De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat denk je dat jij bent ?

Een paardenmens ?
381 (64%)
Een mens met paard(en)?
210 (35%)

Totaal aantal stemmen: 591

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:36

psssssssssssssssst Anya, de meeste paardenmensen die ik tegen ben gekomen, hebben uberhaupt nog nooit OP een paard gezeten :) :) ja voor de gekkigheid, maar niet om te rijden :)

Anya

Re: De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:37

Ja dat ben ik met je eens. Die rijden niet. Die hebben vee ;)
Van die mensen heb ik ook erg veel geleerd trouwens.

Ook de dingen die ik liever niet wilde leren trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:37

Mijn bedgenoot heeft dus altijd met politiehonden gewerkt, en blijkt ook een neus te hebben voor paarden. Maar een mensenmens is hij allerminst :D

Het klopt dat veel paardenmensen niet rijden. Eerlijk gezegd bak ik er ook niet veel van.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:38

Ik heb mezelf als paardenmens aangegeven :o

Kan goed met paarden communiceren, weet wanneer ik wat kan doen en wanneer ik iets meer tijd nodig heb. Uiteindelijk is er (nog) geen dier geweest waar ik niet alles mee kon doen. Vind dat paardenmensen het karakter en de gemoedstoestand van paarden (niet alleen hun eigen) kunnen zien en gebruiken, zodat ze met elk paard kunnen communiceren en weten hoe ze met dat dier om moeten gaan.
Je hebt dagen dat je voelt dat het paard even niet hetzelfde kan als gister. Zonder aanwijsbare oorzaak en voor dingen mis gaan... Elk paard vraagt om zijn eigen manier van benadering en verschilt erg in vertrouwen, snelheid van leren, bouw en achtergrond. Dit kunnen combineren met hoe je met zo'n dier omgaat en elk moment aan het dier kunnen zien hoe dit gaat en het aan kunnen passen.

Voor mij is dat het verschil tussen mensen met paarden en paardenmensen. :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:39

suleilitha schreef:
Mijn bedgenoot heeft dus altijd met politiehonden gewerkt, en blijkt ook een neus te hebben voor paarden. Maar een mensenmens is hij allerminst :D

Het klopt dat veel paardenmensen niet rijden. Eerlijk gezegd bak ik er ook niet veel van.

Had jij jezelf dan bij de paardenmensen ingedeeld of niet? :Y)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:40

trisca schreef:

Kan goed met paarden communiceren, weet wanneer ik wat kan doen en wanneer ik iets meer tijd nodig heb. Uiteindelijk is er (nog) geen dier geweest waar ik niet alles mee kon doen. Vind dat paardenmensen het karakter en de gemoedstoestand van paarden (niet alleen hun eigen) kunnen zien en gebruiken, zodat ze met elk paard kunnen communiceren en weten hoe ze met dat dier om moeten gaan.
Je hebt dagen dat je voelt dat het paard even niet hetzelfde kan als gister. Zonder aanwijsbare oorzaak en voor dingen mis gaan... Elk paard vraagt om zijn eigen manier van benadering en verschilt erg in vertrouwen, snelheid van leren, bouw en achtergrond. Dit kunnen combineren met hoe je met zo'n dier omgaat en elk moment aan het dier kunnen zien hoe dit gaat en het aan kunnen passen.

Dat vind ik geen reden om jezelf paardenmens te noemen, misschien ben je nog nooit een echte rotzak tegen gekomen ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:41

suleilitha schreef:

nou hehe...zie je wel!
ben ik dus echt een paardenmens :D

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:41

stoffel schreef:
Dubbel glas
stel je voor dat hij er door heen komt

Lieverd, het is wel duidelijk dat jij weinig pap hebt gegeten van paarden, anders had je wel geweten dat je gewapend glas moet hebben om een paard tegen te houden..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:42

Anya schreef:
Ja dat ben ik met je eens. Die rijden niet. Die hebben vee ;)
Van die mensen heb ik ook erg veel geleerd trouwens.

Ook de dingen die ik liever niet wilde leren trouwens.

hihi ik ook :) heb ook wel eens dingen gezien waarvan ik dacht......... Niet echt zoals ik het zou willen :)

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:43

sorry schat, ik ben een mens met paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:44

Ja maar dat stempel had ik al enige tijd, in mijn leefomgeving gekregen van mensen die me goed kennen en weten hoe ik in elkaar steek :D
Voor mezelf is een van de criteria inderdaad, of je met een echte, echte rotzak om kunt gaan máár ik heb er nog eentje, en dat is dat je ook de "guts" moet hebben om een paard af te laten maken, indien nodig.
Eerlijk gezegd vind ik mensen met paarden die paarden met pijn etc. in leven laten, of niet de beslissing kunnen maken eentje die totaal gestoord is te laten afmaken, ook onder de plu mensen met paarden vallen ;)

Stoffel, na het lezen van je post over dubbel glas dacht ik eerder dat je een mens met vissen of schildpaddo's was }:0

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:45

Adil18 schreef:
trisca schreef:

Dat vind ik geen reden om jezelf paardenmens te noemen, misschien ben je nog nooit een echte rotzak tegen gekomen ;)

hihi

Bij mij komen dieren die bij andere als levensbedreigend worden bestempeld. Het grappige is inderdaad dat ik nog nooit rotzakken ben tegen gekomen als ik er mee omga ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:45

Echte rotzakken (en daar zijn er gelukkig heel weinig van) waarschuwen niet voor ze aanvallen. Die komen gewoon. en dan heb je zoals kim zegt nog geen 3 seconden. En als je opzij stapt hebben ze je.

Dat soort paarden blijf ik tegenwoordig bij uit de buurt. Ik ben niet snel genoeg meer.
Maar het soort dingen dat ik van die veehouders heb geleerd, kan voor de echte rotzakken wel het verschil uitmaken tussen slacht en verder leven.

En dan bedoel ik dus niet de paarden die ooit bang gemaakt zijn met slaan, maar de echt superdominante mormels die er al een paar jaar mee weggekomen zijn, die de een of andere gek als veulen heeft geleerd te steigeren met de hoefjes op de schouders, omdat het zo lief is :(
Dat soort debiel gedrag van mensen doet hele normale paarden zo gestoord worden dat ze bij de slacht eindigen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:47

Dus nu zijn het juist mensen die niet (kunnen) rijden die paardenmens zijn? Wordt wel steeds gekker hiero :D
Ik zie dat er enkelen de boer als paardenmens zien. Misschien hebben jullie zo iemand meegemaakt, ik dus nog nooit. De boeren die ik ken(de) met paarden hadden weinig tot geen gevoel voor het paardenwezen. De enigste paardenmens die ik ken (die ik beschouw als paardenmens ;) ) is een paardenhandelaar en is in het verleden internationaal springruiter geweest. Zoals die een paard doorheeft en wat een paard bij hem en juist ook onder het zadel doet... Heb dat nog nooit eerder gezien. Heb dus (weer) een andere mening als sommigen hier.

Zammie

stoffel schreef:
sorry schat, ik ben een mens met paarden

Is niet erg hoor! ben ik ook...

Anya

Trisca: ik denk dat je echt nog nooit die ene rotzak bent tegengekomen. Want ik ken best veel paarden die andere mensen gevaarlijk vinden maar die gewoon een beetje rust en duidelijkheid nodig hebben.

Maar die ene die ogenschijnlijk braaf zijn rondje loopt en uit het niets aanvalt.. die hou jij met alle rust en braafheid en fraaie lichaamstaal ook niet van je lijf hoor. Niemand kan dat zomaar.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:48

trisca schreef:
Het grappige is inderdaad dat ik nog nooit rotzakken ben tegen gekomen als ik er mee omga ;)

Nou, op zich is dat een probleem. Ik heb paarden voor superbraaf verkocht die niet te hanteren bleken in andermans handen ;) . En een gezeik dat je daarmee hebt :roll: .

Anoniem

Trisca, ik heb nog wel een echte echte echte rotzak staan :D

KiWiKo

Ik zeg nergens dat paardenmensen niet kunnen rijden, mijn ervaring is slechts dat daar niet hun prioriteit ligt :)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:49

Oh ik heb ook wel boeren gezien met 0 gevoel voor paarden. Maar ook boeren met heel veel gevoel voor paarden. De ene fokte belgen. De andere voor de hobby rijpaarden.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:50

Zammie schreef:
Dus nu zijn het juist mensen die niet (kunnen) rijden die paardenmens zijn? Wordt wel steeds gekker hiero :D
Ik zie dat er enkelen de boer als paardenmens zien. Misschien hebben jullie zo iemand meegemaakt, ik dus nog nooit. De boeren die ik ken(de) met paarden hadden weinig tot geen gevoel voor het paardenwezen. De enigste paardenmens die ik ken (die ik beschouw als paardenmens ;) ) is een paardenhandelaar en is in het verleden internationaal springruiter geweest. Zoals die een paard doorheeft en wat een paard bij hem en juist ook onder het zadel doet... Heb dat nog nooit eerder gezien. Heb dus (weer) een andere mening als sommigen hier.

Er zijn ook mensen die goed kunnen rijden, paardenmens maar goed kunnen rijden is niet de vereiste om een paardenmens te zijn :). Dat haal ik er toch uit en dat is volgens mij ook zo... Feeling heb je of heb je niet :).

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:50

KiWiKo schreef:
Ik zeg nergens dat paardenmensen niet kunnen rijden, mijn ervaring is slechts dat daar niet hun prioriteit ligt :)

Ik denk dat het ermee te maken heeft hoe je leven verloopt.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:51

KiWiKo schreef:
heb net een leuk stukkie in de auto kunnen nadenken :)

en volgens mij is een paardenmens een mens die zich onder elke omstandigheid, bij elk paard aan kan passen aan het paard. Dus niet een enkele methode heeft, niet een enkele stroming of lering volgt, maar iemand die in een oogopslag weet wat het paard nodig heeft om optimaal te functioneren en te leven. Dus iemand die zich constant aan kan passen aan situaties, diverse paarden en omstandigheden :)

vond het wel leuk klinken :D :D

En dat met een lekekr wijntje. ;)

helemaal top. :D

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:53

Dat probeer ik dus ook te zeggen lindake... Het is een feeling, niet wat je ermee doet. De 1 vind juist het rijden het mooiste wat je samen met je paard kunt doen, den ander krijgt zijn voldoening juist door bij een lekkere zomerse dag gewoon tussen zijn kudde te zitten en genieten van de paarden. Er zijn ook mensen die van alles genieten wat met het paard te maken heeft en als het 1 niet meer kan er dan nog net zoveel liefde overblijft voor dat wezen paard...

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:53

:D Ik ben een boer met paarden!Ik rijd niet vaak(een plus),maar ik heb geen rotzak op het terrein(een min)
Wat moet ik nu aankruizen? :+