Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Okielove75

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:41

Krantenartikel:
'Het beruchte pennyvirus is niet alleen meer in de doelgroep kinderen tot 12 jaar, ook ouderen zijn nu slachtoffer.
Ziekenhuizen strijden met man en macht tegen het virus, er zijn al een aantal ernstige gevallen voorbij gekomen. Alle ouderen worden verzocht om in huis te blijven, zodat het pennyvirus zich niet meer kan verspreiden.'

Ik moet mijn opa dus de komende tijd even binnen houden :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:39

Saars schreef:
Ach gut, een Pennydorm Bastard...

hahah _O- :+

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:45

Ik ging toen ik een jaar of 7/8 was veel met mijn achternicht om, beide helemaal gek van paarden en samen hadden we een verzorg shet. Waren we een keer bij haar thuis, stonden in een weilandje vlakbij haar huis twee ontzettend zielige pony's, erg mager en vies. M'n nicht en ik met een grote bult hooi er heen (dagelijks), bij ze in het weiland, wat eerder een modderpoel was, een van de pony's was altijd wat boos maar wij hadden de indruk dat de pony's het echt waardeerden dat we ze eten brachten. Twee dagen later staat er een advertentie in de krant: meisje aangevallen door pony en ernstig gewond (kan advertentie niet terug vinden helaas). Pony bleek dus die boze pony te zijn, stond een foto van de pony bij, dat meisje was er ook bij in gegaan maar had geen voer bij zich en de pony heeft haar aangevallen, had met ons dus ook helemaal verkeerd af kunnen lopen! :=

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:04

Saars schreef:
Ach gut, een Pennydorm Bastard...

_/-\o_

Raap me op...

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:18

NibbitLotus schreef:
Ik ging toen ik een jaar of 7/8 was veel met mijn achternicht om, beide helemaal gek van paarden en samen hadden we een verzorg shet. Waren we een keer bij haar thuis, stonden in een weilandje vlakbij haar huis twee ontzettend zielige pony's, erg mager en vies. M'n nicht en ik met een grote bult hooi er heen (dagelijks), bij ze in het weiland, wat eerder een modderpoel was, een van de pony's was altijd wat boos maar wij hadden de indruk dat de pony's het echt waardeerden dat we ze eten brachten. Twee dagen later staat er een advertentie in de krant: meisje aangevallen door pony en ernstig gewond (kan advertentie niet terug vinden helaas). Pony bleek dus die boze pony te zijn, stond een foto van de pony bij, dat meisje was er ook bij in gegaan maar had geen voer bij zich en de pony heeft haar aangevallen, had met ons dus ook helemaal verkeerd af kunnen lopen! :=

Jemig dat is raar -O-

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:41

Citaat:
ElineS

Allright... Maar, ik schaam me er wel als de dood voor.

Mijn zus, ik en een vriendin hadden dus verzorgpony's bij een boer. Een Shetlander, Haflinger en een Welsh. Hartstikke leuk allemaal, behalve dat de boer dus haast geen spullen had. Dit kochten we zelf. Ik heb toen ook voor de Haflinger een goed zadel gekocht toen, omdat er een veel te groot zadel op haar rug lag. Verder had de boer wat borstels, shet reden we met halster en we hadden twee hoofdstellen met verroeste bitten. We kochten zelf meer borstels, dekjes, zwepen, bandages, longeerlijnen etc. Maar dat vonden we niet genoeg.. En zoveel geld hadden we niet. (Jullie kunnen vast al wel raden waar ik heen ga met dit verhaal)

'Gelukkig' was er een hele leuke camping in de buurt die wat shetlanders had voor de gasten. De kids mochten dan voor een euro (of was het toen nog gulden..) een ronde doen met de shets. Ook kon je voor 3 euro een kleine buitenrit maken van een halfuur. Dus zo'n grotere ronde zonder begeleiding over de zandpaden. Ze hadden een leuk stukkie wei waar de shets dan stonden en ook werden opgezadeld. Er stond ook een klein schuurtje bij waar alle spullen in zaten.

Toen hebben met zijn drie 's nachts stiekem onze verzorgpaarden meegenomen. We deden geen zadels op en reden met halster ernaar toe. We hadden een zaklamp bij ons om alles te kunnen zien.

Bij de schuur hield de vriendin de drie pony's vast. Mijn zus heeft met een baksteen een raampje in gegooid en ik mocht er doorheen kruipen. Van binnenuit kon je de schuurdeur gewoon openen... En zo hebben we op onze dooie gemak wat hoofdstellen gepast en in gedaan.. Verder hebben we halsters, borstels, dekjes, twee shetlander zadels en wat nog meer mee genomen. De kleine dingen propten we in onze rugzak.

Maar toen hoorden we... Geluid. Er kwamen mensen aan. We zijn snel op onze pony's geklommen en er met een keiharde sprint vandoor gegaan. De mensen riepen iets, maar we gingen ervandoor. Het meisje op de shet raakte ontzettend achter. Die heeft het zadel dat ze in haar armen had in de sloot gegooid, want het was zwaar en ze heeft zich daarna in het bos verstopt. Mijn zus had ook een zadel in haar armen en liet die ook vallen omdat ze anders niet goed kon sturen. Toen heeft ze het hek van de shetlander weide's open gegooid en door al het rumoer zijn er een paar de wei uit gegaan. De mensen achter ons hebben toen achter de shetlanders moeten vangen en kwamen niet achter ons aan.

Dus... Ja.. Toen we dachten dat we veilig waren gingen we terug naar stap. Zaten we in dat bos, paarden en wijzelf helemaal vol geladen met gestolen spul, vriendin met de shetlander kwijt. We waren als de dood dat ze gepakt was.. Maar goed, op naar huus, egoïstisch als we waren. Gelukkig kwamen we haar onderweg weer tegen.

We hebben de pony's weer in het weiland gezet en zijn met onze buit naar huis gegaan... We hebben nog heel lang plezier gehad van de spullen..

En tot op de dag van vandaag weet niemand wie nou in dat schuurt ingebroken heeft... Jaren geleden. En ik mag hopen dat niemand van die camping hier op Bokt zit :o

Maanden later toen we naast die drie pony's ook twee Friezen verzorgden, hebben mijn zus en ik tegen de eigenaren gezegd dat die ene vriendin een dief was en zadels had gestolen. Toen is ze weg gestuurd en hadden we daar het rijk alleen. Wat was ik een bitch :') .

Wat was jij een pennycrimineel zeg! :j En dan ook nog dat arme kind verraden. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 18:31

PENNYDORM BASTARDS :') _O_ := *D
Geniaal xdd

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:12

Haha, wat een verhalen zeg! Pennydorm bastards, hoe kom je er toch op xD

Ik ben gelukkig altijd braaf geweest.. gewoon aaitje geven, knuf. soms een snoepje, het gebruikelijke :P Ik zou écht nooit gedurfd hebben om zo gewoon op een pony te stappen :P Wat ik wel gedaan heb (én dat was nog niet zo erg lang geleden :oo Ga het écht neva meer doen..) is zonder zadel, hoofdstel én cap op de shet kruipen, door de wei crossen. (steile berg op, over slootje springen,..) Ben er eens goed afgedonderd, sindsdien nooit meer gedaan xD

Goh, ik ben een verschrikkelijke puber zeg..

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:25

geniet er maar van, voor je het weet ben je bejaard en denk je 'was ik toch maar weer zo'n eigenwijze penny' :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:56

geen penny misdadiger alleen vaak penny gevoeld
ergste misdaad ( volgens de nieuwe eigenaresse )
een veulen speedy noemen, bleek dat de eigenaren nog een naam nodig hadden voor hem...
en maar schelden, welke ' penny' had hem speedy genoemd? echt een penny daad vond ik het... bleek ik hem die naam gegeven te hebben 8)7

Cartouche11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 06:54

_Pretty schreef:
PENNYDORM BASTARDS :') _O_ := *D
Geniaal xdd

_O- Briljant

Overigens wat ben ik dan braaf geweest haha, als je sommig verhalen leest

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:28

De pony's op onze manège stonden in stand. Nadat ze vier uur rondjes hadden gelopen, gingen wij er zelf nog eens gaan opzitten...Gewoon voor de fun.

Gelukkig kregen ze wel veel weidegang, maar ook dan werden ze niet gerust gelaten. Dan gingen we stiekem in de wei op die pony's rijden, zonder zadel en hoofdstel; Dat is op zich niet zo erg, maar ik vind het gewoon zo zielig dat we die arme zielige pony's geen moment rust gunden. Ik schaam me er wel voor.

Verder ging ik ook wel eens 'in mijn ogen verwaarloosde paarden' gaan voederen met brood en wortelen.

Flowflessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:13

Wat leuk om te lezen haha !
Ik weet alleen nog dat ik (een jaar of 8) een pony op de manege een stroopwafel heb gegeven, haha :D !

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:42

Haha dat zou ik nu nog doen, hoe slecht ook...
Fjord wil altijd alles proeven.

peppertJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:03

Ik ging op mijn manage waar ik les kreeg vroeger, wel eens op paarden zitten die op stal stonden, dat mocht natuurlijk niet :') vriendinnetje ging dan op de uitkijk staan, en andersom. Achteraf vind ik t sneu voor die paarden, alsof ze al niet genoeg pennymeisjes op hun rug hebben gehad op een dag!

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:23

wahaha
sommige verhalen hier zijn te geniaal!!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:49

:oo Bokt mag nóóit meer mopperen op de Penny's van deze generatie! :=

Ik was echt een hele brave Penny. :j Mocht niet op paardrijden, maar in het dorp stond zo'n leuke bruine merrie. Heel mager, dus heel zielig. Ik elke dag haar over het hek heen staan aaien, niet eens staan voeren. In de zomer stond ze in een groot weiland buiten het dorp. Na een jaar durfde ik daar wel een klein stukje in om haar te aaien, maar was weg zo gauw ze boos keek (was fokmerrie, met jong veulen aan de voet was ze wat minder lief), of als er iemand aan kwam. Toen ik uiteindelijk paar lessen kado kreeg, en het rijden zelf verder betaalde, kwam ik dat haar vertellen. Ook toen ik mijn eerste wedstrijdje had gereden kwam ik dat haar vertellen :+: Een plukje manen had ik wel van haar; had ik uit het prikkeldraad geplukt :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:15

Heb nu 2 pennys voor mijn paard.. 12 en 13 jaar oud.. Heb ze gevraagd of ze iets willen leren waarop heel blij gereageerd werd. Mogen nog niet rijden zonder begeleiding, maar wel lekker borstelen en vertroetelen.

Wilde er in eerste instantie niet aan beginnen.. Tot ik me bedacht dat ik op 12 jarige leeftijd een moord had begaan voor zo'n kans.. Dus vooruit maar.. Als ze zich gedragen en hun afspraken na komen vind ik het primaM

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 00:24

achgossie Juut, wat schattig hihi <3

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 11:33

Ik had ook heel kort een meisje van 11, die echt wel wilde leren. Nog steeds komt ze af en toe langs, is heel gezellig, maar ze is niet meer mijn verzorgster, omdat ik er telkens bij moest zijn en tijd vrij voor moest maken, want wilde haar niet alleen bij het paard hebben, dat vond ik te gevaarlijk.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:48

ik denk opzich ook dat pennymeisjes wel willen leren, maar inderdaad is het risico als je er niet bij bent dat ze lol gaan maken en er niet bij nadenken wat dat met de paarden doet. Ik zie ze dat nog niet zo snel doen als je er zelf naast staat als eigenaar namelijk :+

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:20

peacehorses schreef:

Het was nog erger; op een dag dacht ik route af te snijden door door het bos te fietsen. Kwam daar manegepaard zonder ruiter tegen (paardje was aan dr 2e jeugd begonnen :+ ) Ik leste toen al op de manege, kende dit paard en braaf er mee aan de hand naar de manege gelopen. Want ja, paard moest een stuk weg lopen, en een drukke weg over. Manege eigenaar vroeg me of ik er niet op was gaan zitten. Nee, was ik niet; stond in de Penny dat je niet op loslopende paarden moest gaan zitten 8-) Zo'n gemiste kans :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:34

hahah aaw! Maarja beter dat je er niet op ging zitten als hij ook net zo'n andere ruiter eraf had gegooid, straks lag jij daar ook nog met een gebroken arm en was paard nog verder weg

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:14

Jeetje wat een verhalen!
Ik was echt een verlegen laf meisje :P

Ik heb een keer met een vriendin een weiland van een klasgenootje uitgemest, die had daar een shet staan en het was sielug dat er overal stront lag. Dat vonden zijn ouders geen probleem natuurlijk, ze hadden alleen geen schep, dus hebben we dat met onze handen gedaan... :Y)

Verder speelden we altijd paardje in de tuin. Ik geloof dat er zelfs nu nog een hoefslag over het gras bij mijn ouders loopt...

En ik heb een keer met mijn nichtje de konijnen gedoopt in de vijver... :')

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:18

Juut schreef:
peacehorses schreef:

Het was nog erger; op een dag dacht ik route af te snijden door door het bos te fietsen. Kwam daar manegepaard zonder ruiter tegen (paardje was aan dr 2e jeugd begonnen :+ ) Ik leste toen al op de manege, kende dit paard en braaf er mee aan de hand naar de manege gelopen. Want ja, paard moest een stuk weg lopen, en een drukke weg over. Manege eigenaar vroeg me of ik er niet op was gaan zitten. Nee, was ik niet; stond in de Penny dat je niet op loslopende paarden moest gaan zitten 8-) Zo'n gemiste kans :')

Oh Juut dat weet ik nog. Was Janneke toen toch? Hahaha en toen was je de pennyleeftijd toch wel al voorbij O:)