Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:10

Jodym, wat leuk! Je hoeft je inderdaad echt geen zorgen te maken zo te zien.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:57

Wat leuk! Spannend om er zo voor de eerste keer op te zitten.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:08

Mag ik mij ook melden :D

Ik heb een 3 jarige merrie welke ik spelenderwijs aan het beleren ben.

Heb er nu een paar keer opgezeten wat ze heel goed oppakt :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:44

Wat een mooi paard heb je daar! Kan volgens mij ook ontzettend leuk lopen zo vanaf de foto gezien :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:57

Wat een knap paard splinter, wat voor een afstammeling is het?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:53

thanks! Guardian X charmeur :)
Heel fijn en koel karakter

Afbeelding

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:27

Ow wat leuk ik heb ook een guardian.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:17

Welkom splinters, knappe merrie fijne afstamming.

Lucy gaat vrijdag een paar dagen logeren voor de pluvinelcup van as zondag ... vind het wel spannend hoor ..
Morgen nog even lessen en dan is het aan hem en haar natuurlijk ;)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:27

moniek21 schreef:
Welkom splinters, knappe merrie fijne afstamming.

Lucy gaat vrijdag een paar dagen logeren voor de pluvinelcup van as zondag ... vind het wel spannend hoor ..
Morgen nog even lessen en dan is het aan hem en haar natuurlijk ;)

Waarom start je haar niet zelf?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:46

Nicky, dat is een beetje een dingetje hahahaha ... Ik heb al een aantal van die wedstrijden gereden en gewone wedstrijden natuurlijk maar ik ga een soort van mooi zitten en stom kijken hahaha. Ik moet er natuurlijk gewoon aanrijden zoals thuis maar dat is nog niet zo makkelijk .. zij is nog jong en wordt haar eerste echte uitje , ik heb liever dat er dan iemand op zit die gewoon hoppa eraan rijd dan dat ik erop zit en ga lopen mutsen ... is niet goed voor haar eerste ervaring. Ik heb vorig jaar halve finale pavo gereden en daar had ik voor het eerst het gevoel dat ik echt aan het rijden was .. maar die had ik al 3 jaar , ben bang dat ik nu weer dicht sla en in mm oude valkuil trap na een jaar niet op pad te zijn geweest.
En daarbij komt dat hij meer naam heeft dan ik heb ... scheelt ook een beetje .
Maar in november is de NH cup en die ga ik wel zelf rijden ;)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 14:05

Ik heb dat ook hoor Moniek... het liefst laat ik er eerst iemand anders op. Maar ik heb het tor nu toe allemaal zelf gedaan, dus ik vind ook dat ik niet zo moet zeuren :+ (maar sch**t wel 7 kleuren... _O- )

Afbeelding
Afbeelding
Twee bewerkte filmstills. Op het goed moment op pauze gedrukt, want het zakken is nog erg kort. Geeft helemaal niks, is een kwestie van geduld en spiertjes kweken. Maar ik ben al super trots op dat ze dit deed na 10 minuten oefenen! *\o/* <3

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:38

Hahaha, dat is zo herkenbaar _O- Had dat ook toen ik op Max ging zitten. Het hangen boeit me niet zoveel, maar ik kan er toch minder makkelijk af als mijn benen beiden aan een andere kant zitten _O-

Had trouwens nog een topic gemaakt van Lady Brown :) [RIJ-ITP] Lady Brown voor het eerst op vreemd terrein

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 17:31

moniek21 schreef:
Nicky, dat is een beetje een dingetje hahahaha ... Ik heb al een aantal van die wedstrijden gereden en gewone wedstrijden natuurlijk maar ik ga een soort van mooi zitten en stom kijken hahaha. Ik moet er natuurlijk gewoon aanrijden zoals thuis maar dat is nog niet zo makkelijk .. zij is nog jong en wordt haar eerste echte uitje , ik heb liever dat er dan iemand op zit die gewoon hoppa eraan rijd dan dat ik erop zit en ga lopen mutsen ... is niet goed voor haar eerste ervaring. Ik heb vorig jaar halve finale pavo gereden en daar had ik voor het eerst het gevoel dat ik echt aan het rijden was .. maar die had ik al 3 jaar , ben bang dat ik nu weer dicht sla en in mm oude valkuil trap na een jaar niet op pad te zijn geweest.
En daarbij komt dat hij meer naam heeft dan ik heb ... scheelt ook een beetje .
Maar in november is de NH cup en die ga ik wel zelf rijden ;)

Aa ja ik snap het. Ik had al op de startlijst gekeken hoelaat je moest starten, maar ik zag er een man bij staan dus dat leek me niet echt kloppen.
Ik heb nog nooit een jong paarden wedstrijd gereden, daarom wil ik deze wel graag rijden, dit is voor mij redelijk in de buurt. Ik geloof nooit dat ik hele hoge punten ga halen, maar het is wel mooi meegenomen voor de ervaring.

Goed bezig grimme, joy ziet er goed uit.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 19:47

Super leuk Nicky , hoe laat mag jij? Het is ook gewoon heel goed voor de ervaring voor die jonge dieren ... mij maakt het ook niet zoveel uit hoe ze het in het klassement doet ... als ze maar braaf is ;)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 20:33

moniek21 schreef:
Super leuk Nicky , hoe laat mag jij? Het is ook gewoon heel goed voor de ervaring voor die jonge dieren ... mij maakt het ook niet zoveel uit hoe ze het in het klassement doet ... als ze maar braaf is ;)

Ik moet om 16:15 samen met alle guardians :D ji moest redelijk vroeg toch?
De mijne zal het wel heel spannend vind ben van de week voor het eerst ergens binnen gaan rijden dat ging redelijk, wel heet maar niet gek ofzo. eergisteren heb ik hem samen met 2 vreemde gereden dat vond hij toch wel echt heer raar. En toen werd hij toch wel echt heel heet. Maarja het voordeel daar van is dat hij dan wel begint te lopen :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 00:06

Oh ik heb dat echt totaal niet wat jullie zeggen. Ben blijkbaar echt heel egoïstisch wat betreft mijn paarden _O-
Ik wil er eerst op en iemand anders pas als ik van mijn roze wolk ben hoor :P dat gaat nog een par jaar duren dus hahaha

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:10

nicky_rilana schreef:
moniek21 schreef:

Ik moet om 16:15 samen met alle guardians :D ji moest redelijk vroeg toch?
De mijne zal het wel heel spannend vind ben van de week voor het eerst ergens binnen gaan rijden dat ging redelijk, wel heet maar niet gek ofzo. eergisteren heb ik hem samen met 2 vreemde gereden dat vond hij toch wel echt heer raar. En toen werd hij toch wel echt heel heet. Maarja het voordeel daar van is dat hij dan wel begint te lopen :)

O leuk! Wordt het gefilmd? Ik ben wel benieuwd naar andere Guardians :) succes alvast

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:26

Granoek schreef:
Oh ik heb dat echt totaal niet wat jullie zeggen. Ben blijkbaar echt heel egoïstisch wat betreft mijn paarden _O-
Ik wil er eerst op en iemand anders pas als ik van mijn roze wolk ben hoor :P dat gaat nog een par jaar duren dus hahaha

Jaaaa dat heb ik ook :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 12:24

Ja ik doe het ook liever zelf hoor! Heb het tot nu toe allemaal zelf gedaan en er komt ook voorlopig niemand anders op! Maar ik moet gewoon iemand hebben die zegt: "Hup hup, schop onder je r**t en gaan!" _O-

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:28

Hier is het iemand die zegt: hou je in, je hebt zelf gezegd dat je wilde wachten _O-
Na de show zaterdag gaan we aan de slag aan de lange teugel en wil ik beginnen met de band slepen enzo :D

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:01

Splinter: ik laat mij zelf filmen en dan zul je de andere ook wel zien.
Je kunt ook altijd komen kijken als je wil? De wedstrijd is in maren Kessel.

Bij mij komt er ook niemand op, maar dat heeft vooral de rede dat ik niet wil dat het fout ga. Tot nu toe heb ik ook alles zelf gedaan.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:12

Haha ik moet er stiekem wel om lachen := hebben jullie dan helemaal geen vertrouwen in andere? :P
Op Raika zitten wel eens andere ruiters hoor, mijn instructrice sowieso af en toe om te voelen of ik er geen foutjes in laat sluipen enzovoort, en het meisje die mij ook heeft geholpen met de eerste keer er op, die heeft er ook nog wel eens op gereden. Ik vind het ook goed dat ze overal aan went, ook aan een andere ruiter. Uiteraard laat ik niet iedereen er op. Ik vind wel dat ze sowieso beter moeten kunnen rijden dan ikzelf, anders winnen we er niets mee zeg maar... ;)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:23

linda2008 schreef:
Haha ik moet er stiekem wel om lachen := hebben jullie dan helemaal geen vertrouwen in andere? :P
Op Raika zitten wel eens andere ruiters hoor, mijn instructrice sowieso af en toe om te voelen of ik er geen foutjes in laat sluipen enzovoort, en het meisje die mij ook heeft geholpen met de eerste keer er op, die heeft er ook nog wel eens op gereden. Ik vind het ook goed dat ze overal aan went, ook aan een andere ruiter. Uiteraard laat ik niet iedereen er op. Ik vind wel dat ze sowieso beter moeten kunnen rijden dan ikzelf, anders winnen we er niets mee zeg maar... ;)

Ik zou er niet tegen kunnen dat iemand anders die 'eerste keren' mag beleven terwijl ik al die veulenkwaaltjes heb verzorgd en betaald, ik hem opgevoed heb enzo.
Gewoon een deuk in mijn ego :P

Je hoort me nooit zeggen dat ik het beter kan dan een ander, maar ik denk gewoon dat ik het OOK kan en als ik al die miserie de afgelopen jaren heb gehad, vind ik dat ik dit verdiend heb _O-

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:19

Granoek schreef:
Hier is het iemand die zegt: hou je in, je hebt zelf gezegd dat je wilde wachten _O-
Na de show zaterdag gaan we aan de slag aan de lange teugel en wil ik beginnen met de band slepen enzo :D

Ik ben al tijdlang een stille meelezer maar hier heb ik exact hetzelfde met mijn Paint Horse merrie. Niemand anders gaat erop, en ik moet mezelf echt remmen want het is zo LEUK en het gaat zo GOED! *\o/*

De enige rem is dat ik pas een zadel mag kopen voor haar als ze 4 is en tot die tijd moet ik maar steeds onhandig het zadel van Raan 'lenen' (ligt haar netjes). :+

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:24

Haha, hier dan weer precies andersom. Lekker eerst een ander er op die zijn of haar nek wil breken voor mij. Bleek allemaal helemaal niet het geval en ze was dood braaf.