Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:33

Haha Lily ja zo kan het ook .... :P

Alle eerste keer been er over heeft iemand anders gedaan. Twee rondjes gedaan, toen ben ik zelf gaan zitten. Vond het voor haar wel leuk om nu ook nog eens te mogen rijden :j (en ik had/heb een schouderblessure dus kwam goed uit zo, win-win voor iedereen ;) )

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 14:34

Ik ben ook heel blij dat ik het tot nu toe allemaal zelf heb mogen (en kunnen) doen! Is toch zo bijzonder omdat ik haar ook al heb vanaf 6 maanden <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:57

Haiioo allemaal!
Ben de laatste tijd niet zo actief geweest op bokt maar heb jullie nog wel gevolgd. :j
Hier doen we nog niet zoveel bijzonders, maar we hebben wel lol samen.
Zelf laat ik mijn paard ook niet graag aan anderen over.
Maar er is wel iemand die me helpt met inrijden.. :')

[/quote]

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:59

:')

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:19

Nicky , Lucy moet om 15.37 uur.. dus iets voor de jouwe .
Ik heb juist liever dat er nu een ander op gaat .. Ik stop gewoon met rijden .. en ze moet wel " leren " dat ze gewoon moet blijven lopen op zo'n entourage;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:20

Ik heb manlief er de 1e keer gewoon opgeplant _O-

Sowieso alles zelf in de hand maar dat stukje er voor de 1e keer echt op gaan zitten durfde ik met mijn toch al slechte rug en het feit dat ik mijn merrie ook nog heb staan die ik ondertussen weer volop aan het trainen ben wilde ik gewoon het risico niet lopen eraf te vliegen ;)

Tja... en dan slaat manlief zn been erover, gaat zitten en rijdt er zo op weg! Toen was ik echt wel supertrots op al het werk en alle tijd die ik erin heb gestoken want juist het stuk voordat er iemand op de rug gaat is ow zo belangrijk :)

Nu is manlief 3 weken op vakantie en ga ik Gentle wel zelf terug oppakken.... hij had echt even de tijd nodig om wat dingen te verwerken en hij was zo flink aan het groeien dat hij lekker n maand rust gehad heeft.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:26

Mijn man is bijna twee meter, die kan niet op Malik! _O-
Maar het kan handig zijn hoor, als je er zelf naast staat.
:j
Maar ik doe het altijd alleen, iemand hoeft ook niet vast te houden.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:38

Denk dat mijn vriend het echt alleen zou doen als de paarden anders dood gaan :')
Hij is niet zo fan van mijn paarden, maar mijn paarden ook niet zo van hem _O-
Ach hij is blij voor me dat ze lief zijn tegen mij en houdt zich er zelf gewoon buiten haha, hij zijn paarden en ik die van mij :+

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:56

Ik wilde het ook echt zelf doen. Ik voel hem toch beter aan dan een ander.

Sowieso ben ik niet zo van anderen aan mijn paard. Gaat heen. _O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:59

Mijn man vindt Malik wel echt leuk, hij knuffelt ook elke morgen met 'm!
En ligt bij hem in de stal enzo.. :D
Maar een paard inrijden is niet zo'n goed idee.. _O-

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:44

Tja, ik heb er nu 3 op stal staan.... Frosty van 4 maanden, Gentle en Jill, die is nu 11.

Op de 11 jarige komt niet snel iemand want dat is echt mijn meisje ;)

Gentle is sowieso voor de verkoop dus daar mogen meerdere mensen op wat mij betreft, is alleen maar goed voor hem... denk dat hij binnen nu en n paar weken ook echt de verkoop in zal gaan, hij is nog vrij groen maar echt superbraaf dus die gaat wel n superfijn huisje vinden.

Overigens is manlief ook n ruiter, dat scheelt wel n pak :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:00

Ja die van mij heeft meer paarden dan ik, het is niet dat hij het niet zou kunnen. Maar hij is altijd degene met ontworming, spuitjes en al die stomme dingen. Als ze hem zien lopen ze zo ver mogelijk weg. Er heerst dus een haat-liefde verhouding daar :P Hij weet dat ze braaf zijn en goed voor mij en ze zullen niemand kwaad doen, maar ze zijn gewoon ook niet echt vrienden :')

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 22:44

MirandaFuego schreef:
Mijn man is bijna twee meter, die kan niet op Malik! _O-
Maar het kan handig zijn hoor, als je er zelf naast staat.
:j
Maar ik doe het altijd alleen, iemand hoeft ook niet vast te houden.

Ik heb hetzelfde, ik doe ook alles helemaal alleen. De eerste keer hangen, zitten en rijden heb ik ook in mijn uppie gedaan. Ik vind het wel wat hebben ook, lekker zij en ik samen, geen gedoe om ons heen en geen afleiding van derden. En ik maak me ook totaal geen zorgen dat het fout zou gaan, ze is een en al rust.

Voor diegene de mij en Eyo niet kennen trouwens (ik kom zo even binnenvallen, haha :+ ), dit is haar:

Leo Eyota
Paint Horse
Merrie
3 jaar oud

Afbeelding

Ik hield me wat afzijdig omdat ik helemaal niet van plan ben dit jaar al met haar 'aan het werk' te gaan, ik vind dat ze nog wat verder mag uitgroeien. Voor de ervaringen zetten we wel al wat stappen in het beleringsproces, maar het echte werken blijft nog achterwege.

Maar zelfs met die insteek gaat ze ontzettend rap en kunnen we nu al buitenrijden. :o

Dit was onze eerste buitenrit. We hadden in de bak al enkele keren gezeten en 5 minuten gestapt, echter konden we het gaspedaal niet zo vinden. Toen maar naar buiten samen met mijn andere paard Raan en mijn moeder erop. Eyo kent Raan dus dat was bekend voor haar. (20 minuten gereden denk ik)

Afbeelding
Afbeelding

En een paar weken daarna onze tweede buitenrit vervolgens alleen gereden, met Raan aan de hand als steun. En even bij vriendlief langs in het dorp. (900 meter met Eyo afgelegd, de rest op Raan gereden en Eyo aan de hand).
Afbeelding

Dus dat is wat wij zoal doen. :Y)

Volgtopic staat in mijn onderschrift trouwens, voor diegene die dat leuk vinden. :j

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 07:45

Nou Lucy staat er , gisteren gebracht , iets aanmoediging nodig bij het laden , maar onderweg niet gevoeld 1,5 uur lang .. braaf paard <3
Vandaag gaat hij erop om te voelen hoe het morgen het beste gereden kan worden ;)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:11

Zo ze moest er wel een eindje voor rijzen voor dat ze op plaats van bestemming is. Fijn dat ze zo rustig staat op de trailer.
Succes morgen, moniek21.

Wat en knap paard kimmsel, ze lijkt helemaal niet snel onder de indruk van iets.

De mijne is hopelijk ook klaar voor morgen. Heb zijn flosjes uit zijn oren geknipt,zijn sokjes bij gepunt, en zo gelukkig als die was, moesten er ook nog even 2 melk tandjes uit. Als deze er morgen uit waren gevallen dan had hij met een bloedende mond gestaan dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen, en ze er toch maar even uitgehaald. Nu kan hij met een fietsenrek op de foto :+

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 22:06

Wat heerlijk Kimmsel! Dat zou ik ook nog wel echt willen kunnen met Brown! Helaas hier alleen maar omringd door 80 wegen die ik over zou moeten steken om naar het bos te kunnen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 06:25

Dank je wel Nicky , Ja was even een reisje .. maar ook daar leert ze weer van ;)

Jij ook heel veel succes vandaag +:)+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 08:27

Veel succes vandaag. We willen wel verslag MET foto’s ;)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:13

Lucy heeft het super gedaan , ze liet zich heel fijn rijden ... en keek nergens naar in deze enorm aangeklede entourage.
Ze is uiteindelijk 13e geworden van de 51 starts met 80 punten en alleen maar 8e op het protocol :)) :list: +:)+
Alleen had ze wat moeite met laden op de terugweg waar ze echt even liet zien dat ze een echte merrie is := na een half uur vloog ze de trailer eindelijk in ... pff wat een gedoe , dat gaan we dus even oefenen .
Foto's komen morgen .

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:25

Ahh wat fijn van lucy! Met een goed gevoel naar huis :)

Dat trailerladen is toch altijd een dingetje hé. Die van mij lopen er 80% van de tijd los op, maar als het dan nét even moet dan sta je daar een half uur te ergeren met een ezel die plots niet meer weet wat een trailer is.

Mijn baby won gisteren van mijn oudere paard op de Shire Show, niemand had het zien aankomen maar het is wel leuk eens verrast te worden :D

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:30

Super gaaf Granoek , altijd leuk zo'n verrassing idd ... hij is ook wel heel knap hoor <3

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:03

Gefeliciteerd, Granoek!

Netjes hoor Moniek21 en mooie leermomenten voor haar. :j

Welkom, Eyota :) Prachtige paint heb je!

Joya doe ik ik ook voornamelijk alleen. Is ook wel handig aangezien we in de toekomst ook vaak met z'n tweeën op pad zullen gaan, is ze dat vast gewend.
Wil ook zelf er als eerste op gaan, lijkt mij een mooi moment.

Gisteren een hele dag clinic dag gehad met Joya. Wij werken volgens de Academische rijkunst en op dit moment nog aan de hand. Het idee is om zo vast de juiste bespiering en manier van bewegen aan te leren en daanra ga je ohz verder.

In de ochtend gewerkt aan buiging en het ondertreden van het achterbeen, in de middag aan het netjes recht halthouden tijdens het longeren. Joya draait altijd naar mij toe en dat is niet de bedoeling.

Was de eerste keer dat ze echt een hele dag van huis was. Ze stond in een paddock op het terrein.
Terrein was verder wel bekend en we gingen te voet heen dus dat was niet nieuw. Ze vond het toch spannender dan ik verwacht had. Heeft heel veel gehinnikt, ze zal wel schor zijn vandaag :+

Afbeelding
Hoofd in de nadenk-modus

Afbeelding
Heel net drafje!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:30

Fijn dat Lucy het zo goed deed, moniek21.

Ik was ook heel blij met de mijne hij was echt super braaf en makkelijk te rijden. Hij loopt nog niet zo voor elkaar als de meeste paarden daar al rond lopen maar dat hoeft voor mij ook nog niet.
https://youtu.be/MlNjy-yOEdA

Gefeliciteerd Granoek

Joya ziet er goed uit. Ze moet er wel hard overna denken

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:36

nicky_rilana schreef:
Fijn dat Lucy het zo goed deed, moniek21.

Ik was ook heel blij met de mijne hij was echt super braaf en makkelijk te rijden. Hij loopt nog niet zo voor elkaar als de meeste paarden daar al rond lopen maar dat hoeft voor mij ook nog niet.
https://youtu.be/MlNjy-yOEdA

Gefeliciteerd Granoek

Joya ziet er goed uit. Ze moet er wel hard overna denken

Leuk filmpje. Hij is echt heel braaf. Mooi paard ook :j

Zijn wel allemaal knappe paarden zeg. Die anderen zijn aardig aan de maat zo te zien :)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:37

moniek21 schreef:
Lucy heeft het super gedaan , ze liet zich heel fijn rijden ... en keek nergens naar in deze enorm aangeklede entourage.
Ze is uiteindelijk 13e geworden van de 51 starts met 80 punten en alleen maar 8e op het protocol :)) :list: +:)+
Alleen had ze wat moeite met laden op de terugweg waar ze echt even liet zien dat ze een echte merrie is := na een half uur vloog ze de trailer eindelijk in ... pff wat een gedoe , dat gaan we dus even oefenen .
Foto's komen morgen .

Gefeliciteerd nette scores zeg!