Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Adin schreef:Uhm oke....... daar gaan we
Na lang wachten eindelijk de arts gesproken van de Watermolen.
Hij mailt me mrogen het rapport maar uit zijn geheugen heeft het paard in kwestie een afvlakking in zijn knie en sprong en is dat geen belemmering voor de sport.
ben niet zo thuis in afvlakkingen.
kenners hier?
wat is het risico?

zou prokwaardig zijn maar da's dus niet waar met een afvlakking.Marion71 schreef:Ik weet er wel wat van.
Afvlakking is voor de sport geen probleem, worden gewoon ggk. Ze worden geen PROK, maar da's voor een ruin ook weinig interessant (hooguit voor de moederlijn). Een afvlakking kan een geopereerde OCD zijn geweest; de D is er dan uitgehaald, maar ook gewoon een OC of een minder fraai lijntje van het gewricht. Dat is ook de reden waarom hengsten met een afvlakking niet snel worden goedgekeurd voor de dekdienst bij het KWPN (tenzij ze veel te compenseren hebben, dan loopt half NL er achteraan en maakt niemand zich er meer druk om). Ik zou er geen minuut van wakker liggen. Doe dat ook niet zo gauw van een OCD-tje tenzij die op een akelige plek zit. Het kost een paar cent, maar operatie en herstel vallen erg mee. En lang niet elke OCD moet weggehaald worden. Uiteraard moet het paard dit alles natuurlijk wel waard zijn.
En Adin is eigenlijk gewoon verliefd op die grote vos, maar durft het zelf nog niet te geloven. Heb vertrouwen, meis!