Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sintara schreef:Nou echt hoor! Met alles was ze heel lief, werkte geïnteresseerd mee, geen kind aan.. Zelfs de buigproeven dacht ze oja dat weer.. En toen was het nou, dit is mijn grens.
Ook niet boos of paniekeren erna ze was heel duidelijk van, klaar nou.
Merrie
Babootje schreef:Ik maak ook over. Het is naast je koopovereenkomst toch ook je bewijs van eigendom. Dat is het papier namelijk niet.
Ik hoop morgen ook te kunnen melden dat ik nog een paard rijker ben![]()
Gini schreef:Moonlight17 schreef:Uitvaart is ondertussen 2 weken geleden geweest. Enige wat ze moeten regelen is dat de demente echtgenoot naar het verzorgingshuis gaat en tot die tijd voor haar zorgen. Echter kan dat geen echt probleem, aangezien hun enige dochter volledig afgekeurd is, dus alle tijd heeft om op moeders te passen. Ze staan nogal bekend als een familie die het onderste uit de kan willen hebben. Daarnaast krijg ik allemaal berichten uit de omgeving dat ze na aan het vragen zijn en vandaag zijn ze langs geweest om foto's te maken van het paard.
Ik vind dat je best negatief over de familie praat. Heel cru gezegd: waarom zouden ze jou iets gunnen als dit is hoe je over ze denkt?
Iets minder cru: probeer -hoe moeilijk ook- de emotie iets meer los te laten. Het is hun eigendom nu. En wat doe je als je als niet-paardenmens een paard in bezit krijgt: verkopen. In de paardenwereld weten we dat de bijrijder een speciaal persoon is die wel vaker de gunfactor krijgt, een niet-paardenmens is zich daar niet altijd van bewust en wilt van zijn bezit, waar die niets mee kan, af in ruil voor zoveel mogelijk geld waar die wel wat mee kan. Komt het paard in de verkoop, leg dan een bod op tafel en wie weet komt het dier dan alsnog in jouw bezit.
proven02 schreef:Iemand stuurt me de advertentie op mp door van 6 jarige zwarte ruin v dreamboy bij een stal waar ze meerdere paarden verkopen. Is iemand daar geweest? Ik zie dat de advertentie al een maand online staat namelijk en hoor net dat hij nog niet is verkocht. Dan gaan de alarmbellen een beetje rinkelen of ben ik nou heel achterdochtig
Moonlight17 schreef:Klinkt misschien cru Gini, maar ik ben tot nu toe alleen maar netjes geweest naar de familie. Zorg al bijna 3 maanden (doe-het-zelf stal) voor het paard van iemand anders waar ik geen cent voor krijg uit mijn eigen goed wil en dat had ik makkelijk nog 1 maand gedaan als hun acties netter waren. Heb zelfs geld te goed van ze a een paar 100 euro aan onkosten die ik telkens voor aanschaf heb gemeld. Doe netjes een bod bij de familie. Enige wat ze mij willen vertellen, we zijn er mee bezig na 1 week en er zelf erachteraan moeten bellen. En achter mijn rug om moet ik alle informatie hoe het werkelijk gaat, maar aanhoren. Ik wil het paard niet voor niks. Ik bied geen slachtprijs. Ik bied gewoon een redelijke prijs voor 1 paard zonder prestaties, al over de ideale sportleeftijd, die niet 100% gezond is op het moment en lang niet altijd braaf is.
Sosha schreef:Ik vind het wel heel raar dat ze iemand 3 maanden voor een dier laten zorgen zonder daar voor te betalen en/of duidelijkheid te geven. Als ze dat zo zakelijk zien, had ze voor die verzorging ook gewoon betaald moeten worden.
En je hoeft echt geen beestenmens te zijn om te weten dat een dier een levend ding is en geen pakje boter. Als je als erfgenamen daar geld uit willen slaan, vind ik dat in en in triest.
Tenzij de erflater fikse schulden heeft, dan mogen ze het paard waarschijnlijk niet eens verkopen.
Kan zijn dat dit eerst uitgezocht moet worden voordat ze iets uit de erfenis kunnen verkopen.
Als ze ook maar iets van de erfenis in bezit nemen of verkopen, dan zitten ze er nl. aan vast en dat is niet zo leuk als er meer schuld dan bezit is.
Spaansepony schreef:Gefeliciteerd sintara en zonnebloem!
Marlies, nog even duimen draaien dan tot morgen!
Ik ging voor een kwpn er en kom thuis met alles wat ik niet wil. Kwpn liep slecht, slap in de achterhand en 1 been sloeg veel op slot en eruit continu. Dat is zoveel trainingswerk en hopen dat je dan nog een beetje weg krijgt/verminderd.
Dus kom nu thuis met een mini tinker, palomino, 4 witte benen en een bles, hengst.En ik ga nu vast mensen voor t hoofd schoppen, maar ik vind tinkers zo niet leuk maar werd hier opslag verliefd op
Sosha schreef:Ik vind het wel heel raar dat ze iemand 3 maanden voor een dier laten zorgen zonder daar voor te betalen en/of duidelijkheid te geven. Als ze dat zo zakelijk zien, had ze voor die verzorging ook gewoon betaald moeten worden.
En je hoeft echt geen beestenmens te zijn om te weten dat een dier een levend ding is en geen pakje boter. Als je als erfgenamen daar geld uit willen slaan, vind ik dat in en in triest.
Tenzij de erflater fikse schulden heeft, dan mogen ze het paard waarschijnlijk niet eens verkopen.
Kan zijn dat dit eerst uitgezocht moet worden voordat ze iets uit de erfenis kunnen verkopen.
Als ze ook maar iets van de erfenis in bezit nemen of verkopen, dan zitten ze er nl. aan vast en dat is niet zo leuk als er meer schuld dan bezit is.
Spaansepony schreef:Gefeliciteerd sintara en zonnebloem!
Marlies, nog even duimen draaien dan tot morgen!
Ik ging voor een kwpn er en kom thuis met alles wat ik niet wil. Kwpn liep slecht, slap in de achterhand en 1 been sloeg veel op slot en eruit continu. Dat is zoveel trainingswerk en hopen dat je dan nog een beetje weg krijgt/verminderd.
Dus kom nu thuis met een mini tinker, palomino, 4 witte benen en een bles, hengst.En ik ga nu vast mensen voor t hoofd schoppen, maar ik vind tinkers zo niet leuk maar werd hier opslag verliefd op
Babootje schreef:En na een positief aankoopadvies vanmorgen zijn we deze knapperd rijker
Hij is vanaf morgen ruin, 160 hoog en heet Mexx. Het is een High Five US x Montecristo. Is nog niet zadelmak wel gelongeerd
[ [url=m/ooVgpu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EyGBla.jpg]Afbeelding[/url] ]