Achterom schreef:Ik vind dit echt superlief van je allemaal, maar wat ik niet goed begrijp is waarom de eigenaresse het allemaal bij jou over de schutting flikkert nu? Want zo komt het eigenlijk wel een beetje over... het dier staat er echt schandalig slecht bij, zij laat dat gebeuren en vervolgens zet ze het bij het volgende adres neer en laat zich weer dagenlang niet zien.
Ik merk dat ik daar eigenlijk een beetje boos over ben... ze mag zich echt enorm in haar handjes knijpen met jou en jouw paarden.
Nee hoor. Eigenaresse is 1 dag niet geweest omdat ik zelf niet thuis was ‘s avonds en mijn man ook niet en zij overdag werkt. Dinsdag is hij naar ons gekomen en is ze ‘s avonds nog eens gekomen. Woensdag waren wij beiden ‘s avonds weg en de paarden staan bij ons zo dat je er niet bij kan zonder dat we je binnen laten. Gisteren is ze gekomen. Vandaag was ik de hele dag en avond weg (ben wsl rond 20:00 thuis nu.) en mijn man is er niet maar morgen komt ze gewoon naar hem toe hoor. Ze heeft ook alles wat hij extra nodig heeft voorzien dus dat heb je een beetje verkeerd geïnterpreteerd denk ik. Zondag hebben mijn man en ik weer een drukke dag en dan komt ze niet omdat ze ons niet tot last wil zijn maar als ze er vrij bij kon kwam ze gewoon. Dit is een noodoplossing omwille van zijn toestand. Daardoor moet het even zoals het kan en daar heeft ze alle begrip voor.
Ze heeft het ook niet helemaal ‘laten gebeuren’ maar als je nergens heen kan met je dier en er worden je beloftes gedaan dan loopt het soms kl*te. Ze heeft enorm veel gepiekerd over wat ze het beste deed omdat hij ook enorm stressgevoelig is dus weer van plek veranderen op zo korte tijd was ook iets om niet impulsief te doen en ze wilde ook zeker zijn dat hij niks besmettelijk had voor hij bij mijn paarden kwam en dat gaat niet op een dag. 
Joy voelt zich overal thuis dus die kan ik op laden en weg brengen maar met Sam zou dat ook veel moeilijker zijn.
Maar de dagen dat ze niet komt is echt uit respect voor mij omdat ze weet dat ik na een drukke dag het mentaal niet altijd kan bolwerken. Eens ze in de weide staan kan ze gaan wanneer ze wil.