Allereerst heel erg veel sterkte Kruimellover met je merrie

Anouk, wat ga jij goed seg!

Wat een flinke Joya weer!
PSVanLot, wat goed dat ze eindelijk goed begint te eten! Dat is een goede sprong vooruit. Wel minder van het opstappen. Pas je wel op? Zo op en afstap problemen zijn er sneller gemaakt dan ze er terug uit te krijgen. Ik heb persoonlijk met jonge paarden nog nooit problemen gehad met op en af stappen. Ik stap wel altijd op met een krukje en er staat altijd iemand naast om ze even vast te houden of die gewoon kan ingrijpen moest ze toch een keer verschieten. Ik hang ook altijd even voor ik mijn been er over smijt de eerste keren en maak zeker geen onverwachte of heftige bewegingen. Wij hebben ook zeker 4-5 lessen enkel gehangen, op en af gestapt voor we echt begonnen met rijden. Het is zo belangrijk om je paard eerst te leren stil staan en braaf te zijn bij het op en af stappen voor we ze echt zadelmak gaan maken, als ze daar al 'schrik' oplopen gaat het al snel mis.
Pinda

Koda ziet er ook goed uit! Fijn dat hij zo braaf is, dat spanning opbouwen zie ik ook bij Marie. Maar idd even terugschakelen dan, dat helpt ook bij haar.
Feyre is toch een onwijs knap paard

Phuddle, dat is ook maar normaal met een baby.

Hier gaat het met ups en downs. Met Marie gaat gelukkig alles goed, mijn lesgeefster rijdt ze nu 2x per week een 20-30 tal minuten en ik werk met haar 1x per week aan de hand. Marie is echt heel braaf los, ze kijkt bijna nergens naar, slangenvoltes al een geprobeerd (en gelukt!), de galop zit er nu ook op en diagonaal loopt ze ook al heel recht en zelfs halthouden doet ze zo goed! Maar ik baal wel dat ik er zelf nog steeds niet op kan. Ik stap ze meestal zelf uit, maar echt rijden is nog te pijnlijk. Mijn rug is nog niet helemaal oke dus, de ene dag gaat iets beter dan de andere maar afgelopen week heb ik vooral terug in bed gelegen want het ging plots weer veel slechter.

Even een snoet trekken