Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
StalNollie schreef:Maar in het paspoort staat al stiekem zoveel informatie.
Entingen ? Zijn ze op tijd geënt of moet basis opnieuw klopt het verhaal met de entingen. Ooits kocht een vrouw mijn pony was altijd op tijd geënt door vorige eigenaar en 1x bij mijn, deze vrouw bood de pony week later weer aan als zijnde jaren in bezit gehad!!! Ze zou dus door de mand kunnen vallen als iemand wel doe entingen nakijkt!
Castratie hoort afgestempeld te zijn door dierenarts en weet je dat er niet eens gecastreerd mag worden zonder dat er entingen inzitten!
Geboorte datum / aanmaak datum paspoort
Medisch inlegvel bijzonderheden ?
Even snel de simpele dingen die een particulier zo na kan kijken hoor is geen wetenschap en daarnaast is het toch wat echt bij het paard hoort dus dit kijk je dan toch altijd in ?
Het is zowat het eerste wat ik kopers in handen geef.
denisesilver schreef:Denken jullie weleens terug aan paarden die jullie bijna zouden hebben gekocht? Ik heb twee paarden in mijn zoektocht gehad destijds, waarvan ik het nog steeds jammer vind dat het niets is geworden.
Eentje had helaas een peesblessure gehad die weer op speelde net na het proefrijden. Had eigenlijk de contactgegevens van die eigenaar moeten bewaren, maar dat is achteraf. De andere zat rijtechinsch nog heel veel werk aan, en achteraf kwam ik die nog eens tegen op de Bokt markt. Allebei met een goede (of logische) afweging niet genomen, maar soms maalt het toch door je kop.
Citaat:Ik moet zeggen dat ik de onbetrouwbare verkopers bijna kan ruiken. En 9/10 keer merk ik ook dat het paard niet bij me past. Kan natuurlijk ook deels aan het segment liggen. Ik zocht in de lagere prijsklasse een heel simpel htk paard.
Elisa2 schreef:Vergis je niet..die kleintjes zijn vaak veel feller voor de wagen. Maar leuk idee!
Ik kocht mijn eerste paard van een malafide particulier, lekker mee bedonderd haha. Heb de meesten via training/ handelstallen gekocht. Heb een keer gehad dat ik een paard wilde kopen van mijn destijds werkgever en dat mocht toen niet omdat ie bang was voor gezeur. Dat dier heb ik nog wel vaak aan gedacht, helemaal toen ie na een jaar weer terug kwam. De rest van de paarden waren de meesten jong en groen en ik vind ze al snel leuk dus kocht meestal gewoon het eerste paard waar ik ging kijken.![]()
En heb een keer een jaar getwijfeld over aankoop van een, achteraf was dat gewoon stom. Uiteindelijk toch nog overgenomen omdat ik hem niet uit mijn hoofd kreeg.
Heide83 schreef:Citaat:Ik moet zeggen dat ik de onbetrouwbare verkopers bijna kan ruiken. En 9/10 keer merk ik ook dat het paard niet bij me past. Kan natuurlijk ook deels aan het segment liggen. Ik zocht in de lagere prijsklasse een heel simpel htk paard.
Ik zoek ook een simpel recreatiepaard om vooral mee buiten te rijden. Daardoor kom ik uit bij het lagere segment, waar je meer onbetrouwbare verkopers treft. De koudbloeden die ik leuk vind zoals ze verkopen bij de Rotterdamse handelaar zie ik niet bij particulieren. Dat maakt de zoektocht lastig.
Heide83 schreef:_djoeke_ schreef:Ik heb een leuke, brave, veelzijdige en gezonde d-pony bekeken.
Geboren in 2006, ruin.
Eigenaar vraagt mij nu een bod te doen, maar ik weer niet zo goed waar ik moet beginnen qua prijs.
Suggesties?
Ik zou kijken voor welke prijzen vergelijkbare pony's te koop.
Heide83 schreef:Ik vind de koudbloedmixjes erg leuk. Die vallen vaak in het lagere segment. Ik kijk ook naar fjorden en haflingers, maar ik vind dat die tegenwoordig steeds meer sportpony gefokt worden en daar hou ik niet van. Ik ben op zoek naar een robuuster paardje. Ik denk dus niet dat het een budgetprobleem is, maar meer ligt aan het type paard dat ik zoek.
Heide83 schreef:
Martie schreef:Heide83 schreef:
Ik zoek ook een simpel recreatiepaard om vooral mee buiten te rijden. Daardoor kom ik uit bij het lagere segment, waar je meer onbetrouwbare verkopers treft. De koudbloeden die ik leuk vind zoals ze verkopen bij de Rotterdamse handelaar zie ik niet bij particulieren. Dat maakt de zoektocht lastig.
Heide83 schreef:_djoeke_ schreef:Ik heb een leuke, brave, veelzijdige en gezonde d-pony bekeken.
Geboren in 2006, ruin.
Eigenaar vraagt mij nu een bod te doen, maar ik weer niet zo goed waar ik moet beginnen qua prijs.
Suggesties?
Ik zou kijken voor welke prijzen vergelijkbare pony's te koop.