de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:51

Aha! voor welk merk heb je gekozen?
Ow.. begint dat feest voor jou nu?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 18:59

Golden Girl mocht vandaag ook weer mee! we mochten de spits afbijten,maar ze liep echt heel fijn met als resultaat 2 x 1e in de L1 met 203 en 208.

Deze foto's zijn gisteravond gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:08

Ah, wat lief Peetje! En wat een supermooie punten, gefeliciteerd!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:15

Leuk Ketly! Wil ook graag eens een flexchair proberen!

Zirano; wat is hij knap!

Balen van het zadel zeg... hopelijk heb je het snel Judarthos!

Proficiat met Golden Girl!!! Wat een lieve foto's. Prachtig paard is het!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:56

Peetje LIEFFF en gefeliciteerd wat een punten zeg

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:13

Wat een überschattige foto's van jou en GG Peetje! Gefeliciteerd ook met je verjaardag!

Wat balen idd van het zadel Judarthos! Ik merk dat ik ook heel onzeker wordt van alle zadeltoestanden die ik heb meegemaakt. Op dit moment heb ik het Schutte zadel van m'n vorige paard erop liggen. Omdat Floor behoorlijk is afgevallen past die nu eigenlijk heel erg goed. Alleen vraag ik me dan steeds af voor hoe lang dat is ;(

Gisteren viel het me op hoeveel ze veranderd is ten opzichte van vorig jaar rond dezelfde tijd. Ze is eigenlijk altijd kleddervet geweest in haar opfokperiode (Gelders en dus weinig nodig), maar nu krijgt ze zowaar een heel ander model. We zijn nog maar een paar weken aan het werk, maar ze is zo veranderd:

Afbeelding

Ook ik heb een twee weken geleden een kleine hapering gehad met haar. Ze besloot ineens te staken. Ik was totaal overdonderd, omdat ze vanaf moment 1 tot aan de 'hapering' compleet ontspannen was. Maar ineens ging ze de lucht in. Ik schrok me rot. En dat heeft ze in diezelfde rijsessie nog een keer gedaan. We hebben het opgelost met voorwaarts rijden en sindsdien heeft ze het niet nog eens geprobeerd.

Al denk ik niet dat dit de laatste test is geweest. Het is een merrie met een behoorlijk dominant karakter :D
Wat mij wel heeft geholpen is het feit dat ze voor het eerst in haar leven onderaan in rang staat bij haar nieuwe vriendin. Geestelijk heeft ze daar wel een tikje van gekregen, maar ze is er zo veel makkelijker van geworden in de omgang!

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:26

wat een mooie verhalen en leuke foto's!!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:25

Goed adequaat opgepakt Olympia96! Wie weet blijft het erbij maar wees er inderdaad ook maar op voorbereid dat het hier niet bij blijft.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:05

Zo even bijlezen...

Zadels pff af en toe weet je niet meer wat nu goed is of niet. Hier komt 21 mei hulsebos en persoonlijk vind ik dat heel fijn.

@ peetje: golden Girl gaat als een speer! Fijn dat ze zo meewerkend is.

@ olympia, gelukkig kon je het oplossen. Valt ook niet mee met die jonge dieren.

Heb zelf afgelopen weekend onze 2e buitenwedstrijd gereden. Hadden helaas erg veel spanning waardoor een aantal grote fouten. Toch nog 183 pnt. Hij bleef wel braaf en daar ben ik heel blij mee..

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:24

Ik heb 2 jaar terug een nieuwe stubben gekocht voor mijn paarden. Moet zeggen dat het een rib uit mijn lijf was, maar hij ligt perfect op mijn 3 paarden. Dus gelukkig geen ge-emmer met het zadel bij mij.

Gio is echt aan het puberen nu. Gister eerst een kwartier aan het vangen geweest in de wei. Toen was hij met opzadelen ook lekker ongedurig en als klap op de vuurpijl liet hij mij niet opstappen. Mijn geduld was op en ik heb hem toen een ram gegeven. Verkeerde keus, want Gio was zwaar beledigd en zette het op het lopen. (buren hebben vast in een deuk gelegen bij het zien van dit tafereel) Ik kon hem niet meer houden, dus liep meneer weer los. Ongeveer 10 minuten aan het vangen geweest weer, gelukkig niks kapot gemaakt. Toen vriendlief gebeld, die kwam de stal uit en heeft even geholpen met opstappen. Met rijden was hij niet bepaald heel makkelijk, maar ik heb doorgezet en na 3 kwartier zweten gaf hij het op.

Volgens mij was dit de eerste keer dat ik echt boos op hem was. Hij is anders best makkelijk, maar hij had er gister echt geen zin in.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:52

Ik ben verliefd op mijn eigen paard! <3

Afbeelding

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:55

Wauw wat een mooie foto hierboven! <3

Gigi was met het rijden constant sloom, van de hoefslag af aan het vallen en aan het hangen in de teugels, vandaar het pubergedrag :=
Nu nog steeds niks van het zadel gehoord, maar op de grond gelukkig geen pubergedrag :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:55

Wel vervelend zeg, nog steeds geen zadel. Kun je ook niet lekker doorpakken...

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:07

Nee inderdaad, zit er al 3 maanden op te wachten #)
Rij nu 1 keer in de week 20 minuutjes met de zadel van een vriendin, die past wel voldoende, maar niet genoeg om echt fatsoenlijk meerdere keren per week door te rijden :n

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:29

Wauw, prachtige foto Piccasox.
Ik heb vandaag ook wat foto's van de mijne gemaakt. Filmpje komt later:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:33

Heel erg mooi! Helaas is Gigi niet zo fotogeniek :=
Binnenkort laat ik vriendlief met zijn spiegelreflex eens langskomen voor wat pogingen :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:36

Wat een ontzettend leuke vos zeg! Erg aansprekend dier! En duidelijk al veel meer ontwikkeld dan de mijne! Wees maar zuinig op zo'n prachtdier!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:39

Veel plezier met jullie jonge, vaak erg leuke dieren. Aangezien er meteen maar weer zeer sarcastisch gereageerd werd op wat er eerst stond doen we het maar zo.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 05-05-15 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:49

zozooooooo....... je leert altijd bij op bokt zie je wel!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:52

bigone schreef:
Leuk al die jonge paarden maar ik lees hier nogal vaak dat ze in één keer vervelend gedrag vertonen. Het word op puberen gegooid maar houd de pasvorm van je zadel heel goed in de gaten, wat ik lees, in één keer omhoog komen, staken, steigeren, weglopen, niet op laten stappen. Allemaal zaken die ook heel goed met het niet goed meer liggen van je zadel te maken kunnen hebben.

Oja, gelukkig is niemand daar mee bezig in dit topic? :+

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:54

Picassox schreef:
bigone schreef:
Leuk al die jonge paarden maar ik lees hier nogal vaak dat ze in één keer vervelend gedrag vertonen. Het word op puberen gegooid maar houd de pasvorm van je zadel heel goed in de gaten, wat ik lees, in één keer omhoog komen, staken, steigeren, weglopen, niet op laten stappen. Allemaal zaken die ook heel goed met het niet goed meer liggen van je zadel te maken kunnen hebben.

:') :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:00

Dames, have fun.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:15

Picassox schreef:
bigone schreef:

Kan best aan een zadel liggen, maar ik gooi het toch op puberen. (en op lekker gras waar veel energie in zit)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:22

Altijd makkelijk vanaf de zijlijn he Bigone? Zonder dat je de paarden kent of weet joe vaak er een zadelmaker langskomt? Maar goed, wat is Bokt zonder echte experts?

Súper toffe foto's!

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:28

Wat een mooie foto's van prachtpaarden voorbij zien komen.

Gisteren voor het eerst met mijn nieuwe zadel gereden. Zaterdag een pas sessie gehad met
een batterij aan zadels.
Uiteindelijk lag er maar ééntje goed. Had in januari een tweedehands zadel bij ze gekocht en die hebben
ze weer voor de 100% aanschafprijs retour genomen. Dat vind ik dus een super service.
Nu een compleet nieuwe Kent en Master zadel en ze liep er super onder.
Zadel bleef goed liggen en ze had veel schoudervrijheid.

Afbeelding