verwaarloosde friese jaarling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Biebabeloeba

Re: verwaarloosde friese jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:29

Heb heel het verhaal gelezen en MAN wat heb ik respect voor jou!
Vind het echt fantastisch dat je hem zo'n kansen geeft, ook al blijken de prognoses steeds slechter te worden, maar wel goed dat je hem pas over 4 weken gaat halen, want met zo'n pootjes trailer op en af is inderdaad niet zo'n fijn idee .
Maar ik ben er zeker van dat zodra hij helemaal opgeknapt is (en er mogelijkheid bestaatd tot ohz of mennen ofzo) dat je er dan een prachtpaard aan overhoudt dat voor je door het vuur wil gaan!
Ik wens je nog veel succes met je "kleine" man en zal ook een kaarsje branden Bloos

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:57

Jeetje, ben weer een paar dagen niet geweest en er is al weer een hoop gebeurt!
Hebben die kaarsjes toch geholpen, voor je het weet zijn de 4 weken voorbij en kan je aan het volgende avontuur beginnen.
Paarden hebben is nooit saai...... Bloos

Veel sterkte met je knappe man en alvast een fijne jaarwisseling!!!!

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:05

Oeh deze jaarling komt hier uit de buurt, Steggerda ligt niet zo ver hiervandaan. Volgens mij heeft hij ook in Oldeholtpade gelopen op de keuring was echt prima veulen!

Echt zonde hoe dit allemaal gegaan is met dit arme dier! Veel sterkte

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:28

wauw, echt super dat je dit doet voor dat paardje.
ik heb net heel je topic doorgelezen. echt super.
ik ben benieuwd hoe het verder met m zal gaan.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 16:27

Hoi hoi,de prognose is vrij goed ook gezien de artrose vorming die er zat ,ze hebben nu zijn kroonbotje vastgezet ( tegen de pijn en reactie van artrose )en hij zal als hij goed revalideerd als rijpaard ( recreatief) nog kunnen functioneren, zijn kans was 80 % en die neem ik dan ook met 2 handen aan.
De eratische kies word met de 2e gipswissel verwijderd en ff fototje maken van been dan hebben we 2 vliegen in een klap.
Over een halfjaar weten we meer volgens de dierenarts en we hopen gewoon dat hij geen pijn meer heeft/krijgt en redelijk kan lopen( ik heb wel krommere benen en knieen en zo gezien en gedacht dat wordt nooit niks meer.
Hij hoeft geen schoonheids wedstrijd te doen maar een lekker ritje ooit met m of in een 2 span koets we zien wel wat er van m terecht komt , hopenlijk zijn de wonderen de wereld nog niet uit...........misschien ooit wel een veulen van een mooie merrie met auke als papa?????
Ik wens jullie allemaal een spetterend uiteinde en hou jullie op de hoogte van Auke`s ziektewetje. Vork

stal_kuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:35

hai sazz , fijn , al een tijdje dacht ik dat ik de enige was , toen ik net dit topic tegenkwam , ook al ziet ie er beetje slecht uit helaas was bij mijne nog veel erger en is ook helemaal aan het opknappen , sterkte

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:03

Klinkt veelbelovend sazz, die tachtig procent. Het heeft allemaal gewoon even zn tijd nodig Ja Lachen

Jij ook een Goede jaarwisseling gewenst!

hadjewat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:27

echt super veel respect voor jullie
ik hoop dat alles goed komt met het paardje
succes dermee
xx

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:58

Ik heb net alles doorgelezen en ik vind het heel bijzonder. Hopelijk knapt hij gauw op veel succes!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:45

Nou de operatie is in elk geval achter de rug! Hopelijk kan nu alles goed opknappen en komt auk ook de revalidatie periode goed door! Nog steeds veel beterschap, geluk en sterkte gewenst!!

Groetjes Joyce

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 16:14

dankje voor al jullie lieve en bemoedigende berichten en we hopen dat onze auk er snel en gezond weer bij ons op stal staat, de eerste 4 weken nog niet dan blijft hij bij kliniek daarna als t goed verloopt komt hij weer terug naar huis toe!!Ps nieuwe foto`s in mijn album van de sneeuw van vandaag met onze 20 jarige pony willem samen met tyson mijn hond( kei leuk) wie zei dat er geen sneeuw meer kwam in nederland??? en ook nog een dik pak ook!! zeker 20 cm!! Pling Haha! Tong uitsteken

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:10

hey sazz,

leuke foto's...hoe is het vandaag met onze lieve auke?

dymphie (K)

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:46

Alles doorgelezen, wat een moed om zo een paard mee naar huis te nemen en te laten behandelen! Petje af!

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 17:31

hoihoi het is idd een beetje lef hebben om m mee te nemen, vooral als het uiteindelijk misgaat en er een hoop gevoelens en geld verloren gaan, maar ik heb me voorgenomen om nooooit meer te gaan, ik ben er al jaren op rij geweest bij die bewuste markt, maar ik denk dat ik hem ook heb meegenomen omdat ik momenteel meer mogelijkheden heb als dat ik vroeger had.
Want eerlijk is eerlijk als je geen plek hebt of de financieele middelen dan houd t vrij snel op om een paard te redden.
En het feit dat we al 2 friezen hebben met een zwak voor het ras, gaven we hem het voordeel van de twijfel en omdat hij er zo lamlendig en verwaarloosd bijstond.
Ik denk dat de meeste mensen wel zo denken als ze de mogelijkheden hebben.
Het is grotendeels toch een geld kwestie uiteindelijk( en dan nog mijn gevoel voor zielige dieren en mensen ppff)zwak misschien maar wel menselijk.
Ik kom voor alles wat zielig is op en ik kan niet tegen onrecht......en dat is er zoveel tegenwoordig, maar goed dat ik geen president ben hahahaha was ik een slappe hap!
P.s. foto`s van auke met zijn gipse beentje en de hond op visite in de kliniekstal!!
Oja er staat ook een foto bij van zijn oor ( das die eratische kies) er loopt troep uit een gaatje vlak bij zijn gehoorgang dus niet echt uit zijn oor) hier wordt hij over 3 weken ook aan geholpen tijdens de gipswissel.....groetjes
Laatst bijgewerkt door sazz op 08-01-09 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:32

Sazz, ik denk dat ik hem ook mee naar huis had genomen want zelfs op de eerste foto's die je van hem liet zien, was het overduidelijk dat dit met goed voeren en zijn problemen oplossen, een superdier kan worden!!

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:35

Wauw us dit is het veulen, mijn tante had je al eens gedproken en je had de fotoos doorgestuurd, kan niet anders zeggen dan je bent een engeltje

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:03

Hoi Sass,

Ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat met Auke?
Staat hij nog in de kliniek? Wanneer is zijn volgende operatie gepland?

Je bent een kanjer! Dat je dit paardje een mooi leven biedt!

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:27

Ik heb echt enorme respect voor jullie dat jullie zo'n veulentje uit de ellende helpen.
Ik hoop dat het veulen helemaal herstelt.

snuijtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:34

En hier ook van iemand die meeleest, RESPECT.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 22:03

:D thnxxxx en natuurlijk respect voor ALLE dieren liefhebbers hier op bokt en om ons heen +:)+

Auke staat nog idd op de kliniek omdat vervoer een beetje te gevaarlijk was vonden we om hem dan met zijn gips beentje van de trailer laten aflopen....moet er niet aan denken dat hij zou mis stappen.
Hij wordt binnenkort weer geopereerd aan zijn eratische kies en krijgt dan meteen een gipswissel en dan zal hij zo speodig mogelijk naar huis mogen hopen we.
P.s. dit kan ik gelukkig allemaal realiseren omdat ik zo een goede vriend heb!!
Een echte dierenvriend met het hart op de goede plek, mijn engel mijn steun en toeverlaat, zonder hem had ik auke ook nooit gekocht en kunnen helpen............dus ze bestaan nog!!

Onze auke is misschien wel een potentiele grasmaaier maar met veel geluk en revalideren wordt hij misschien wel een toppertje we zullen zien.....time will tel?!?!? maar we gaan ervoor! ;)

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:52

Wat is hij in de tussen tijd opgeknapt zeg.
Wat een verschil.
Nog veel succes voor de aankomende tijd.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:35

hoihoi auke is gisteren geopereerd aan zijn eratische kies en heeft meteen een gipswissel gehad want het oude gips begon beetje te wringen en zat hem niet meer lekker .
Ik ga er straks even met mijn dochter naar toe om kijken hoe het met hem is en om meteen een afspraak plannen, want ik denk dat hij eind deze week /begin volgende week naar huis mag om te revalideren op zijn eigen plekkie bij zijn eigen maatjes. *\o/*
Groetjes...............latersss :D .

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:54

Meid ik krijg iedere keer kippevel als ik jou topic lees, ongelovelijk wat moet jij van dieren houden, je bent echt een engeltje.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:12

Hallo Sazz,

Proficiat aan de volhouder, de liefde en het geluk dat je nog mag ontvangen van Auke zal jouw nog meer doen toegroeien naar je lieveling.
Ook je beste vriend die het mogelijk maakte om jou de kans te geven dit mooie verhaal af te werken verdient niet één pluim, maar een knuffel die nooit mag eindigen.
Veel geluk voor jullie en zeker voor Auke, en zijn nieuwe vriendjes niet vergeten.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 02:06

lief van jullie thnx....... :o