Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:35

Calypso, dat is jammer!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:45

welmoed__ schreef:
Calypso, dat is jammer!

heb alle tijd weet je nog :P
ging jij nou nog terug naar diegene waar je van afgevallen was?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:45

Nee, prijs te hoog.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:49

och ja. hmm.. ja en dan ben je gaan kijken waar je nu ontzettend spijt van hebt :+

(ik ken het :$ )

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:51

Calypso84 schreef:
och ja. hmm.. ja en dan ben je gaan kijken waar je nu ontzettend spijt van hebt :+

Naast dat ie te duur is, is ze er ook nog eens afgevallen. Ik zeg;next! :D

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:56

whahahhahahah , nou ik blijf ook wel met een paard in het achterhoofd zitten die 3 bokken heeft gegeven. Btj pit is niet erg :D
Dus mocht het niks met 'kreupeltje' worden (tussen haakjes, want we moeten nog ff goed kijken) dan wil ik eigenlijk zeker terug naar die ander. Ik vond hem zoooo leuk!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:57

Somebody_ schreef:
Calypso84 schreef:

Naast dat ie te duur is, is ze er ook nog eens afgevallen. Ik zeg;next! :D

dat ik er af ben gevallen maakt me helemaal niks uit, daardoor heb ik hem niet laten staan en als hij 2000 minder had gekost was ik zeker weer heen geweest!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:58

Ik heb liever dat pit anders getoond wordt dan door bokken op je been. Dat is imo meer 'staken' dan pit. :D

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:00

die van mij had 1 jaar op de wei gestaan.. ik vergeef t m wel ;)

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:01

Calypso, ik krijg net een paard aangeboden via een vriendin: Scorpio, bruine ruin, 10 jaar, 1.72, M dressuur, komt binnenkort op marktplaats, vr.pr. 3000,- bespreekbaar voor goed tehuis. Makkelijk buiten te rijden, makkelijk te laden. (alleen niet in Gelderland, maar ook niet heel ver daar vandaan, omgeving zwolle)
Iets voor jou misschien?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:01

MyWishMax schreef:
Ik heb liever dat pit anders getoond wordt dan door bokken op je been. Dat is imo meer 'staken' dan pit. :D

:D
Ik weet soms echt niet meer wat mensen willen hoor. Ze mogen niks mankeren (luchtzuigen, weven, bemerkingen), maar als ze kreupel lopen of bokken of stout doen, dan is het niet erg.
Nou, geef mij dan maar een braaf, fijn te rijden paard, en dan neem ik voor het geld wat jullie ervoor uit willen geven wel genoegen met een klein schoonheidsfoutje.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:03

Calypso84 schreef:
die van mij had 1 jaar op de wei gestaan.. ik vergeef t m wel ;)

Mijn pony had een half jaar stilgestaan, maar die toonde pit op andere, naar mijn mening, manier. Maar dat verschilt toch per persoon :D

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:05

Linni_ schreef:
Calypso, ik krijg net een paard aangeboden via een vriendin: Scorpio, bruine ruin, 10 jaar, 1.72, M dressuur, komt binnenkort op marktplaats, vr.pr. 3000,- bespreekbaar voor goed tehuis. Makkelijk buiten te rijden, makkelijk te laden. (alleen niet in Gelderland, maar ook niet heel ver daar vandaan, omgeving zwolle)
Iets voor jou misschien?

moest pb zijn.
Laatst bijgewerkt door emma525 op 11-04-12 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:05

Ik heb ook niet een al te hoog budget, maar toch heb ik wel moeite met een bemerking :o Stom misschien, want er zijn ook paarden met een bemerking die met gemak in het Z lopen en er zijn genoeg geheel goedgekeurde paarden die toch problemen krijgen!

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:08

emma525 schreef:
Linni_ schreef:
Iets voor jou misschien?

moest pb zijn.

Foutje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:11

Calypso84 schreef:
whahahhahahah , nou ik blijf ook wel met een paard in het achterhoofd zitten die 3 bokken heeft gegeven. Btj pit is niet erg :D
Dus mocht het niks met 'kreupeltje' worden (tussen haakjes, want we moeten nog ff goed kijken) dan wil ik eigenlijk zeker terug naar die ander. Ik vond hem zoooo leuk!

Dat paard wat bokte had toch tijden niet onder het zadel gelopen?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:12

Yelly schreef:
Ik heb ook niet een al te hoog budget, maar toch heb ik wel moeite met een bemerking :o Stom misschien, want er zijn ook paarden met een bemerking die met gemak in het Z lopen en er zijn genoeg geheel goedgekeurde paarden die toch problemen krijgen!

Ik heb meer moeite met paarden die je er met proefrijden naast gooien (om welke reden dan ook), die staken (bokken, steigeren, stoppen, oid) of kreupel lopen, dan een paard waar een bemerking aan zit waar het beest in veel gevallen nooit last van gaat krijgen (een keer weven, luchtzuigen, een ocd'tje, of noem het op)...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:19

Gruwelijk irritant is het wel, als je naar paarden gaat kijken en ze vertellen je van te voren maar de helft.

Zo zijn wij ooit eens naar een hengst gaan kijken die nog verrichting mocht gaan lopen bij het kwpn. Was een hele reis, maar goed foto's en film leken erg goed en hij zou helemaal gezond zijn, opzich zou je denken, na de bezichtigingen bij het kwpn, heeft ie ook al wel wat keuringen door staan. Nou ja, komen we daar aan, waren ze hem al aan het losrijden, hoorde we hem op een kilometer afstand al lopen..... Cornage.... Nou toen was ik echt vals, zo iets vertel je toch gewoon?? Horen doe je het toch wel.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:20

rockey schreef:
Gruwelijk irritant is het wel, als je naar paarden gaat kijken en ze vertellen je van te voren maar de helft.

Zo zijn wij ooit eens naar een hengst gaan kijken die nog verrichting mocht gaan lopen bij het kwpn. Was een hele reis, maar goed foto's en film leken erg goed en hij zou helemaal gezond zijn, opzich zou je denken, na de bezichtigingen bij het kwpn, heeft ie ook al wel wat keuringen door staan. Nou ja, komen we daar aan, waren ze hem al aan het losrijden, hoorde we hem op een kilometer afstand al lopen..... Cornage.... Nou toen was ik echt vals, zo iets vertel je toch gewoon?? Horen doe je het toch wel.

Tuurlijk, dat is vreselijk irritant (I know the problem!). Maar als het dan echt nog een fijn recreatiepaard was geweest voor heel weinig geld, vind ik dat sommige hier niet moeten piepen. Zij verwachten een paard, zoals wij die graag zien, alleen willen daar niet voor betalen ;)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:22

Nee logisch, ooit moet je wat water bij de wijn doen.

Maar ik blijf er wel bij, sommige mensen geven maar 1 keer geld uit voor een paard en willen dan wel iets wat hun echt past en aanstaat.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:25

rockey schreef:
Nee logisch, ooit moet je wat water bij de wijn doen.

Maar ik blijf er wel bij, sommige mensen geven maar 1 keer geld uit voor een paard en willen dan wel iets wat hun echt past en aanstaat.

Ja, maar dan denk ik wel aan heel ander geld Maud. Niet aan 3000 euro.
Voor dat geld wordt het echt wel heel moeilijk om een paard te vinden, met de juiste kleur(geen vos, witte, bonte), stokmaat(1.70m, de ideale stokmaat ong), niveau(bij voorkeur ook nog in meerdere disciplines), karakter(braaf, maar pittig, maar ook voor beginners), ruim gangwerk, geen (stal)gebreken (zelfs niet een keer weven bij voerbeurt) en dan ook nog geen bemerkingen. Die zoek ik ook, maar dan wel voor heel ander geld en dan is het al zeer lastig(zo niet, onmogelijk), dat weet jij ook!!!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:30

Scheelt wel al dat ik geen enkel probleem heb met een klein paard (mijn merrie was 1.58) en kleur me niet interesseert :D Springen hoeft het paard ook al niet te kunnen, wel moet het paard een leuk dressuurproefje kunnen lopen ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:30

En toch....ik heb er nu een met een hele waslijst met bemerkingen, aandoeningen en ook nog een chinese gebruiksaanwijzing,
maar ik heb in mijn 35 jaar paarden nog nooit zo'n fijn en goed paard gehad :D En hij mankeert werkelijk nooit wat!! (ik heb hem al vanaf veulen af aan).
Op concour is het een mega blikvanger, loopt er vooraan bij (altijd winst) en er zijn heel vaak geïnteresseerden voor...ze moesten eens weten :')
Maar door de bovenstaande zaken mag hij bij mij oud worden :+:

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:33

Yelly schreef:
Scheelt wel al dat ik geen enkel probleem heb met een klein paard (mijn merrie was 1.58) en kleur me niet interesseert :D Springen hoeft het paard ook al niet te kunnen, wel moet het paard een leuk dressuurproefje kunnen lopen ;)

Dat kleine kan nog heel erg in je voordeel werken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:36

Dat weet ik wel zeker.nals je onder de 165 zoekt kun je nog weleens echt voor een dubbeltje eerste rang!