Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lovely schreef:Dit is ongeveer het 384ste topic over dit onderwerp.
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik mijn paard in laat slapen. Voor mij was het inslapen de enige mogelijkheid omdat ik bij mijn paard wilde blijven tijdens zijn moment van vertrek naar de andere wereld. Van vechten tegen een spuit was echt geen sprake, maar dat zijn ook vaker verhalen die maar rond gaan en niet echt waar zijn. Mijn paard is heel rustig en kalm overleden op een voor hem vertrouwde plek met voor hem vertrouwde mensen om zich heen en dat is het beste geweest wat ik voor hem kon doen.
Joolien schreef:Lovely schreef:Dit is ongeveer het 384ste topic over dit onderwerp.
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik mijn paard in laat slapen. Voor mij was het inslapen de enige mogelijkheid omdat ik bij mijn paard wilde blijven tijdens zijn moment van vertrek naar de andere wereld. Van vechten tegen een spuit was echt geen sprake, maar dat zijn ook vaker verhalen die maar rond gaan en niet echt waar zijn. Mijn paard is heel rustig en kalm overleden op een voor hem vertrouwde plek met voor hem vertrouwde mensen om zich heen en dat is het beste geweest wat ik voor hem kon doen.
Ik snap dat verhalen over inslapen vaak worden overtrokken. Maar er zit wel een kern van waarheid in...
Lovely schreef:Waarschijnlijk gewoon een grote stappen, snel thuis veearts die er niet al te veel aandacht aan wilde besteden. Het is wel een beetje jammer dat zo al die wilde verhalen over inslapen de wereld in geholpen worden, terwijl het heel makkelijk veel netter kan allemaal.
Lovely schreef:Eerst verdoven, dan onder narcose brengen, daarbij raakt het paard ook hersendood en daarna pas de laatste spuit waarmee het leven eindigt. De tweede stap heeft ze overgeslagen en dat is volkomen onnodig. Zoals ik het hoor dus wel echt een onhandige manier om een paard euthansie toe te brengen. Stuiptrekkingen hoeven ook niet, het komt voor, maar veel minder vaak dan gedacht, de meeste paarden stuipen niet als ze dood zijn.
Randalinpony, ze zijn dan hersendood.