Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:36

Ja klopt, dat ontken ik ook niet ;)
Maar zoals je op de foto's in de binnenbak ziet komt zijn achterhand niet zo mooi mee als op de buiten foto's ;)
Ik heb een filmpje als je echt geinteresseerd bent!
Met vorige eigenaar en mij er op :)

Vonneke: Waarom? Weet ik niet, vraag ik me ook af! Misschien heeft Jansen van den Hout hun zelf opgebeld ofzo, geen idee!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:38

Mjoah, weven kan oko komen door te veel binnen staan of stress door het bijna nooit werken, dus verveling :).

Ken wel paarden die met dat stalgebrek zijn gekocht en er toch zijn afgekomen.
Alleen als ze echt al giga weven als ze net 2 sec binnen staan, of ook doen als ze buiten staan.
hmm dan word het lastig :D

welmoed__

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:43

nee precies en nog een puntje, hij is springgefokt maar nooit echt mee gedaan, zoek toch wel wat door getraind.
Iris_bennie, nee bedankt hoeft niet. Ik ben op zoek naar een springpaard en zal ook niet bij janssen vd hout kopen.

zazou2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:01

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:10

zazou2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:15

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:19

welmoed__ schreef:
Calypso; vind ik ook echt een super leuk paard, zou ik zo gaan kijken. Maar helaas hij weeft.

oh :o niet gezien. heb ook niet alles gelezen hihi

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:22

zazou2 schreef:

Leg eens uit: je prijst een merrie aan maar de derde foto is toch overduidelijk een kereltje, zondar dat er een "verklaring" in de advertentie wordt gegeven (nakomeling wellicht?)

Daarnaast verwijs je naar de tekst voor de prijs, maar in die tekst is niet of nauwelijks iets te vinden wat een verwijzing kan zijn naar de vraagprijs.

Foto's hebben verder geen toegevoegde waarde. Hoofd ziet er wel aardig uit, maar ik zou toch echt meer en duidelijkere foto's willen hebben. Op basis hiervan zou ik niet zo snel reageren.......

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:25

ze zegt ook dat er een mooie nakomeling op de 3e foto staat toch?

Ik vind eht een leuke merrie iig! :)

EDIT: ik begrijp dat de verkoper de tekst heeft gewijzigd :j want zie ook geen verwijzing naar een prijs

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:30

1.65 - 1.75 : check
minimaal B proefje: check
6-10 jaar: check
Gelderland: check
nu alleen prijs nog :o

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:32

Dan zal ik even gaan pb'en met haar calypso!

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:38

Citaat:
welmoed__ schreef:
Calypso; vind ik ook echt een super leuk paard, zou ik zo gaan kijken. Maar helaas hij weeft.

oh niet gezien. heb ook niet alles gelezen hihi

Mijn paard weeft ook, en we hebben nog een wever op stal staan. Als een paard licht weeft, omdat bijvoorbeeld er eten uitgedeeld wordt, of alle vriendjes even van huis zijn, is dat wat mij betreft geen enkel bezwaar om hem te kopen. Je moet alleen even kijken waar je hem neerzet. Zo te lezen istie wat gevoelig (vandaar stress=>weven). We hebben de mijne ook een keer moeten verplaatsen omdat hij doodongelukkig werd van de anti-vliegenlamp in het voerhok naast hem. Tsja, nu staat hij heerlijk, weefrek op de deur, en af en toe weeft hij toch, maar meestal niet.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:43

Weven vind ik altijd lastig. Je moet dan gewoon drastisch je stalmanagement omgooien, maar dit is bij ons altijd wat lastig. De eigenaar is laten we zeggen .. eh.. eigenwijs :P

Als je paard lekker hele dagen wat te doen heeft, dan zal die ook niet vervelen en gaan weven.. maar dan moet je het wel goed aanpakken ja :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:45

Waarom moet je je stalmanagement omgooien? Als ze even staan te weven als ze moeten wachten, daar krijgen ze niets van.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:54

vonneke schreef:
Waarom moet je je stalmanagement omgooien? Als ze even staan te weven als ze moeten wachten, daar krijgen ze niets van.

ik heb toch iets anders gehoord. dat ze wel degelijk last krijgen van de spieren en pezen met overmatig weven.
het is een vorm van verveling of littekengedrag (zelfde als luchtzuigen, alleen dit heeft vaak te maken met maagzuur).

Ons paard deed bijvoorbeeld het hooi soppen in zijn waterbak. Ook een vorm van een ondeugd, alleen zien wij het niet als zodanig..

Als je je paard wat te doen geeft, dan is gebleken dat ze ook minder stalgebreken vertonen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:57

Maar dan praat je over langdurig weven. Even een paar minuten is geen ramp.

Heb altijd op een stal gestaan met 100 dieren. Als daar de voerkar binnenkwam vertoonde meer dan de helft ongewenst gedrag. Dan heb ik er misschien stiekem liever eentje die dan even staat te weven dan een die de wand eruit slaat hihi

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:58

heb je helemaal gelijk in Vonneke!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:59

vonneke schreef:
Maar dan praat je over langdurig weven. Even een paar minuten is geen ramp.

Heb altijd op een stal gestaan met 100 dieren. Als daar de voerkar binnenkwam vertoonde meer dan de helft ongewenst gedrag. Dan heb ik er misschien stiekem liever eentje die dan even staat te weven dan een die de wand eruit slaat hihi

als dat op jullie stal is gekomen, dan zou ik toch ook denken aan het veranderen van je stalmanagement :o
als meer dan de helft weeft is er duidelijk iets aan de hand.

Als ze het voordat ze bij jullie kwamen dan heb ik uiteraard niets gezegd ;)

en natuurlijk zit er een verschil in een paar minuten of hele dagen!! absoluut! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:04

Er staat nergens dat meer dan de helft weeft? Er staat dat meer dan de helft ongewenst gedrag vertoond. Daar versta ik onder het slaan tegen de wand, bijten in de tralies, rondjes draaien etc.

En hoe wil je het management Wbt brok voeren aanpassen? Met 100 man personeel tegelijk brok in alle bakken gooien? Ze zullen dan gewoon max 10 min moeten wachten.

zazou2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:20

Sorry ik zie nu dat er wat fout gegaan was, prijs moest op aanvraag zijn en is inmiddels gewijzigt, ook een foto bij
gevoegd, alleen is die wel van een paar jaar terug. Heb zo helaas niets bij de hand.

ikke schreef:
zazou2 schreef:

Leg eens uit: je prijst een merrie aan maar de derde foto is toch overduidelijk een kereltje, zondar dat er een "verklaring" in de advertentie wordt gegeven (nakomeling wellicht?)

Daarnaast verwijs je naar de tekst voor de prijs, maar in die tekst is niet of nauwelijks iets te vinden wat een verwijzing kan zijn naar de vraagprijs.

Foto's hebben verder geen toegevoegde waarde. Hoofd ziet er wel aardig uit, maar ik zou toch echt meer en duidelijkere foto's willen hebben. Op basis hiervan zou ik niet zo snel reageren.......

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:23

Leuke allrounder, alleen dat kijkachtige/schrikkerige hoef ik er niet in.

zazou2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:28

Doel je op mijn advertentie?
Zo ja ze is absoluut niet kijkerig of schrikkerig hoor.

emma525 schreef:

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:28

zazou2 schreef:
Doel je op mijn advertentie?
Zo ja ze is absoluut niet kijkerig of schrikkerig hoor.

emma525 schreef:

Nee, ik heb het niet over je merrie. Ruin van iets eerder terug.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:32

vonneke schreef:
Er staat nergens dat meer dan de helft weeft? Er staat dat meer dan de helft ongewenst gedrag vertoond. Daar versta ik onder het slaan tegen de wand, bijten in de tralies, rondjes draaien etc.

En hoe wil je het management Wbt brok voeren aanpassen? Met 100 man personeel tegelijk brok in alle bakken gooien? Ze zullen dan gewoon max 10 min moeten wachten.

sorry, dat heb ik verkeerd gelezen.
Als jij vindt dat het geen probleem is, dan is er geen probleem ;)
Wij zitten met 6 paarden, en 1 weefde. Een heel ander kaliber dus. De ander nam het over en toen moesten we eigenlijk direct het stalmanagement omgooien (paarden desnoods 24/7 naar buiten) alleen er lag sneeuw.. dan wordt het toch lastig.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:33

@welmoed: Helaas, het paard van Zazou is heel leuk, maar de prijs is daar ook naar ;)