Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 16:21

oji schreef:
En idd te steil snap ik ook, maar alleen als ze nog jong zijn, kun je nog corrigeren, maar dat is volgens mij vaak nog zonder ijzer in de opfok.

Dan heb je het over grotere standsafwijkingen in voet of beenstanden. Iets corrigeren in bepaalde mate kan altijd, maar dat mag nooit in 1 x maar geleidelijk aan. Je wil problemen natuurlijk ook voorkomen. Als paarden bv scheef staan zul je wat moeten corrigeren (de knieen moeten horizontaal uitlijnen). Daar moet je idealiter naar toe.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 16:23

xClaudiaaL schreef:
Klopt! Hij was 1,5 toen het oog eruit ging, stomme pech. Kleine beschadiging opgelopen op het netvlies en daar is toen een bacterie ingekomen.

Ik kan me hem nog herinneren idd. Ik heb m nog zien staan op de kliniek toen we er waren met Pol voor controle na zn chipoperatie.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 17:11

Odin, ik kan me het verhaal nog heel goed herinneren. Pechvogel.
Hoe gaat het met Polletje @babootje?

Nou, bij Klijndijk idd rechtsom LV niet goed. Zoals we steeds al zien.
Ze heeft een zelfde soort ijzer gekregen om goed af te kunnen rollen (zo'n ijzer wordt wederom wat naar achter gelegd. IJzer RV is iets bijgevijld omdat ze die voet net wat naar buiten afrolt.
Ze heeft een pad gekregen en foam vulling.

Daarna weer gekeken hoe ze liep en dan zie je dat ze in draf wel wat krabbeliger loopt.
We hebben afgesproken dat we haar 2 weken even met rust laten, wel 3x per week ohz stappen.

Heb ook even met Sjoerd overlegd. Over 2 weken heb ik vakantie, dan wil ik bij hem zelf weer een controle en wil ik weer haar pezen gescand hebben. Dan kijken we samen weer verder voor het revalidatie schema.

Ze was overigens poepie braaf bij deze smid. Normaal is ze nog wel eens klierig met haar achterbenen. Of heeft ze geen zin meer en houdt ze haar been stijd op de grond :D Dat deed ze hier eigenlijk helemaal niet.

Zo staat ze nu: (ze had in dr mest gestaan op de trailer, sorry)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Babootje

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 12:01

Dus wel een beetje wat ik al dacht idd.
Dat krabbelige is niet heel raar; ze zal wat moeten wennen aan het nieuwe beslag.
Dus over 2 weken weer terug voor controle op de kliniek. En nog even 2 weken rust, lijkt me een goed plan.