, en nog wel verteld dat hij van mij en het paard moest maken, ben ik klaar met de wedstrijd, kijk ik op de camera, staan we overal of aan het begin van de foto, of aan het eind, soms zelfs alleen maar een staart |(

En mijn vader maakte me altijd belachelijk toen ik nog thuis woonde, samen met mijn broertje (mijn broertje is 17 jaar jonger), dan huppelden ze door de kamer met hun handen in teugelhouding en zeiden ze op een bekakte toon "ArrrrrbeidsDRAFFFF"... en een lol dat ze hadden.

Mandy

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:55

als je een man vraagt om peesbeschermers doet hij ze altijd verkeerd om, en noemt ze in het vervolg ook altijd scheenbeschermers. mijn vader en verschillende vrienden hebben er een handje van

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:00

manegekindje wat kwam vragen of ik 'zo'n ding had waarmee ze het paard kon aftrekken' :') ze bedoelde een zweetmes _O- _O- _O-
en ben weleens uitgescholden door een meneer toen ik met mijn shet op het fietspad liep, was ontzettend zielig en mishandeling dat ik hem op zijn blote pijnlijke voeten op de harde straat liet lopen zonder ijzers :x

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:34

JNAWA_Nienke schreef:
Citaat:
Nog een andere... zo leuk, deed ik regelmatig als ik met m'n paard aan 't rijden was en mensen vroegen dan 'mag ik 'm aaien?' ... nou geen probleem, mijn haf is zo braaf als ik weet niet wat, maargoed ik zeg altijd doodleuk 'dat is goed hoor, maar pas wel op! want haar vader was een hengst!' .... geweldig hoe mensen dan toch verschrikt een stapje achteruit zetten :')

Die ga ik onthouden! _/-\o_

_/-\o_ _/-\o_ :')

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:38

F_Orumster schreef:
MrUlbe schreef:
het eerste wat jongens altijd aan mij vragen: ''is het nu waar dat meiden een orgasme krijgen tijdens paardrijden??''

Deze moet je dan ook als volgt beantwoorden: ''ja tuurlijk, waarom denk je dat ik paardrij?"

Ik zeg dan ook altijd nog:"En jij krijgt zeker altijd een orgasme tijdens het schijten."

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:38

"Die bruine pony lijkt op een koe }:0 "

"Dat witte beestje is een ezel"

"Kijk! Het paard van Sinterklaas"

*Wandelt met beide dames* " He, wat voorn apart ras is jouw hond :+?"

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:42

Vienna2007 schreef:
En mijn vader maakte me altijd belachelijk toen ik nog thuis woonde, samen met mijn broertje (mijn broertje is 17 jaar jonger), dan huppelden ze door de kamer met hun handen in teugelhouding en zeiden ze op een bekakte toon "ArrrrrbeidsDRAFFFF"... en een lol dat ze hadden.

Mijn vader riep altijd te pas en te onpas: "En daarbij lichtrijden!" Vond hij ook heel grappig. :\

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:49

opmerking van een klein meisje: is die pony drachtig?? ik zo it is een mannetje (ruin) ooow dan is die wel heel dik.

en als ik met mijn paardjes ga wandelen krijg ik vaak te horen, ja kan der beter op gaan zitten daar heb je zo'n beest toch voor.

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:03

Linnettaaaa schreef:
Niet heel leuk wel grappig dat meisje dacht dat ze t beter wist.
Meisje van 8 jaar toen ik al in de bak was(let op ik reed op mn eigen dus bitloos): Meisje, je bent nog niet klaar met opzadelen moet ik even helpen? Ik: Ze is helemaal opgezadeld hoor,hoezo? Zij: Nou dat beest heeft nog geen bit in dat moet je wel doen want als ie er vandoor gaat moet je m even knalhard in zn bek trekken,en jij bent trouwens ook nog niet klaar! Ik: ik rijd bitloos en je moet een paard nooit in zn mond trekken.En ik heb alles aan hoor. Zij: niet je hebt nog geen sporen en je moet een knal hard in de bek rukken eerst links en dan rechts en dan steeds harder, wie weet het beter ik die op paarden rijd met bit,sporen, sloftteugel of jij die bitloos rijd op een ponytje van 1.30. Ik: Nou ik een 13jarige met EIGEN PONY jij niet hoor; een kleine snotaap van 8 die alleen maar hulpteugels rijd. Doei,ik ga rijden.

Zo, wat was dat kind allemaal wel niet verteld zeg! :( Heeft vast heel fanatieke ouders.. Op die leeftijd mocht ik nog niet eens met sporen rijden. Heb medelijden met de pony('s)/paard(en) waar ze op rijd..

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:18

Grappig trouwens al die vaders die t allemaal nog moeten leren. Ik heb t juist allemaal van mn vader geleerd. En bij mij is het mijn moeder die altijd het hoofdstel aan de frontriem op hing haha :D Ze zou er nu nog toe in staat kunnen zijn :')

Ook begrijpt ze nog steeds niet hoe het tuig op mn pony moet. Hoe het aan de boom vast moet weet ze dan nog net. Maar als ze het weer los moet maken, maakt ze altijd de binnensingel los ipv de buitensingel :') Echt elke keer weer, na 2 jaar weet ze t nog niet :p

Van die penny meisjes zijn ook zo erg. Hier in de buurt ook een, ging ze me een keer uitgebreid vertellen hoe goed ze kon rijden (ook meisje van jaar of 8) en hoe het hoofdstel vastgemaakt moest worden en hoe strak alles moest zitten. En mn buurmeisje had n filmpje op dr hyves staan waar ze een pony zelf het hoofdstel omdoet en af doet! Helemaal trots haha, alles zat scheef maar het gaat om het idee :D

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:14

Hihi heerlijk om te lezen en zo herkenbaar :D Scheenbeschermers heb ik ook vaker gehoord :))

Heb er ook nog wel een paar :)

Eigenaar van mijn vroegere verzorgpony's noemde een halster altijd een kopstel :') maar een hoofdstel was dan wel gewoon hoofdstel :+ heb t haar nooit af kunnen leren :Y)

Als ik met mijn jonge verzorgpony ging wandelen, die dus nog niet beleerd was, vroegen ze HEEL vaak:
Ben je niet wat vergeten?
ik: hoezo?
Nou een zadel zodat je erop kan zitten
ik: nee ze is nog jong en nog niet ingereden dus er kan nog geen zadel op
O is dat ook nog leeftijdgebonden? ze ziet er toch groot en sterk genoeg uit ik zou er gewoon een zadel op doen :roll:

en als ik buiten aan t rijden ben hoor ik ook heel vaak "OOOO wat een groot Paard" en dan zeg ik het is echt nog een pony hoor :+ ze is 1.55m :P

Op wedstrijd vroegen ze ook regelmatig wat voor ras het was en als ik dan Tinker zei waren ze ontzettend verbaasd want dat kon toch niet want de mijne liep te sierlijk en Tinkers zijn toch zwart/bont, formaatje belse knol }:0
Mijne is vosbont en heeft redelijk wat body, maar is idd nog lang niet zo breed als een trekpaard en kan best leuk lopen :)

Kinderen zeggen verder ook nog vaak: kijk een paard met sloffen :+ (tinker met sokken)

en Kindje van een vriendin zegt altijd: Vlechtenpaard, zo schattig ze is ook echt helemaal verliefd op haar :+:

O en pas nog een kale man die jaloers was op de vlechten. Hij zei echt O ik wou dat ik zoveel haar had. Ik zag t al voor me zo'n mtr lang wit haar op zijn hoofd <<) :')
Laatst bijgewerkt door grid op 10-11-11 20:22, in het totaal 2 keer bewerkt

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:15

grid schreef:
O en pas nog een kale man die jaloers was op de vlechten. Hij zei echt O ik wou dat ik zoveel haar had. Ik zag t al voor me zo'n mtr lang wit haar op zijn hoofd <<) :')

_O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:39

LindyH schreef:
Vienna2007 schreef:

Mijn vader riep altijd te pas en te onpas: "En daarbij lichtrijden!" Vond hij ook heel grappig. :\

Nu begrijp ik waarom jij western rijdt :P

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:18

grid schreef:
Eigenaar van mijn vroegere verzorgpony's noemde een halster altijd een kopstel :') maar een hoofdstel was dan wel gewoon hoofdstel :+ heb t haar nooit af kunnen leren :Y)

Is dat fout, of gewoon spreektaal? Mijn schoonfamilie noemt het halster een kopstuk, dat vinden ze heel normaal, en ik inmiddels ook. Zou ik zeggen dat een paard een kop heeft word ik afgeschoten.

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:24

Als ik wel eens ga stappen met het paard naast me, wordt er altijd gevraagd waarom ik er niet op ga zitten, want anders wordt je zo moe.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:24

@Hedwig idd zou misschien dialect kunnen zijn? ze kwamen oorspronkelijk niet hier uit de regio maar uit voorschoten of was t voorthuizen?! Maar mensen hadden verder ook nog totaal geen verstand van paarden alleen dochterlief reed en toen dus pony's gekocht ;) en toen was ik de gelukkige om mee te verzorgen omdat ze vonden dat elke pony toch wel een "eigen meisje" moest hebben :D
Maar idd een paard heeft een hoofd en geen kop, dus hoe kan het dan een kopstuk/ kopstel zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:33

Laatst deden we tikkertje met de grote paarden van de manege, wordt mijn vader helemaal enthousiast: 'JA EN TOEN DIE GROTE EN DIE MAAKTE ZO EEN SLIDINGSTOP EN TOEN GALOPPEERDE DIE ZO TEGEN DIE ANDER OP EN TOEN...' *haalt maar is adem en ratelt gewoon door*, Nou ik kwam niet meer bij.

En als ie een keertje bij [naam] komt kijken: He zeg z'n pony zit overeind (voorpluk staat nogal wild :Y) )

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:41

Ik heb een paard (KWPN) en een minishet. Mijn paard heeft wat een ingewikkeld uit te spreken naam, maar pony heet Mayke. Voor mijn buurjongetje (4) is het standaard: "Mayke en har mem" (is fries, vertaald; mayke en haar moeder).
Oh ja en de trailer noemt hij de caravan. Als ik terug kom van de les en hij ziet dat door het raam dan komt 'buurvrouw er aan met het paard en de caravan".

tot vorig jaar ging ik veel met een vriendin mee naar SGW's ook inclusief overnachting. En naast haar paard (een ruin) ging dan de shetlander (merrie) mee. We kregen een keer een lekke band onderweg en omdat we even moesten wachten op een nieuwe band hadden we de paardjes even uitgeladen om ze te laten grazen op het parkeerterrein. Toevallig zijn het beide vossen. Komt er een man langs: he wat leuk, vader en zoon!?

En ook een leuke; mijn moeder vroeg zich altijd af of je met springen ook "spring" voor de hindernis moest zeggen zodat het paard wist wanneer ie af moest zetten :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:46

ja, zeg jij dat nooit dan tegen je paard? ik geef ook altijd de figuren door met rijden :D

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:48

wahahahah wat een lol ik zit hier al grinnekend achter de pc enmijn man vraagt zich af wat er nou zo lollig is op een paarden forum :D

Zelf maak ik ook regelmatig foute paardgerelateerde opmerkingen maar dan tegen mijn zoontje van 8 die op voetbal zit nl;
Kom opschieten en doe nu eens je peesbeschermers aan (in een kleedhok vol met jongetjes van 8 en heel veel papa`s ) _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:50

OH OH OH!
Laatst liep ik met [naam], komt er een jongetje naar me toe: Is die echt :wow:

Nee, dies nep. Als ie stil staat moet er een nieuw muntje in. :roll:

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:51

dan scoor jij de punten hahaha. mijn vriend snapt die 'onzin' ook allemaal niet... bescherming, kleurtjes, dekens, verschillende hoofdstellen, 10.000 borstels (volgens hem dan)

de beste die ik trouwens wel eens gehoord heb uit zn mond... waarom doe je haar lippenbalsem op? ze had droge mondhoekjes...

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:52

Ohja bij mijn paard (1.69) en minishet (78 cm); op welke rij je nou?