slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:24

Twintig paarden in een wagen,

wachtend tot de reis begon.

Een reis van twee dagen,

waarin ze worden mishandeld en geslagen.

Ze denken aan vroeger als klein veulentje in de wei,

maar dat zit er voor hun niet meer bij.

Het leven van een slachtpaard, een nachtmerrie in mijn gedachten,

twintig paarden die op de dood staan te wachten.

Een gewond paard in de hoek dat voor zijn leven vecht,

hebben deze paarden dan helemaal geen recht?

Recht om te kunnen leven en gelukkug te zijn,

recht om te kunnen leven zonder verdriet en zonder pijn.

Pardon? Dit stond op de pennysite, ik ga ff reageren Clown
Laatst bijgewerkt door _Tamara op 29-07-07 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:27

Ik denk al, wat is dit nou weer voor crap...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:29

Ik kreeg ook bepaalde neigingen ( Misselijk )

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:31

Een duidelijke penny Misselijk

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:32

En wat doen we daarmee? Haha!

MarexVictor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:34

K zou ook mn paardje eerder laten inslapen dan laten slachten hoor. Alleen al bij de gedachten dat je paard op iemand anders zijn bord licht is
al walgelijk! Verdrietig

MarexVictor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:34

K zou ook mn paardje eerder laten inslapen dan laten slachten hoor. Alleen al bij de gedachten dat je paard op iemand anders zijn bord licht is
al walgelijk! Verdrietig

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:36

MarexVictor schreef:
al walgelijk! Verdrietig

och och wat erg allemaal Huilen

heb jij dit topic wel doorgelezen?????????????

er is al tientallen malen verteld dat je paard niet voor consumptie geslacht hoeft te worden Knipoog

en lees ook het paspoort eens goed door Cool Cool Cool

x_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:41

vlak voor ik een paar berichtjes las,
heb ik eigenlijk altijd geroepen, als ik die keuze zou moeten maken word het inslapen ,, maar nu ik een paar feiten lees over hoe snel het gaat bij de slacht, en dat je paard niet perse voor de consuptie hoeft te zijn.. Weet ik het eigenlijk ook niet precies.. gelukkig hoef ik deze beslissing nøg niet te nemen, wnt ik ben op dit moment paardloos ..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:42

MarexVictor schreef:
al walgelijk! Verdrietig

Alleen al de gedachte dat iemand nu aan het bokken is op de stroom van mijn paard is al walgelijk! Verdrietig .

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:45

MarexVictor schreef:
al walgelijk! Verdrietig

Dubbele junkmail Clown

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:16

Ik kies absoluut nooit voor de slacht wat dan ook maar de slacht kan mij echt gestolen worden en waarom; om deze reden?

Er is al zooolang gaande een afschuwelijke handelaarster actief die koopt paarden van de slacht en lapt ze op voor het oog (en nee ik zuig dit niet uit mijn duim dit is 800% waarheid), dus ja als je paard weg brengt of verkoopt aan de slacht zorg dat je er altijd bij bent en anders kies dan absoluut no way voor de slacht.

Ik zou het even anders zeggen bekijk het is van de andere kant bijv een mens waar je ook zo geliefd/bevriend mee bent en die wordt plots ziek en kan op gegeven moment niks meer laat je die dan ook door de kop afschieten??? Nee natuurlijk dat zal niemand doen want in deze toestand kiest men toch altijd voor doktoren/ziekenhuizen/medicaties etc...voor tegen de pijn etc..en wachten dan langzaam af totdat het vanzelf gebeurd is..

En dan moet het bij paarden (terwijl paarden edeledieren zijn,en dus beetje lijken qua een mens) die moeten ze bij ernstige ziekte (bijv kanker,hoefbevangenheid,spierbevangenheid oid) meteen een kogel door hun hoofd, tis toch je trouwe geliefde diervoeter waar je qua je fam/vrienden net zoveel omgeeft en dan mag dat zomaar wel gewoon, ik zelf vind dat echt niet normaal en vind dat al die mensen die dat doen flink gestoord zijn en nooit geliefd waren met hun paard (sorry dat ik dit zeg en zal vast hard aankomen bij mensen maar dit is mijn mening en mijn mening blijft hier ook bij punt...)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:24

Evelienepien schreef:
mirgino schreef:
3 spuiten heb ik bij ons op stal niet gezien.
de 2 paarden die ik meegemaakt hebt op onze stal kregen 1 spuit,volgens mij met roze vloeistof.

Dat kan natuurlijk ook. Dan krijgen ze gewoon alleen de fatale spuit.

Het enige wat ik met mijn verhaal wil aangeven is dat je, als je zeker geen stuipstrekkingen of andere toestanden wilt krijgen, je dat zelf als eigenaar in de hand hebt.
Vraag om de 3 manier, het kost je wat meer geld maar je paard is gegarandeerd binnen 10 min. rustig ingeslapen.

ik heb er nu geen tijd voor, maar ik kan je verzekeren dat onze 30jarige zeker 3 spuiten heeft gekregen (en voldoende) maar wel degelijk heeft gevochten om niet om te vallen (dat zat in zijn aard) en nog heel lang heeft gelegen voor hij uiteindelijk weg was, incl stuiptrekkingen. En laten inslapen in de kliniek was geen optie, hij kon nl niet meer vervoerd worden. Als dat wel had gekund hadden we voor afschieten gekozen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:35

Citaat:
Er is al zooolang gaande een afschuwelijke handelaarster actief die koopt paarden van de slacht en lapt ze op voor het oog (en nee ik zuig dit niet uit mijn duim dit is 800% waarheid), dus ja als je paard weg brengt of verkoopt aan de slacht zorg dat je er altijd bij bent en anders kies dan absoluut no way voor de slacht.

Daarom ben je er ook zelf bij als ze het fatale schot zetten, of je partner, of een nauw familielid...Dan ben je wel zeker want als je je paard op de grond hebt zien vallen ben je wel heel zeker dat hij niet wordt doorverkocht.

Citaat:
Ik zou het even anders zeggen bekijk het is van de andere kant bijv een mens waar je ook zo geliefd/bevriend mee bent en die wordt plots ziek en kan op gegeven moment niks meer laat je die dan ook door de kop afschieten???

Als ik ooit zoveel pijn lijdt mogen ze dat bij mij doen. Ik ga liever in een knal weg, dan dat ik een spuitje voel dat langzaam mij het leven ontrekt. Dusja, ik zal iemand de kop afschieten als dat mogelijk was.

Citaat:
Nee natuurlijk dat zal niemand doen want in deze toestand kiest men toch altijd voor doktoren/ziekenhuizen/medicaties etc...voor tegen de pijn etc..en wachten dan langzaam af totdat het vanzelf gebeurd is..

Als er nog iets te redden valt bij het paard wel ja. Dan ga je op medicijnen en desnoods klinieken. Maar zeg eens eerlijk, wat is het eerlijkste: hem uit zijn lijden verlossen, of hem maandenlang laten kapot gaan van de pijn voordat hij uiteindelijk sterft, omdat jij hem niet wilt 'helpen'?

Citaat:
En dan moet het bij paarden (terwijl paarden edeledieren zijn,en dus beetje lijken qua een mens) die moeten ze bij ernstige ziekte (bijv kanker,hoefbevangenheid,spierbevangenheid oid) meteen een kogel door hun hoofd, tis toch je trouwe geliefde diervoeter waar je qua je fam/vrienden net zoveel omgeeft en dan mag dat zomaar wel gewoon, ik zelf vind dat echt niet normaal en vind dat al die mensen die dat doen flink gestoord zijn en nooit geliefd waren met hun paard (sorry dat ik dit zeg en zal vast hard aankomen bij mensen maar dit is mijn mening en mijn mening blijft hier ook bij punt...)
[/quote]

Zie hierboven. Als mijn trouwe geliefde viervoeter niet meer te redden is dan bespaar ik haar een lijdensweg van maanden. Dàt is pas paardenliefde. Leren loslaten als je paard niet meer kan. Als je perse je paard maar gaat oplappen en in leven proberen te houden terwijl hij echt op is, omdat jij er geen afstand van kunt nemen, dan ben je pas egoïsitsch bezig.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:41

Zojuist ontmaskerd; Echte Penny!
symphatico schreef:
Ik kies absoluut nooit voor de slacht wat dan ook maar de slacht kan mij echt gestolen worden en waarom; om deze reden?

Ik zou het even anders zeggen bekijk het is van de andere kant bijv een mens waar je ook zo geliefd/bevriend mee bent en die wordt plots ziek en kan op gegeven moment niks meer laat je die dan ook door de kop afschieten??? Nee natuurlijk dat zal niemand doen want in deze toestand kiest men toch altijd voor doktoren/ziekenhuizen/medicaties etc...voor tegen de pijn etc..en wachten dan langzaam af totdat het vanzelf gebeurd is..

Nou, die kan ik in mn zak steken....ik heb nooit echt van mn paard gehouden, ondanks dat ik twee jaar lang van hot naar her heb gesleept met haar. Nee, ik had gewoon nog jaaren langzaam af moeten wachten hoe mijn paard zich miserabel voelde, totdat ze dan misschien een keer vanzelf doodging....dat was pas Echte paardenliefde geweest...

Nee dame, je hebt geen idee waar je het over hebt, als je het over liefde hebt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:58

symphatico schreef:
Ik zou het even anders zeggen bekijk het is van de andere kant bijv een mens waar je ook zo geliefd/bevriend mee bent en die wordt plots ziek en kan op gegeven moment niks meer laat je die dan ook door de kop afschieten??? Nee natuurlijk dat zal niemand doen want in deze toestand kiest men toch altijd voor doktoren/ziekenhuizen/medicaties etc...voor tegen de pijn etc..en wachten dan langzaam af totdat het vanzelf gebeurd is....

Meisje, ik hoop dat jij nooit een ernstig ziek familielid treft. Ik hoop dat er bij mij in de familie dan iemand is die er bij mij een eind aan maakt. Verdrietig Uit zijn lijden verlossen noemen ze dat.

symphatico schreef:
terwijl paarden edeledieren zijn,en dus beetje lijken qua een mens....

Gaaaap wie heb ik dat nou eerder horen zeggen?

symphatico schreef:
ik zelf vind dat echt niet normaal en vind dat al die mensen die dat doen flink gestoord zijn en nooit geliefd waren met hun paard (sorry dat ik dit zeg en zal vast hard aankomen bij mensen maar dit is mijn mening en mijn mening blijft hier ook bij punt...)

Blauw oog zo die kwam aan zeg.... zo en nou hup naar de friettent voor een frikandelletje zeker.

Meisje meisje, grow up....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:40

tjongejongejonge...............sympatico ga lekker chatten op www.penny.nl dat past beter bij je manier van reageren.

weet je wel dat je mensen kwetst met je domme manier van posten?

MarexVictor je kan wel gelijk mee gaan doen met sympatico............een totaal verdraaide kijk op de realiteit.

nogmaals: paarden zijn geen mensen en denken ook niet zo!!!!!!!!!!!!!!!!!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:36

Ben net terug van vakantie en kan niet laten om toch wee even in dit topic te lezen (en ja, ook weer te reageren!).
Ik ben die mensen die zomaar iets roepen (en daarbij niet gehinderd zijn door enige kennis van zaken) zo ontzettend beu! Hoe je het ook draait of keert, de dood van een paard is nooit leuk. Je verliest een dierbare vriend. In de ogen van de meesten paardenliefhebbers zijn er twee mogelijkheden, namelijk een spuit (vergif dus waarmee je het centrale zenuwstelsel uitschakelt met de dood tot gevolg) of een schot (ook om datzelfde stelsel uit te schakelen), beiden geen makkelijke keuzes. Maar nu lees ik tot mijn verbazing dat er nog een derde mogelijkheid is, namelijk rustig afwachten tot "het" vanzelf gebeurt. En dat je paar dan pijn heeft en zich onnoemelijk ellendig volet? Da's dan heel jammer voor het paard, want jij vermoord nu eenmaal geen paarden.
Bij de liefde voor je paard hoort er ook bij dat je paard er op moet kunnen vertrouwen dat jij als eigenaar als het moment daar is 1 van de moeilijkste beslissingen neemt, namelijk dat het tijd voor je paard is om te gaan. Mensen moeten voor de aanschaf van een paard eens goed bij zichzelf te rade gaan of zij daadwerkelijk in staat zijn om zo'n moeilijke beslissing, in het belang van het paard, te nemen. Als ze blijven steken in penny-achtige gedachten zoals hier al veel te vaak beschreven in dit topic, dan zouden zij vooral geen paard moeten willen aanschaffen. Want ook beslissen over dood en leven hoort dan tot je verantwoordelijkheden. En ik heb altijd geleerd dat je je verantwoordelijkheden niet uit de weg mag gaan.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:38

Afgod Amen Chevax!

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:54

Ik volg dit topic al een tijdje, maar ik vind het een beetje jammer dat dit topic niet meer echt om het topic draait. Iedereen reageert maar op elkaar en valt elkaar af
(en soms terecht, als er geen onderbouwde mening oid wordt neergeplant).
Iedereen doet het op zijn of haar manier, en heeft daar zo zijn redenen voor. Lachen
Respecteer elkaars keuze, ja toch. T kan niet altijd gaan op de manier zoals jij het beste vindt.
Verder zijn er mensen met eigen ervaringen.. Ook best, die weten er dan misschien wat meer van, maar niet overal is het hetzelfde
natuurlijk. Afijn, wat ik wilde zeggen: Iedereen kan het anders voelen, vindt wat anders, en doet wat anders. Klaar, respecteer dat, maar als je iets neerzet moet je t wel goed kunnen onderbouwen Lachen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 00:15

MarexVictor schreef:
al walgelijk! Verdrietig

Dan doe je het licht toch uit??? Nagelbijten / Gniffelen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 00:18

Juist, en dat zijn de mensen (kinderen?) die reacties oproepen.

Dit soort reacties:
MarexVictor schreef:
al walgelijk! Verdrietig

Zijn gewoon vreselijk ongenuanceerd en zelfs beledigend naar anderen.

Voor alle duidelijkheid: mijn paarden krijgen een spuitje, maar ik respecteer wel andermans keuze.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 00:20

BitchyWitchy schreef:

Psssst, BW, verkeerde topic! Haha!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 00:27

IKbenEllen schreef:
BitchyWitchy schreef:

Psssst, BW, verkeerde topic! Haha!

Clown

Maar inderdaad je brengt me op een idee!!! Knipoog

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:41

Sorry hoor maar ik heb mijn E-pony verloren (en nee hem door z,n hoofd laten schieten,doe toch normaal je gunt een mens toch ook niet kogel door z,n kop) zoja, kan diegene beter in het criminele circuit gaan zitten verkassen daar schieten ze mekaar door de hens.

Mijn E-pony heeft hele nacht moeten vechten tegen koliekaanval ik ben hiervoor zelfs mijn bed voor uit gegaan en hele nacht bij m,n pony gezeten en DA laten komen (maar ja wat DA zij ik heb niet de middelen bij me die er nu voor nodig zijn) dus op naar de kliniek, en reken maar dat ik de beste arts ter beschikking kreeg voor of er nog wat te redden viel, maar nee nadat ze foto's hadden gemaakt was het al zo ver ik kon kiezen of pijn laten lijden, of af laten schieten, of een spuitje? Nou wat denk je zelf ik heb natuurlijk voor het spuitje gekozen en niet een maar 2 eerst in alle rust en stilte liefdevol afscheid nog genomen.

En dan heb ik mijn liefdevolle schoonmoeder die op 45 jarige leeftijd op 8 mei 2007 overleed aan ''Alvleesklier Kanker'' (noemen jullie dat ik nooit zoiets dierbaars met vreselijke rot ziekte heb verloren, ga toch verkassen jullie weten niet wat in mij afspeeld).

En voor alle duidelijkheid ik ben geen ''penny'' girl, hadden jullie wel gewild he nou not duzz!

Kijk voortaan naar jezelf voordat je over andermans gaat lopen discusieëren Doei, doei