Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 01:46

De gup leert snel.
Toen ik hem wilde gaan halen stond hij al op tien meter van de stal (hij was dus in zijn eentje naar voren gekomen toen hij me bezig hoorde. Wat voor hem een inmens grote stap is want daarvoor moet hij Rêve achter laten.)

In de stal gezet, hij ging meteen rustig eten ipv te roepen. Sam en Rêve gingen terug normaal hun stallen in. Sky leert het ritme kennen en Sam en Rêve zijn het hunne terug aan het vinden met Sky er bij lijkt het. Sam keek zelfs geïnteresseerd naar Sky ipv boos. :+

De heren maken allebei stappen alleen is maar één van de twee een kleuter die daadwerkelijk recht heeft om van streek te zijn. _O- miss girl groeien mannen echt nooit op als ze niet volwassen geboren worden, :+

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 06:18

Wat fijn dat het zo super gaat!

Ik moest wel grijnzen over dat stukje "zorgzaam voor alles dat leeft" icm de niet echt uit de lucht gegrepen naam terror en die gevaarlijke streken richting jullie elke keer :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:26

pmarena schreef:
Wat fijn dat het zo super gaat!

Ik moest wel grijnzen over dat stukje "zorgzaam voor alles dat leeft" icm de niet echt uit de lucht gegrepen naam terror en die gevaarlijke streken richting jullie elke keer :=

Dit dus, daarom ontroert Rêve mij want ze maakt haar naam (droom) met deze gup wel waar . Zo lief.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:40

Wat is Rêve toch een lieverd. Dat ontroerde mij ook. De manier waarop ze naar Sky kijke en hoe ze doet. Ik geniet weer heerlijk mee van je kudde en verhalen. Heerlijk bij lezen bij mijn ontbijtje <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 14:54

:)ddd

De verpleegster was erg lief. Ze vroeg waar ik het meeste last had. Nou overal een beetje daarom de volledige scan. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 18:01

Zo, net thuis, honden zijn even buiten. Sky heeft nog een portie voer gehad en ik moet zo meteen naar de fysio en dan kan ik nog stallen doen.

Ik was idd een beetje een kerstboompje. :+ De 1e verpleegster was geschrokken want normaal zeggen ze niks en ze zei dat de dokter zou uitleggen wat er mis zit dus ik zeg "ik weet sowieso dat er necrose in mijn heupen, bekken, knieën en enkels zit. De vraag was alleen waar nog." en toen gaf ze toe dat ze iig al wel duidelijk konden zien dat mijn ellebogen en handen heel erg fel op lichtte (op lichten is niet goed blijkbaar.)

Ik kon een deel mee volgen op het schermpje omdat ze het manueel moesten instellen omdat ik te klein en te licht ben om dat aan de machine toe te vertrouwen blijkbaar. :+ Drie ribben en mijn ruggengraat waren ook geheel opgelicht (of iig er was zo weinig ruimte tussen de gebieden die op gelicht waren dat ik het vanuit mijn positie niet kon zien. Nu lag ik ook niet heel ideaal.)

Ben dus benieuwd wat het eind verslag gaat zijn.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:12

Jemig, dus toch …

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:38

Ai, toch nog erger dan je had gehoopt dus. :\

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 18:42

Ja als de verpleegster gelijk heeft dan zijn de handen en ellebogen alleszins aangetast. Moet wel zeggen dat ik van mijn ellebogen nog niet veel last heb. Af en toe wel eens bij bepaalde bewegingen (afgelopen week bv) maar dat heb ik eigenlijk altijd aan mijn pols/schouder gelinkt. (er loopt een zenuw vanuit je schouder naar je pols als die gekneld zit kan je dat ook in je elleboog voelen. Omdat dat hoofdzakelijk links gebeurt heb ik dat altijd aan die zenuw gelinkt omdat door de spasticiteit die zenuw vaak geklemd zit bij mij en ook het bloedvat dat daar loopt kan je "afsluiten" als je mijn arm op een bepaalde manier houdt. Fysio vindt het heel leuk om stagairs naar mijn hartslag in mijn pols te laten zoeken terwijl ie 'm af sluit en nee ik heb daar geen last van. Fysio weet hoe lang hij het kan houden zonder dat het onaangenaam wordt.. _O-) Eentje zei "ik heb 'm" dus ik kijk en ik zie dat ie met zijn duim voelde. Dus ik zeg heel droog "proficiat, ge hebt uw eigen hartslag gevonden." en toen schoot mijn fysio keihard in de lach. :+ Ik leerde op de middelbare school al dat je de hartslag niet met je duim neemt omdat je dan je eigen hartslag voelt.... := Af en toe heb ik wel eens dat als ik bv een emmer op pak dat ik niet meteen kan "strekken" (dus dat ik eerst even terug moet buigen en dan pas kan door strekken. Als je me perse wil pijnigen kan je 'm ook gewoon meteen strekken maar dan knakt ie en doet het dus even pijn.) maar ik ging er van uit dat iedereen dat heeft. :+

Heb nu last van mijn pols maar ik ben vrij zeker dat Sky die gisteren enigszins gekneusd heeft gezien ik ook een blauwe plek heb aan mijn tattoo dus dat lijkt me niet of iig niet geheel gerelateerd aan eventuele botschade maar meer een tijdelijke blessure, voelt ook anders dan de "chronische" variant.

Toen de algemene beelden gemaakt waren vroeg de verpleegster meteen of ik eigenlijk nog alles zelf kon (dan weet je eigenlijk al genoeg. :+) en dat ik even mocht bewegen maar dat ze de dokter eerst moest vragen of hij nog beelden wilde. En die wilde hij, van mijn bekken/onderrug (waar ik dus ook van vermoed dat er schade zit), van mijn enkels (daarvan weet ik dat die naar de zak zijn maar als hij er gelukkig van wordt. :+) en van mijn ribbenkast. Daar is naast die "ontstekingen scan" ook nog een CT gemaakt oid (bij die plaatsen zijn drie scans gecombineerd maar ik moet eerlijk zeggen dat ik best moe was en dat ik het niet helemaal goed gevolgd heb. Na de inspuiting zijn we even de stad in geweest en het was erg druk + ik kreeg last van mijn darmen en de stomme winkel bediende beweerde dat ze geen toilet had. >;)" dus ik zeg "jij werkt hier dus 8 uur per dag zonder 1x naar toilet te gaan?" en toen kwam er een oudere bediende bij die vroeg wat het probleem was dus ik leg opnieuw uit dat ik een darmziekte heb en dat ik enkel toestemming vroeg om even naar toilet te gaan. Die nam me meteen mee naar toilet gelukkig. Maar dus wel best gewandeld en druk en een beetje stress en toen was ik moe. :+ Heb ook stukken gevolgd en stukken heb ik gewoon liggen soezen. :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 19:19

Het was fysiek en mentaal een zware dag. Daar mag je best moe van zijn.
(Ben je toch nog een beetje normaal. :(:) )

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 19:27

Pfff dat heb je weer achter de rug! Wat een klote scan-stiekem-nog-geen-uitslagen. Hopelijk kunnen ze je wel op de been houden, de artsen, met de kennis die ze er vandaag uit halen.

Dat klinkt als maar 1 helend recept voor vanavond: schoot-mechels.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 19:30

Moet nog stallen doen. :x heb precies genoeg tijd gehad om de honden uit te laten en me om te kleden voor mijn fysio (waar ik nu ben.)

Morgen slaap ik uit. :o

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 19:31

Ayasha schreef:
Krijg net een berichtje van de eignaresse met een bedankje, dat ze met tranen van geluk naar huis gegaan is vandaag. :+:

Ik vind dit echt superlief van je allemaal, maar wat ik niet goed begrijp is waarom de eigenaresse het allemaal bij jou over de schutting flikkert nu? Want zo komt het eigenlijk wel een beetje over... het dier staat er echt schandalig slecht bij, zij laat dat gebeuren en vervolgens zet ze het bij het volgende adres neer en laat zich weer dagenlang niet zien.
Ik merk dat ik daar eigenlijk een beetje boos over ben... ze mag zich echt enorm in haar handjes knijpen met jou en jouw paarden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 19:42

Achterom schreef:
Ik vind dit echt superlief van je allemaal, maar wat ik niet goed begrijp is waarom de eigenaresse het allemaal bij jou over de schutting flikkert nu? Want zo komt het eigenlijk wel een beetje over... het dier staat er echt schandalig slecht bij, zij laat dat gebeuren en vervolgens zet ze het bij het volgende adres neer en laat zich weer dagenlang niet zien.
Ik merk dat ik daar eigenlijk een beetje boos over ben... ze mag zich echt enorm in haar handjes knijpen met jou en jouw paarden.

Nee hoor. Eigenaresse is 1 dag niet geweest omdat ik zelf niet thuis was ‘s avonds en mijn man ook niet en zij overdag werkt. Dinsdag is hij naar ons gekomen en is ze ‘s avonds nog eens gekomen. Woensdag waren wij beiden ‘s avonds weg en de paarden staan bij ons zo dat je er niet bij kan zonder dat we je binnen laten. Gisteren is ze gekomen. Vandaag was ik de hele dag en avond weg (ben wsl rond 20:00 thuis nu.) en mijn man is er niet maar morgen komt ze gewoon naar hem toe hoor. Ze heeft ook alles wat hij extra nodig heeft voorzien dus dat heb je een beetje verkeerd geïnterpreteerd denk ik. Zondag hebben mijn man en ik weer een drukke dag en dan komt ze niet omdat ze ons niet tot last wil zijn maar als ze er vrij bij kon kwam ze gewoon. Dit is een noodoplossing omwille van zijn toestand. Daardoor moet het even zoals het kan en daar heeft ze alle begrip voor.

Ze heeft het ook niet helemaal ‘laten gebeuren’ maar als je nergens heen kan met je dier en er worden je beloftes gedaan dan loopt het soms kl*te. Ze heeft enorm veel gepiekerd over wat ze het beste deed omdat hij ook enorm stressgevoelig is dus weer van plek veranderen op zo korte tijd was ook iets om niet impulsief te doen en ze wilde ook zeker zijn dat hij niks besmettelijk had voor hij bij mijn paarden kwam en dat gaat niet op een dag. :)

Joy voelt zich overal thuis dus die kan ik op laden en weg brengen maar met Sam zou dat ook veel moeilijker zijn.

Maar de dagen dat ze niet komt is echt uit respect voor mij omdat ze weet dat ik na een drukke dag het mentaal niet altijd kan bolwerken. Eens ze in de weide staan kan ze gaan wanneer ze wil. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 20:44

Ach jee wat een drukke dag zo weer gehad.... hopelijk geven deze scans duidelijkheid over de mogelijkheden die er zijn om je zo comfortabel mogelijk te krijgen / houden want je bent nogal een wandelend dossier natuurlijk.... :(:)

Ik kan me voorstellen dat eigenaresse je enorm dankbaar is dat beestje bij jullie terecht kon, want natuurlijk vreet dat enorm aan je als je diertje niet goed staat.... het zou toch geweldig zijn als hij nu gewoon weer helemaal bij trekt en een fijne vriend aan Joy (en jullie!) krijgt +:)+

Mag wel ook ter compensatie van de voorgaande ellende, arm ding...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 20:51

Ik zou uit respect voor degene die mijn dier opvangen thuis ook niet elke dag op de stoep staan. Anders hebben die mensen nooit eens een rustige dag of avond.

Ayasha zelfs zou moe zijn van jou dag zonder lichamelijke klachten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 21:39

:j ze s
Zei ook zelf dat ik haar maar moest sturen omdat ik Sam nu even moeilijker kan trainen. Omdat ik Sam niet los kan laten als ik Sky wil verzetten. En beiden doen het niet goed alleen op stal. Dus ze zei zelf dat ze zolang hij hier staat graag kwam helpen om de wissel te doen als ik wil trainen. Ze denkt dus echt enorm mee gewoon. :j

Wat het ook is op deze leeftijd: de tijd tussen schraal vanwege groei en ineens zo achter uit gaan kan echt dagen zijn. Joy heeft twee dagen stress gehad voor ik hem ging halen en daar zag je het zelfs aan toen hij hier kwam. Ik heb foto’s gezien van hem half november en toen zag hij uit als een normaal pas af gespeend veulen. Hij is gewoon ineens enorm ‘ingestort’ lijkt het. Dus ik ben echt overtuigd dat de eigenaresse niets te verwijten valt. Ze heeft kosten noch moeite gespaard voor hem, ze heeft gewoon een rot plek getroffen en pech gehad dat hij zo bizar snel achter uit gegaan is.
En ik zou haar echt niet verdedigen als ik zelfs maar een klein vermoeden had dat ze laks geweest is. Ik ben echt overtuigd dat dit buiten haar macht gelegen heeft en dat ze gehandeld heeft zoals het hoort en zo snel als het kon, je kan niet ingrijpen als er niks is om op in te grijpen. Heb hier thuis zelf gezien hoe mijn rooie op drie dagen tijd in elkaar viel…. Zeker als ze stress hebben of kwetsbaar zijn (zoals na het afspenen) kan het ineens zo snel gaan..
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-12-22 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:42

Joh dat vind ik al bij volwassen knollies.... de ene dag denk je van Zo die gaat rond genoeg de winter in := En 3 koude, regenachtige dagen later denk je Poeh er zat toch geen spek teveel op....misschien toch maar wat extra's erbij geven.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 23:12

Dat heb je bij veel diersoorten als ze stress of pijn hebben. Ineens zie je de kilo’s weg smelten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 02:11

petraaken schreef:
Dat heb je bij veel diersoorten als ze stress of pijn hebben. Ineens zie je de kilo’s weg smelten.

Inderdaad. Nee, de eigenaresse valt echt niks te verwijten. Ze vertrouwd mij omdat ze weet dat ik al een paar paarden er bovenop en terug ontspannen gekregen heb en ze is meer fair met me dan N eigenlijk. Ze waardeert oprecht wat ik doe en neemt het echt niet ‘als vanzelfsprekend’.

Zó. Paar uurtjes misselijk op de zetel gelegen, beetje naweeën van het contrast denk ik. Had het er met mijn fysio over en mijn remicade omdat die met elkaar verbonden zijn (remicade wordt ook ik gezet bij reumatische aandoeningen) maar het verhoogt ook mijn kans op (long)kanker. (TNF alpha remmer of tumor necrose factor alpha remmer ofwel: hij remt de afbraak van cellen die potentiële tumoren kunnen worden). Hij zei dat als de resultaten binnen zijn en er idd zoveel ontstekingen zijn dat hij dan eens wil samen zitten met mijn dokter omdat hij me toch graag zo lang mogelijk gezond wil houden of iig kanker-vrij want dat Remicade de levensspan verkort. En ik wilde dus zeggen wat ik hierboven uit leg maar ik was mentaal zó moe dat ik zei: ‘tumor necrose factor remt de afbraak van de aanmaak….’ En toen heb ik mezelf onderbroken met ‘het zijn de juiste woorden in random volgorde fix de zinsbouw zelf maar ben te moe. Ge weet wat ik bedoel.’ :))
Toen schoot hij in de lach en legde zijn hand even op mijn schouder. Ik laat niet snel merken wanneer ik mentaal zo moe ben dus het was denk ik één van de 1e keren dat hij het zelf hoorde hoe ik dan functioneer. Ik weet perfect wat ik wil zeggen maar het komt er gewoon dwaas uit. :+. Had in het begin al gezegd dat ik moe was en toen zei hij ook meteen ‘zo ziet ge er ook uit.’

Hij zei ‘ge zijt mijn eerste patiënt die effectief weet wat haar medicatie doet. Hoe staat ge daar dan in?’
Dus ik zeg: ‘de keuzes die ik heb zijn of op een paar maanden relatief traag maar zeer pijnlijk intern doodbloeden of verhongeren door dat ik niks kan binnen houden zelfs geen water, wat me het eerste de das om doet. Of remicade wat bijna zo erg is als de kwaal maar er veel langer over doet en het is minder pijnlijk en ellendig.’

Toen keek hij me heel lang aan en zei ie ‘als ge het zo stelt…’

Ik weet wat Remicade met het lijf doet en dat het zwaar onderschat wordt maar ik heb momenteel geen echt alternatief.

Sky heeft zijn eerste solo-missie er op zitten. Toen ik hem riep kwam hij helemaal alleen de stal in. <3 zijn vacht doet perfect zijn werk want hij had een laagje vorst op zijn kont. :+ hij verliest dus geen lichaamswarmte. Hij lag ook te pitten toen ik de stallen deed. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 08:20

Zou wel fijn zijn als je op 1 of andere manier van die Remicade af kan komen dan zeg :(:)

Toch wel weer leuk zeker, een "veulen" op stal...? Ondanks de onhandige logistiek met Sam ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 10:18

Lastig hoor met biologicals. Misschien plaquenil? Komt tijd komt raad.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 15:06

Ja, het is wel leuk om hem hier te hebben, als Sam het gewoon met hem kon vinden waren er geen nadelen aan. Nu is het gewoon een beetje moeilijk omdat Sam er niet bij kan. :+

Het probleem is dat als je stopt met de remicade dat je dan eigenlijk niet meer terug kan beginnen (of iig met heel hoog risico) omdat je lichaam dan antistoffen aan maakt tegen de remicade. En ik ben natuurlijk bang om terug te hervallen naar hoe ik was voor ik begon met de remicade. (36kg wegen, amper kunnen staan, niks kunnen eten of drinken.)
dus dat maakt het ook niet makkelijker.

Ik had vanmorgen de poort van het slot gelaten omdat mijn man toch op 1 na alle honden mee heeft en die ene lag bij mij. Eigenaresse heeft dus een heerlijke voormiddag met haar kleine gespendeerd. :+: Hij had op haar gehinnnikt toen hij haar zag aan komen. :+: Ja, uk voelt zich elke dag beter en zelfzekerder. :+:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 15:19

Oei klinkt tricky dan inderdaad...

Wat fijn voor eigenaresse en kleintje! Misschien heb ik het gemist hoor, maar woont ze redelijk dichtbij dan...?

Enne.... ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig of jullie nog iets over dat andere huis gehoord hebben...?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 15:29

Ze woont in de buurt van mijn trainer eigenlijk. Vandaag heeft ze vrij maar namiddag kwamen de petekinderen van haar vriend dus is ze in de voormiddag naar hem toe gekomen. :)

We hebben er nog niets over gehoord, wel hebben we van een ander koppel dat ook op gelijkaardige wijze een huis gekocht heeft te horen gekregen dat zij er 1.5 jaar over gedaan hebben om het rond te krijgen. :x Blijkbaar loopt het vooral spaak met de vergunningen die bij de gemeente op gevraagd moeten worden (en waar je dus oneindig lang op moet wachten als verkoper. :roll: en die bewijzen dat alles vergund staat zijn verplicht voor de verkoop dus daar kan je niet omheen.)