Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:56

Ik meld me ook! :D

Ik weet zelf dat dat nog een hele tijd zal gaan duren aangezien ik hem zelf zal moeten bekostigen enzo, maargoed, dromen mag altijd toch! :P
Ik heb voor mezelf wel een beetje een plaatje gemaakt hoe ik dat dan zou moeten doen zegmaar, zodat ik mijn doel weet ( qua kosten ), hihi :D

Maargoed, ik wil zelf graag een haflinger, breed gebouwd ( ouderwets model zegmaar ), maar ook weer niet té. Wel boven de 1,50, want anders pas ik er niet op. Ik wil het liefst een pony van rond de 3 jaar, onbeleerd ( Ik had er eentje op het oog die hier al eerder is genoemd, een hafje van 5 jaar die nog onbeleerd is, das eigenlijk ideaal, precies wat ik zoek! :o maar ik hoop voor degenen die gaan kijken dat het wat is! +:)+ ) omdat ik juist laat in wil rijden enzo. Niet ouder dan 10, maar het liefste dus een stuk jonger ( maar dan ook weer geen veulen! :') ). Verder weet ik eigenlijk niets meer te bedenken wat ik belangrijk vind, hihi..

Ik wens alle mensen die op zoek zijn erg veel succes en alvast plezier met hun nieuwe aanwinsten, ik droom lekker verder * en lees en post hier wat mee * :+

Lioony

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:57

Haha :P
Weet wel waar je aan begint met een onbeleerde pony!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:09

Dit topic gaat echt hard! leukk!! :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:11

Hmm... Nog steeds geen belletje over wanneer we terecht kunnen in de kliniek....

Hebben jullie trouwens al een beetje gekeken naar wat spulletjes? Ik heb al een hele waslijst met wat ik precies ga kopen, met alle prijzen erbij :=
Laatst bijgewerkt door Lioony op 04-04-11 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:17

Wat vervelend zeg Lioony!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:20

Nouja, hopelijk belt ze vanavond nog.. M'n moeder wilt niet zelf bellen.. O:)

Zie trouwens mij edit bij m'n vorige post :P

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:23

He, vervelend Willemlover!

Lijkt me een nette advertentie Alice13! Ik vrees alleen ook dat het in die prijsklasse lastig wordt, maar ik zie al wel dat je wat soepel bent in je eisen (zag iets staan over dat een jong paard minder ervaring heeft)? Maar ben er wel van overtuigd dat het te doen moet zijn als je goed zoekt! Knap trouwens dat je nu al de middelen hebt voor een paard, ik studeer ook nog en houd erg weinig geld over. Mijn salaris gaat dan wel linea recta naar mijn spaarrekening :P

Ik kijk stiekem al jaren naar spulletjes, weet ook precies wat ik allemaal wil hebben haha. Nu nog de loterij winnen!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:24

Ja opzich wel. Maar hoop dat wanneer ik een paard koop dat ik sowieso het zadel er bij kan kopen als deze goed passend is. Anders heb je dat gezeur weer. En wbt. spullen, ik heb al redelijk wat ivm. mijn bijrijdpony. Maar denk wanneer ik een nieuw paardje krijg ik toch wel flink ga shoppen :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:25

marleen_usar schreef:
Gaan jullie het hele land door,of niet.Gisteren was het redelijk in de buurt, maar nu is het 1 in Drenthe.En als je een bod plaatst bij Marktplaats zit je er dan aan vast?

Nee je zit er niet aan vast, maar ik zou geen bod plaatsen gewoon bellen gaan kijken en als het bevalt dan pas onderhandelen, wie weet kom je dan wel lager uit

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:27

willemlover schreef:
Ja opzich wel. Maar hoop dat wanneer ik een paard koop dat ik sowieso het zadel er bij kan kopen als deze goed passend is. Anders heb je dat gezeur weer. En wbt. spullen, ik heb al redelijk wat ivm. mijn bijrijdpony. Maar denk wanneer ik een nieuw paardje krijg ik toch wel flink ga shoppen :+

Heb hier nog wel een mooi springzadel liggen, mocht je iets zoeken tegen die tijd :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:27

Haha! Ik heb m'n dekens al uitgezocht. Transportbeschermers ben ik nog niet helemaal uit.. Die ik op het oog had zijn met 3 grote sluitingen, maar volgens m'n stalgenootje zakken die af!
En als het paard goedgekeurd wordt, ga ik die zelfde dag nog dit halster en hoofdstel bestellen! :9 http://hypostore.nl/catalogsearch/result/?q=premiera

Ik laat waarschijnlijk Best Fit komen om een zadel aan te meten. Wil eigenlijk graag een Henri De Rivel zadel.. Ga nog niet zo'n dure kopen en liefst tweedehands, want Diëgo gaat nog lekker doorgroeien en dan kan ik als hij 6 is weer aan een nieuw zadel! Dan ga ik wel een duurdere perfect op maat gemaakte kopen. :j
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:29

Je hebt er echt zin in he,leuk hoor. Ik heb verschillende mailtjes gehad dus ben benieuwd of daar iets bij zit?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:33

@ lioony, dat van op zicht ben ik wel met je eens. Maar ik weet niet of je meehad gekregen van de schimmel met hanetred. Die wil ik echt op proef! Maar ik snap je bezorgdheid ik zou ook mijn paard niet zomaar op proef meegeven.

@ saar 88, ik heb een eigenhuis, een hond en ik studeer. Gelukkig heb ik wel een redelijk loon. en wordt mijn school door mijn ouder betaald! Gelukkig! Vandaar dat ik met flink sparen wel een redelijk butget voor elkaar heb!

Ik heb heel wat spullen, dekens halster 2 hoofdstellen 2 zadels dekjes beschermers. Transport beschermers. Ik denk dat ik voorlopig niet wat voor m'n paard nodig heb.
Als het zadel wat het paard heeft mij goed past en het paard, zou ik het er zeker bij nemen.

Ik heb dus ook allen butget voor paard en niet voor alle toebehoren, al wil ik wel graag een trailer!

Mocht iets niet passen, dan horen jullie van mij! Echt schitterende uitrij en zweet deken! (hopelijk past het straks ook)

Al 3 reacties gehad op mijn adv. Eentje zei deze is perfect was alleen 6000 euro! Moest ik wel een beetje om lachen!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:36

Ja, die met hanetred wel, maar die huidige eigenaar zal dat denk ik toch sneller doen, omdat ik toch denk dat veel mensen dat niet willen.

Ik heb ook al heel wat spullen, maar longeerspullen heb ik bijvoorbeeld niet en ik denk dat Diëgo m'n cob halster niet gaat passen..

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:56

Ik ben nu helemaal weg van die palomino bonte pony die ik een aantal pagina's terug heb geplaats.
Zit alleen te twijfelen of ik er op pas. Normaal pas ik op een c-pony maar het wil nog wel eens verschillen kwa pony denk ik. Zo rij ik al jaren bij een manege op een pony en steken net aan mn enkels uit.
Vind het een prachtige pony.

Ik ga binnenkort maar kijken bij stal kuijs, alleen moet ik dan dus echt een ander bijbaantje zoeken want ik verdien nu minder dan het stallingsgeld en zou graag ook wat voor mezelf over houden! Of ik heb hele liever ouders die meebetalen.

Mijn vader is het me verschuldigt want die heeft gezegt dat hij een pony voor me zou kopen! Haha, zit er niet in!

Het zal leuk zijn als we straks allemaal onze perfecte pony/paard hebben!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:57

Maar de kosten stoppen niet bij het stalgeld hoor?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:00

Nee met stalgeld ben je er zeker niet! Als je paard hoef ijzers nodig heeft of gewoon regelmatig bekapt moet worden ben je dat er zo weer bij kwijt. en dan nog da en tandarts etc.
ik wil ook graag lessen en probeer door te sparen voor een paarden trailer!
wat een geld wat een geld!
Mag ik vragen hoeveel je verdient, of hoe duur de stalkosten zijn jessicajoann?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:02

Wij hebben gelukkig al zelf een trailer. Stalgenootje ging een opknap vrachtwagentje kopen en toen hebben wij die trailer voor 1000 kunnen overkopen! :D Wel al wat ouder, maar altijd goed onderhouden en nog in zeer goede staat!

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:04

Nee dat snap ik wel hoor!
Ik ben nu ook aan het sparen. Op mijn rekening staat nu al een paar honderd euro. Een deel daarvan kan ik als reserve houden voor eventuele dierenarts kosten en dat zal ook elke maand meer worden. Het andere deel spaar ik op voor mijn rijbewijs. Mijn ouders willen denk ik ook wel een deeltje mee betalen of sparen.
Daar moet ik het nog even over hebben want mijn ouders zijn gescheiden.

Nu ben ik bezig met alle kosten op een rijtje zetten, en dan kijken wat ik daar voor moet doen. Of dat haalbaar is ja of nee, zo niet nouja dan heb ik pech en moet ik langer wachten. Voor ik alles zeker weet begin ik niet aan het pony. Dat vind ik gewoon ontzettend stom. Als ik het niet of nét aan kan betalen dan gewoon niet. Jammer maar helaas. Zou het erger vinden om te hechten aan een beesie (doe ik snel) om hem weer te moeten verkopen vanwege de financien.

EDIT
@alice13 wat ik nu verdien is echt om te lachen hoor, dus zet je schrap. Ik verdien 3 zoveel per uur omdat ik net een nieuw contract heb. Ik begon met een bedrag van 2,58! Op dit moment verdien ik ongeveer 120 euro per maand. Nu heb ik dus een kleine verhoging. Omdat ik zestien werd ging ik 2,98 verdienen en nu dus 3 zoveel. Dan word het iets meer.
Ik krijg een klein bedrag aan zak geld; 15 euro en oppasgeld van mn broertje via het pgb wat ongeveer 30 euro in de maand is. Ik ben me er bewust van dat ik het hier echt niet mee red.

Ik ben trouwens zo een type dat het liefste een hele boel zelf betaald. Dus ik moet er iets bij doen of iets anders zoeken. Alleen heb ik net een jaar contract gekregen en vind ik het daar heel gezellig. Voor ik mijn kosten in orde heb, komt er geen pony.
Laatst bijgewerkt door Jessicajoann op 04-04-11 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:05

Jeetje wat gaat het hard hier! Inmiddels weer helemaal bijgelezen. Het paardje dat ik op het oog heb wordt woe-middag gekeurd... Bij goedkeuring komt ze gelijk door naar de manege waar ik rij. Spannend!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:07

Jessicajoann schreef:
Nee dat snap ik wel hoor!
Ik ben nu ook aan het sparen. Op mijn rekening staat nu al een paar honderd euro. Een deel daarvan kan ik als reserve houden voor eventuele dierenarts kosten en dat zal ook elke maand meer worden. Het andere deel spaar ik op voor mijn rijbewijs. Mijn ouders willen denk ik ook wel een deeltje mee betalen of sparen.
Daar moet ik het nog even over hebben want mijn ouders zijn gescheiden.

Nu ben ik bezig met alle kosten op een rijtje zetten, en dan kijken wat ik daar voor moet doen. Of dat haalbaar is ja of nee, zo niet nouja dan heb ik pech en moet ik langer wachten. Voor ik alles zeker weet begin ik niet aan het pony. Dat vind ik gewoon ontzettend stom. Als ik het niet of nét aan kan betalen dan gewoon niet. Jammer maar helaas. Zou het erger vinden om te hechten aan een beesie (doe ik snel) om hem weer te moeten verkopen vanwege de financien.

Ik kwam met mijn kosten plaatje op 300-400 per maand, ligt aan wat ik door de hoefsmid moet laten doen en wat voor verzekering ik ga afsluiten. Maar tandarts 2 keer per jaar, wormenkuur en injecties zitten daar nog niet eens bij, volgens mij, heb dat een tijdje geleden gemaakt, weet het niet meer precies :')

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:08

Bella123 schreef:
Jeetje wat gaat het hard hier! Inmiddels weer helemaal bijgelezen. Het paardje dat ik op het oog heb wordt woe-middag gekeurd... Bij goedkeuring komt ze gelijk door naar de manege waar ik rij. Spannend!

Spannend!! :D Foto? En wat ga je laten keuren?

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:08

Oh jeetje alweer nieuwe berichten. Heb net ge edit.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:10

Oh ik ben zo zenuwachtig he voor vanavond :=. Ik lijk wel een klein kind :P

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:12

Heel spannend! Succes! Ik ga woensdag avond kijken (voor het eerst)
Zullen we afspreken dat we melden hoe het is gegaan:D:D:D

Misschien vd zomer een meeting met al onze nieuwe aanwinsten?! Wie heeft (hoopt) deze zomer een eigenpaardje te hebben?

@ Jessica, succes met sparen, ik ben ook met dat loontje begonnen hoor! En het is mij gelukt!
@ 3 a 400 in de maand vind ik nog best wel veel! ik betaal 100 euro voor een kale stal, zelf mesten en zelf voor voer ed zorgen. Hoefsmit kost per keer rondom 75 euro geloof ik mijn vorige paard hoefde echt 1 x in de 3 maand ofzo en dan alleen maar bij schaven dat deed hij soms zelfs voor niks aangezien hij niet alleen voor mijn paard op die stal kwam!