Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:27

Ik kon mezelf ook echt voor me hoofd slaan. Ik laat me normaal ook niet zo makkelijk van mijn eigen pad brengen, echt dom. Waarja, het is goed afgelopen gelukkig.

Bjelle had een paar weken terug ook dikke benen, zelfs op de wei. Heb toen wat rustig aan gedaan en veel gestapt. Ik denk dat het inderdaad ook een virusje of ander dipje in de afweer aangezien het toen ineens van koud en nat naar erg heet ging.

Anouk_H

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 07:18

Heel veel sterkte vandaag kruimellover Y;( :(:)

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:41

Sterkte vandaag Kruimellover!!

Wauw Vientje, wat een bijleespost :wow:
Ik kan je proefje even niet bekijken, iets met op het werk O:)
OPstappen gaat bij mij hetzelfde als bij Sizzle dus aan mijn visie heb je ook niks.

Timmie was gisteravond uit de kunst knap. We zijn verhuisd naar de grote wei, en ik was aan het puzzelen over waar we dan het beste kunnen longeren en hoeveel priokpaaltjes iok dan ongeveer nodig zou hebben om dat stukje even af te zetten. Ik dacht, Tim kan best even meepuzzelen, dus hem meegenomen om het weiland rond te lopen. Ik dacht onderweg dat ik hem misschien best even op verschillende plekken een rondje kon laten lopen om te kijken hoeveel ruimte we daadwerkelijk nodig hebben en hoe hij per plek reageert. Nou. Hij laat zich gewoon braaf longeren <3 Nog niet harder laten lopen dan draf, hij was best moe ook al, maar hij heeft maar 1 keertje geprobeerd of hij ervandoor kon (en dat kon dus niet) en daarna was hij steenbraaf!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 11:30

Sterkte kruimellover!

Ik geraak niet bijgelezen hier 8)7

ins_vanbree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:36

Hoi hoi, Ik meld mij ook!! mijn 3-jarig wordt op dit moment ingereden door een prof., ik zit met 2 kleine meisjes en ben alleenstaand dus durf ik het nu een x niet aan ( tig paarden wel zelf ingereden ) Milan ( daily diamond/ roussau ) is tot nu toe een langzaam jochie ;-) hij is vrij nuchter kwa niets zien maar vind alles aan zijn lijf erg spannend..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:50

Heel veel sterkte vandaag Kruimellover.... :(:)

Welkom ins_vanbree

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:40

Bedankt allemaal! Het is zo fijn om de steun van iedereen om me heen te voelen.

Het was een moeilijke zware dag, maar het is allemaal heel prettig (voor zover dat kan, maar ik kan even geen beter woord vinden) gegaan. Ze is heel rustig ingeslapen na een laatste poetsbeurt, worteltjes, hapjes gras en natuurlijk kussen en knuffels. Haar vriendje heeft vervolgens nog 4 uur de tijd gehad om ook op zijn manier afscheid te nemen en toen is ze opgehaald. Mijn plekje is niet makkelijk bereikbaar, maar gelukkig was daar een mooie oplossing voor waardoor ik haar toch thuis heb kunnen laten gaan. Dat gaf me wel rust.

Afbeelding

Ik ben heel verdrietig, doordat ze toch al een zorgenkindje was, had ik echt een speciale band met haar. Maar ik ben blij dat ze geen pijn meer heeft. En ik hoop ontzettend dat ik nu de dosis pech mbt de paarden voorlopig wel weer even gehad heb.

Morgen mag ik de shet van een vriendin ophalen zodat m’n vriendje niet alleen staat en dan zullen we zien wat voor paard er vervolgens misschien weer op m’n pad komt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:02

Fijn dat het allemaal rustig en mooi is verlopen! :(:)
Zij is nu pijnvrij! Je zorgen hebben nu plaats gemaakt voor verdriet maar de beslissi g is uit liefde gemaakt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:56

Fijn dat het goed verlopen is maar het is hoe dan ook natuurlijk erg verdrietig. Nogmaals veel sterkte Y;(

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 18:59

kruimellover schreef:
Bedankt allemaal! Het is zo fijn om de steun van iedereen om me heen te voelen.

Het was een moeilijke zware dag, maar het is allemaal heel prettig (voor zover dat kan, maar ik kan even geen beter woord vinden) gegaan. Ze is heel rustig ingeslapen na een laatste poetsbeurt, worteltjes, hapjes gras en natuurlijk kussen en knuffels. Haar vriendje heeft vervolgens nog 4 uur de tijd gehad om ook op zijn manier afscheid te nemen en toen is ze opgehaald. Mijn plekje is niet makkelijk bereikbaar, maar gelukkig was daar een mooie oplossing voor waardoor ik haar toch thuis heb kunnen laten gaan. Dat gaf me wel rust.

[ [url=m/lKChDd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben heel verdrietig, doordat ze toch al een zorgenkindje was, had ik echt een speciale band met haar. Maar ik ben blij dat ze geen pijn meer heeft. En ik hoop ontzettend dat ik nu de dosis pech mbt de paarden voorlopig wel weer even gehad heb.

Morgen mag ik de shet van een vriendin ophalen zodat m’n vriendje niet alleen staat en dan zullen we zien wat voor paard er vervolgens misschien weer op m’n pad komt.

Dat heb je heel mooi omschreven :(:) veel sterkte!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:00

Wat fijn dat het allemaal naar je zin verlopen is en dat het prettig gegaan is. Sterkte de komende dagen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:07

Fijn dat deze zware dag voor jullie op een zo prettig mogelijke manier is verlopen kruimellover :(:)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:10

Veel sterkte Kruimellover :(:)
Het zal inderdaad rust geven dat het rustig is gegaan en het feit dat je alles geprobeerd hebt maar dat maakt het gemis er niet minder om.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:15

Krijg kippenvel bij het zien van de foto's.. :(:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:21

Wat fijn dat je goed afscheid hebt kunnen nemen, en dat het allemaal rustig en goed is verlopen. Tranen in mijn ogen bij de foto's, het is over vijf dagen twee jaar geleden dat ik mijn grootste vriend volslagen onverwachts moest laten inslapen. Heel veel sterkte gewenst de komende tijd :(:)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:53

Hier ook weer een bijleespost.

CL hoe gaat het nu met jou?

Miranda lekker zo dichtbij! Klinkt als een rare kerel, ik had laatst met wandelen ook een rare kerel. Die wilde met Koda op de foto, beetje bijzonder maar prima joh, zolang ik er niet op hoef. Doet die kerel ineens zijn riem los %) Dus ik hard doorgelopen, bleek hij gewoon zijn shirt in zijn broek te doen om goed op te foto te staan :')

Oh die foto van Dije, wat een knap lief dier <3 Ik wil binnenkort ook een keer een fotoshoot laten doen :)

Lekker dat je nog kan rijden Jodym, vind je het niet spannend dat je evt zou vallen?

Haha Anouk wat een actie, achter het zadel gaan zitten := Wel fijn dat hij daar ook best nuchter op reageerde. Hoe groot is Mac? Hij is echt nog wel heel erg een puppy, superschattig!

Knappe Joya alleen naar buiten! Top +:)+

PSvanLot, wat fijn dat paard ineens goed is gaan eten! Zelf heb ik ook veel geoefend met krukje, maar ik doe ook sowieso veel grondwerk. Voor Koda maakt het inmiddels niet zo heel veel meer uit of ik nou op krukje sta of gewoon naast hem sta, ik doe veel oefeningen waarbij ik zelf niet hoef te lopen ook vanaf het krukje (longeren/cirkelen, achterwaarts en weer naar me toe etc.). Koda staat echt super stil met opstappen, maar dat komt omdat ik daar in het begin enorm op heb gelet en denk ik de eerste 10 keer alleen heb gezeten zonder dat hij uberhaupt weg hoefde te stappen.

Leuk proefje met Pinda! Wanneer krijg je de uitslag?

Hahaha fransje 'ik ben wel goed in vallen en struikelen' _O-

Kruimellover goed te horen dat het rustig en op een fijne manier is gegaan. Afscheid nemen blijft altijd rot! Prachtige collage.

Berdien hoe gaat het nu bij jou?

Hier gaat het echt lekker op het moment, dankzij de regen is de bak een stuk minder zwaar en de boer heeft eeeiindelijk de bak gesleept *\%/* Nog geen perfecte bak maar stukken beter dan het was :D Koda zit lekker in zijn vel, hij stond laatst zelfs te kroelen met de kuddeleider (die hem enkele maanden terug nog 3 rondjes over de track en dwars door de omheining gejaagd heeft).

Dinsdag een trailer gehuurd en geoefend met trailerladen. Of eigenlijk met op de trailer staan >;) Hij is superbraaf met laden, ik kan hem voor me uit, achter me aan, naast me etc. allemaal laden, hij doet het zonder problemen voor me. Maar hij vindt het eigenlijk heel heel heel eng. Met de verhuizing kwam hij ook zeiknat van de trailer af (ritje van 20 minuten met normaal weer) en dat wil ik niet meer. Dus vooral geoefend met samen in de trailer staan, brokjes eten, poetsen, deurtje open, deurtje dicht etc. etc. Na 20 minuten gaf hij een diepe zucht en daarna waren we klaar. Over 2 weken heb ik weer de trailer gehuurd en gaan we verder oefenen. Zodra hij voldoende ontspannen is, gaan we lekker naar het bos :o

'Hoi baas, mag ik er nu alsjeblieft weer uit?'
Afbeelding

Woensdag gereden en dat ging ook heel lekker! Eerste keer dat ik in de regen heb gereden en ging heerlijk. Stuur doet het steeds beter, alhoewel hij daar soms nog een net andere mening in heeft en dan moet ik oppassen dat ik dat niet met mijn handen probeer op te lossen. Verder doet hij overgangen heel braaf, kan hij een pasje zijwaarts en is hij er al een hele tijd niet vandoor gegaan **\O/** Als ik merk dat hij echt veel spanning opbouwt ga ik even terug naar stap of ga ik halthouden totdat hij zijn rust weer vindt, dat heb ik liever dan dat er teveel opbouwt en hij er toch weer vandoor zou gaan. Maar afgelopen week helemaal niet nodig geweest. Binnenkort gaan we weer lessen :)

Afbeelding

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:12

Wat is je bontje toch tof S1993!

Ik heb vanmorgen wat grondwerk gedaan. Afgekeken van filmpjes van Celine van der Stroom, meelopen en stoppen. Heb ook de zweep overal over haar lijf gehaald. Interesseerde der niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:58

Wat fijn dat het met Koda zo lekker gaat nu!

Lief dat je naar ons vraagt! Feyre is afgelopen dinsdagavond de eerste keer behandeld door middel van een lymfemassage (drainage). Mijn oh zo ongedurige puber vond er best wel wat van, maar liet het wel heel braaf toe. Morgen komt de osteopaat en daarna kunnen we dan eindelijk weer verder! Merk wel dat ze daar echt aan toe is, brutale aap :))

Vorige week nog weer even het longeren opgepakt (lees: 5 rondjes op beide kanten in totaal :P ) en dat ging best heel aardig!

En verder vermaakt ze zich wel geloof ik. Ze groeit nog onverminderd door, geniet van het bestaan op de wei en is haar eigen onbezorgde zelf <3

Afbeelding
En nog steeds gruwelijk overbouwd dus heel veel haast heb ik ook niet met rijden :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:03

Knap paard <3

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:54

Lekker bezig, S1993!
Zodra je leuke dingen gaat doen met de trailer zal hij vast ook meer relaxed worden.
Heerlijk rijden in de regen, komt goed uit in Nederland.

Feyre wordt gewoon nog meer Feyre! Je hebt in ieder geval genoeg paard om van te houden :D

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:17

Hoi allemaal,

Ik heb erg lang niet meer gereageerd, sorry daarvoor maar kan me er momenteel even niet toe zetten. Met Maylinn en de baby gaat alles goed. Hopelijk met jullie ook!
Heb niet bijgelezen maar wilde laten weten dat ik jullie niet vergeten ben. Hopelijk snel weer wat meer energie mentaal gezien zodat ik weer veder kan komen kletsen.
Denk dat bij mij nu de laatste tijd alle stress eruit komt van alles. En dat is ook nodig ofzo.

Nja dikke knuffel phuddle

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:21

Welkom ins_vanbree :)

S1993, wat een fijn dier is het toch

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:41

Geeft niks Phuddle, neem je tijd :(:)

Feyre doet lekker haar best met groeien :') Rudi is ook weer flink gegroeid de laatste tijd. Ik moet hem nodig weer een meten en op de foto zetten.

Heerlijk is dat, de bak voor jezelf. Mooie binnenbak trouwens ook Bellatrix!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:16

s1993 schreef:
Hier ook weer een bijleespost.

Haha Anouk wat een actie, achter het zadel gaan zitten := Wel fijn dat hij daar ook best nuchter op reageerde. Hoe groot is Mac? Hij is echt nog wel heel erg een puppy, superschattig!

Flinke bijleespost was het haha! Mac heb ik gekocht als 1.58 maar eerlijk gezegd heb ik dat zo geloofd en er nooit een meetlat naast gehad. Ik denk wel dat hij gegroeid is, maarja ik weet dus niet of de startmeting juist was :+ . Binnenkort toch eens gaan meten maar ik heb zo'n echts meetstok niet

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 12:32

Gewoon de tijd nemen Phuddle! Fijn om te horen dat met jullie in ieder geval alles goed gaat :j

Feyre heeft vandaag haar eerste behandeling van de osteopaat gehad. En ze was zó braaf :+: Behandeling was ook wel nodig, hier en daar zat wat vast of stond scheef. Nu is ze weer recht en los :D Geeft wel een fijn gevoel, nu weet ik zeker dat er geen fysieke belemmeringen zijn en kunnen we lekker aan het werk. Osteo was er ook zeker over te spreken. We hebben nu de tandarts, zadelpasser én de osteo gehad ( :$ ) maar goed, je kunt ze maar één keer inrijden he. Nu even een paar dagen wennen aan haar nieuwe lijfje en dan gaan we langzamerhand weer wat meer oppakken!