LYSANNO schreef:ugh, ik zeg toch PROBEREN af te vallen..
Wat ik bedoel (proberen of niet) is dat het niet zo makkelijk is als jij dat zegt. Denk je dat dikkere mensen bewust zo zijn? Dat ze dat liever hebben dan slank zijn? Dat ze niet al genoeg proberen? Uitzonderingen daargelaten overigens.
Natuurlijk is het beter en gezonder om een normaal BMI te hebben. Maar dat wil niet zeggen dat als je er boven zit je maar gewoon moet proberen af te vallen. Want ook voor mensen die geen ziektes hebben of dikker zijn door medicijnen is het niet altijd makkelijk om af te vallen.
Saskia505 schreef:Het gaat soms niet makkelijk nee, maar waar een wil is...
... is niet altijd een weg

Maar goed, dat is niet een discussie die hier hoort

suus_ schreef:Ik ben het met je eens hoor Amanda. Soms is alleen een goed passend paard niet beschikbaar, mensen zijn dan eigenwijs en stappen op een kleiner/slapper paardje wat ook veel te vaak gebeurd...
Dat klopt. Dan denk ik ook: zoek een wat steviger paard/pony. Ik heb ook een bijrijdpaard gehad van 1.65. Veel volbloed er in, rank ding. Volgens de eigenaar kon ze het makkelijk hebben, maar ik voelde me er niet altijd prettig bij.
Ik heb toen ook bewust de keuze gemaakt om er niet meer op te rijden en heb zelf een grote, stevige haflinger gekocht toen ik zelf een paard kon kopen.