Hoe oud was je toen je begon met rijden??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LesleyB

Re: Hoe oud was je toen je begon met rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 09:40

Ik ben begonnen op mijn 11 jaar. Had redelijk rap vaste verzorgpony's en -paarden. De shet hiervan heb ik ook zelf opgeleerd en op gereden tot ik 16 was (ben klein en was niet zwaar ;) ) Op de paarden heb ik gereden tot 18 ongeveer. Dan gestopt voor school en dergelijke.
Op mijn 25 terug begonnen, nu bijna een jaar terug aan het rijden. Al bijna een half jaar een eigen paardje (bijna 2 jaar), die ik normaal ook grotendeels zelf ga opleren (wel met voldoende begeleiding) .En ik ga (vandaag :D) beginnen met halve stal met een manegepaardje.

Connie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:20

Ik was 8 jaar toen ik begon op de manege, daar heb ik 6 jaar lang gereden. Toen kreeg ik een verzorgpony, daar ben ik naar 2 jaar mee gestopt, toen 2 jaar niet gereden, toen kreeg ik een verzorgpaard. Heb ik ook 2 jaar op gereden, en nu heb ik mijn eigen paardje!!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:21

9 jaar!!
Naar mijn inziens veel te laat, had wel 3jaar eerder gekund!! :+ :')
Maar achteraf is het allemaal prima gegaan zo :D ! _/-\o_

Verzorgpony gehad en nu 2 eigen dieren! <3

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:25

6
Op een of andere manier wilde ik altijd al paardrijden maar de manege had een minimum leeftijd van 6 jaar := Maargoed voordat ik dus mocht rijden reed mijn zus er al dus ik kon altijd mee kijken
Toen ik 9 was moest ik stoppen op de manege, en ging toen elke keer met mijn buurmeisje naar haar shet, en toen ik 11 was had ik genoeg geld gespaart om mijn D pony te kopen :=
Op mijn 17e heb ik mijn paard gekocht en toen ben ik begonnen met serieus dressuur rijden, met mijn pony was het altijd lang leve de lol :D

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:41

4 bijna 5 dus laten we maar zeggen 5 :)
Eerst natuurlijk bij de beginnertjes waar ik er de eerste keer meteen afdonderde :+ pony schrok ervan dat een pony een tik met de zweep kreeg omdat die pony niet doorliep bij een anders meisje gevolg : pony gaat steigeren en ik viel eraf :+ op een geven moment mocht ik naar de uursles en zo ging het steeds beter, wedstrijdjes op shetlanders waar ik heel wat prijzen mee behaald heb :=
Op volgens mij 8 jarige leeftijd ging ik verhuizen en dus naar een andere manege, waar ik ontzettend veel geleerd heb, daar ging ik onder andere ook jonge pony's inrijden en had het echt naar mijn zin daar ! Maar daar ben ik weggegaan hoe leuk ik het daar ook vond... Ik wilde meer dan alleen dressuur in de bak. Zo ging ik naar een manege waar ik springlessen volgde en westernlessen en natuurlijk dressuur lessen ook ging ik daar wedstrijden rijden .
Ander half jaar geleden kreeg ik mijn eigen pony, een toen nog 7 jarige fjorden wat was ik blij ! Paardje bijna nooit gesprongen basis van de dressuur zat er amper in en hij deed liever wat hij zelf wilde. Maanden van trainen, lessen en noem
Maar op en hij loopt nu echt super ! Hebben ondertussen ook wedstrikdjes gedaan en we hebben al 1 winstpunt binnen :)

Zo hheel verhaal :=

dorienemiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:49

Mijn ouders rijden beidde te paard. Ik zat al als ik een baby was bij op het paard.
Op mijn 4 jaar had ik mijn eigen pony en op mijn 7 zat ik in de ponyclub.

yellowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:27

Pikeur schreef:
6

Toen ik 9 was moest ik stoppen op de manege, en ging toen elke keer met mijn buurmeisje naar haar shet, en toen ik 11 was had ik genoeg geld gespaart om mijn D pony te kopen :=
:D

WOW, heb jij alles (?) voor je pony zelf gespaard, op je 11e ?
respect! _/-\o_

Kiki95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:24

Op mijn 8e ben ik begonnen met het rijden op een manege.
1x per week les.

Na 3 jaar op deze manege ben ik overgeschakeld naar een 'betere' manege met gediplomeerde instructrices etc.
Na in totaal 6 jaar op maneges te hebben gelest had ik genoeg van die makke beestjes.

Vanaf m'n 12e heb ik één adres waar ik één merrie dressuurmatig rijd.
Daar hadden ze toen ook een 1,5jarige merrie die nog helemaal beleerd moest worden.
Ben daar toen rustig eens mee aan de slag gegaan, heb 'm uiteindelijk zadelmak gemaakt en ingereden en kan nu iedere x vrolijk zonder zadel op 'm wegrijden. Hoop dan ook nog lang door te kunnen!

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:32

7 jaar en na nog eens 6 jaar in de manegelessen ben ik overgestapt op priveles en verzorgpaardjes(:
nog nooit paardje ingereden en ben ik voorlopig ook nog niet van plan!! (wil ik eerst nog beter leren rijden, wil zo'n paardje niet verpesten!)

TonyLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:36

ik was 6 toen ik mocht paardrijden! :) Ik rij nu nog steeds (dus bijna 8 jaar :j ) en over een (paar) jaar mag ik een eigen paard!! <3 _/-\o_ *D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:39

Ik rijdt vanaf mijn 9e echt lessen (ben nu 30, dus inmiddels 21 jaar).

Mijn eerste paard dat ik zadelmak heb gemaakt was onder begeleiding op mijn 16e. Toen had ik inmiddels al wel een pittige verzorgpony te rijden gehad en niet alleen op de manege gereden.

Ik heb sinds 2 jaar zelf een haflinger (gekregen). Dus op m'n 28e mijn eerste pony.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:36

Op mn 6e begon ik met lessen (nu 16) op mn 7e eigen pony.
Ik was 10 toen ik een pony kreeg waar pas 3 keer opgezeten was, dus eigenlijk helemaal opgeleid, en ik was 15 toen ik begon met echt een pony zadelmak te maken.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:48

37, nog steeds niet en zie het voorlopig niet gebeuren.
Een eigen paard red ik niet en er zijn te weinig ruiters om
me heen met wie ik het eens kan worden over de wijze van opleiden.
Dus deeltijd zit er ook nie in.
:')

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:50

6 toen ik begon, nog steeds geen eigen paard en 1e paard ingereden toen ik 15 was.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:52

ik was 4 en mijn zus 8 toen we onze eerste pony kregen. toen ik 5 was ging ik op manegeles, eerst op manegepony's en later op mijn eigen pony. Toen ik 8 was mocht ik eindelijk bij de ponyclub en ben ik wedstrijden gaan rijden. das nou dit jaar 30 jaar geleden, tjees ik wordt oud.... ;(

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:41

Een jaar of 7, maar echt les rond mijn 11de :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:52

Ik was 7 jaar :)

Shana_bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:53

Ik was 9 jaar toen ik begon te rijden

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:53

Ik was 6 jaar toen ik m'n eerste lessen reed :)

mitje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:06

ik ben echt gaan rijden toen ik 4/5 Was,
rij nu ongeveer 10 jaar lang?

toen ik 5 was kreeg ik mijn eerste Welsh ;)
En toen ik 11 was reed ik het eerste paardje in.

paardemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:09

7 jaar :)

LoveHorses89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:08

Ik was 20 toen ik begon met rijden *D

_gitte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 12:27

ik was 6 toen ik begon (bij een manege).
daar heb ik een jaar gereden en dan gestopt omdat ik er niets leerde.
omdat ik wel wou blijven rijden maar niet wist waar kreeg ik op mijn 7 van mijn grootouders mijn eerse pony catoo.
catoo was toen 4 jaar en enkele weken onder het zadel.
maar mits haar jonge leeftijd was het toch echt een schat en gek op kinderen dus kon ik er zonder problemen op rijden.
ik heb hem dan verder doorgereden zeg maar en kreeg dan "les" van mijn vader die in zijn jonge tijd ook altijd heeft gereden.na een jaar ben ik terug gaan lessen bij een manege.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 15:51

Ik had een paar keer gereden toen ik 17 of 18 was. Ik ben echt begonnen toen ik 20 werd :)

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:40

ik begon toen ik 10 was bij mijn buurvrouw op een shetje en na veel verkochte paarden die wegingen (met veel verdriet) kochen mijn zus en ik een paardje van drie die we samen inreden ( err was wel iemand die ons heel goed en fijn hielp) oow we reden toen bijde 1 jaar geloof ik