Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
suleilitha schreef:Mijn bedgenoot heeft dus altijd met politiehonden gewerkt, en blijkt ook een neus te hebben voor paarden. Maar een mensenmens is hij allerminst
Het klopt dat veel paardenmensen niet rijden. Eerlijk gezegd bak ik er ook niet veel van.
trisca schreef:Ik heb mezelf als paardenmens aangegeven![]()
Kan goed met paarden communiceren, weet wanneer ik wat kan doen en wanneer ik iets meer tijd nodig heb. Uiteindelijk is er (nog) geen dier geweest waar ik niet alles mee kon doen. Vind dat paardenmensen het karakter en de gemoedstoestand van paarden (niet alleen hun eigen) kunnen zien en gebruiken, zodat ze met elk paard kunnen communiceren en weten hoe ze met dat dier om moeten gaan.
Je hebt dagen dat je voelt dat het paard even niet hetzelfde kan als gister. Zonder aanwijsbare oorzaak en voor dingen mis gaan... Elk paard vraagt om zijn eigen manier van benadering en verschilt erg in vertrouwen, snelheid van leren, bouw en achtergrond. Dit kunnen combineren met hoe je met zo'n dier omgaat en elk moment aan het dier kunnen zien hoe dit gaat en het aan kunnen passen.
Voor mij is dat het verschil tussen mensen met paarden en paardenmensen.
Adil18 schreef:trisca schreef:Ik heb mezelf als paardenmens aangegeven![]()
Kan goed met paarden communiceren, weet wanneer ik wat kan doen en wanneer ik iets meer tijd nodig heb. Uiteindelijk is er (nog) geen dier geweest waar ik niet alles mee kon doen. Vind dat paardenmensen het karakter en de gemoedstoestand van paarden (niet alleen hun eigen) kunnen zien en gebruiken, zodat ze met elk paard kunnen communiceren en weten hoe ze met dat dier om moeten gaan.
Je hebt dagen dat je voelt dat het paard even niet hetzelfde kan als gister. Zonder aanwijsbare oorzaak en voor dingen mis gaan... Elk paard vraagt om zijn eigen manier van benadering en verschilt erg in vertrouwen, snelheid van leren, bouw en achtergrond. Dit kunnen combineren met hoe je met zo'n dier omgaat en elk moment aan het dier kunnen zien hoe dit gaat en het aan kunnen passen.
Voor mij is dat het verschil tussen mensen met paarden en paardenmensen.
Dat vind ik geen reden om jezelf paardenmens te noemen, misschien ben je nog nooit een echte rotzak tegen gekomen
Zammie schreef:Dus nu zijn het juist mensen die niet (kunnen) rijden die paardenmens zijn? Wordt wel steeds gekker hiero![]()
Ik zie dat er enkelen de boer als paardenmens zien. Misschien hebben jullie zo iemand meegemaakt, ik dus nog nooit. De boeren die ik ken(de) met paarden hadden weinig tot geen gevoel voor het paardenwezen. De enigste paardenmens die ik ken (die ik beschouw als paardenmens) is een paardenhandelaar en is in het verleden internationaal springruiter geweest. Zoals die een paard doorheeft en wat een paard bij hem en juist ook onder het zadel doet... Heb dat nog nooit eerder gezien. Heb dus (weer) een andere mening als sommigen hier.
KiWiKo schreef:heb net een leuk stukkie in de auto kunnen nadenken
en volgens mij is een paardenmens een mens die zich onder elke omstandigheid, bij elk paard aan kan passen aan het paard. Dus niet een enkele methode heeft, niet een enkele stroming of lering volgt, maar iemand die in een oogopslag weet wat het paard nodig heeft om optimaal te functioneren en te leven. Dus iemand die zich constant aan kan passen aan situaties, diverse paarden en omstandigheden
vond het wel leuk klinken![]()