Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik vond het vreselijk toen ik afscheid moest nemen van mijn katten en kon het echt niet over m'n
hart verkrijgen om ze achter te laten bij de dierenarts hoor.
Vesceron schreef:S_L, IngridB en LoveLite,
je kan het zien als makkelijk.
Maar het gebeurt nou eenmaal!
Tuurlijk vindt ik het vreselijk als er een van mijn dieren dood gaat! Maar je praat toch ook met familie en vrienden over je eigen dood, of je begraven of gecremeerd wil worden enz?
Daar komt bij, een paard zijn lot ligt wel in jou handen dus daar moet je over nadenken, we kunnen hier ook met z'n allen heel zielig gaan praten over het verlies, maar daar is het topic niet voor bedoeld...
S__L schreef:Jeetje wat praten jullie makkelijk over de dood van jullie paard en het slachten betreft.
Zijn jullie al meerdere malen (een) paard(en) verloren?
Citaat:Ik vind dat echt erg om te lezen dat er zo makkelijk mee om te gaan valt.
JoycexLynn12 schreef:Citaat:Ik vind dat echt erg om te lezen dat er zo makkelijk mee om te gaan valt.
En ik vind mensen die zeggen : ik stop het geld in een nieuw paard juist goede mensen!
Zoveel paarden zoeken een nieuwe baasje..
Jij wilt geen nieuw paard na shannon, prima, maar ga dan niet zeggen dat je het 'erg' vind dat mensen een nieuw paard nemen.
MarcoBorsato schreef:IngridB schreef:ik vind het zo respectloos als mensen zeggen 'die van mij gaat mooi door de kroketten heen'!
Je hebt jaren plezier van een paard gehad en het minste wat je kunt doen is om je paard
te laten cremeren of begraven.
Als je zelf dood bent zou je het ook fijn vinden om een waardig afscheid te krijgen en ik vind dat dat met een dier ook zo hoort.
Ik heb mijn beide katten laten cremeren, puur omdat ik vond dat ik het niet kon maken
om ze bij de dierenarts achter te laten en ze te laten verwerken tot voer.
Ik heb jaren plezier en liefde van die beesten gehad en een waardig einde hoort daar echt bij!
Dus ik zou zeker kiezen voor cremeren. Hoef niet eens persee het as te hebben, dat mag uitgestooid
worden op een veld. Maar dat is het minste wat je kunt doen is mijn mening.
Ik vind dat dus niet. En daarbij hoeft Abel niet door de kroketten. Bitterballen mag ook.
JoycexLynn12 schreef:meggiemeg schreef:Je kunt er tegenwoordig bij Rendac ook voor kiezen dat je paard apart wordt opgehaald.
Klopt, betaal je wel rond de 400 euro.
Xantaatje schreef:Wel van kwekkeboom hoop ik dan?![]()
Nee gekheid volgens mij ben je gevoeliger dan je je doet voor komen
JoycexLynn12 schreef:Citaat:Is altijd nog wel een stuk minder prijzig dan crematie.
Wat voor verschil heeft het? Of ze nou apart word opgehaald of met andere dieren ; ze worden alsnog vermalen.
S__L schreef:Vesceron schreef:"Ach hij is toch al dood" en "stop die van mij maar in een kroket" is niet letterlijk gezegd...tenzij je doelt op de opmerkingen van lieveli, dat was niet serieus!! ff goed lezen
Ik weet niet of jij het hele topic door hebt gelezen, maar dat is toch echt meerdere malen gezegt.