Hannanas schreef:Ow dat is idd gek! Zo had ik het niet begrepen ivm dat Sam niet bij het hek weg te krijgen was!
Ja ik snap ook niet goed waarom hij zo om geslagen is.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

oh wacht mijn moeder kwam morgen. Die kan Sam wel even vast houden tot ik Sky weer in de paddock heb en daarna pak ik hem over om Sam terug bij Rêve te zetten. Sky is verstandig genoeg om hem niet op te zoeken gelukkig.
pmarena schreef:Als het maar voor 1 of 2 weken is dan is het misschien ook wel te doen om Sam gewoon nog even apart te houden, misschien is het dan de hele moeite niet waard

Kay_Kim schreef:Wat ben jij toch een topper![]()
Goed dat hij bij jou is gekomen, ik zie onder dat kleine gupje wel echt een lief hoofdje en ingesteldheid! Dus hij heeft nu het juiste plekje gevonden!
Hopelijk draait Sam snel bij! Maar ook dat krijg jij gemanaged!

(Sky gaat eerst op stal en Sam en Rêve lopen dan zelf naar hun stallen. Ik vertrouw Sam niet om hem los te laten als hij aan Sky kan nu dus Sky gaat even eerst zodat die veilig is. Maar hij krijgt dus een soort paarden-slaapwel van tante Terror.
ook toen deed Sam niet lelijk.

of tenminste: zo eet hij er nu van. Tóch wacht hij geduldig tot ik het in zijn emmer gedaan heb. Heb het vandaag achter zijn oren weg geveegd. Iets te enthousiast zijn neus er in gestoken. 
het is nu de makkelijkste periode met slobber gezien je gewoon ‘s avonds kan klaar zetten voor de dag en ‘s morgens even water op een nieuwe portie voor de avond. En ik wil hem nu nog over veel beurten voeren omdat ik bang ben voor koliek. Met een fit paard kan je gewoon ‘s morgens en ‘s avonds de portie geven.
maar we zijn er klaar voor!
hij is al zo opgeknapt op die paar dagen! Ik ben benieuwd naar meer updates!
) dus eigenlijk zou iedereen gewoon moeten weten van daar vooral geen dieren neer te zetten maar goed, dat is niet mijn taak/plaats... Ik ben van mening dat als je het niet goed wil doen, dat je er dan gewoon niet aan moet beginnen. Het zijn jonge dieren, wat er nu met hem gebeurt is alles bepalend voor zijn ontwikkeling.

Hij eet totaal geen zand meer. De eerste dag heeft ie ook zo'n 20kg hooi verorberd.
dag twee normaliseerde dat (ik vermoed dat hij door had dat er altijd hooi is en dat hij dus minder haastig eet nu.) Hij staat wel constant bij de hooizak maar dat juich ik alleen maar toe. Vandaag mag hij een tweetal uurtjes met Rêve op het gras.