Ziet er goed uit venedor. Hoe bevalt de nieuwe instructrice?
@ lovecortona: Probeer het staken snel te onderdrukken of goed uit te zoeken of er een oorzaak is. Uit ervaring weet ik dat aangeleerd gedrag zo moeilijk om te buigen is na langere tijd.... Zoals ik lees denk je dat er iets mis is. Maar vervelend is het zeker.
@ fokfanaat Fijn dat hij zo braaf is op vreemd terrein. Mijn jonkie kan enorm verschillen per keer hoe de reactie op de hulpen is. Denk iets met afstemming..
@ leonie Sjef kan heerlijk lopen!
@ Orsje balen van de bult. Zit wel hoog om zichzelf aan te tikken maar kan natuurlijk wel. Ik zou traumeel smeren en pilletjes traumeel geven. Helpt bij de reactie en kan mogelijk nog de bult verkleinen. Of in de groene klei zetten. Maar misschien is de bult in de tussentijd al wel kleiner geworden.
Ik gebruik met rijden simpele peeskappen aan de voorbenen bij alle paarden. Huegro heeft geen ijzers dus de impact van zichzelf aantikken is vele malen kleiner dan met ijzer.
Bij ons gaan de ontwikkelingen met ups en downs. Met opstijgen nog wat stress door rug te bollen als ik ga zitten. Voorlopig nog hulp hierbij. Daarna is de ontspanning direct weer terug als je wegstapt. Ik kan los in de rijbak rijden maar toch voor het aanleren van de galop terug naar de longeerbak gegaan. Dat gaat ook weer goed. En een zweep erbij gepakt zodat ik minder afhankelijk ben van de hulp vanaf de grond. Dit werk erg fijn.