paarden weg doen vanwege financiele problemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wittedirk

Re: paarden weg doen vanwege financiele problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:51

veel mensen gaan een paard leasen of verleasen, een ideale oplossing voor zulke situatie wanneer men te weinig geld heeft om het dier te onderhouden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:56

Kysia, die persoon had bij mij toch echt allang een dagvaarding in de bus gehad.

kysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:09

:)*

ik :Z

en toen :evaw:

.en ik .... :? ...... :? .....

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:38

kysia schreef:
:)*

ik :Z

en toen :evaw:

.en ik .... :? ...... :? .....
:?

koekjes1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:49

ik heb het ook gezien wel sneu, maja ze had ook kinderen en ik vind dat die dan voor gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:00

Ik heb zelf ruim een jaar geleden in die zelfde stiuatie gezeten. Nog iedere dag mis ik mijn pony, en heb het er dan ook heel erg zwaar mee. Ik dacht het allemaal goed voor elkaar te hebben, en dan van de een op de andere dag raak je alles kwijt. Mijn relatie werd verbroken, ik moest mijn thuis verlaten, raakte mijn baan kwijt, en tot overmaat van ramp moest ik mijn pony wegdoen.

Nou ja, ik kon haar wel gewoon onderhouden, maar als er echt iets zou gebeuren kon ik haar niet de zorg geven die ze verdiende. Met die gedachte kan ik geen paard houden en heb ik haar weggegeven aan een man die stapel gek was/is op haar.

Op mijn weblog (zie onderschrift) staat het hele verhaal. Ik heb de aflevering ook gezien, en alles kwam weer boven. Ik ben er echt slecht van aan geweest..

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:50

eigen schuld dikke bult. Aan die eerste 20.000 euro schuld konden ze mischien niet zo heel veel doen, maar vervolgens maken ze er nog 25.000 extra bij. Wat hadden die lui een bord voor hun kop zeg. Ik snap trouwens ook nooit dat mensen zo stom zijn om apparatuur te leasen. Voor 3 maanden lease prijs koopje een nieuwe. Of je koopt gewoon een 2e handse op internet.
Vond het met die paarden ook een vaag verhaal. Kon ze er nu wel op rijden of niet?
Vond het ook vreemd dat ze de pony's gewoon meegaf. Voor zo'n programma moeten ze natuurlijk binnen een week weg, zodat zij hun aflevering rond hebben. Maar vond het wel vreemd dat ze niet eens mee ging om te kijken waar ze terecht kwamen.

kysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:05

russel schreef:
Dan is de pony ineens weggelopen of iets, maar hij was ineens weg.....snap er niets van...dacht dat je hem had opgehaald....

tja, sorry, maar dan zou ik alleen nog deze optie hebben...

...Abeltje77 ...dat was ff grapje op deze reactie....snappie

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 11:36

Angela_ schreef:
Ik heb zelf ruim een jaar geleden in die zelfde stiuatie gezeten. Nog iedere dag mis ik mijn pony, en heb het er dan ook heel erg zwaar mee. Ik dacht het allemaal goed voor elkaar te hebben, en dan van de een op de andere dag raak je alles kwijt. Mijn relatie werd verbroken, ik moest mijn thuis verlaten, raakte mijn baan kwijt, en tot overmaat van ramp moest ik mijn pony wegdoen.

Nou ja, ik kon haar wel gewoon onderhouden, maar als er echt iets zou gebeuren kon ik haar niet de zorg geven die ze verdiende. Met die gedachte kan ik geen paard houden en heb ik haar weggegeven aan een man die stapel gek was/is op haar.

Op mijn weblog (zie onderschrift) staat het hele verhaal. Ik heb de aflevering ook gezien, en alles kwam weer boven. Ik ben er echt slecht van aan geweest..

Hey Meid, wat vreselijk zeg.
Ik hoop in ieder geval dat je paardje goed terrecht is gekomen.
Sterkte

kysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:10

Angela_ schreef:

ik kan snappen dat het heel confrontered voor je is als je zo`n aflevering ziet.
hopelijk kun je wel berusten in het feit dat je paard goed terecht is gekomen.
ik vind het heel goed van je dat je ondanks je verdriet het belang van je paardje voor op heb gezet !!
ik ken ook zo`n situatie van dichtbij, iemand die na de verbroken relatie binnen enkele weken dr huis uit moest en haar werk kwijt raakte.
het is echt hartverscheurend om dan het verdriet van iemand te zien
die al met zo veel ellende zit dan ook nog gedwongen afscheid moet nemen van een dierbaar paard
ik kon dat toe des tijds echt niet aanzien..
wij hebben toen tijdelijk onder bepaalde voorwaarden haar paard overgenomen
en een tijd later toen ze in rustiger vaarwater zat heeft ze het terug `gekocht` van ons
gelukkig hebben we het toen zo kunnen regelen voor haar dat ze haar paard niet ecght kwijt was
in de tijd dat het van mij was heeft ze gewoon de voledige verzorging en alles gedaan zoals het
was daarvoor.
het enigste verschil was dat het bij mij thuis stond en niet op de pensionstal waar ze normaal stond
nadat heel die moeilijke periode achter de rug was , heeft ze het paard terug `gekocht` van ons,en is ze naar haar `eigen `stal terug gekeerd.

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:26

Als het niet anders kan zou je wel moeten, ik denk dat je liever eten op de plank hebt en een goed verzorgd paard, dan een uitgemergeld gezin + paard ;)