Marigold schreef:Ik kwam gister met de auto door Elsloo(fr). Zowat geen schapen meer te vinden daar, maar bij een groepje pony’s achter heel hoge omheining stonden ineens twee damhertjes, maar dan aan de buitenkant van het gaas. Lopen sommige damherten van Katlijk al helemaal daar dan?
Ook door Zorgvliet, Oude Willem en Doldersum gereden. Bijzonder idee dat daar zoveel wolven gezien kunnen worden. Schapen echter, ook daar heel weinig tot niks.
Zorgvliet wel paarden buiten en aan manier van voeren te zien altijd buiten, achter normale draden. Het zijn grotere ponys en paarden van een verhuur bedrijf. Niet de eerste prooi voor een wolf maar ja, toch denk ik dat een wolf er wel schade aan kan toebrengen als je een keer pech hebt.
Zijn de wolven nou eigenlijk wel of niet ook al boven de Tjonger gezien? Ik zie die watergangen ook qua meldingen best wel als natuurlijke territorium grenzen. De Drentse hoofdvaart en de Tjonger bedoel ik nu. Boven de Tjonger wel schapen in weitjes achter enkele draden, zoals het altijd al was en alsof er geen wolven bestaan.
Zowel aan de ene als de andere kant van de Tjonger worden ze wel gezien.
Maar ze zitten voornamelijk nog aan de kant van Oldeberkoop. Maar ze worden ook af en toe al gezien ij oude en nieuwehorne. Dat ligt dan weer aan de andere kant van de Tjonger.