Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikoe

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:32

Ja is lastig, want Jack is natuurlijk mijn eerste paard en ik wil het gewoon zo graag goed doen en ik gun hem het beste :D dus ik ga dan gewoon over alles nadenken en twijfelen :')
Misschien dat ik eens een keer iemand kan meenemen die ook (wat meer) verstand heeft van paarden, kijken wat die er van vindt.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:39

Snap ik helemaal! Voor mij is het ook m'n eerste eigen paard. Vind ik soms ook lastig, want je wilt t graag goed doen, maar soms weet je niet wat het beste is. Andere ogen kunnen heel verhelderend zijn, dus dat is geen slecht idee.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:08

Puzzle zijn weekje alleen lijkt zijn vruchten te hebben afgeworpen. :)
Hij komt weer naar me toe en kan hem zo pakken. :)
Gisteren heb ik ze nog even lekker gewassen.
Afbeelding
En er is natuurlijk niks zo lekker om daarna lekker uitgebreid te rollen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En vandaag maar eens vliegenmaskers gehaald voor ze.
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:47

Renske fijn dat het nu beter gaat! Leuke fotos :D

Vast wel ilayla. Weet alleen niet waar...

Hij ziet er goed uit annikoe!

Vandaag eens gelongeerd met van alles eromheen. Paraplu, wapperende dekjes, een grote felle pion een kruiwagen. Boeide haar niks :D
Afbeelding
Afbeelding
Toppertje :D
En vandaag op de voorpagina :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:04

Kan het niet meer aanpassen.. Maar zilver is ook alweer gegroeid. Nu 1.59 . Was laatst 1.57

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:00

Renske, wat is Olivia een mooie haflinger aan het worden!

Die lijkt me wel klaar voor de keuring Kabayo. Misschien kom ik wel kijken als het in Drachten is, dat is voor mij vlak naast de deur :j

Met Jorie gaat het goed, hij moet alleen nog wat plukjes aan de zijkant van zijn buik en dan is ie volledig zomervacht. Ik zal zijn neusomtrek even gaan meten, want ik wil graag deze set voor hem bestellen: http://www.horsecharms.eu/nl/settouwhalsterbeads en dan nog een halstertouw erbij.

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:30

Lees wel telkens een beetje mee maar ben niet zo actief met reageren

Ilaya en kabayo wat een brave dieren hebben jullie ik ben bang dat ik bij Kallistos niet eens in de buurt kom met een zeil of paraplu

Renske ik vind puzzle wel een leuke pony ben benieuwd hoe hij zometeen onder het werk ontwikkeld

Kallistos vermaakt zich prima op het land met zijn vrienden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:46

Hier de afgelopen week ook niet veel gepost, maar wel steeds meegelezen. Kwamen een hoop foto's voorbij, maar de rol foto van Kabayo is toch wel de mooiste. Net als het paard dat 'gevloerd' is bij Wennie. :)) :+

Helaas continu moe terwijl ik gewoon dagen heb dat ik niks doe behalve stal doen en weer naar huis ga. Al geprobeerd meer te slapen, maar dan slaap ik denk ik de hele dag. Wil het nog even aankijken, want anders ga ik naar de dokter. Je weet het maar nooit. (Kan natuurlijk ook zo zijn dat het gewoon komt doordat mijn dagritme door de war is.. Maarja, dat zou na een tijdje toch moeten minderen?)

Nouja, afgelopen week Elano uit het hek gevist (hij had honger en bedacht maar aan het riet te beginnen.. Maarja, als hij door het riet zou gaan lopen staat hij straks op de weg.. Moeten met zijn allen nog bedenken hoe we dit gaan doen.. Want ik ben straks mogelijk niet meer vrij en zou dan niet iedere keer in de middag eten kunnen geven.), verder paar keer wezen wandelen en ook weer een keertje wezen fietsen. Wezen wassen en nog wel meer dingen. Hij krijgt nu ook een beetje senioren priores, zodat hij iig niet meer verder gaat afvallen. Kon laatst 7-8 ribben zien/tellen. Over2 maanden komt de tandarts geloof ik en mocht ik nog een keer een kuur in douwen, dan zal die 2 mogelijkheden hopelijk wegvallen en mocht 1 van de twee of beide het probleem zijn kwa afvallen, dan is dat hopelijk snel opgelost en kan hij straks weer verder op gewoon hooi. We willen de gehele stal gelijkertijd laten onderzoeken op wormen en mocht er 1 (of meer) wormen hebben dit keer gelijkertijd ontwormen. Maar zit nog te denken om die van mij nog een kuur te geven. DA vroeg wat voor wormen hij had, ik zei 'iets van strongyliden', hij zei dat dat spoelwormen waren? Maar als ik dat opzoek en het latijnse naam zie, lijkt dat er voor geen meter op kwa woord? En ik kom met strongyliden uit op bloedworm? >;)

Klein stukje tijdens het fietsen, in draf. Verkeersmak is hij wel. :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:50

Jorie is ook aangekomen nu. Je ziet zijn ribben al niet meer. Nu nog die laatste pluk winterhaar weg. Fietsen moet ik maar even oppakken samen met verzorgster. Hij snapt het draven niet.
Afbeelding

Mooie glimworm Wennie!

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:09

Dank je gelukkig is Kallistos niet zo snel dun denk dat als die uitgegroeid is ik heel erg moet opletten dat hij niet te dik wordt.

Puppy1128 haha ja hij had ze achterbeen over Kallistos heen geschopt en ging toen onderuit was alleen te laat om ze onhandige op 3 benen actie op de foto te zetten

En leuk filmpje van Elano

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:32

Ik heb ook weer even alles terug gelezen! Vooral leuk om alle foto's van iedereen te zien! Ieder is op zijn eigen manier bezig, heel leuk om te zien allemaal!

Leuk filmpje van Elano, wat is die braaf zeg!!

En fijn dan Puzzel weer naar je toe komt!

@Kabayo ook lekker bezig met longeren! Ik heb deze week ook de parapluproof gedaan met die van mij :Y)

- Niet de meest charmante foto, na een Bootcamp training in het bos maar wel heel blij met het resultaat :)

Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:34

Ik verbaas mij elke keer weer wat voor brave paarden hier allemaal in dit topic zitten :))

En die foto dat Kalistos dat andere paard 'onderuit haalt' _O-

Vandaag naar Jack geweest samen met iemand die veel verstand heeft van paarden.
Wat blijkt nou, ik maak mij gewoon zorgen om niks :')

Ze zegt dat Jack er supergoed uit ziet, een top karakter heeft en hij helemaal op zijn plek staat. Ze had zijn hersenvloeistof gevoeld zei ze? En daaraan kun je bij een paard voelen hij hij zich voelt. Blijkbaar een soort hartslag, maar dan anders. Ik ben het alweer een beetje vergeten :+

Maar in ieder geval, ik ben weer gerust gesteld en hij kan daar gewoon lekker blijven staan :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:49

Fijn annikoe dat hij lekker kan blijven staan!

Ik lees nog wel bij maar helaas niet altijd tijd om te reageren.
Ben sinds vorige week 3x per week gaan sporten, dus heb het aardig druk gekregen. O:)
Vanmiddag is de smid weer op bezoek gekomen dus ze staan er weer netjes bij.
Puzzle is tot nu toe nog steeds vrij braaf.
Hij houdt voorlopig zijn halster nog om, maar hij laat zich wel pakken.
Daar ben ik erg blij om.
Gisteren van wei gewisseld vanwege alle regen, dus wist niet zeker of hij zich vandaag zou laten pakken.
Hopelijk zijn zijn streken nou voorbij, maar stiekem vrees ik ervoor. :')

Roikik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:54

Vanaf hoe oud gaan jullie je paard laten springen>?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:00

Vanaf dit jaar laat ik haar nu en dan even vrijspringen. Toevallig deze week nog gedaan :). Niet te lang en niet te gek, gewoon balkjes lopen en een sprongetje en dan klaar. Ik heb de ervaring met andere paarden die we vroeger van veulen af aan hebben gehad dat een beetje vroeg beginnen met het leren kennen van dit soort dingen alleen maar voordelig is.

Afbeelding
Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:01

Nog niet. Met 3 zou je af en toe wel kunnen vrijspringen en ohz vanaf 4 denk ik. Maar die van mij gaat niet ohz :P

Ben niet zo heel actief meer. Paar keer met Fflur langs de weg gewandeld. Ze had, waarschijnlijk, haar knie op slot door het groeien (geen spieren) en moet dus veel met haar lopen nu.

Nog deze leuke foto van pas <3
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:02

Roikik schreef:
Vanaf hoe oud gaan jullie je paard laten springen>?

Heb al een keer gesprongen. Conclusie. Kan ze niet :+
Afbeelding

Renske fijn dat het beter gaat! Ennu.. Fanatiek hoor!

Fijn dat Jack kan blijven annikoe :)

Jacqii ook al super braaf! Leuk is dat he <3

Fennadv jorie word ook echt al knap! Leuk dat je misschien komt kijken!

Haha mooi he puppy1128 :') echt op het goede moment :P filmpje ziet er goed uit! En super mak zeg :)

Wennie wauw die is mooi!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:13

Wat een lieve foto KittyDylan! Oei, knie op slot? Dan inderdaad spieren kweken, daarvan wordt het beter. Ik heb er helaas zelf genoeg ervaring mee met mijn eigen knie, pijnlijk als die op slot gaat :(

Kabayo, ik vind de mijne er nog best mee stuntelen (en dat mag natuurlijk ook), maar euh.. dat van jou ziet er ook grappig uit :). Is de balk blijven liggen of niet? hihi.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:18

Jorie springt uit zichzelf over de draden als ik de bovenste er niet snel genoeg weer op doe nadat ik Alex meeneem. Dus springen kan ie wel, maar ik ga nog niet aan de hand met hem springen nu. Misschien volgend jaar.

Arme Zilver _O-

Roikik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:21

Mijn pony is twee en half en ik spring eens in de zoveel tijd met haar en ze vind het makkelijk en leuk. kan ik doorgaan?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 06:56

Roikik schreef:
Mijn pony is twee en half en ik spring eens in de zoveel tijd met haar en ze vind het makkelijk en leuk. kan ik doorgaan?

Hoe hoog en hoe vaak?
Ik zou het niet te vaak doen...

Nee de balk is niet blijven liggen :+

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:01

Springen doe ik echt nog niet. Hij doet sowieso eigenlijk niks op het moment, heb hem van de week een keer rondgejaagd maar dat was het wel. We hebben nog tijd genoeg :) En ik ben er zuinig op.

Miles staat nu twee weken op zijn nieuwe plekje en het is zó fijn. Ze hoefden eigenlijk ook helemaal niet te wennen, ze waren meteen op hun gemak. Moet nu elke ochtend voeren en dat valt me ook zo mee. Ik vind het echt fijn om in de ochtend even met de paarden bezig te zijn. Goed begin van je dag.

Heerlijk uitzicht dit toch <3 Hij is hier aan het wachten tot mijn oude pony klaar is met eten zodat hij zijn kliekjes op kan eten :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Hij is overigens echt al zo veranderd in een paar maanden
Afbeelding

Dit was hij in maart. Het wordt nu al echt een paardje. En hij is tegenwoordig bruin in plaats van zwart :+
Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:47

Die vraag over dat springen.. Naast dat je het een paar keer doet zodat ze het 'gewend' zijn en gezien hebben denk ik; hoezo zou je dat steeds willen doen?

@Renee; wat fijn dat je nieuwe plek goed bevalt, dat is echt heel belangrijk!
@Kabayo; Ach gewoon even oefenen :D Misschien geen natuurtalent maar vooral de wil is het belangrijkste hé :D
@Kittydylan; Ah hele leuke foto inderdaad. <3

Lars zn 1e deken gekocht. Mn vermoedens van eczeem worden steeds groter.. Baal er enorm van want mijn vorige fjord was ook een eczemer en dat was echt een gedoe joh.. :( Maar goed voor t paard is het het meest vervelend natuurlijk. Deken liet hij zich zo opgooien.. Alles vastmaken geen probleem, alsof hij al jaren een deken draagt.

Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:47

Geronimo gaat waarschijlijk ook een springkanon worden :D laatst waren we 2 pony's aan het laten vrijspringen, en Geronimo stond ook in de bak maar die hoefde niet mee te doen. Rent ie ineens met die 2 ponys mee over die hindernis heen, en hij heeft t nog gehaald ook _O- hindernis was bijna zo hoog als hij was :') dat was verder dus ook niet de bedoeling! Volgens mij heb ik er nog een foto van ergens zal eens zoeken!

Edit:
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:19

Veroon vindt het springen ook erg leuk. Als ik balken in de bak gooi en ik laat de paarden er los in lopen, dan is zij de eerste die er tussendoor/overheen wandelt. Haar moeder gaat in de verste hoek staan om maar zo ver mogelijk bij die griezelige dingen uit de buurt te blijven (heeft ze als jong paard nooit gezien/meegemaakt). Ik denk niet dat je dit met regelmaat moet doen. Het moet leuk en interessant blijven. Dit was voor Veroon de tweede keer dat we er een sprongetje van hebben gemaakt (balkjes op de grond had ze wel al wat vaker langs zien komen, zelfs als veulen al) en ik denk dat ik ergens in het najaar nog 1 keer iets neerzet, maar daar houdt het wel mee op. Ik ben er voor om ze veel te laten zien en meemaken, maar van alles een klein beetje. Puur leren kennen en normaliseren, geen werk.