Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:42

Sintara schreef:
Nou ik heb geen geluk.. Ze kwam van de trailer af met dr achterbenen helemaal open #). De pony die hij mee had genomen als gezelschap heeft haar waarschijnlijk zitten pesten. Zo zielig! Dus meteen wondjes schoongemaakt, ingesmeerd.. Arme meid. Ze deed het wel heel netjes en braaf, kroop helemaal in m'n armen weg. Ze staat nu rustig in haar stukje land, zolang ik er bij blijf vind ze het goed. Wel apart gezet want het is allemaal al wel heftig zat zo.. Iemand een tip voor bloedende schaafwonden :=? Ze zijn niet heel diep, maar wel met veel

Dat is een vervelende start!
Ik spoel het doorgaans gewoon goed af en gebruik wat betadine.
Maar ben gelukkig niet zo'n expert in schaafwonden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:59

En na een positief aankoopadvies vanmorgen zijn we deze knapperd rijker
Hij is vanaf morgen ruin, 160 hoog en heet Mexx. Het is een High Five US x Montecristo. Is nog niet zadelmak wel gelongeerd

Afbeelding

Afbeelding

proven02

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:01

Wat vervelend Sintara! Gelukkig zijn het alleen schaafwondjes dat geneest wel weer! Heb wel eens van honingzalf gehoord maar volgens mij als je er niks op doet geneest het ook vanzelf.

Wat leuk gefeliciteerd @babootje!! Staat die al bij jullie of nog ophalen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:01

Knap paard!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:02

Babootje schreef:
En na een positief aankoopadvies vanmorgen zijn we deze knapperd rijker
Hij is vanaf morgen ruin, 160 hoog en heet Mexx. Het is een High Five US x Montecristo. Is nog niet zadelmak wel gelongeerd

[ [url=m/ooVgpu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EyGBla.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Wat een knap dier!
Heb je je berichtje trouwens nou 2 x geplaatst of word ik gek :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:03

Ja dat is / was zo

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:08

Sintara schreef:
Nou ik heb geen geluk.. Ze kwam van de trailer af met dr achterbenen helemaal open #). De pony die hij mee had genomen als gezelschap heeft haar waarschijnlijk zitten pesten. Zo zielig! Dus meteen wondjes schoongemaakt, ingesmeerd.. Arme meid. Ze deed het wel heel netjes en braaf, kroop helemaal in m'n armen weg. Ze staat nu rustig in haar stukje land, zolang ik er bij blijf vind ze het goed. Wel apart gezet want het is allemaal al wel heftig zat zo.. Iemand een tip voor bloedende schaafwonden :=? Ze zijn niet heel diep, maar wel met veel

Hé wat vervelend Sintara! Ik zou zelf de natuur haar gang laten doen en er niet te veel gelijk op gaan smeren. Mits het niet te diep is uiteraard

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:27

Ik heb er uiteindelijk honing/kurkuma zalf op gedaan.. Vooral omdat het er best veel zijn ik denk dat het anders erg gaat trekken. Gelukkig liet ze het braaf toe, met wat stappen tussendoor. En ik moet zeggen, na afspuiten zag de wereld er een stuk minder horror uit. Mijn god wat een hartverknettering..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:27

Autumnn schreef:
Sintara schreef:

Hé wat vervelend Sintara! Ik zou zelf de natuur haar gang laten doen en er niet te veel gelijk op gaan smeren. Mits het niet te diep is uiteraard

Mee eens.
Zelf gebruik ik ctc spray of honing, maar liever niets

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:09

Autumnn schreef:
Gefeliciteerd! Wat een knap dier!
Heb je je berichtje trouwens nou 2 x geplaatst of word ik gek :+

Klopt. Mn telefoon bleef hangen. Gelukkig had ik t door.

@Sintara, wat sneu. Heeft de verkoper je paard direct na de keuring door gebracht naar jou? Is dat dan op de trailer gebeurd?
Honingzalf is wel het beste (kun je ook prima zelf maken). Voor schaafwonden is het alleen maar prettig voor het paard als je die een beetje zacht kan houden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:32

@Sintara. Goh wat vervelend! Maar geen ernstige schade hopelijk? Overigens,wie is er verantwoordelijk voor zoiets,stel dat ze tijdens het transport zwaar geblesseerd raken, zou je het paard dan toch moeten kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:34

Bij mijn paard stond in het koopcontract dat het risico over ging op het moment van levering bij mij op stal. Gedurende het transport kwam was het risico dus nog voor de verkopende partij.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:39

Wat een knapperd, Babootje! Gefeliciteerd!

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:01

@Sintara wat een vervelende start zeg. Als het oppervlakkige schaafwonden zijn dan heelt het vast snel weer, goed schoonhouden Y;(

@Babootje wat een knapperd!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:17

Oww Sinatra, dat is even schrikken. Maar als het oppervlakkig is, zal het vast wel snel helen.

@Babootje, wow wat een bink. Stoere vent hoor!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:05

Ook echt mooie foto's babootje! Die van mij is goed moe van al het gedoe dus ik heb nog steeds geen mooie foto's van haar :'). Het komt echt!
Dit is het enige dat ik voor elkaar krijg:
Afbeelding
De wondjes zien er nu trouwens al veel minder heftig uit, ze leken best te bloeden op de trailer maar uiteindelijk was het vooral gewoon rood, nu zijn ze gewoon huidskleur en al een heel stuk kalmer. Ziet er nog maar half zo groot uit, een hele opluchting.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:22

Babootje wat een stoer ding! Gefeliciteerd!

Dat moet schrikken zijn geweest Sintara, blij dat het mee lijkt te vallen. Ze heeft in ieder geval wel een knap koppie!

ArcoIris; mijn ervaring met de prijsklasse tot €5000 is dat het veelal oud of kapot is. Ik heb er ook een aantal gehad die geadverteerd werden als sportpaard, maar dan zware kissing spines, artrose oid bleken te hebben >;)

Die van mij wordt donderdag gekeurd, ik voel me echt als een klein kind vlak voor Sinterklaas :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:24

Oh dat had ik precies hetzelfde vanilla, echt erg he. Ik denk dat ik vanacht nog steeds niet slaap :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:38

Sosha schreef:
@Babootje, wow wat een bink. Stoere vent hoor!

Kijken of t morgen nog zon stoere vent is _O- Achossie
We doen een compleet bedekte castratie, via de lies.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:11

Ik heb afgelopen weekend gekeken bij een hele leuke, maar na veel wikken en wegen toch niet helemaal wat ik zoek :c.

Ik heb al een miskoop gehad, ga geen gokken meer wagen.

Vrijdagavond kijken bij de volgende :)

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:27

Vanillia schreef:
Babootje wat een stoer ding! Gefeliciteerd!

Dat moet schrikken zijn geweest Sintara, blij dat het mee lijkt te vallen. Ze heeft in ieder geval wel een knap koppie!

ArcoIris; mijn ervaring met de prijsklasse tot €5000 is dat het veelal oud of kapot is. Ik heb er ook een aantal gehad die geadverteerd werden als sportpaard, maar dan zware kissing spines, artrose oid bleken te hebben >;)

Die van mij wordt donderdag gekeurd, ik voel me echt als een klein kind vlak voor Sinterklaas :=

Hopelijk is donderdag een geluksdag, ik heb het echt niet meer hoor haha. Mijn huidige merrie staat met pensioen ivm artrose op meerdere plaatsen en toen we foto's van haar gingen maken kwam er zoveel slechts uit, dat ik een beetje bang ben voor het maken van foto's :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:41

Heel veel succes, ik duim voor jullie *\o/*

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:45

Anoniem schreef:
Bij mijn paard stond in het koopcontract dat het risico over ging op het moment van levering bij mij op stal. Gedurende het transport kwam was het risico dus nog voor de verkopende partij.

Ja dat is ook heel gebruikelijk

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:47

Hoe is dat geregeld als paard met mijn transport naar de dierenarts wordt gebracht voor keuring? Eigenaresse heeft geen vervoer namelijk..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:53

Ik denk dat dat iets is dat je goed net elkaar moet afspreken. Gebruikelijk is dat het paard pas van jou is als het is geleverd maar als je zelf rijdt kan dat anders liggen.