Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:17

Ziet er goed uit Ulysses Er is genoeg te zien ook in zo een parcours Knap rond gestuurd hoor

Succes Babootje de voorbereiding klinkt al goed Fijn om met een gerust gevoel aan de wedstrijd te kunnen beginnen

gomir

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:14

Heb net het filmpje van Ulysses maar even gekeken, want volgens mij gaan we meeten morgen :))
(Kon op het werk filmpje niet zien).

Komt vast goed Babootje :j

Ik heb vandaag rondje door het dorp uitgestapt met Hurricane. Samen met een stalgenootje en hij liep superbraaf met haar paard mee :+:

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:38

Jullie zijn allemaal goed bezig zeg!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:58

Beetje spanning vandaag dus er kwam niet helemaal uit wat er nu al in zit.
Desondanks 1 x 2e met 191 en 1 x 3e met 187 punten. Heel tevreden met zo'n eerste keer.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:07

Gefeliciteerd babootje

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:26

Super goed Babootje!! En de rest gaat ook allemaal top zo te horen!! *\o/*

Ik heb maandag eerste oefendressuur wedstrijdje! Helaas ben ik bij de pony's 2 keer Z gestart en mag ik bij de paarden geen B meer starten :( . Zelfs met dispensatie niet gelukt met zo'n jonkie! Eerst dus maar rustig aan wedstrijdervaring op doen in de B HC en dan als we er samen klaar voor zijn gaan we naar het L1.
Eerst was Harly erg vervelend maar gelukkig bleek dit even een puberbui te zijn ineens. Dierenarts was geweest maar alles was prima! Toen een paar keer met martinggaal gereden zodat hij niet meer kon uitbreken en nu gaat alles weer helemaal super *\o/*

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:25

Netjes Babootje de eerste punten zijn binnen :)

Toch wat puberen Lovercartona Dat hoort er natuurlijk allemaal bij op die leeftijd Leuk is anders

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:15

Ja hahaha door de spanning bij mijn dochter was hij heter dan normaal. Mijn dochter wilde er ook niet teveel aanzitten (anders wordt het zo rommelig) dus liep hij ook in hoog tempo de proef door en lukte niet alles zoals ze zou willen. We zeiden al tegen elkaar: je zal wel geen 1e worden maar je hebt in ieder geval de snelste tijd :D :D :D :D Geen sporen of zweep nodig :+
Paar fotootjes van het losrijden (daar zie je de spanning ook wel aan af)

Afbeelding

Afbeelding

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:19

Gefeliciteerd! Ziet er netjes uit!
En de rest gaat ook goed als ik het zo lees :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:49

Ziet er netjes uit babootje :) top gedaan .

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:46

gomir schreef:
Heb net het filmpje van Ulysses maar even gekeken, want volgens mij gaan we meeten morgen :))

Ik lees het nu pas.. Helaas heb ik je niet gezien? -O-

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:47

Mooie wedstrijd set Babootje! prachtig!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:19

Ja Harry's Horse maakt leuke jasjes tegenwoordig. Goede cap erbij en het ziet er chique uit :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:45

XUlyssesX schreef:
gomir schreef:

Ik lees het nu pas.. Helaas heb ik je niet gezien? -O-

Ik jou ook niet bewust, want toen we om 5 voor twaalf bij de baan kwamen zat nummer vijf al in de wedstrijdbak, dus we zijn snel gaan losrijden. Misschien heb je me nog wel zien lopen op het voorterrein? Had een rode trui aan :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:46

Zo ik kom ook weer even binnenwaaien.

Wat een leuke schriktraining braaf paard zag ik. En prachtige foto's van Moniek, top hoor!
Ulysses, wat een net eerste parcours!
Babootje wat een super wedstrijddebuut zeg!

Ik heb vakantie gehad, Elmo dus ook.
Zaterdag was ik terug en Elmo was zó blij om me te zien! Hij is altijd al aanhankelijk, maar zaterdag kroop hij het liefst ín mijn broekzak.
Aan de longeerlijn ging hij helemaal uit zijn pannetje. Hij zag hindernissen die ik niet zag. Maar hij sprong ze allemaal, volgens mij een foutloos parcours, rondje na rondje :D
Gisteren er weer op en nog wel wat spanning, maar door hem in stap goed aan het werk te zetten met veel voltes en slangenvoltes vloeide de spanning mooi af.
Vandaag kwam de zadelmaker en die bevestigde wat ik al vermoedde. Mijn zadel wordt te smal.
Gelukkig kon er nog een maatje bredere boom in van wintec. Hij is nu wel op zijn breedst, maar waarschijnlijk kan ik hier de zomer nog wel mee toe.
En dan is het afwachten, hij kan als hij goed in zijn bespiering raakt nog breder worden, maar het zou ook kunnen dat zijn schoft er ineens uit gaat groeien en dat zou hij met meer bespiering ongeveer gelijk blijven, of heel misschien zelfs smaller kunnen worden. Als hij breder wordt, moeten we naar een ander zadel, want hier kunnen de kopijzers van de Wintec Wide niet in.
Na het aanpassen van het zadel ook nog even gereden en kon aan hem merken dat zijn zadel weer goed lag nu. Hij moest er wel weer even aan wennen, maar voelde wel dat hij gaandeweg weer ruimer ging lopen. Dat is fijn, kunnen we weer eventjes vooruit!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:31

gomir schreef:
Ik jou ook niet bewust, want toen we om 5 voor twaalf bij de baan kwamen zat nummer vijf al in de wedstrijdbak, dus we zijn snel gaan losrijden. Misschien heb je me nog wel zien lopen op het voorterrein? Had een rode trui aan :+

Ah.. nee geen rode trui gezien. Toen nummer 5 sprong was ik al in de ring. zijn we elkaar misgelopen! jammer.
Hoe ging het bij jou?

Hummer was 2 keer foutloos. wel wat hobbels onderweg maar hij begint het spelletje steeds meer te snappen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:41

Heb ik je idd net niet gezien, wsl stond ik bij de ringmeester toen je naar binnen ging :o

Hurricane liep foutloos in het BBhoog. Heel fijn rondje!
Die is wel klaar voor de 4-jarigen met Indoor Tolbert :j Doe jij ook mee?

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:59

@Gomir
Hummer is nog niet klaar om zo'n competitie te lopen. Hummer is vergeleken bij de andere paarden die BB laag en BB hoog sprongen echt nog een ienimini pup. Is de moeite niet waard.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:41

Dan ben je er maar mooi weer op tijd bij he Marije. Die van ons heeft zoveel looplust dat hij niet liet zien dat het zadel wat knelde tot ik echt zag dat ie korter werd. Voelde ik me wel weer schuldig. Ik laat nu het zadel echt elke 3 maanden checken. Vrijdag dus weer naar Jan van Rijs.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:59

Dan is het idd zonde van de tijd en energie. Voor die van mij is het een mooie ervaring en die is nuchter genoeg om niet van slag te raken van het publiek en de entourage. Ben benieuwd hoe hij het doet!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:35

Tof hoor. Zo strak in het pak oogt al meteen lekker chique babootje!

Ik durf mijne nog niet mee te nemen, voel me nog niet safe en zeker zat. Eerst maar eens met beter weer inbuitenbaan gaan rijden en als dat gaat keer in de buurt op pad. Typisch dat zon ongelukkig duik er toch best inhakt!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:11

Ja, duurt altijd even eer je zelfvertrouwen weer helemaal terug is. Mijn dochter is er nog niet afgevallen, maar als dat zou gebeuren heeft ze dat ook wel even denk ik zo. History schiet wel eens weg maar vloeit eigenlijk de spanning een rondje daarna wel weer af. Hij was wel extra heet dit weekend dat zich uitte in nog meer loperigheid, zodat mijn dochter over het tempo eigenlijk niet veel te vertellen had.
Op vreemd terrein is hij heel braaf. We zijn een paar dagen voor de wedstrijd wezen lessen in Dordrecht; hij was wel afgeleid en erg aan hinniken naar andere paarden maar bleef toen heel bewerkbaar. Morgen mag hij ook weer even op ander terrein: dan gaan naar Van Rijs in Bodegraven voor een zadelcheck.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:13

XUlyssesX ach dat is ook allemaal maar relatief. ik kijk dan weer vol bewondering naar jouw rondje.
marije, lekekr terug komen van vakantie zo. en fijn van je zadel. Over een paar maanden zie je wel weer verder.
babbootje: dat zijn al plaatjes om trots op te zijn.

Ik ga half april een rondje rijden op onze onderlinge wedstrijd. Toen ze vroegen welke klassen heb ik B/BB gezegd. Maar je mag de jury ook met pauze sturen :+
Ik kan dan weer een rondje door het bos. Iedereen heeft zo zijn eigen leerproces toch?.
Maar als ik tijdens onze cross bedenk dat mijn puppie daar volgend jaar al zou kunnen rondlopen _O- Hoe dan??? :')

Hij heeft wel dezelfde schrik reflex als mijn andere paard FREEZE! Hij verplaatst zich hooguit een meter. Heel fijn is dat. Spanning is ook 3 passen laten weer weg.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:10

Hallo allemaal,

Ik meld me ook weer. Weer alles bijgelezen ;)
Met Hade gaat het heel goed. Ze groeit nog steeds heel hard en heeft daardoor last van zwabber benen ;). Het lukt nu om meerdere rondjes achter elkaar door te galopperen. Dit vond ze eerst heel lastig, vooral in de bochten viel ze terug in draf of al halverwege omdat ze niet helemaal snapte dat ze gewoon door kon gaan. Ik heb toen besloten om er tweemaal in de week mee naar buiten gegaan om op lange stukken te galopperen. Toen viel ineens het kwartje en begon ze er de lol van in te zien. In de bak wou ze ook niet graag doorlopen, sinds we haar mee naar buiten zijn gaan nemen doet ze dit wel. Ook haar conditie is beter geworden en ze is niet meer moe naar een klein half uurtje rijden.

Ze is heel braaf buiten en geniet er echt van. Eerste keer onder het zadel naar buiten en direct door het water. Ze is topbraaf alleen en heel dapper.
Afbeelding

We zijn ook sinds halverwege februari begonnen met balkjes draven en vanaf maart met de eerste sprongetjes vanuit draf. Ze pakt het heel leuk op en begint nu steeds fanatieker te worden en het spelletje te snappen. We zijn nu zover dat we meerdere sprongen kunnen aanrijden in galop. Ze heeft volgende week al haar eerste bb parcours, puur als oefening op vreemd terrein. We hebben haar opgegeven voor de jonge paarden competitie, en willen haar daarvoor een keer meenemen naar vreemd terrein.
Afbeelding

Ze is nog wel steeds heel onrustig met haar bit, de lage neusriem hebben we omgewisseld voor een gecombineerde en dit gaat al wel beter. Maar ze blijft er wel heel erg mee bezig, tong er af en toe eruit ineens of vastpakken. We hebben ook besloten om haar niet om de dag meer te trainen, maar twee dagen en dan een dag rust. Dit werkt voor haar beter, ze is dan vrolijker en looplustiger.

Hier was ze pas twee maanden onder het zadel, met twee keer per week training.
Afbeelding

En haar benen die steeds langer worden.
Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:23

Nou wat een lange benen!
Maar merk precies hetzelfde met buitenrijden. Ze hebben gewoon echt meer lol in voorwaarts gaan daarna. Ze worden er echt veel sterker van.