Net de DB gebeld

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

Re: Net de DB gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 21:02

nee, ik ga vanavond niet langs, heb contact gehad met manege eigenar en zoals ik al vermoedde, heeft ze weer gelogen en geen cent naar hem overgemaakt....

die stalling moet dus nog betaald worden en ik denk niet dat ze akkoord gaat als ik met 600 euro aankom ipv 1000...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:07

Dan is het gewoon pech hebben.... Klinkt heel cru, maar waarom zou je jezelf ruïneren? Je hebt nog andere paarden waar je aan moet denken en je gaat binnenkort verhuizen (toch??) Je hebt je centen hard zat nodig....

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 23:30

jup zo is het, dus ik kan die 1000 euro inderdaad goed gebruiken voor andere dingen. alle mailtjes die ik tot n toe heb gehad zijn rond 8 uur 's ochtends verstuurd, dus wie weet morgenvroeg reactie....

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:51

Net even het topic doorgelezen en heb echt respect voor wat je doet!
Maar vergeet niet aan jezelf te denken hoor!! (met verhuizing in het vooruit zicht)

Ben wel erg benieuwd hoe het gaat aflopen en of ze weer wat van zich laat horen.. Dat iemand zo met zijn paard om kan gaan :(

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 04:24

Wauw! Wat goed dat je zo betrokken bent bij een hulpeloos paardje. Wat een crap situatie als je zelf de beste bedoelingen hebt maar niemand meewerkt. Maar het was natuurlijk al een mooi begin dat ze gelijk van die 1600 afstapte en vanuit haar positie jou tegemoet kwam. (klinkt echt bizar) Als ze al eerder een voor haar gevoel een compromis sloot doet ze het misschien nog een keertje:)
Heel erg veel succes en een pluim voor jou inzet!

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 07:47

Het verhaal wordt steeds vreemder. Ik blijf het volgen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 12:01

ik had gehoopt op een mailtje, maar heb net gekeken en helaas...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:03

Kun je er niet gewoon van afzien? Zoveel moeite en blijkbaar wil ze het niet?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 12:05

sja, dit is ook echt mijn laatste poging, maar ik vind het zo sneu voor het paard dus nu ervan afzien doe ik niet. ik ben iig niet van plan om meer te betalen, dus dan houdt alles op

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:08

Meid, het is geweldig wat je doet, maar ik zou zeggen....Stop ermee.
Al die moeite die je doet wordt overduidelijk niet gewaardeerd.
Richt je lekker op je eigen paardjes en besteed die €1000 lekker aan hun.
Denk dat ze het de laatste tijd al genoeg hebben moeten doen met een baasje die haar aandacht er niet bij had.

Je hebt je best gedaan, maar het mag helaas niet baten blijkbaar.
Zo ontzettend rot voor jou, maar probeer je eroverheen te zetten.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:09

Ik denk dat je er beter vanuit kunt gaan dat ze het gewoon niet wil.. Om welke reden dan ook..

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:11

Heb steeds meegelezen. Lonnie, ik vind het super dat je er zo mee omgaat maar (klink even als een ouwe zak ;-)) je kan niet het leed van de hele paardenbevolking op je nemen ten koste van jezelf (bedoel ik mee, geld, zorgen etc). Het klinkt hard maar wat als je weer een paardje zo tegen komt? (ik eherken mezelf er erg in nl maar op een gegeven moment heb je zoveel zorgen om paarden van anderen)
Ik heb wel respect voor je en hoop ook dat de eigenaresse het inziet maar trek wel een streep voor jezelf. Wat als paard door deze omgang medisch iets eraan over houdt. Je hebt dan wel het risisco van dit paard. Als het goed gaat dan is het super, maar als er extra kosten bij komen dan ben je het haasje...
Sterkte met je beslissing en hopelijk komt het goed.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:14

ik zou ook zeggen stop ermee.
stuur haar nog 1 mailtje waarin je zet dat als ze nu geen contact opneemt de hele deal van tafel is, dat de stal nog niet betaald is en dat ze het dan zelf maar moet weten. misschien dat ze daar nog op reageert en anders dan is het voor jou verspilde moeite. je probeert haar (nou ja het paard) te helpen maar als ze dat niet wilt dat is dat heel jammer maar helaas.
jij hebt je best gedaan maar zeker met een verhuzing en alles in het vooruitzicht kan je je geld en tiijd wel beter besteden lijkt mij.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 12:33

verhuizing is pas in juli, dus dat is allemaal niet zo snel. Die 1000 euro is ook het probleem niet, die had ik gespaard voor een autootje, maar dat kan wel wachten. Dan blijft er nog geld over voor als een van de paarden nog iets krijgt. Allemaal geen probleem, heb ik uiteraard rekening mee gehouden.

Ik wacht nog even af deze week, ik wil het voor februari geregeld hebben en anders gaat het inderdaad over...sneu voor het paard, want die blijft dan in de zooi staan waar ze nu staat

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:40

TS ik hoop echt ontzettend voor je dat die eigenaresse alsnog reageert, en jij het paard mag kopen.. Ik duim mee!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:07

zo. het heeft even geduurd, en ik heb ook niet alles gelezen, maar poeh, wat een verhaal.

nog niets van de DB gehoord? zal ook weer eens niet. die kan hier in nl net zo goed opgeheven worden want 9 van de 10 keer kunnen ze niets doen. het paard is niet uit de vervelende en ongezonde situatie gehaald en iedereen loopt er nog lachend bij, behalve jij.

je doet zo je best, maar je krijgt steeds weer nul op je request..
belachelijk gewoon. van alle partijen die betrokken zijn.

de eigenaar, omdat die als eerste de volle verantwoordelijkheid heeft, de Staleigenaar omdat hij zich er makkelijk vanaf maakt en de DB omdat die gewoon eisen dat het dier verzorgt wordt maar verder niets doen. dak boven het hoofd en eten en het is oke.

ik snap het niet hoor, hoe het werkt in dit bekrompen land. de dieren hebben het hier soms zo slecht, en niemand die er iets aan kan doen. :n

je hebt je best gedaan, ik zou het opgeven en me handen er vanaf trekken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:05

Hoi,

Ik heb het hele topic gelezen, en er kwam 1 ding in me op: Heb je al eens juridisch advies ingewonnen bij bijvoorbeeld een rechtswinkel? Zij kunnen vast wel vertellen in hoeverre je bepaalde acties rechtsgeldig uit kunt voeren en in hoeverre jij aansprakelijk gesteld kunt worden (bij aankoop van het paard) van de schulden die de vorige eigenaar gemaakt heeft. Zelf denk ik dat je dat namelijk niet bent. Dat is een zaak tussen de staleigenaar en de eigenaresse ten tijde van het schulden maken. (misschien een beetje krom neergezet, maar je snapt denk ik wel wat er wordt bedoeld...)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:10

Ik heb 4 jaar geleden een tinkertje gekocht die "in beslag" was genomen door staleigenaar omdat de eigenaresse al een jaar niet betaald had. Ze hebben, toen ik wel geintresserd was, een brief van de advocaat gestuurd met de mededeling dat ze niet meer op het erf mochten komen tot alles betaald was en men kreeg 5 dagen om te betalen anders zou pony verkocht worden. Hierdoor waren ze zo geschrokken dat ze het tinkertje voor de helft weg hebben gedaan (nou was hun vraagprijs belachelijk hoog en was ze, toen, zeker niet meer waard als wat ik er uiteindelijk voor betaald heb met al haar medische aandeningen, angesten etc. Misschien is dit een optie om te overleggen met de staleigenaar?

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:15

Jeetje.. Heftig en moeilijk zeg.
Sommige mensen snap ik echt niet. Dan ga je je paard verhuizen en dan ga je er maar vanuit dat andere mensen je paard onderhouden? :n schandalig!!!!

Vind het goed van je dat je bereid bent dat paard over te nemen van haar. Zij kan duidelijk niet voor dat paard zorgen!
Had precies het zelfde gedaan. Mocht je ooit moeilijk komen te zitten heb nog een groot stuk grond dus als je bijv. in de zomer niet de volle stalling elders wil betalen kan ik jou wel weer uit de brand helpen! Misschien heb je er iets aan.

Succes en hopen dat ze nu is mee werkt!!!!!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:22

pfff wat een verhaal weer en hoe frustrerend dat ze zo traag met reageren is!!! sterkte

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 18:10

ik heb haar net een mail gestuurd, dat ik morgenavond met 700 euro voor haar deur sta en dat ik hoop dat ze open doet en mij het paspoort meegeeft. Dat is dan de schuld aan de staleigenaar geef en dat zij dan overal vanaf is. Ik ben erg benieuwd...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:14

pff wat een verhaal zeg!!

denk aan jezelf!!

verder lees ik even mee!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:17

SPANNEND!!! Hoop dat ze het doet!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:20

Ik ook, maar vrees dat ze de hoofdprijs wil en dat het paard de dupe wordt

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:31

ik volg dit topic al een tijdje,
ik hoop echt dat ze ermee akkoord gaat.

echt super goed van je dat je je zo in zet voor dat paardje!
een paard van een ander, waar menigeen enkel zijn rug naar draait.
ik ga voor je duimen