Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:10

ik lees al langer mee.
ik heb onlangs mijn Z2 paard verkocht en ik had al een jong paard staan. ik ben nu wel weer op zoek naar een paard erbij. dit is mijn eisen lijstje:
- een aparte beweger zeer sterk achterbeen vooral
- mooien elgant paard
- rond de 170
- geslacht maakt niet uit, liever geen merrie.
- jong, wel zadelmak
- max 12.000 euro.

even over Haaksbergen, je hoort momenteel ook veel slechte verhalen. paarden die hij goedkeurd en in het buitenland niet. heb ik de laaste 2 maanden al 4x gehoord. ik keur mijn paard daar nooit meer.

nathe

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:15

en daar gaat het vertrouwen van Adin weer...

gewoon aan jou dierenarts laten zien Adin!

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:17

nathe schreef:
en daar gaat het vertrouwen van Adin weer...

gewoon aan jou dierenarts laten zien Adin!

AMEN! Als jou DA zegt dat het goed is, is het goed!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:18

FairLady_ schreef:
ik lees al langer mee.
ik heb onlangs mijn Z2 paard verkocht en ik had al een jong paard staan. ik ben nu wel weer op zoek naar een paard erbij. dit is mijn eisen lijstje:
- mooien elgant paard
- rond de 170
- jong, wel zadelmak
- max 12.000 euro.

Voor dat budget ga je zeker een leuk paard vinden!
Misschien al wat op het oog?

(vraag me toch af hoe iedereen het doet, zoveel geld uitgeven aan een paard. Het gemiddelde loon is 1500 netto en dan moet je al je kosten enzo er nog aftrekken... waarom kan iedereen dan paarden van meer dan 10000 kopen? Ik wil het geheim weten :D)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:26

haha dat vertrouwen was er al niet. Nee da;s niet waar maar ben wel voorzichtig.
Is ook de arts van de fokker natuurlijk.

NOgmaals gebeld. Hij mailt ze nu naar mijn DA en die gaat ze beoordelen.
Nu maar hopen dat het een beetje vlot gaat.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:35

nathe schreef:
FairLady_ schreef:
ik lees al langer mee.
- mooien elgant paard
- rond de 170
- jong, wel zadelmak
- max 12.000 euro.

Voor dat budget ga je zeker een leuk paard vinden!
Misschien al wat op het oog?

(vraag me toch af hoe iedereen het doet, zoveel geld uitgeven aan een paard. Het gemiddelde loon is 1500 netto en dan moet je al je kosten enzo er nog aftrekken... waarom kan iedereen dan paarden van meer dan 10000 kopen? Ik wil het geheim weten :D)

gewoon een paard goed verkopen naar het buitenland, dan kan je voor minder weer een paard aanschaffen.
het jonge paard wat ik heb staan heb ik heel veel geluk mee gehad qua prijs en wat de kwaliteit is.
http://www.stalsaskiameijer.nl/verkocht ... duct_id=48

ik heb al wel op bokt een fijn paard zien staan, verder doe ik rustig aan. heb wel veel contact met 3 tussenpersonen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:38

Wij hebben ook leuks staan mensen :)!!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:48

Spannend adin. Maar om de 1 en de 2en keurt jou arts hem oook wel goed. Ik blijf duimen!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:02

vast maar dan is er wel door mijn DA naar gekeken en niet de DA van de fokker.
Hoop dat het een beetje vlot gaat en dat ik gauw een afpsraak kan maken voor een klinische keuring + nog een rugfoto.
Weet iemand nog een kliniek in de buurt van haaksbergen?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:06

idd Adin, het is fijn als je snel wat zekerheid hebt! Anders dan ben je weer makkelijk enkele weken verder...

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:06

Adin ik snap je helemaal hoor ik ben ook zo n twijfelaar het is dus ook al een x gebeurt dat het paard weg was.Ik twijfel dan meer of het karakter of het hele paard wel bij mij past.Ik vergelijk nog teveel met mijn vorige paard.Ze zeggen wel altijd tegen mij bij twijfel niet doen.Ik vertrouw ook mijn eigen DA het meeste .

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:10

ik ben al blij dat mijn eigen DA bij de verkoper zijn paarden komt... hoewel ze nu wel door iemand anders gekeurd wordt :D
Maar ze is wel RX gekeurd door een dierenarts die bijna niets anders doet en een heel goede naam heeft. Deze is zelfs beter dan mijn eigen DA ;-)

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:01

Slechte en goede verhalen zijn er over elke kliniek, dierenarts, handelaar, schoenenverkoper, etc. Je moet nooit alles wat verteld wordt geloven, zeker de slecht verhalen niet. Die gaan veel sneller rond dan de goede. Raar maar waar.

Verstandig Adin dat jij je eigen da ff laat kijken. Mss onnodig, maar als jou dat geruststelt en zekerheid geeft, moet je dat zeker doen.

Voor jou ook nog ffies spannend Nathe. Toch heb ik voor jullie beiden het gevoel dat het helemaal goedkomt!

Enne, die € 12.000 vind ik nog helemaal niet zo gek voor het wensenlijstje van FairLady. Wat zij zoekt is de categorie van 2e/3e bezichtigingshengst, jonge keurmerrie. Het paard dat ze verkocht had, stopte ook niet bij het Z2 (daar begon hij wrs pas te lopen).

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:10

nee ik snap wel dat sommige mensen zoveel moeten uitgeven voor hun wensen!

maar 12000 euro is toch enorm veel geld? Of is dat enkel voor mij zo? :D

De verkoper van de merrie vertelde ook dat de moeder van de merrie gekocht is voor 18000 euro en 1,5 maand later koliek gekregen en daarna hoefbevangen en nooit meer kunnen rijden.
Verder hebben ze nog een paard van >30 000 euro met een chipje?

aleja ik wordt al misselijk van het gedacht dat ik nu VEEL (6500) ga uitgeven voor een levend wezen...
maar andere mensen hebben het er precies minder moeilijk mee :)

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:12

Marion71 schreef:
Slechte en goede verhalen zijn er over elke kliniek, dierenarts, handelaar, schoenenverkoper, etc. Je moet nooit alles wat verteld wordt geloven, zeker de slecht verhalen niet. Die gaan veel sneller rond dan de goede. Raar maar waar.

Enne, die € 12.000 vind ik nog helemaal niet zo gek voor het wensenlijstje van FairLady. Wat zij zoekt is de categorie van 2e/3e bezichtigingshengst, jonge keurmerrie. Het paard dat ze verkocht had, stopte ook niet bij het Z2 (daar begon hij wrs pas te lopen).

Klopt dat over elke kliniek slechte en goede verhalen zijn. er zijn ook meerdere dierenartsen op 1 kliniek.
maar ik heb nu met verkeerde fotos te vaak mee gemaakt in een te korte tijd. daarom ben ik nu iets huiverig voor een bepaalde kliniek. geef mij maar weer DA wolvega. zullen ook genoeg slechte verhalen over zijn.

Fairlane (het Z2 paard) kon inderdaad meer als het Z2. ze kende de serie al om de 2 etc. ze in verkocht aan een young riders meisje in finland. de reden dat fairlane verkocht is, omdat ik zelf aan een jong paard wilde beginnen en nog meer kwaliteit wilde hebben.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:16

Wel tof dat je Fairlane dan echt hebt kunnen verkopen aan iemand die er echt verder mee gaat! Dan kan je haar zelfs blijven opvolgen?

En vindt je echt "kwaliteit" voor 12000 euro? Ik hoor tegenwoordig allemaal prijzen van >15000... nu ben ik zelf niet opzoek in die prijscategorie dus heb er werkelijk geen idee van :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:21

nathe schreef:
Wel tof dat je Fairlane dan echt hebt kunnen verkopen aan iemand die er echt verder mee gaat! Dan kan je haar zelfs blijven opvolgen?

En vindt je echt "kwaliteit" voor 12000 euro? Ik hoor tegenwoordig allemaal prijzen van >15000... nu ben ik zelf niet opzoek in die prijscategorie dus heb er werkelijk geen idee van :)

Voor 12 duizend euro krijg je in elk geval geen 2e of 3e bezichtigingshengst ;).

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:25

mmm ja dacht ik al.

Waarschijnlijk wel heel wat leuke paarden met potentieel!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:34

@Sundral: Kijk maar 'ns op de verkoopprijzen van de SelectSale, soms nog onder de 12 zelfs. Ik heb de paarden niet gezien, maar het zullen gerust leuke dieren zijn. 2e/3e bezichtingshengst worden ze niet zomaar.

@FairLady: en met Wolvega heb ik dus heel slechte ervaringen, niet van gehoord maar van ervaren.

@Nathe: voor dat geld vind je meer kwaliteit, maar ze zijn er nog veel duurder hoor. Ook als ze nog zo groen als gras zijn.

Elk paard kan koliek krijgen, elk paard kan z'n been breken en elk paard kan morgen dood in de stal liggen. Hoe ellendig ook, vaak is het ook nog je beste paard dat dit overkomt. Maar veel heb je ook zelf in de hand. Koliek is in heel veel gevallen te voorkomen door goed stalmanagement. Ongelukken zijn ook grotendeels te voorkomen met veilige afrastering, geen rommel, geen ijslagen etc. Maar pech kan idd iedereen hebben.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:36

maar een paard die 3e bezichtingshengst hoef ik ook niet.
je moet wel geluk hebben. ik kan wel iets stijgen in prijsklasse.
maar er staat veel te koop, maar veel slechte paarden voor te veel geld.

maar de jonhson van mij ook heeft veel meer kwaliteit als een gemiddelde in de prijsklasse waarvoor ik het gekocht heb. die heeft nog geen 9 gekost. dus het kan wel.
ik krijg als goed is vandaag fotos van dat ze in de sneeuw aan het spelen is. soms is afscheid nemen ook beter als alles maar houden.

maar ik wil zelf geen grand prix rijden, lijdt liever paarden op tot Z2-ZZ-licht op wedstrijden en dat de knopjes er wel opzitten en dan leuk verkopen.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:38

@ marion71: Klopt dat de prijzen in de selectsale soms wat lager liggen maar wat fairlady zoekt is wel al een zadelmakke dus dan komt er nog wel een prijsje bovenop.

Ik ga er ook niet vanuit dat je voor 12.000 euro een echte aparte beweger koopt, die al onder het zadel is.. die prijzen liggen toch wat hoger..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:45

@ Marion. Met een 2e bez. kan je mazzel hebben, maar dan ligt dat vaak wel aan een reden waarom hij er in de 2e bez uitgeknikkerd is. Een 3e bez voor dat geld krijg je never nooit niet. En op veilingen zitten eigenaren van hengsten altijd mee te bieden, dus vaak worden ze "verkocht" aan de eigenaar. Ofwel gewoon niet verkocht omdat er dan te weinig geboden wordt.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:41

goed gekeurd door mijn eigen DA (wist niet dat hij kwam)

*\o/*

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:44

JEEJ geweldig nathe gefeliciteerd *\o/*

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:44

congratulations........and celebrations.....

gefeliciteerd! (hij is nu van jou dan?)....