Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sterregoud schreef:Sinds ik dat van de OVP gevolgd heb, is er toch een stuk wantrouwen ontstaan richting sommige boswachters en richting het nieuws in de journaals, van enige objectiviteit is helaas geen sprake. De NOS leent zich soms meer als voorlichtingskanaal dan als weergave van nieuws.
Loretta schreef:sterregoud schreef:Sinds ik dat van de OVP gevolgd heb, is er toch een stuk wantrouwen ontstaan richting sommige boswachters en richting het nieuws in de journaals, van enige objectiviteit is helaas geen sprake. De NOS leent zich soms meer als voorlichtingskanaal dan als weergave van nieuws.
Ik vraag mij af of alle boswachters die dagelijks met hun laarzen in de modder staan het wel altijd eens zijn met de bureau ecologen. Maar zo'n boswachter mag natuurlijk niet zijn mond open trekken want dan vliegt hij bij de eerste de beste gelegenheid de laan uit.
Natuurlijk zullen er ook wel boswachters zijn die het eens zijn met het beleid. Maar ik vraag me af hoeveel dat er zijn. De problemen met het natuurbeheer in Nederland zijn gigantisch groot. Het gaat veel verder dan de wolf. 1 schandaal bijvoorbeeld is het dumpen van vervuild slip op eigen terrein en het leggen van wandelpaden vol met afval waartussen zelfs giftige batterijen liggen.
Ik kan me daarom niet voorstellen dat boswachters het met hun bazen eens zijn.
Ik ben vooral heel kritisch naar de mensen die het beleid bij de natuurorganisaties bepalen. De mond vol met natuurbescherming. En ondertussen gif dumpen in de natuurgebieden die onder jouw beheer staan.
tamary schreef:A2 Bij Nederweert is een doodgereden wolf gevonden afgelopen nacht :
https://nos.nl/artikel/2424499-doodgere ... in-limburg
Citaat:Vorig jaar maart werd tussen Arnhem en Ede een wolvin doodgereden. Het dier bleek drachtig van een achtling.
Marigold schreef:In de omgeving van de wolven waarnemingen in Drenthe zie ik alsnog veel schapen met piepjonge lammetjes buiten lopen achter normaal gaas.
Je zou denken, als de wolf zo bloeddorstig is, dat hij die weides zou afschuimen en allemaal lammetjes zou doden. Toch zijn daar geen tekenen van een lopen de schapen er vredig bij.
Kan natuurlijk altijd alsnog misgaan maar om hoeveel % van de kuddes / het schapenbestand gaat het?
DuoPenotti schreef:Dat vind ik nog wel het ergste.
De nog levende half aangevreten dieren.
Als de dan altijd gedood worden met een nekbeet zoals ze zo graag de sprookjes wereld in slingeren, maar dat is dus niet.
Van de week ook weer foto's van schapen die er zo bij staan.
Zinoos geweld is het, ipv honger stillen.
Denk daarom ook wel de meeste aversie.
Zou hij echt doden en oppeuzelen tot het bot dan is het echt honger stillen. Dit niet.
Sansevieria schreef:DuoPenotti schreef:Dat vind ik nog wel het ergste.
De nog levende half aangevreten dieren.
Als de dan altijd gedood worden met een nekbeet zoals ze zo graag de sprookjes wereld in slingeren, maar dat is dus niet.
Van de week ook weer foto's van schapen die er zo bij staan.
Zinoos geweld is het, ipv honger stillen.
Denk daarom ook wel de meeste aversie.
Zou hij echt doden en oppeuzelen tot het bot dan is het echt honger stillen. Dit niet.
Precies dat is wat ik vanaf dag een gezegd heb.
Maar dan werd je niet serieus genomen, als klein lichtje uit de praktijk, dat was immers bedacht door "geleerden" die zelf op driehoog achter wonen...ironie modus uit....
dierenfan schreef:Net zoals dat zinloze geweld puur komt omdat de weide dieren in de weide opgesloten zitten en daardoor jacht instinct triggeren. In de vrije natuur zouden dieren enkel gedood wordt om direct op te eten....
Geen hond die de verwondingen aan brengt bij de 'koe' op het filmpje wat ik. Hierboven geplaatst heb...