Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wat een verschrikkelijke update. Ik had zo voor je gehoopt dat het goed zou komen. Zit hier gewoon met kippenvel jouw bericht te lezen
Dikken knuffel en heel veel sterkte voor jou meis
Fijn dat ze nu in ieder geval weer eet.
Hij vind het wel even lastig maar vond al snel weer zijn balans PSvanLot schreef:o dat klinkt leuk! vind ik haar onder haar eigen naam?

kruimellover schreef:Bedankt voor jullie medeleven. Morgen laat ik haar gaan. Wat een naar gevoel om haar kwijt te raken, maar vandaag was aan alles te zien dat ik niets anders kan. We hebben nog foto’s gemaakt en ik heb haar geknuffeld en verwend met allerlei lekkers. Hopelijk kan ze morgen dan rustig gaan.
Sizzle schreef:Gelukkig dat je het niet als kritiek ziet PSvanLot
Ja, een kleine visie verandering kan soms een enorme uitwerking hebben. Het paard waarmee mijn paard op de wei staat is van een vrouw die haar hele paardrijdend leven op internationaal proffesionele stallen gestaan heeft en daar ook begeleid werd (springen). Ze heeft een hoog in het bloed Iers paard met veel vermogen en veel karakter waar ze heel prima mee gepresteerd heeft. Echter was ze het op den duur zo zat dat er zo veel spanning achter zat met stuiteren bij het wachten, moeten vasthouden bij het opstappen, stuiteren voor de ring, stress bij de prijsuitrijking etc.
Nu heeft ze een Frans-Zwitserse trainer en rijdt nu rond op een touwhalster door het bos en op concours staat ze nu aan een lange teugel te wachten. Best bizar!
PSvanLot schreef:Wel moet ze onder het zadel braaf blijven, ik ben met mijn 35 te oud om er af te vallen haha.
*
En stoer voorop met wandelen
Lekker mee oefenen wanneer het 30 graden is en hij staat te puffen, dan leert hij de waterslang wel waarderen!
En lekker alleen op buitenrit, superstoer!!
En Zuidlaardermeer, hardstikke leuk! Later als wij groot zijn willen Pinda en ik dat ook
Hij staat je goed! En vet mooie foto zeg, stoere kerel met hele mooie manen!
Dat gele dekje en zijn nieuwe hoofdstel staan hem erg mooi!
Gewoon zo door doen dus zo te lezen
Bloedwormen zijn inderdaad vreselijke klojo's, rotdingen 
Voor het stilstaan heb ik zo geen fatsoenlijke tips, ik heb datzelfde met Miep iig nooit voor elkaar gekregen dus aan mij heb je niks hierin 
Dat friemelen met het hoofd is herkenbaar, doet Pinda ook als ze haar balans niet lekker heeft. Dat wordt met kilometers maken vanzelf makkelijker 
Hopelijk gelukkig geen blijvende schade zo te lezen...hoe voel je je nu?

Heel erg mooi!!
Achter het behang met die pubers
Het houdt je inderdaad wel scherp!
(ik met de moed der wanhoop
), vervolgens vielen er ineens een hoop puzzelstukjes op hun plek qua rijden dus gisteren in de les echt ineens een enórme stap vooruit gezet in het werk. Super Pinda 
Ik val duidelijk weer terug in oude gewoonte van te voorzichtig gaan rijden in de proeven waardoor het geheel erg wiebelig en inconstant wordt door balansverlies van Pinda(ik maak het haar erg moeilijk door zo weinig te begeleiden
), rechtergalop is daardoor ook een drama ineens en de plas in het midden is veranderd in een ware hindernis (ach ja, alweer beter dan dat ze het anker ervoor uitgooit zullen we maar zeggen
), maar ik ben trots op mijn brave meewerkende puppypaard
En mooi wat leerpunten hieruit kunnen halen, hopelijk straks met het protocol erbij nog wat meer input. Komende week nog weer een keer filmen, het doel is dan meer het gas erop en op contact houden zodat het voor Pinda makkelijker wordt om de proef door te lopen
Dit motiveert wel, superleuk!
) 
PSvanLot schreef:Leuk dat je je debuut gemaakt hebt!
Vind je echt dat het tempo te laag ligt? Ik vind (als jury zijnde) dat het tempo aan de hoge kant ligt en er wat rommeltjes in het ritme zitten.
) waardoor ze in de aanleuning niet voor mekaar is. Ik geef wel gas maar gooi dat vervolgens aan de voorkant de emmer weer uit
Dat geeft dat wiebelige (rommelige inderdaad
), zowel over de benen als in de aanleuning en het stuurwerk
Ze heeft meer begeleiding nodig daarin dan wat ik hier geef, dit is normaal in de training al veel beter voor elkaar
Ik veroorzaak dit iig zelf en maak het Pinda onnodig moeilijk zo, dus volgende keer weet ik wat me te doen staat
Iig mooi om zo terug te zien, geeft meteen een beter beeld bij wat instructrice van de week in de les uitlegde 
We hebben haar voor de zekerheid ook die dagen getemperatuurd, maar geen symptomen van virus te zien gelukkig verder.