Moeten de paardenprijzen niet omlaag ivm crisis

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Moeten de paardenprijzen niet omlaag ivm crisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:47

In mijn optiek is 0-4000 euro het lagere segment, 4000-8000 het middensegment, 8000-15000 het hoge segment en alles daarboven belachelijk om uit te geven voor een levend wezen die de andere dag dood kan liggen! Maar dat is hoe ik erover denk!

_spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:54

Ik vind de prijzen wel naar beneden gegaan hoor, Ik ben op zoek naar een ZZL paard.! Als je eerst keek waren ze boven de 25000 nu heb je al meerdere ZZL paarden voor 15000 euro! maar je verkoop je paarden minder snel, want bijna niemand koopt een paard.!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:57

In het hogere segment zullen de prijzen wel dalen ja, maar in het middensegement is het me niet opgevallen :n

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:03

tita schreef:
Om terug te komen op de 4-jarige Trento van 17000 euro..die prijs is enkel gebasseerd op kunnen van zijn ouders paard zelf stelt nog geen ene donder voor.
Natuurlijk was het fijner geweest als die persoon er ook een foto bij had geplaatst want dan hadden we de uitstraling nog kunnen zien

Dan hebben we het over een ander, want er staat toch echt een Trento op SH die ze 17000 vragen, met foto`s. ;) Imo een erg leuk dier!
Als de prijs op de ouders is gebaseerd, dan zou je er een nulletje af moeten halen.

En wat voor de 1 uitstraling heeft, vind de ander weer 10x niks. Ook uitstraling is gedeeltelijk persoonlijk.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:37

Ik vind het maar een rare redenering hoor... Het is toch niet omdat het crisis is dat je je paard ineens voor een bodemprijs moet gaan verkopen?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:02

Wel als je door de crisis ineens je (of je partner) je baan kwijt raakt en je MOET van je paard af en je raakt hem aan de straatstenen niet kwijt omdat de andere helft van het land ook geen geld heeft om aan te kopen...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:39

Je doet net alsof iedereen in NL en BE aan het randje van bankroet bengelt. Hier merk ik iig zo goed als niets van de crisis, dus paard verkopen aan een belachelijk lage prijs... :n
Bovendien heb je, in jouw voorgestelde situatie, ook nog andere opties hé: lease of paard delen.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:18

In mijn omgeving merk ik ook weinig van mensen die het nu echt slechter hebben (gelukkig maar en hopelijk blijft dat zo) Ben je wel ontslagen dan kan het inderdaad wel eens snel anders lopen. En tijdelijk delen is misschien wel wat totdat je een nieuwe baan hebt.
Ik denk wel dat mensen nu minder snel een paard kopen, ze zijn toch afwachtend op wat misschien komen gaat. De handel zal vast wel wat rustiger zijn. Maar dat kan ook wel gaan veranderen als we dadelijk een lente zonnetje gaan krijgen en bij veel mensen het rijden weer gaat kriebelen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:20

En handelaren moeten ook leven en dus verkopen dus gaan de prijzen echt wel omlaag.
In mijn omgeving is er al wel veel gaande, mensen die ontslagen worden etc.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:15

Nou in mijn regio ook. Corus!
Je zal maar terugmoeten naar 70% van je inkomen (=WW). Is net die paar honderd euro die je aan je paard uit geeft of uit kon geven.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:49

Charlenexx schreef:
Macusa schreef:
Nou, voor een paar miljoen, mag Anky er dan ook bij? :P
Het is namelijk ook de combinatie die telt.

Albert Zoer krijgt toch ook een paar miljoen voor Okidoki.. Wat denk je dat Salinero waard is?

De slachtwaarde van Salinero is precies hetzelfde als die van elk ander fysiek vergelijkbaar paard.
De marktwaarde wordt bepaald door de kopers. Hij is pas een paar miljoen waard als iemand bereid is dat ervoor te betalen.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:56

Precious20 schreef:
Je doet net alsof iedereen in NL en BE aan het randje van bankroet bengelt. Hier merk ik iig zo goed als niets van de crisis, dus paard verkopen aan een belachelijk lage prijs... :n
Bovendien heb je, in jouw voorgestelde situatie, ook nog andere opties hé: lease of paard delen.

Juist ja, degenen die de prijs van hun paard omlaag doen vanwege de crisis, zijn degenen die blijkbaar het meest geraakt worden door de crisis. Iemand die problemen heeft door de crisis zal nooit op dit moment een paard kopen. Degenen die er goed mee zijn, zijn dus mensen die geen last hebben van de crisis, omdat er door sommige verkopers paarden worden aangeboden die eigenlijk meer waard zijn.
Aangezien we hebben geconcludeerd dat lang niet iedereen geaffecteerd is, mogen we denk ik stellen dat de paardenmarkt, hoewel deze gestagneerd is, niet is ingestort en dat er geen enkele belangrijke reden is om aan te nemen dat de paardenprijzen in het algemeen zullen dalen.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:00

Citaat:
En ja ik ga ook niet op een lelijk paard zitten van 2500 :[/b]o

Pardon, dit vind ik pas een min antwoord, een paard van 2500 is dus lelijk en te min voor jou?
Er zijn genoeg leuke en goede paarden te krijgen rond dit budget misschien iets hoger.

Nu even weer on-topic:
Ik merk wel dat er iets in de prijs word gedaald, maar niet teveel.
Dat zou ook niet goed zijn voor de economie, we zijn nu juist op weg om er weer boven op te komen.
Als de paarden nu ook al voor de helft weg gingen dat hadden we nog een veel groter probleem gehad.

omarfazara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:07

toch even reactie als fokker, onze merrie nu gedekt door numero uno kost aleen dekgeld al 2500 euro
dan de controles nog , en voerkosten dierenarts erbij zit je als het veulen gezond ter wereld komt al op ruim 3000 euro.
1 jaar opfok kost je gemiddeld 1200 euro.
wel zijn dit sportpaarden dus om de prijs te laten zakkenivm crisis.....nee dan fokt niemand meer!!!
en komen ergeen goede paarden meer via bijv kwpn, nrps etc.
dan gaan we weer naar de buren voor een goedkope dekking met alle gevolgen vandien...
laat ze dan het dekgeld maar eens goedkoper maken , maar dat gebeurd niet!!!
maar de wereklijke kosten die je maakt voor een paard bijv nog zadelmak maken....etc liefst zie je die allemaal terug..en winst..is ver te zoeken hoor maar quite spelen is dan de oplossing.
met de crisis..............

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:05

Ja, maar zolang jullie als fokkers dat dekgeld betalen...

U heeft het over een veulen dat € 3000 gekost heeft, 20% winst erop (heel normaal), moet ie € 3600 opbrengen, zet je hem in de markt voor € 4000.
Als je als consument het dekgeld er dan afhaalt: € 2500, komt er dus € 1500 op.

Gek genoeg is het dekgeld van Sandreo €900, maar kan ik geen Sandre o veulen kopen voor € 1500 + € 900 = € 2400. Nee, die moeten ook allemaal € 4000 kosten.

Ik denk dat mensen nu zo wie zo meer geneigd zijn op geld te letten, een tijd terug, bijvoorbeeld in 2004, deden mensen nog zo van € 4.000, € 6.000, wat maakt het uit? Hij heb een leuke kop, loopt leuk, strik erom!

Nadonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:39

Ik denk echt wel en dat hoor ik nu ook de hele tijd al om me heen dat de handel er uit gaat.
We hebben nu al een tijdje een E pony te koop staan, geen handelaar wil haar hebben ze zitten allemaal vol of kleur is niet goed of het is een merrie zit niet in de sport kan nog wel veel meer op noemen.
Wij hebben er al meer voor betaald als dat we vragen en dan lukt het nog niet.
Nou is het nog niet zo dat ze weg moet maar we zouden het wel fijn vinden als ze op een goed plekje kwam.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:48

Nadonja schreef:
Nou is het nog niet zo dat ze weg moet maar we zouden het wel fijn vinden als ze op een goed plekje kwam.

En daarom breng je haar naar een handelaar?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 08:08

Even voor de gene die denken dat het niet zo slelcht gaat

http://teletekst.nos.nl/

pagina 104

Citaat:
Pardon, dit vind ik pas een min antwoord, een paard van 2500 is dus lelijk en te min voor jou?
Er zijn genoeg leuke en goede paarden te krijgen rond dit budget misschien iets hoger.

Ik moet het betalen dus moet het wel naar wens zijn en voor dat bedrag heb ik namelijk ook niet het type paard/pony waar ik op val
En ja als ik het geld niet zou hebben, zou ik iid lager door sparen tot ik iets heb wat wel naar wens is.
Ben niet zo wanhopig dat ik maar een paard moet hebben

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:16

Voor dat geld heb ik wel een mooi paard; moet misschien nog wel wat 'opgeknapt' en aangereden worden, misschien moet ik er even op wachten, maar daar red ik mij wel mee. Je moet ook 'de gave' hebben door een matige conditie heen te kunnen kijken natuurlijk.

palominotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:58

Ik vindt eigenlijk ook wel dat de stallings prijzen wat minder mogen hoor :D

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:43

Iedere handelaar die ik ken klaagt echt steen en been, paarden zijn niets meer waard word er geroepen, weet niet of het zo is hoor maar bij ons thuis is het bijna iedere avond druk met handelaren (gezellig, berenburgertje erbij) en zelfs mensen die ik nog nooit heb horen klagen, klagen nu dus verwacht wel prijsdaling snel (of zal het komen door te veel aan paarden)