Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:13

xsensibel schreef:
Pfoeh Indoctro zou ik nooit kopen en ook nooit mee fokken. Heb een aantal indoctro’s onder mn kont gehad, dat waren stuk voor stuk rot paarden :o

Deze ging door het vuur, maar je moest technisch wel correct rijden, anders kreeg je een middelvinger.

Maar als ik er een meervoudig gehandicapt meisje op liet uitstappen was ze de braafheid zelve.

esje01

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:49

Hier een indoctro die eventing loopt. Hij kan daar zijn energie en vechtlust op een positieve manier in kwijt
Wat een heerlijk dier.

Ik moet bekennen dat ik geen mooie foto's heb van de diarado
Zal weer eens wat plaatjes schieten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:59

xsensibel schreef:
Pfoeh Indoctro zou ik nooit kopen en ook nooit mee fokken. Heb een aantal indoctro’s onder mn kont gehad, dat waren stuk voor stuk rot paarden :o

Die ervaring heb ik ook.. :') :7

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:09

AlwaysH schreef:
xsensibel schreef:

Die ervaring heb ik ook.. :') :7

Ik niet :'). Paar hele fijne Indoctro's gehad en de hele lijn uit onze Indoctro merrie was ook echt top.

Nooit geweten dat ze zo te boek stonden... :=

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 10:40

Deze in kwestie was ook niet goed gereden door de eigenaar. Heel stug. Maar ze was zelf absoluut niet geschikt voor mij.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:11

Ik ben aan het rondkijken voor een 2 jarige maar ik schrik zo erg van de prijzen dat het een flinke zoektocht gaat worden. :=

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:21

Lavitabella schreef:
Ik ben aan het rondkijken voor een 2 jarige maar ik schrik zo erg van de prijzen dat het een flinke zoektocht gaat worden. :=

Wat voor iets zoek je?

Indoctro's hebben veel bewustzijn en zijn slim. Als daar niet op de juiste manier mee omgegaan wordt kunnen ze daar heel handig gebruik van maken.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:46

Oehlala schreef:
Lavitabella schreef:

Wat voor iets zoek je?

Indoctro's hebben veel bewustzijn en zijn slim. Als daar niet op de juiste manier mee omgegaan wordt kunnen ze daar heel handig gebruik van maken.

Even gepakt van mijn vorige bericht.

- merrie of ruin
- dressuurpaard
- kleur maakt niets uit
- eind stokmaat vanaf 1.65
- fijn karakter
- gezond
- leuk bewegen
- liefste KWPN

Ik heb ooit een Franklin x Indoctro gehad. Was best een fijn dier. Heb hem alleen niet zelf onder het zadel meegemaakt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:52

Welke prijsklasse ongeveer?

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:12

c_alsemgeest schreef:
Welke prijsklasse ongeveer?

Stuur je even een bericht

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:40

@Crosskip
Lees aub even het eerste bericht van dit topic.

Spookje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:04

Oef ... ik was opzoek naar iets van 6 jaar oud, maar zie er een van 1 jaar, precies wat ik zoek, het is zo schaars naar wat ik aan het zoeken ben, en dan is het wel ... groeien met elkaar in het kwadraad, ik ben echt sterk aan het twijfelen om dan maar de leeftijd van 1 tm 6 jaar te doen ipv van rond de 6 jaar, beleren en alles is geen probleem voor mij.

Oh wat een koppie help

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:26

Spookje29 schreef:
Oef ... ik was opzoek naar iets van 6 jaar oud, maar zie er een van 1 jaar, precies wat ik zoek, het is zo schaars naar wat ik aan het zoeken ben, en dan is het wel ... groeien met elkaar in het kwadraad, ik ben echt sterk aan het twijfelen om dan maar de leeftijd van 1 tm 6 jaar te doen ipv van rond de 6 jaar, beleren en alles is geen probleem voor mij.

Oh wat een koppie help

Ik heb ook altijd geroepen dat ik geen jong paard wilde, maar vorig jaar toch een veulen gekocht. Ondanks dat verkoop de bedoeling was ben ik zo aan m gehecht.. Ze leren zó snel op die jonge leeftijd en het feit dat er echt nog helemaal niks aan verpest is, wat aan veel paarden wel is tegenwoordig, is zo fijn <3

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:29

xsensibel schreef:
Spookje29 schreef:

Oh wat een koppie help

Ik heb ook altijd geroepen dat ik geen jong paard wilde, maar vorig jaar toch een veulen gekocht. Ondanks dat verkoop de bedoeling was ben ik zo aan m gehecht.. Ze leren zó snel op die jonge leeftijd en het feit dat er echt nog helemaal niks aan verpest is, wat aan veel paarden wel is tegenwoordig, is zo fijn <3

Waarschijnlijk verpest jij deze :+

Vind de volgende eigenaar

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 13:46

Alja schreef:
xsensibel schreef:

Waarschijnlijk verpest jij deze :+

Vind de volgende eigenaar

Moet er wel een volgende eigenaar komen..... }:)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:08

Ze had hem toch voor de verkoop?

Brittvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:09

Hoi allemaal,

Misschien kunnen jullie ons meer vertellen over dravers en of die ook leuk zijn in de omgang.

Wij zijn in onze zoektocht naar een leuke kwpn'er tegen een draver aan gelopen.
Het is een Merrie van 4 jaar die door de huidige eigenaar gekocht is om te koersen. Echter is ze hier niet geschikt voor.
De huidige eigenaar zegt dat ze mooi papier heeft voor de fokkerij, maar hier hebben wij dus ook geen verstand van.
Daarnaast is ze nog niet beleerd onder het zadel wat geen enkel probleem is.

Wij zouden graag meer info willen over dravers en/of deze paarden geschikt zijn voor eventuele dressuur sport / familie pony.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:11

Brittvd schreef:
Hoi allemaal,

Misschien kunnen jullie ons meer vertellen over dravers en of die ook leuk zijn in de omgang.

Het is een Merrie van 4 jaar die door de huidige eigenaar gekocht is om te koersen. Echter is ze hier niet geschikt voor.
De huidige eigenaar zegt dat ze mooi papier heeft voor de fokkerij, maar hier hebben wij dus ook geen verstand van.

Wij zouden graag meer info willen over dravers en/of deze paarden geschikt zijn voor eventuele dressuur sport / familie pony.

Dravers kunnen leuke recreatiepaarden zijn. Sommige hebben ook wel aanleg voor dressuur, maar ze zijn er nu eenmaal niet voor gefokt. Veel mensen vinden het interessant omdat ze neit duur zijn, maar dat zijn ze voor een reden. Soms is het nog best lastig om een draver om te scholen, zeker als je daar nog geen ervaring mee hebt of uberhaupt ervaring hebt met beleren.
Dus voor een dressuursport zou ik het afraden. De kans is dat je toch snel tegen beperkingen aan gaat lopen, of dat het beleren moeilijker is dan je beseft.

Brittvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:20

Earth schreef:
Brittvd schreef:
Hoi allemaal,

Dravers kunnen leuke recreatiepaarden zijn. Sommige hebben ook wel aanleg voor dressuur, maar ze zijn er nu eenmaal niet voor gefokt. Veel mensen vinden het interessant omdat ze neit duur zijn, maar dat zijn ze voor een reden. Soms is het nog best lastig om een draver om te scholen, zeker als je daar nog geen ervaring mee hebt of uberhaupt ervaring hebt met beleren.
Dus voor een dressuursport zou ik het afraden. De kans is dat je toch snel tegen beperkingen aan gaat lopen, of dat het beleren moeilijker is dan je beseft.

Bedankt! dat ze voor de dressuursport niet gefokt zijn vinden we niet erg, daar hebben we ervaring mee. maar we nemen het mee in de beslissing!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:28

Laatst bijgewerkt door Himyar op 09-07-22 18:58, in het totaal 3 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:37

Earth schreef:
Brittvd schreef:
Hoi allemaal,

Brittvd schreef:
Bedankt! dat ze voor de dressuursport niet gefokt zijn vinden we niet erg, daar hebben we ervaring mee. maar we nemen het mee in de beslissing!

Dravers zijn in principe voor dressuur niet geschikt omdat ze daar de bouw niet voor hebben. Een draver ‘mag’ bv niet galopperen. Daar is ie op gefokt. Niet gefokt om te dragen maar om te stuwen. (daarom is het ook een draver) In de dressuursport is de galop juist de belangrijkste gang. Een draver is best een leuk recreatiepaard maar voor dressuur moet je je geen illusies maken

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:40

Brittvd schreef:
Earth schreef:

Het ligt er ook helemaal aan wat je ambities zijn overigens. Wil je een B/L proefje rijden? Dan is een draver dikke prima, wil je echt verder? Dan ga je eerder tegen beperkingen aanlopen, zoals galopoefeningen en sluiten. Een draver is immers zo gebouwd dat hij hard kan en vooral in zijn lichaam kan stuwen, wat in de dressuurpport juist omgezet moet worden naar dragen en dat is voor een draver gewoon een wat grotere uitdaging. Net zoals dat voor een tinker, fjord of haflinger is hoor, maar dan heb je nog niet de beperking dat ze zijn gefokt om te stuwen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:41

wellicht kun je wat vertellen over hoe ervaren je bent? Dan is het vaak beter in te schatten of het verstandig is..

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:02

Ook voor een draver is de galop gewoon een natuurlijke gang, net zoals stap en draf. Ik heb in het verre verleden (>30 jaar terug := ) wel dravers die van de baan kwamen gereden. Met 1 zelfs nog M2 gestart. Ik vond zelf het leren galopperen onder het zadel minder een probleem als het afleren om wijd en uit elkaar te gaan in draf als er spanning bij kwam.

Maar een draver kan, mits gezond, een heel leuk recreatie/familiepaardje zijn. Ik vond het vriendelijke dieren. Konden wel heet worden maar heb daar ook heerlijk mee buiten en op het strand gereden. Ik zou alleen wel benieuwd zijn wat de reden is dat ze niet geschikt is voor koersen. Als dat blessureleed is zou ik er niet aan beginnen.

Brittvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 19:14

Flevolander schreef:
wellicht kun je wat vertellen over hoe ervaren je bent? Dan is het vaak beter in te schatten of het verstandig is..

ik denk dat we zelf aardig kunnen inschatten of het wel / of niet verstandig is.
we zijn beide ervaren met het zadeldak maken en opleiden van paarden.
Daarnaast jaren eigen paarden te hebben en ook paarden die normaal niet in de dressuursport te vinden zijn of de laatste jaren meer tegen komt op wedstrijden.

Dravers zijn alleen geheel nieuw voor ons, vandaar dat we eerst voldoende informatie willen voordat we haar ook echt aan gaan schaffen. onze mening is namelijk wel dat het ten alle tijde eerlijk tegen over het paard moet zijn.