Citaat:
Er is al zooolang gaande een afschuwelijke handelaarster actief die koopt paarden van de slacht en lapt ze op voor het oog (en nee ik zuig dit niet uit mijn duim dit is 800% waarheid), dus ja als je paard weg brengt of verkoopt aan de slacht zorg dat je er altijd bij bent en anders kies dan absoluut no way voor de slacht.
Daarom ben je er ook zelf bij als ze het fatale schot zetten, of je partner, of een nauw familielid...Dan ben je wel zeker want als je je paard op de grond hebt zien vallen ben je wel heel zeker dat hij niet wordt doorverkocht.
Citaat:
Ik zou het even anders zeggen bekijk het is van de andere kant bijv een mens waar je ook zo geliefd/bevriend mee bent en die wordt plots ziek en kan op gegeven moment niks meer laat je die dan ook door de kop afschieten???
Als ik ooit zoveel pijn lijdt mogen ze dat bij mij doen. Ik ga liever in een knal weg, dan dat ik een spuitje voel dat langzaam mij het leven ontrekt. Dusja, ik zal iemand de kop afschieten als dat mogelijk was.
Citaat:
Nee natuurlijk dat zal niemand doen want in deze toestand kiest men toch altijd voor doktoren/ziekenhuizen/medicaties etc...voor tegen de pijn etc..en wachten dan langzaam af totdat het vanzelf gebeurd is..
Als er nog iets te redden valt bij het paard wel ja. Dan ga je op medicijnen en desnoods klinieken. Maar zeg eens eerlijk, wat is het eerlijkste: hem uit zijn lijden verlossen, of hem maandenlang laten kapot gaan van de pijn voordat hij uiteindelijk sterft, omdat jij hem niet wilt 'helpen'?
Citaat:
En dan moet het bij paarden (terwijl paarden edeledieren zijn,en dus beetje lijken qua een mens) die moeten ze bij ernstige ziekte (bijv kanker,hoefbevangenheid,spierbevangenheid oid) meteen een kogel door hun hoofd, tis toch je trouwe geliefde diervoeter waar je qua je fam/vrienden net zoveel omgeeft en dan mag dat zomaar wel gewoon, ik zelf vind dat echt niet normaal en vind dat al die mensen die dat doen flink gestoord zijn en nooit geliefd waren met hun paard (sorry dat ik dit zeg en zal vast hard aankomen bij mensen maar dit is mijn mening en mijn mening blijft hier ook bij punt...)
[/quote]
Zie hierboven. Als mijn trouwe geliefde viervoeter niet meer te redden is dan bespaar ik haar een lijdensweg van maanden. Dàt is pas paardenliefde. Leren loslaten als je paard niet meer kan. Als je perse je paard maar gaat oplappen en in leven proberen te houden terwijl hij echt op is, omdat jij er geen afstand van kunt nemen, dan ben je pas egoïsitsch bezig.