Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:45

Verongelukken is geen enkel paard waard ;)

Mijn paard heeft magnesium gekregen om wat kalmer te worden, hielp goed. Misschien is dat iets om erbij te doen?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 00:03

lonniejj fijn dat Romy er vrolijk bij stond gisteren, hopelijk was vandaag ook alles goed.
Ik hoop dat de kleine kans op herstel er voor jullie is, dat zal toch wel erg fijn zijn.
Heerlijk dat ze ook weer lekker in de wei gallopeerde dat is een goed teken.
Super ik hoop dat het zo een hele lange tijd blijft zodat jullie nog veel plezier aan elkaar kunnen hebben.

VivaLaVida fijn dat je quartermerrie goed gaat op het moment, puff hoe houd je dat vol twee zorgenkinderen.
Hopelijk heeft je haf niets ernstigs en knapt hij ook snel op. :(:)

Marianne bij deze dan toch een knuffel voor jou.
Enne dat paard komt er wel in de toekomst weet ik zeker. :j

renatevb oeh ongelukken zijn niet best en dat moet je inderdaad proberen te voorkomen.
Misschien heeft ze te veel krachtvoer of verveeld ze zich.
Magnesium wat de andere zeggen kan misschien ook helpen.
Misschien moet je inderdaad hulp gaan zoeken en wat aan grondwerk gaan doen.
Heel veel sterkte het zou toch zonde zijn als je je paard zou moeten verkopen. ;(

Vandaag hebben we de verzekering gebeld, ze hebben verteld dat waarschijnlijk een da van de verzekering er ook bij moet zijn.
Nu weet ik niet of het dan nodig is om mijn eigen da te bellen.
wat zouden jullie doen?
Ernesto denkt dat het deze of volgende week gaat gebeuren.
Morgen worden we waarschijnlijk terug gebeld voor een afspraak.
Puff krijg nu wel weer de zenuwen.
Ernesto zei vanmiddag tegen me ga maar lekker rijden want misschien is het wel de laatste keer. |(
Ik had twee wijntjes gedronken op een terras vanmiddag en normaal rijd ik dan niet.
Maar toch maar gegaan wat veel emoties bij mij naar boven heeft gebracht.
Moest ineens keihard huilen onderweg, het komt nu allemaal zo dicht bij ineens.
Gelukkig kon ik mezelf bij elkaar rapen denkend dat ik bevoorrecht ben omdat niet iedereen nog een laatste rit met zijn paard kan maken.
Tenslotte hebben we heerlijk 3 uur genoten, van elkaar, Flash van het gras en ik van haar. :+:
Foto´s van vandaag staan in het andere topic.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:18

Gewoon doen wat je zelf wilt Brenda. Als jij wilt dat jou eigen DA het doet, gaat die DA van de verzekering er maar lekker naast staan. Als de arts je in principe niet uitmaakt zou ik zorgen dat ik die arts vooraf te spreken krijg om eea door te nemen, zodat je niet voor verrassingen komt te staan en jullie beiden weten waar je aan toe bent.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:21

Idd Bren, je eigen Da en de DA van de verzekering mag op een gepaste afstand erbij zijn. Veel te intiem moment om te delen met iemand die je niet kent.
EEn megaknuf maar weer voor je Bren <3 Probeer nog zo veel mogelijk te genieten :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:56

Zit op werk dus even een korte reaktie: Eigen dierenarts erbij! Het maakt echt heel veel uit, de ene of de andere arts en volgens mij gebruiken ze ook niet allemaal dezelfde middelen. Met je eigen arts vantevoren doorspreken en tevens over de middelen die gebruikt worden en wat het doet. Verzekeringsarts krijgt toch wel aanwezigheidspremie :+

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 11:01

Dank jullie voor jullie meningen, het is duidelijk wil de da van de verzekering komen goed.
Maar mijn eigen da gaat Flash voor de laatste keer behandelen.
Ben er zo blij mee dat ik hier alles kan vragen, haal er zo ontzettend veel steun uit.
Hoewel ik natuurlijk liever niet had gehad dat jullie al door deze ellende zijn heengegaan.
En Ellen ik ben er nu al achter dat het niet gaat zoals ik me in gedachten voorstel.
Ontzettend bedankt dames, hoe gaat het ondertussen met jullie?
Het is nog zo kort geleden, vast met ups en down´s.
Heel veel sterkte :(:)

As je hebt me geleerd te genieten tot het allerlaatste moment en dat doen we.
Een dikke knuffel terug :*

Ellen hoe is je orientatie rit gegaan gisteren?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:05

blensink schreef:
En Ellen ik ben er nu al achter dat het niet gaat zoals ik me in gedachten voorstel.

Hoezo?

2e in de rit en 1e bij mooiste geheel :D

Gisterenavond nog een dipje, ik hoorde in de auto dit nummer:

Hoewel het bij Anouk over een verbroken relatie gaat vond ik het op mijn situatie slaan en was het weer brullen. Op prijsuitreiking ging het ook ff mis. Maar dat geeft niks.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 11:34

Kan je filmpje nu helaas niet zien, ben op het moment er één aan het downloaden en mijn pc is zo langzaam.
Maar ga hem zeker bekijken straks.
Tuurlijk geeft het niet, de tijd om dit te moeten verwerken heeft zijn tijd nodig.
Neem die tijd ook.
Gefeliciteerd met je 2de en 1ste plaats, super gedaan. *\o/*
Hoezo het niet gaat hoe ik me had voorgesteld.
Omdat nu de da van de verzekering erbij staat.
Dat is al heel anders dan alleen met mijn eigen da.
Op dit moment is Ernesto aan de telefoon met de da van de verzekering.
Nu kijken of mijn da vrijdag kan en dan zou het hoogstwaarschijnlijk vrijdag zijn dat Flash word ingeslapen.
Ben nu helemaal door het lint............................................ |( |( |( |( |(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:36

he bah...het wordt nu wel erg definitief |(

De dagen ervoor zijn de ergste,daarna voel je je beter en begint de verwerking.
Het been is inderdaad erg dik hoor....zo jammer...waarom moet het zo zijn? |(

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:54

Ik ben een paar dagen niet geweest om te bokken, te druk met andere dingen geweest en werk, maar die foto's zijn wel duidelijk! Dat maakt wel duidelijk dat je besluit echt beter is. Voor mijn gevoel word je veel te snel geconfronteerd met het afscheid van Flash, maar afscheid nemen van iemand van wie je heel veel houdt is altijd te vroeg. Ik respecteer je besluit absoluut hoor, dat staat buiten kijf. Dit is de eerste keer dat ik foto's zie van haar been en dat is inderdaad heftig!

Maikeltje: Jij ook heel veel sterkte! Ik respecteer dat je geen verslag er over doet, maar toch wil ik je sterkte wensen. En knap dat de kinderen inderdaad zo worden betrokken. De dood hoort bij het leven. Ik neem dat ook mee in de opvoeding. Ik verwacht dat mijn kinderen de dood ook zullen leren kennen dit jaar. Het gaat momenteel ook niet zo goed met mijn hundje. Ze is al op leeftijd hoor. bijna 16 is ze nu en voor een Jackie is dat zeer respectabel. Dit wordt de eerste keer dat ze zullen meemaken dat een huisdier ons verlaat.

KBTP: Een kennis van mij heeft haar paard zo bij een zorgboerderij kunnen stallen. Die kon niet meer gereden worden, maar is wel happy op de wei. Die is echter nog geen 22 volgens mij. MT hier, heeft haar paarden naar een rusthuis in Frankrijk gedaan. Maar als jij al ziet dat ze niet happy meer is, dan moet je sterk zijn en mss zelf het besluit nemen om je paard te helpen idd.

Driebergen: Heel begrijpelijk je trauma en toch... Ik zou het gewoon proberen. Mss ben ik te nuchter, maar zo'n pech als je had met Jasper, zul je niet snel krijgen met een ander paard. Dat blief ik dan te geloven. Daarbij komt, dat Jasper je wel een heleboel ervaring heeft gegeven, waardoor je dus veel makkelijker dingen kunt herkennen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:05

*knuffel voor Brenda*

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:23

Vrijdag! Aan de éne kant moeilijk natuurlijk, maar ik denk dat als het dan definitief zo is en Flash heeft er zoals jij zegt al vrede mee, dat je het daarna wel makkelijker zult kunnen oppakken en verwerken inderdaad. Een dikke knuffel ook van mij. Kon ik er maar voor je zijn. Samen verdriet dragen is vaak fijner dan alleen, maar ja, je bent natuurlijk niet alleen, Ernesto is er ook nog! Heel veel sterkte!!!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:40

Ja hoor Bren, paard komt er, maar pas wanneer ik het kan betalen en er voldoende tijd aan kan besteden. :j Anders is het voor ons beide niet eerlijk.

MiesEnRijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:22

ow het komt nu ineens wel erg dichtbij.. heel erg veel sterkte nogmaals!
Rijk Liep gister ook niet helemaal best.. ik denk dat dat door de regen en toch de wind komt.
dus heb meneer vanacht met een regendekentje opgezet zodat zijn spieren en gewrichten in elk geval een beetje warm blijven..
ook had hij op de plek van zijn artrose hele erge mok..:( ook maar goed gewassen met betadine shampoo en darna lekker veel mokzalf erop gesmeerd.
hij staat nu met nog 2 andere merries erbij en dat gaf vechten omdat hij zijn merrie wou beschermen.
dus op zijn andere been een grote wond ook dat gewassen met betadine shampoo droog gemaakt en ingespoten met wond spray. en ook een bijtwondje bij zijn billetjes maar over die wonden maak ik me geen zorgen.. over zijn mok wel hoop niet dat het nog erger gaat worden als dat het al is aangezien dat op zijn pijnlijke plekkie is.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:19

Ik vind Primeval Legprotect heel fijn spul bij mok MiesEnRijk, wel wat duurder maar helpt wel.
Of hydrocortiderm via DA, maar dat kun je niet lang gebruiken ivm antibiotica.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:13

Blensink, wat een mooie foto's in je topic van Flash!

En vrijdag is inderdaad al vrij gauw, maar ik denk dat dat misschien juist wel fijn is. Het idee dat Flash er dan niet langer mee hoeft rond te lopen en dat je nog een paar dagen van haar kan genieten helpen misschien wel met de verwerking. Makkelijk zal het niet zijn, maar het kan wel troosten natuurlijk :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:01

Bren, heel erg veel sterkte en genieter er nog even van!! heb je net een pb gestuurt :o

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:35

ben net nieuw hier op bokt. Zag je topic. Wat een geweldig paard heb je toch. En wat een super mooi filmpje echt veel liefde tussen jullie. Wat kijkt Flash toch lief uit zijn ogen. Je hebt echt alles voor hem gedaan. Wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat je nog wat dagen van hem mag genieten. Jullie hebben een super band. Echt wat een mooi filmpje heb er met tranen in mijn ogen naar gekeken.
Heel veel sterkte.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:37

Gadverdamme dat de dagen nu ineens zo dichtbij komen. ;( |(

Wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd(en)

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:51

Vreselijk dichtbij ineens |( |(

Probeer deze dagen nog van Flash te genieten.

Ik wil je heel heel erg veel sterkte wensen Y;( .

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:29

blensink schreef:
Kan je filmpje nu helaas niet zien, ben op het moment er één aan het downloaden en mijn pc is zo langzaam.
Maar ga hem zeker bekijken straks.
Tuurlijk geeft het niet, de tijd om dit te moeten verwerken heeft zijn tijd nodig.
Neem die tijd ook.
Gefeliciteerd met je 2de en 1ste plaats, super gedaan. *\o/*
Hoezo het niet gaat hoe ik me had voorgesteld.
Omdat nu de da van de verzekering erbij staat.
Dat is al heel anders dan alleen met mijn eigen da.
Op dit moment is Ernesto aan de telefoon met de da van de verzekering.
Nu kijken of mijn da vrijdag kan en dan zou het hoogstwaarschijnlijk vrijdag zijn dat Flash word ingeslapen.
Ben nu helemaal door het lint............................................ |( |( |( |( |(

:(:) :(:) Weet je inmiddels al meer?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:36

idefix4 schreef:
Maikeltje: Jij ook heel veel sterkte! Ik respecteer dat je geen verslag er over doet, maar toch wil ik je sterkte wensen. En knap dat de kinderen inderdaad zo worden betrokken. De dood hoort bij het leven. Ik neem dat ook mee in de opvoeding. Ik verwacht dat mijn kinderen de dood ook zullen leren kennen dit jaar. Het gaat momenteel ook niet zo goed met mijn hundje. Ze is al op leeftijd hoor. bijna 16 is ze nu en voor een Jackie is dat zeer respectabel. Dit wordt de eerste keer dat ze zullen meemaken dat een huisdier ons verlaat.

.

Agossie, 16 is inderdaad een hele respectabele leeftijd maar je raakt zo gehecht aan zo'n beessie. Die zijn altijd blij als je thuiskomt....zoiets mis je ook echt.
Voor de kinderen is het goed geweest dat ze afscheid hebben kunnen nemen. Ze vonden het wel " stom" dat er nu een ander paard in die stal staat dan die van m'n vriendin en ze hebben het er af en toe nog wel over omdat ze niet kunnen begrijpen dat een dier wat er altijd is geweest opeens weg is. Maar goed, dat is normaal. Ik begrijp dat zelf al niet, laat staan een kind. Afscheid nemen is goed :j Ze denken er af en toe weleens aan, maar voor de rest doen ze gewoon hun ding. Voor kinderen is het zoals het is. Ze blijven er niet zo in hangen en zijn met zoveel dingen bezig, kinderen zijn gelukkig erg flexibel :j

MiesEnRijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:37

IKbenEllen schreef:
Ik vind Primeval Legprotect heel fijn spul bij mok MiesEnRijk, wel wat duurder maar helpt wel.
Of hydrocortiderm via DA, maar dat kun je niet lang gebruiken ivm antibiotica.

En dat Primeval legprotect kan ik dat bij de winkel kopen of bij de dierenarts halen?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 12:44

Sorry gisteren was ik te moe om te reageren. :o
En nu ga ik naar Flash, vanavond reageer ik even uitgebreid.
Een dikke knuffel voor alle zorgenkinderen en hun lieve baasje vandaag. :* :*

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:15

Veel plezier met Flash, geniet maar heerlijk van der!