Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:36

Alja wat een leukerd!

Lies: voorzichtig gefeliciteerd.

Dat zitten is eigenlijk best makkelijk, je raakt eigenlijk amper het zadel, je word gewoon omhoog gesmeten :')

Dit gaat nog niet eens zo hard, zware ijzers onder, zware baan en hij is niet zo goed onder het zadel. Getraind op de baan voor de kar loopt hij alles er makkelijk uit :) . Zal zo'n 50 km per uur gaan nu.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:44

Vroeger renpaarden gereden, volbloeds dus, die zijn ook super goed te regelen qua tempo. Gaaf. Mijn huidige kan wel hard maar is ook soms bodemschuw en dan hoef ik er niet op als het hard gaat

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:47

Kan je dan gewoon blijven staan, ruitje? En het gaat hard zat :')

Mijn huidige heb ik geen idee of die hard kan. Ja, als ze ervandoor schiet lijkt het best vlotjes. Die wil wel eens op de rem gaan voor spannende dingen en nadat ik er vorig jaar zowat af lag omdat ik te makkelijk en nonchalant of zelfs dommig aan het doen was sla ik even over tot ze niet meer loert :+
Maar dan hard voor gemiddelde kwpner, geen draver of rebpaard oid haha
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 03-04-21 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:49

Mijn Freiberger zou dat ook nooit bijhouden :') :(:) en dan vervolgens hartstikke gefrustreerd zijn daardoor. Whaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:55

MyWishMax schreef:
Kan je dan gewoon blijven staan, ruitje? En het gaat hard zat :')

Mijn huidige heb ik geen idee of die hard kan. Ja, als ze ervandoor schiet lijkt het best vlotjes. Die wil wel eens op de rem gaan voor spannende dingen en nadat ik er vorig jaar zowat af lag omdat ik te makkelijk en nonchalant of zelfs dommig aan het doen was sla ik even over tot ze niet meer loert :+
Maar dan hard voor gemiddelde kwpner, geen draver of rebpaard oid haha

Afbeelding

:D :D

(Even snel van internet getrokken, maar: ja, je kunt er dus op blijven staan. :P )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-04-21 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:06

Woe wat ontzettend gaaf om te zien, wat een paard

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 22:00

Heerlijk filmpje ruitje <3 harddraven is echt geweldig! En het zit echt niet moeilijk. Mis ik zeg! Altijd gezegd als ik geld genoeg heb dan komt er naast de springpaarden ook één draver :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 23:59

Wat een leuk filmpje en foto, die beugels ook van die man, hij heeft nauwelijks zijn grote teen er in :')
Ik had een gave criollo op MP gezien, ik stuurde een berichtje en hij was al verkocht. Merk dat ik daar toch wel erg van baal.
Er was nog een ander topic waar wel advertenties in besproken mogen worden toch, heeft iemand een linkje daar naartoe? Ik ben hem even kwijt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 00:13

Die was ergens in de huiskamer dacht ik?

Na vandaag weet ik het niet meer, echt een onwijs leuk paard gezien :) was zeker de reistijd waard, maar hij is wel sterk en zwaar te rijden vergeleken met het damespaardje dat ik gewend ben. Hoe meer paarden ik kijk hoe meer verwarrend het wordt... ik vind die pittige kleintjes het fijnst om te rijden maar met mijn lengte is het echt geen gezicht :')

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:48

Is het puur het gezicht? Of ben je ook te zwaar? Ik ben ook voor het mooie iets te groot voor mijn draver maar heb daar schijt aan. Qua gewicht kan het, hij heeft er geen last van, boeiend hoe het er dan uit ziet :o

Iedereen bedankt voor de reacties op het filmpje :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:08

Fly_high schreef:

Na vandaag weet ik het niet meer, echt een onwijs leuk paard gezien :) was zeker de reistijd waard, maar hij is wel sterk en zwaar te rijden vergeleken met het damespaardje dat ik gewend ben. Hoe meer paarden ik kijk hoe meer verwarrend het wordt... ik vind die pittige kleintjes het fijnst om te rijden maar met mijn lengte is het echt geen gezicht :')

Te groot? Donder op, dat is onzin die je wijs gemaakt wordt door types die andere belangen hebben!

Te zwaar is terecht een punt dat Ruitje aanhaalt, daar zou best wat meer aandacht voor mogen zijn maar zelfs dat wordt (onterecht) weggewuifd bij de IJslanders. Verder hoor je daar nooit iemand over lengte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:33

ikke schreef:
Fly_high schreef:

Te groot? Donder op, dat is onzin die je wijs gemaakt wordt door types die andere belangen hebben!

Te zwaar is terecht een punt dat Ruitje aanhaalt, daar zou best wat meer aandacht voor mogen zijn maar zelfs dat wordt (onterecht) weggewuifd bij de IJslanders. Verder hoor je daar nooit iemand over lengte.
“Maar het hefboomeffect,” waarvan vrijwel niemand hier op Bokt weet wat daar echt mee bedoeld wordt. :')

Fly_high: ik sluit me aan bij ikke en ruitje: zolang het qua gewicht kan, is lengte niet zo’n probleem.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:42

@ruitje mijn kont past nog prima in een 17 inch zadel en ik heb veel zwaardere mensen op haflingers zien rijden ;) Maar met mijn lengte (zo'n 188/190 schat ik het in) zit ik al gauw met flink stuk kuiten die er onderuit steken :') Ik hoor van iedereen dat ik voor het mooie een groot paard moet hebben maar grote paarden die ik met zoeken gereden heb voelen zo zwaar en traag... Op de filmpjes zie ik dat ze allemaal wel prima lopen, dat ligt dus 100% aan mij.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:50

Ik vind het gewicht ook belangrijker hoor, anders zouden echt een heleboel mensen te lang zijn voor hun paard.

Mijn vriend is 1.73 en Matt 1.53.
Voor het mooie is mn vriend vast iets te lang voor Matt, qua gewicht gaat het prima.

Bij IJslanders zitten er idd echt enorm lange mensen op die paardjes. Dat lijkt me dan ook niet prettig rijden, als je benen er zo ver onderuit komen :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:55

Nu, naar mijn mening kan iemand zeker wel te groot zijn voor een pony/klein paard. Zeker als het vooral de benen zijn die zorgen voor de grootte, moet je even kritisch kijken naar zadel en beenhouding. Maar dat staat dan los van wat mooi is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:58

Dilan93 schreef:
Ik vind het gewicht ook belangrijker hoor, anders zouden echt een heleboel mensen te lang zijn voor hun paard.

Mijn vriend is 1.73 en Matt 1.53.
Voor het mooie is mn vriend vast iets te lang voor Matt, qua gewicht gaat het prima.

Bij IJslanders zitten er idd echt enorm lange mensen op die paardjes. Dat lijkt me dan ook niet prettig rijden, als je benen er zo ver onderuit komen :=

Nee hoor, niks mee aan de hand.

De RIJDER moet leren hoe de hulpen werken; voor het paard blijft het principe hetzelfde.

Tegen sommige dressuurrijders zou ik willen zeggen: zorg eens dat je het ook kunt op eentje van 1,50, praten we daarna verder.
Op zo'n kleintje kan de gemiddelde volwassen rijder geen sporen inzetten. Dan vallen ze met bosjes door de mand dat ze helemaal niet kunnen rijden maar het voornamelijk afdwingen (met sporen) }:)

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:12

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Elegantia Horses? :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:16

Dilan93 schreef:

Merk je echt niks van ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:20

Alja schreef:
Dilan93 schreef:

Merk je echt niks van ;)
Als je idd netjes op been en niet op spoor/hiel rijdt niet, nee. :))

Gini schreef:
Nu, naar mijn mening kan iemand zeker wel te groot zijn voor een pony/klein paard. Zeker als het vooral de benen zijn die zorgen voor de grootte, moet je even kritisch kijken naar zadel en beenhouding. Maar dat staat dan los van wat mooi is.
Tuurlijk, maar zo overdreven en zwart/wit als het hier op Bokt soms geschetst wordt, is het ook niet.
Ik ben 1.73 en ga natuurlijk geen ranke pony van 1.25 kopen om op te rijden, maar een fijngebouwd paard van 1.50, of een iets kleiner dier als het een ras als een tinker of fjord betreft, kan imo prima. (Daaraan toevoegend dat ik met kleding aan krap de 60kg aantik, dus over mijn gewicht maak ik me niet zo druk.)

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:20

Gewicht vind ik ook belangrijker dan de lengte maar een passend geheel vind ik ook belangrijk. Ik ben zelf 1.82 en was opzoek naar een paard van minimaal 1.65, het paard die ik nu heb gekocht onder voorbehoud van keuring is 1.69, kwa gewicht zou ik ook op een kleiner paard passen maar ik vind het zelf geen gezicht als m’n benen er ver onder uit steken :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:23

Christel1 schreef:
Gewicht vind ik ook belangrijker dan de lengte maar een passend geheel vind ik ook belangrijk. Ik ben zelf 1.82 en was opzoek naar een paard van minimaal 1.65, het paard die ik nu heb gekocht onder voorbehoud van keuring is 1.69, kwa gewicht zou ik ook op een kleiner paard passen maar ik vind het zelf geen gezicht als m’n benen er ver onder uit steken :')

Ik ook :j ik ben 1.80 en veel zeiden steeds, jij moet echt minimaal 1.70 hebben. Ik voelde me er alleen totaal niet prettig bij. Het paard wat ik donderdag laat keuren is 1.65, voel me een stuk beter bij die maat :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:26

Mkango schreef:
Gini schreef:
Tuurlijk, maar zo overdreven en zwart/wit als het hier op Bokt soms geschetst wordt, is het ook niet.
Ik ben 1.73 en ga natuurlijk geen ranke pony van 1.25 kopen om op te rijden, maar een fijngebouwd paard van 1.50, of een iets kleiner dier als het een ras als een tinker of fjord betreft, kan imo prima. (Daaraan toevoegend dat ik met kleding aan krap de 60kg aantik, dus over mijn gewicht maak ik me niet zo druk.)

Dat klopt, ik probeer hierin ook altijd een verschil te maken tussen "dit vind ik niet mooi maar voor de rest is er niets aan de hand" en "dit past objectief gezien niet".

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:51

Autumnn schreef:
Christel1 schreef:

Ik ook :j ik ben 1.80 en veel zeiden steeds, jij moet echt minimaal 1.70 hebben. Ik voelde me er alleen totaal niet prettig bij. Het paard wat ik donderdag laat keuren is 1.65, voel me een stuk beter bij die maat :)

Heel herkenbaar haha, ik heb ook een paard bezichtigd van 1.78, maar ik rij nu een fjord en die overgang was dan toch wel erg groot... hopelijk gaat de keuring donderdag goed! Wij gaan vrijdag keuren, zo spannend!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:55

Spannend weer al die keuringen! *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:12

Autumnn schreef:
Christel1 schreef:

Ik meet nog wat meer en lang met veel genoegen op een IJsco van net 1,35 gereden.
Sterker nog, die IJsco kwam naar me toe: kom, opstappen, dan gaan we er vandoor! Avonturier eerste klasse. Was helaas niet van mij.

Ik heb er nu twee, eentje van 1,65 (als ze dat haalt) en de andere tikt net de 1,60 aan als ze zich een beetje groot maakt. Vertel met name die kleine niet dat het niet kan want ze vermoord je. MIJN MENS! BLIJF AF!