Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PinkyBubble schreef:Ik denk dat we het nu allemaal wel gezegd hebbe want ik geloof dat alle pennys terug onder hun dekentjes gekropen zijnanyway. Het HOORT te kloppen dat inslapen geen uur duurt... Maar bij mijn oude verzorgpaard was dat dus wel het geval, want die bleef maar vechten, en duurde het sirieus 2en een half uur voor het over was, Vandaar mijn geweldig eerste indruk op het geven van een spuitje aan mijn paard(zeg natuurlijk niet dat het bij ieder paard zo is). Ik vind dat ik mijn paard een groter plezier doe alsik haar zelf, naar de slacht breng waar ik inderdaad ook tot op het einde bij haar blijf, omdat ze dit zeker wel verdiend heb
Blackmystery schreef:Waar ik mee zit is dat ik wel er bij durf te zijn als hij een spuitje krijgt, maar niet bij de kogel.
Toch wil ik zeker weten dat hij dood is en er voor hem zijn.
mirgino schreef:de laatste jaren die verzekerde paarden meegegeven aan de ophaler die ze naar het slachthuis bracht.
traan_beauty schreef:PinkyBubble schreef:Ik denk dat we het nu allemaal wel gezegd hebbe want ik geloof dat alle pennys terug onder hun dekentjes gekropen zijnanyway. Het HOORT te kloppen dat inslapen geen uur duurt... Maar bij mijn oude verzorgpaard was dat dus wel het geval, want die bleef maar vechten, en duurde het sirieus 2en een half uur voor het over was, Vandaar mijn geweldig eerste indruk op het geven van een spuitje aan mijn paard(zeg natuurlijk niet dat het bij ieder paard zo is). Ik vind dat ik mijn paard een groter plezier doe alsik haar zelf, naar de slacht breng waar ik inderdaad ook tot op het einde bij haar blijf, omdat ze dit zeker wel verdiend heb
, serieus? Verschrikkelijk.. Maar had de da dan niet genoeg 'ingespoten' ofzo? Lijkt mij dat ze met een GROTE dosis snel wegzakken.
PinkyBubble schreef:En @ mirgino met je verzkeering heb je gelijk,. Want daarvoor NEEM je groot endeels ook eenv erzekering tog?
cojolly schreef:zowel bij slachten als bij inslapen heb je wildwest verhalen, het ligt gewoon aan de arts en aan de slachter hoe het gebeurd, bij alle 2 zijn voors en tegens, je moet gewoon kijken naar het moment wat goed is voor je paard.
tina schreef:beantsje schreef:Helemaal mee eens!
Als ik denk aan mijn Aileen: aan haar was op het eerste oog niets te zien. Ze zag er (qua conditie) stralend uit. Er is natuurlijk ook zo'n kipje langsgekomen die meteen riep: ze mag wel bij ons in de wei. Ik heb geen seconde getwijfeld. Ja, Aileen had voor een buitenstaander heel aardig in een wei kunnen staan, misschien nog een paar mooie veulens werpen, je zou haar waarschijnlijk niet zien shaken maar je zou haar nooit vrijwillig zien draven of galopperen omdat ze dan wel degelijk shaket. Is dat een paard-waardig bestaan?
paarden die geen goede kans hebben op paardwaardig 2e leven gaan ter dege door naar italie
is geen pennyorganistaties als je dat denkt
voor de rest laat ik aan iedereen zelf over
hoop alleen berijkt te hebben dat men nadenkt over hoe naar slacht gaat om te voorkomen dat weken later fotos weer zie van degene die heen moeten
traan_beauty schreef:Heel even een vraagje voor de anti-inslapers:
Hoe komen jullie er in godsnaam bij dat het inslapen soms een uur of langer kan duren?
Die opmerking is al een paar keer voorbij gekomen en ik snap niet hoe jullie daarbij komen?.
Verder als ik mijn paard zou slachten zou ik er gewoon bij willen zijn. Dat heeft je paard toch wel verdient? Ik zou me mijn hele leven schuldig voelen alleen al omdat ik er niet bij was..
En dan weet je ook echt 100% zeker dat het is gebeurd (je hoort soms van die verhalen).
Als ik een dier laat inslapen blijf ik er toch ook bij? En dat kan er net zo naar uit zien als een 'slacht'..
_Tamara schreef:traan_beauty schreef:Verder als ik mijn paard zou slachten zou ik er gewoon bij willen zijn. Dat heeft je paard toch wel verdient? Ik zou me mijn hele leven schuldig voelen alleen al omdat ik er niet bij was..
Ik voel me aangesproken en ben gekwetstIk ben er niet bij geweest! Mijn moeder ook niet. Mijn vader wel en een paar mensen van stal. We konden het gewoonweg niet!