rijlaarzen aan, zweepje in haar hand...Dat heb ik gelukkig nooit gedaan.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ayo schreef:Haha ik zag laatst nog een meisje met cap op in de winkelstraatrijlaarzen aan, zweepje in haar hand...
Dat heb ik gelukkig nooit gedaan.

Shadow0 schreef:Die gekleurde jassen zijn trouwens ook wel echt van die tijd - het heeft niet specifiek met paardrijden te maken, maar heel erg gedateerd is'ie wel
Nouks schreef:Shadow0 schreef:Die gekleurde jassen zijn trouwens ook wel echt van die tijd - het heeft niet specifiek met paardrijden te maken, maar heel erg gedateerd is'ie wel
Nu weet ik niet wat ik eigenlijk beter vind, gedateerd of de huidige kinderpaardrijmode... Laatst bij de Divoza stond ik bij de kassa achter een mevrouw die met haar dochtertje nieuwe paardrijkleren was gaan kopen. Roze rijbroek, roze handschoentjes, roze bodywarmer, roze zweepje... Viel me nog mee dat er ook nog zwarte rijlaarzen en een zwarte cap bij het outfit hoorden.
Mizora schreef:Ik zie op je foto geen bitringen terug. Wel een d-trens.
En dan heel beteuterd kijken dat het niet werkt
kazary schreef:Die fluittrens ziet er niet prettig uit. Een staaf dik ijzer zonder vorm. En ik ben ook de jongste niet meer, maar heb er nog nooit iemand mee gezien. Dus of het uit de mode is?
Koordsingel heb ik altijd een onding gevonden. Nooit geen problemen gehad, maar heeft me nooit fijn geleken voor een paard.
Lage neusriem is denk ik inderdaad een mode verschijnsel. En ook ik vind een hoge neusriem heel veel mooier.
Zo had je vroeger ook peesbeschermers van plastic, met ook van diezelfde bandjes er door heen.
En jute stal dekens. En vilten dekjes. Bij al deze ben ik toch blij met de nieuwe veranderingen.
Knor schreef:Hebben jullie dannooit zo een miskoop gedaan van die irritante rubberen teugels met al die kleurtjes, Geel blauw en rood)die dan aan je handen bleven plakken (het rubber) gevolg: enorm vieze handen

SpikyBlue schreef:Klopt. Het is echt een heel oud middeltje. Het allerbeste is om het van iemand te kopen die het zelf 'maakt' omdat er dan geen kunstmatige toevoegingen bij zitten. Het is niet hetzelfde als hoevenvet. Het wordt ook niet zo vaak gebruikt. Ik heb wel eens zo'n streng manenvet gezien en het ziet er erg ranzig uit! Ik zou het zelf ook niet snel gebruiken, maar de verhalen gaan altijd wel dat het superspul is voor slechte hoornkwaliteit. Overal waar 'te' voor staat is niet goed, dus je kan het best wel eens gebruiken maar niet te vaak!
.