Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 14:45

Yes 20 oktober :j

hahaha hoe herkenbaar. Op een gegeven moment valt straks ineens het kwartje en hoef je ze steeds minder erin te laten vallen en word het echt aanspringen in galop.
Ik verbaasde me er gisteren toevallig bij Kensi ook over. Ik gaf een galop hulp en hop gelijk galop, waarop iemand zei die toevallig stond te kijken deed jij dat nou of deed ze dat zelf? Ik zei: Nou ik gaf wel de galop hulp maar verwachte eigenlijk niet dat ze direct zou aanspringen haha. Ze komt ook echt al steeds beter aan het been en kan echt al fijn mn been stil houden.

Toch wel grappig dat de paar keer per week je er op zit hoeveel progressie je eigenlijk iedere keer boekt.

mirjamalvaro

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:47

Ja klopt. Met pony ook zo gedaan. Kyara leert snel dus verwacht dat ze het zo door krijgt.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:56

Mag ik mij hier terug melden?

Gaan dit najaar rustig terug het beleren van Maylinn op pakken. Ze staat nu stil omdat ze een veulen aan de voet heeft. Wil ook een 13 jaarse merrie gaan beleren, is eigenlijk een vrij groene merrie (altijd in grote kudde gelopen) en heeft enkel keuringen gelopen. Ben dus benieuwd hoe ze gaat reageren op tuig etc...

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:38

Oh dat wordt dan niets voor ons. Fien is al 5 en nog nog geen zadel op gehad :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:54

Haha denk niet dat je mee mag doen dan. :))

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:15

Haha, aan de hand en te ‘oud’ :D ben benieuwd worden vast mooie foto’s gemaakt daar!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:18

Vast wel, iig van de toppers.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:52

Wordt met een 4 jarige ruin ook moeilijk :P
Succes voor degenen die wel gaan!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:59

Is pas in oktober. Misschien zeg ik tegen die tijd wel dat we toch niet gaan.
VSN lijkt mij ook wel leuk.

5 jarige kun je subli misschien doen? Weet niet wat ze dan willen zirn?

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:09

Odenxia: Dat was een spannende rit zo te horen, heb ik ook gehad mijn mijn laatste paard dat ik kocht tijdens de verhuis naar hier. Helemaal bezweet en een sauna. Gelukkig is ook jouw paard heelhuids aangekomen, oef!

Nynkster: proficiat met de drachtige Lina! Hopelijk trekt de dikke bult weer snel weg en is er geen interventie nodig.

Melissa: Braaf paardje zeg, leuk hé.

Amado: Mooie verjaardagsfoto’s, hij is net als mijn knappe (vind ik hihi :+ ) Floyd zo bleek bruin in de zomer te zien. Vind ik mooi! Ook mooi dat hij zo’n klein beetje sok heeft.

Mirjamalvaro en anderen ivm het onderwerp kritiek: Een forum dient net om meningen te delen en evt bij te leren en dergelijke. Kritiek hoort daar bij. Al zie ik hier ook wel veel dingen waar ik het niet eens mee ben (bvb gewoon al gebruik van een bit laat staan alle andere hulpmiddelen ;-) ) en waar ik niet steeds op zal reageren gewoon omdat dat niet direct het doel is van het topic, dus ik snap wel dat het niet een en al kritiek moet zijn. Maar dat is toch ook niet wat ik hier merk? En als er meningen gevraagd worden en deze worden door mensen gegeven… dan is daar toch niets verkeerd mee? Als je al dan niet tussen de regels afkeuring leest, tjah. Daar moet je wel mee om kunnen. Niet iedereen heeft hetzelfde idee over wat goed is… Ik vind dat dat er bij hoort. Zolang er maar niet met verwijten gegooid wordt en iedereen het een beetje beschaafd houdt, moet een mens daar tegen kunnen vind ik. Murosh, het gaat over paarden die beleerd worden inderdaad, en de manier waarop je zoiets aanpakt is daarmee nu eenmaal erg nauw verbonden. Onlosmakelijk zelfs. Oké dat er geen discussies moeten ontstaan over hoe wel en/of niet, maar dat het eens ter sprake komt en dat er eens kritiek geuit wordt, tjah waarom niet. Fora worden niet voor niets ‘discussiefora’ genoemd, toch. Zoals Nynkster zegt, een forum is een plek waar je veel kan leren. Je moet er dan wel uit halen waar jij je in kan vinden natuurlijk.

K_m: alleen wandelen vind ik ook nog spannend, ik vraag toch altijd of mijn vriend meegaat met de honden ofzo hihi.

Welkom terug, Luna2006!

Murosh: wat jammer dat Veronia kreupel loopt, ik duim dat het snel beter is!

Kabayo: leuk dat Zilver terug is! En dat het borsttuig knapte zou ik niet aan jouw gewicht wijten haha, jij bent slank zat. Spannend afwachten of ze drachtig is :j

Haha Jolynne, hier ook enkel 2 ruinen dus uier-voelen zit er hier ook niet in. Kokervoelen daarentegen ‘oefen’ ik ook regelmatig eens, je weet maar nooit dat het eens nodig is om er veel aan te moeten zitten in de toekomst hé. Laten ze wel goed toe.

Amado: knappe penny-look zo met dat roze hoorntje :D

Hier: Floyd was een beetje een pushy pony aan het worden ivm belonen met voertjes (paardensnoepjes), dus daar heb ik een systeem op moeten bedenken. Ik wil nl graag belonen met voer, ik krijg immers ook geld als ik ga werken :D :D nu smijt ik het dus in een kuipje waaruit hij het dan mag nemen. Doet hij heel goed zo en het pushy effect was al van de eerste keer bijna helemaal weg *\o/*

Nu Twister even 'vakantie' heeft aangezien de osteopaat pas geweest is (stilte voor de storm want er komt vanaf volgende week ook 3x/ week een trainster om hem recht te richten, naast de les die ik ook nog volg met hem om het zelf ook te leren), mag Floyd terug een beetje extra 'werken', zolang het ons goed gaat. Mocht ik weer vastlopen of weerstand merken bouw ik het weer af naar wat wel goed gaan en dan zien we wel weer, lekker op zijn tempo. Maar tot nu toe is hij heel leergierig, komt hij soms zelf naar mij gestapt vanop de track om te kijken, wandelt hij goed mee naar de piste als ik hem er uit kom halen (vroeger ging hij soms enorm staken dan) en staat hij regelmatig zelf aan de ingang van de PP te kijken of hij er uit mag om iets te gaan doen. Dus het gevoel zit wel weer helemaal goed tussen ons, de pauze heeft ons deugd gedaan zo te zien.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:57

Odenxia Veluwe is inderdaad heel erg mooi! Ik zit op de vereniging in de activiteitencommissie en we zijn nu op 3 verschillende plekken op de veluwe geweest, echt super mooi. Dit jaar gaan we ook weer naar de veluwe.
Zee heb ik dan nog weer nooit gedaan, voor ons is dat zeker 2 a 3 uur rijden dus dat vind ik voor even een strandrit wel wat te ver. Wel eens over gehad om een weekend naar Texel ofzo te gaan, dat lijkt me wel erg leuk

VFW is jonge paarden competitie toch? Wil op den duur wel eens een jonge paarden rubriek met Ken rijden, gewoon eens kijken wat ze ervan vinden. Maar dan zoek ik er wel een op die in de buurt is

Mirjam wat goed dat je wat galop hebt gedaan!

Rechtergalop springt Ken ook al best simpel op de hulp aan. Linkergalop nog wat moeilijker. Wil ze soms ook nog verkeerd aanspringen en komt ze nog wat teveel door het binnenbeen. Als ze dan 1x goed aanspringt doe ik het ook niet vaker.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:15

Jullie gaan hard! En ik had een verhaal getypt die spontaan verdwenen is :+ Argh

Ilsey ben het met je eens over de kritiek discussie :j Hihi ik weet dat mijn gewicht niet mee heeft gespeeld, was sarcastisch.
Handig opgelost! Vervelend als ze zo doen op de snoepjes. Klinkt goed met Twister en Floyd.

Waar staat de afkorting VSN/VWF voor? En waar word dit gehouden? Ik start daar niet. Eind juli rijdt ik bestgaand rijpaard op de fokdag in Drachten. September doe ik mee aan de L&R Young Talent in Tolbert https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0578171799 en November naar de Friesian Talent Cup. https://friesiantalentcup.com
Het gaat mij niet om de prijzen. Puur om de ervaring met drukte, meer paarden, andere locatie. Ik ga zaterdag even met haar naar een wedstrijd in de buurt. Even losrijden zonder stress en weer naar huis. Puur lekker rustig oefenen.

Hahaha amado vreselijk _/-\o_

Natuurlijk luna. Welkom!

Odenxia ja ik denk het wel. Het tuig is van mijn oom. Hij heeft het 8 jaar geleden nieuw gekocht en nooit ingevet. Hij heeft het 1 a 2 keer gebruikt en daarna opgehangen in een koeienstal. Oftewel heel erg uitgedroogd. Her heeft daar 7 jaar gehangen. Ik heb het tuig voor gebruik 4 keer helemaal ingevet. Een heel karwei!

Oej stalMP wat een hell! Gelukkig goed afgelopen. Nu lekker genieten :(:)

Jolynne haha nee hengsten hebben geen tieten :P

Melissa lief! Ik hoop het zo. Maandag scannen (volgende week)
Wat leuk enjoy the ride! Lijkt mij ook eens gaaf om te doen.

Bowo scheeld inderdaad veel.

Maar Mirjam, spaanse pas is toch veel mooier dan voetje op tillen :P

Sbravour leuk om te lezen hoe jij het hebt gedaan. Ik heb haar gewoon echt elke dag gepoetst. Steeds lager borstelen. Niet aarzelen. Niet zelf zenuw achtig doen. En poetsen.
Frustrerend soms.. hoefsmeden

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:26

Geen idee waar de afkortingen voor staan. VWF is op 40min van hier. VSN zijn locaties nog niet bekend geloof ik. Wij gaan ook puur voor ervaring en het leuk. De profs winnen het toch wel. :P

Spaanse pas is ook leuker. Net als je benen in de voerbak leggen, of over het hek hangen. Pfff die dame is mij partij lenig met die voorpootjes.

Vandaag, lekker beest.
Op gegeven moment zat mijn zweep vast in haar staart. Ze gaf geen kick en liep gewoon ontspannen door. :')
Afbeelding
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:01

Ik ga morgen weer even bijlezen!

Vandaag stond lina braaf aan het hek om meegenomen te worden. Maar daarintegen hebben we mn jaarling meegenomen hahhaha. Ze stond toch even gek te kijken!

Afbeelding

En zelf even uit comfort zone gestapt om samen met draakje op de foto te gaan, knappe caia <3
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:35

Ach Lina toch :(:)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 23:19

De VWF is een fokvereniging uit Zuid Holland. Wat de letters precies betekenen geen idee.

VSN betekend Verenigde sportpaardenhandel Nederland.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:57

mirjamalvaro schreef:
Ach Lina toch :(:)

gelukkig heeft ze wel snoepjes gehad, stilt de pijn weer wat.

Wil vandaag weer even droogmennen in de omgeving, kunnen we binnenkort met de sulky op pad weer! <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:46

Arme Lina toch haha. Daar gaat haar aandacht :P Mooie fotos van en met Caia <3 Ze word echt mooi nu. Vant winter was ze wat een propje haha
Lekker even droogmennen. Shetlanders zijn maar eng :+

Dankje odenxia!

Haha mirjam. Ook wel handig als ze lenig zijn met de pootjes , nu nog op het goeie moment :P Wauw. Die loopt gaaf!!

Hier weer even opgestapt na 2 weken. Ze was super braaf , merk dat we echt vooruit gaan. Wel nog even aan de ho gewerkt. Pff ze wil zó graag. Met galop een paar bokken gekregen.. dat heb ik even gecorrigeerd met de zweep, hou ik niet zo van
Mijn trouw supporter! <3
Afbeelding
Na het werk krijgt ze een paar snoeppies. Dat weet ze erg goed. Staat bijna in de zadelkamer haha
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:50

Ooooh jij hebt ook supporter. Hier ook, moet ook eens foto van maken. :+:
Afbeelding

Bokken is niet leuk. :=

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:27

Murosch; Balen van Veronia! Hoe gaat het inmiddels?

Bowo; Slim om dan even een stapje terug te doen en niets te forceren. Wauw! Daar had je dus geluk dat je daar naar keek!! Mooi dat het goed ging daarna :D.

Kabayo; Oeps! Super dat Zilver luisterde toen het tuig knapte!
Fijn dat ze weer thuis is en hopelijk drachtig! Bokken mag ze vrij in de wei doen inderdaad ;).

melissa_93; Haha slimme Ken!

Amado; Ernstig die pennybui :') En die ballonnen, geweldig haha!

Nynkster; Mooie foto's van Lina en de draak :D

Hier nog steeds ontzettend druk. Dagen van +15 uur per dag. Vriendin heeft Baby begin vorige week 1 x gereden en sindsdien heeft ze vakantie. Hopelijk heb ik morgen wat tijd en puf om wat met haar te doen.

Maandag wel even een half uurtje bij Krisje kunnen gaan kijken. Onze 3e afspraak is gelukt :+
Ging goed! Voor de 2e keer in de grote baan, loopt ze al stoer rond. Al een stuk beter opgevoed ook haha. Ze hebben er nu +/- 10 keer op gezeten.
Volgende week of de week erop nog eens heen en vriendin en ik er een keer op. Dan komt ze daarna waarschijnlijk naar huis en gaat vriendin haar in principe verder rijden.

Dit weekend wel een erg leuk weekend gehad! :D Eindelijk een weekend vrij en ontspannen. Met kennissen en hun kids mee op ponykamp weekend geweest en 2 dagen in de bossen/duinen gereden op paard van vriendin. +/- 4,5 uur per dag te paard zorgt wel voor spierpijn :'). (Ik rij pas weer sinds ik Baby heb, nog geen 2 maanden, na 2 jaar :+)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:08

@Nynkster; Ah leuke foto. Fijn dat ze hun plekje hebben gevonden. Een stabiele groep is zo belangrijk :j
@Murosch; He bah.. -O- Dat is klote zeg. Ik snap dat je baalt. Hopelijk is het iets kleins. Beterschap voor Veronia. :(:)
@Mirjamalvaro; Gefeliciteerd met je punten. :D
@Bowo; Nou gelukkig dat je het eerst nog zag voordat hij losschoot ofzo :oo Gelukkig lekker gereden daarna. En dat wegvallen over de schouder, ja jonge paarden he :+ :D
@Kabayo; Super fijn dat ze lekker weer thuis is. Dat je rustiger was kan ook komen door de verhuizing en de veranderingen he. Gewoon een beetje moe zijn is echt niet zo gek voor haar. Ze maakt veel mee deze tijd. En balen van je tuig zeg. Zulk soort ‘stunts’ moet je laten filmen joh, kunnen wij ook lachen :D _O-

Uiers aanraken (en koker :oo Lars is mijn 1e ruin Haha) kan ik hier met alle paarden gewoon doen. Lars vindt het heerlijk ivm zijn eczeem en mijn Shetlander parkeert zichzelf altijd precies met haar reet naar je toe want dan wil je dat je daar krabt :')

@Melissa; Oh leuk een Enjoy the ride :D Heb ik ook eens gedaan en dat was super leuk!!
@Amado; Oh wat vreselijk, roze ook echt :+ _O-
@Odenxia; Nee daar zijn mijn pony’s niet geschikt voor :D Wat goed dat je gegaloppeerd hebt *\o/*
@Luna2006; Welkom terug !
@Ilsey; Fijn dat je dat opgelost hebt. Ik vind dat zelf altijd zon stom gezicht. Paarden die kunstjes doen maar dan wel oren in de nek en happen naar de hand voor snoepjes (niet dat dat bij jou zo is hoor maar dat zie ik wel eens bij shows).
@Mirjamalvaro; Zo dat is best braaf ja :D Mag je trots op zijn. En wat leuk je hebt ook een Stabij!
@Kabayo; Oei ja dat is niet leuk, ik heb daar echt een hekel aan. Ach misschien zijn het de hormonen he :D
@Pattypaard; Klinkt goed! En zelf lekker een beetje bijkomen, heel belangrijk. Ik heb ook steeds spierpijn na het rijden Haha ik had ook 2 jaar amper gereden alleen gemend, nou dat merk ik wel :=

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:12

Ik heb vanmorgen super lekker gereden. De angst en zenuwen zijn bijna helemaal weg als
ik erop zit nu. Zo fijn. Lars doet het ook zó goed. Veel figuren gereden, hij begint al wat te buigen. Zelfs een slangenvolte met 4 bogen kunnen rijden. Én voor het eerst gegaloppeerd. Ik vond het een beetje spannend maar vooral heel leuk. Echt genoten van de les weer. Ben ook heel tevreden over degene die ons helpt.

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:25

Wat goed xApple!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:59

Mooie foto's nynkster!!

gaat vlot bij jou kabayo!

Gaat lekker xApple! fijn dat de spanning weg aan het gaan is...

Heb gisteren mijn leren mentuig verkocht, was echt nog een pareltje en te goed om echt te gaan beleren. Komt waarschijnlijk wel weer een kunsttof bij, voorlopig doen we het met longeersingel en lange lijnen.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 15:04

xApple schreef:
@Odenxia; Nee daar zijn mijn pony’s niet geschikt voor :D Wat goed dat je gegaloppeerd hebt *\o/*

Hihi ik galoppeer al vanaf de eerste keer dat ik erop zat, maar denk dat je Mirjamalvaro bedoelt :D

Wat goed dat je al wat meer vertrouwd met hem raakt. Is ook gewoon spannend de eerste keren.