Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:15

oji schreef:
Ook voor een draver is de galop gewoon een natuurlijke gang, net zoals stap en draf. Ik heb in het verre verleden (>30 jaar terug := ) wel dravers die van de baan kwamen gereden. Met 1 zelfs nog M2 gestart. Ik vond zelf het leren galopperen onder het zadel minder een probleem als het afleren om wijd en uit elkaar te gaan in draf als er spanning bij kwam.

Maar een draver kan, mits gezond, een heel leuk recreatie/familiepaardje zijn. Ik vond het vriendelijke dieren. Konden wel heet worden maar heb daar ook heerlijk mee buiten en op het strand gereden. Ik zou alleen wel benieuwd zijn wat de reden is dat ze niet geschikt is voor koersen. Als dat blessureleed is zou ik er niet aan beginnen.

Er zijn er genoeg die niet snel genoeg zijn voor op de baan, dus een blessure hoeft niet eens. Ik heb ook dravers gereden en gekend van de baan af, en er zaten een paar leuke tussen maar ik ben er nooit heel positief over geweest. Vaak toch wat neurotisch, druk, heet, sterk etc.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:16

Brittvd schreef:
Flevolander schreef:
wellicht kun je wat vertellen over hoe ervaren je bent? Dan is het vaak beter in te schatten of het verstandig is..

ik denk dat we zelf aardig kunnen inschatten of het wel / of niet verstandig is.
we zijn beide ervaren met het zadeldak maken en opleiden van paarden.
Daarnaast jaren eigen paarden te hebben en ook paarden die normaal niet in de dressuursport te vinden zijn of de laatste jaren meer tegen komt op wedstrijden.

Dravers zijn alleen geheel nieuw voor ons, vandaar dat we eerst voldoende informatie willen voordat we haar ook echt aan gaan schaffen. onze mening is namelijk wel dat het ten alle tijde eerlijk tegen over het paard moet zijn.

Men sture een berichie naar Ruitje, gaan er eens praten en dan komt het wel goed (of niet, maar dan ben je zelf te eigenwijs }> )

Brittvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:17

oji schreef:
Ook voor een draver is de galop gewoon een natuurlijke gang, net zoals stap en draf. Ik heb in het verre verleden (>30 jaar terug := ) wel dravers die van de baan kwamen gereden. Met 1 zelfs nog M2 gestart. Ik vond zelf het leren galopperen onder het zadel minder een probleem als het afleren om wijd en uit elkaar te gaan in draf als er spanning bij kwam.

Maar een draver kan, mits gezond, een heel leuk recreatie/familiepaardje zijn. Ik vond het vriendelijke dieren. Konden wel heet worden maar heb daar ook heerlijk mee buiten en op het strand gereden. Ik zou alleen wel benieuwd zijn wat de reden is dat ze niet geschikt is voor koersen. Als dat blessureleed is zou ik er niet aan beginnen.

Bedankt! voor je ervaring!

Ze was goed in het koersen alleen tijdens de wedstrijd sprong ze continu weg / op zij en gooide ze een beetje de pet er naar. ze is geheel gecheckt want de eigenaar dacht ook dat er wat aan de hand was. mochten we wel besluiten haar te willen gaan we natuurlijk een keuring doen

Brittvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:18

ikke schreef:
Brittvd schreef:

ik denk dat we zelf aardig kunnen inschatten of het wel / of niet verstandig is.
Daarnaast jaren eigen paarden te hebben en ook paarden die normaal niet in de dressuursport te vinden zijn of de laatste jaren meer tegen komt op wedstrijden.

Dravers zijn alleen geheel nieuw voor ons, vandaar dat we eerst voldoende informatie willen voordat we haar ook echt aan gaan schaffen. onze mening is namelijk wel dat het ten alle tijde eerlijk tegen over het paard moet zijn.

Men sture een berichie naar Ruitje, gaan er eens praten en dan komt het wel goed (of niet, maar dan ben je zelf te eigenwijs }> )

wat bedoel je met dat we er moeten praten en dat het dan wel goed komt ?

ruitje is ook iemand op bokt?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:26

Als ze continue springen zou ik idd even kijken of het haar gewoon te hard ging, of dat ze idd wat mankeert.
Edit, met springen bedoelen ze in de drafsport dat ze aangalopperen.

anjali

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:39

@Brittvd, Ruitje is een Bokker die professioneel dravers heeft.Ze zal er zeker eerlijk over zijn als je wat vraagt.

Brittvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:41

anjali schreef:
@Brittvd, Ruitje is een Bokker die professioneel dravers heeft.Ze zal er zeker eerlijk over zijn als je wat vraagt.

Bedankt!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:55

Brittvd schreef:
Flevolander schreef:
wellicht kun je wat vertellen over hoe ervaren je bent? Dan is het vaak beter in te schatten of het verstandig is..

Welkom op bokt.. het spijt me dat ik naar je ervaring vraag...is volgens mij geen hele vreemde vraag toch? Maar goed, als je mijn mening hierin wil vernemen.. koop geen draver als je ambitie hebt in de dressuur of wellicht wil gaan springen. Wat hier al genoemd wordt, die dieren zijn er niet op gefokt en dus niet op gebouwd..(vaak een lang achterbeen en een tikkeltje over de kop gebouwd.) Als je er ambitie in ziet er het beste van te maken en een beetje op B/L niveau uit te komen, en je zelf voldoende ervaring hebt.. ga er voor.. geldt ook voor mensen met ambitie in de endurance... niets mis mee om dan een draver te overwegen..

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:58

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 20:13

Dravers zijn over het algemeen echt hele leuke en werkwillige paarden, ik ben fan. En het hard draven is geweldig.
Recreatief een beetje dressuur of springen is hartstikke prima. En er zitten erbij die het echt wel leuk kunnen doen in de sport. Maar over het algemeen vind ik dat je het jezelf dan wel onnodig moeilijk maakt en je het niet moet willen.
Als je eigenlijk op zoek was naar een KWPN'er vraag ik me af of je echt blij gaat zijn met een draver, het is gewoon wel anders. Maar ze zijn wel heel leuk.

Spookje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 20:23

xsensibel schreef:
Spookje29 schreef:
Oef ... ik was opzoek naar iets van 6 jaar oud, maar zie er een van 1 jaar, precies wat ik zoek, het is zo schaars naar wat ik aan het zoeken ben, en dan is het wel ... groeien met elkaar in het kwadraad, ik ben echt sterk aan het twijfelen om dan maar de leeftijd van 1 tm 6 jaar te doen ipv van rond de 6 jaar, beleren en alles is geen probleem voor mij.

Oh wat een koppie help

Ik heb ook altijd geroepen dat ik geen jong paard wilde, maar vorig jaar toch een veulen gekocht. Ondanks dat verkoop de bedoeling was ben ik zo aan m gehecht.. Ze leren zó snel op die jonge leeftijd en het feit dat er echt nog helemaal niks aan verpest is, wat aan veel paarden wel is tegenwoordig, is zo fijn <3

Nou precies, zo denk ik ook nu je kan alles samen leren, alleen nu de moeder is 1,50 en vader was met 3e jaar 1,44. Hij is nu 1 jaar en 1.35 ... en ik wil toch een groter maatje, dus ga ik die gok wagen, heb er een op het oog die is 6 en 1.55 daar ga ik naar kijken over een paar weken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 20:41

Ruitje heeft daarnaast ook veel dravers ongeschoold na hun carrière, dus die kan je ook veel vertellen over het deel daarna en of het geschikt is. En eventueel misschien zelfs wat iver de afstamming

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:09

Brittvd schreef:
Hoi allemaal,

Misschien kunnen jullie ons meer vertellen over dravers en of die ook leuk zijn in de omgang.

Wij zijn in onze zoektocht naar een leuke kwpn'er tegen een draver aan gelopen.
Het is een Merrie van 4 jaar die door de huidige eigenaar gekocht is om te koersen. Echter is ze hier niet geschikt voor.
De huidige eigenaar zegt dat ze mooi papier heeft voor de fokkerij, maar hier hebben wij dus ook geen verstand van.
Daarnaast is ze nog niet beleerd onder het zadel wat geen enkel probleem is.

Wij zouden graag meer info willen over dravers en/of deze paarden geschikt zijn voor eventuele dressuur sport / familie pony.

Het fokkerij plan zou ik niet aan beginnen. Als je dacht dat bij bepaalde dressuur hengsten het dekgeld hoog is dan is het een schijntje in vergelijking bij een goede draver. Goede hengst kost gemiddeld 10.000 of meer. Als je me info via pm kan sturen over het papier kan ik het bij m'n vriendin navragen of het echt een goed papier is. Ze heeft er zelf 5 waaronder 1 fokmerrie welke goede nakomelingen geeft.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:32

Iemand hier ervaring met handelsstal Sans Souci?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:38

Zelf geen ervaring maar als je de zoekfunctie in dit topic gebruikt kom je eea tegen.

Persoonlijk verhouding prijs/kwaliteit komt niet overeen daarom voor mij geen reden om daar te gaan kijken.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:39

Het zijn Engels Volbloeden, dus zo gek zijn die prijzen niet. Die komen natuurlijk veel in de handel. Maar ik zie er een hoop waar alleen ‘klinisch ggk’ staat, dus vraag me af of die op de foto al zijn afgekeurd of dat het niet is gekeurd.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:43

Zijn niet allemaal EV.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:01

AlwaysH schreef:

Geen ervaring mee maar ze hebben blijkbaar wel een goed marketingplan ;) Die vraag is al meerdere keren voorbij gekomen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:16

Ze zijn vergeleken met veel rijpaarden goedkoper, al zitten ze voor volbloeden in het hogere segment terwijl de dieren daar niet naar zijn. Ik vind 5000 voor een 12 en 14 jarige volbloed echt flink.
Die prijsklasse heb ik ze hier als ze ruin, jong(tot 8), groot, braaf en gezond zijn en alles bekend hoe en wat.
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 10-07-22 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:19

Alja schreef:
Ze had hem toch voor de verkoop?

Hahaha ja dat was de bedoeling, opleiden en verkopen maar ben bang dat hij nergens meer heen gaat _O-

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:59

AlwaysH schreef:

Ik ben er een aantal keer geweest! Je mag me wel een pb sturen

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:00

AlwaysH schreef:
Het zijn Engels Volbloeden, dus zo gek zijn die prijzen niet. Die komen natuurlijk veel in de handel. Maar ik zie er een hoop waar alleen ‘klinisch ggk’ staat, dus vraag me af of die op de foto al zijn afgekeurd of dat het niet is gekeurd.

Ik zie op de foto's op de site wel dat ze de keuringsrapporten erbij hebben staan

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:05

Myrkvi schreef:
AlwaysH schreef:

Ik zie op de foto's op de site wel dat ze de keuringsrapporten erbij hebben staan

Maar dat is voor mij geen bewijs dat het ook zo is. Ik zou sowieso een eigen arts willen laten keuren hoor.

Ik zie zo’n divers aanbod.
Dus denk; wellicht zijn er ervaringen!

Ik ben nog niet echt aan het zoeken. Wij sparen gaandeweg door en hebben op marktplaats wel een zoekertje staan, mocht er wat worden aangeboden wat interessant is…

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:22

Gisteren naar een rondje BB springen geweest.
Wat was ie braaf en wat gedroeg ie zich goed.
Wat gekletst met verschillende ruiters en er komen zo eind augustus begin september weer veel leuke paarden te koop.
Jonge paarden, allemaal wat oefenparcoursjes in de benen die voor de winter een nieuw stalletje zoeken.
Als ik de prijzen zo hoor tussen de 9 en de 13,5 allemaal op de foto geweest.
Deze handel gaat vooral onderling, dieren staan nooit op sporthorses
Het kan dus de moeite waard zijn om op een BB wedstrijd wat rond te vragen

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 18:18

oef meiden, ik wordt wel echt verliefd als ik zie wat voor leuke paarden er in Duitsland aangeboden worden.. hebben jullie ervaring met over de grens paarden kijken?