Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 21:03

Gefeliciteerd Myrkvi ,

Heel veel succes Amandananana.

Lieser ook jij veel succes , ik hoop met je mee dat het deze keer goed zal gaan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 21:23

Lieser schreef:
De appaloosa ruin waar ik vorig jaar contact over probeerde te hebben, staat opnieuw op mp. Inmiddels heeft hij een jaar stil gestaan. Ik ben benieuwd of de verkoper nu wel blijft reageren, het paard spreekt me nog steeds erg aan.

Ik zou wel even goed checken waarom hij opeens van de markt was, of was dat al duidelijk?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 06:37

c_alsemgeest schreef:
Lieser schreef:
De appaloosa ruin waar ik vorig jaar contact over probeerde te hebben, staat opnieuw op mp. Inmiddels heeft hij een jaar stil gestaan. Ik ben benieuwd of de verkoper nu wel blijft reageren, het paard spreekt me nog steeds erg aan.

Ik zou wel even goed checken waarom hij opeens van de markt was, of was dat al duidelijk?

Nee, nog niet. Goede tip!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 07:12

Ja, ik zou het ook niet zo 1-2-3 vertrouwen. Plots weg , na een jaar weer terug en gedurende die tijd stil gestaan. Oke, ik ben sowieso in de paardenhandel achterdochtig maar ik heb ook al wat meegemaakt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 08:57

ja dat het geen langlopende blessure is oid.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 09:26

Ja ik vind uit de verkoop halen, een jaar op rust en weer in de verkoop zetten ook wel heel tricky. Zou voor mij wel een red flag zijn.
Heel goed doorvragen en als je echt door wilt gaan zou ik naast RX ook de pezen laten echo-en. Een jaar op rust is toch vaak wat er gedaan wordt bij een peesblessure en die komt er bij een standaard keuring van klinisch en RX lang niet altijd uit, maar kan je wel een hele hoop ellende en beperkingen geven.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 14:16

Zo blij met de door mij gekochte Diarado.
In de winter zadelmak gemaakt en wat gereden en eind maart de wei opgegaan.
Nu weer terug thuis.
Het was echt opstappen en wegrijden.
Morgen naar de keuring met een aantal merries.
Blijf het raar vinden zo midden in de week.
Ik heb het idee dat er best veel mensen in dit topic een maatje hebben gevonden.
Wie is er nog op zoek?

Spookje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 16:22

Ben benieuwd @Lieser welk verhaal naar boven komt.

ik ben zelf nog rustig opzoek heb een afspraak 25 juli, en deze zou eind zomer naar mij kunnen komen, maar eerst kijken, en nog een stal zoeken die naar mijn zin is, niet te doen hier eigenlijk ..alles staat opgehokt de hele dag :(
heb er een gevonden die nog een ruin aanneemt in de buurt ... maarja wat als het een merrie gaat worden?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 17:49

Spookje29 schreef:

ik ben zelf nog rustig opzoek heb een afspraak 25 juli, en deze zou eind zomer naar mij kunnen komen, maar eerst kijken, en nog een stal zoeken die naar mijn zin is, niet te doen hier eigenlijk ..alles staat opgehokt de hele dag :(
heb er een gevonden die nog een ruin aanneemt in de buurt ... maarja wat als het een merrie gaat worden?

Ik heb ff in je profiel gespiekt, klopt je woonplaats wel?

Dan is het inderdaad best een opgave, ik zou zeker eerst een plek zoeken en daarna pas aan een paard beginnen. Al denk ik dat je met een pony eerder bij een paddock paradise oid terecht kunt dan met een KWPNer :o

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 19:22

Fly_high schreef:
Spookje29 schreef:

Ik heb ff in je profiel gespiekt, klopt je woonplaats wel?

Dan is het inderdaad best een opgave, ik zou zeker eerst een plek zoeken en daarna pas aan een paard beginnen. Al denk ik dat je met een pony eerder bij een paddock paradise oid terecht kunt dan met een KWPNer :o

Dat is best lastig inderdaad. Wij rijden van Den Haag naar Woubrugge (40 minuten met de auto enkele reis).
Maar wel erg gelukkig met hoe de paarden erbij staan. (Stal de Braassem). Die kant op richting Zoeterwoude en wat verder heb je ook flink wat kleinere stalletjes

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 19:24

Gefeliciteerd Myrkvi, Veel plezier met je aankoop.

Amandananana, ook succes. Via, via is toch altijd wel fijn.

Lieser ook succes. Ik zou inderdaad goed navraag doen en eventueel pezen scannen toevoegen aan je aankoopkeuring.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 19:49

Maar ook die kant van Voorschoten, Stompwijk etc genoeg stallen waar ze nog gehele dagen buiten komen.

Spookje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 20:07

Spaansepony schreef:
Maar ook die kant van Voorschoten, Stompwijk etc genoeg stallen waar ze nog gehele dagen buiten komen.

@ fly high , jup ...woonplaats klopt het is indd nog een uitdaging.

ik zie genoeg buiten stallen ... maar hoe kom ik in contact? Het zijn schuilstallen en dan paarden die buiten staan, als ik er langs kom dan zie ik niemand, (eens een papiertje ophangen en hopen dat het niet regent?) stompwijk ook, als ik dan om mij heen kijk, ook alles via via, ik heb laatst al een rondje gereden, maar zomaar binnen lopen? De ene vind het prima, de ander die vind het asociaal, want ze staan ook niet op internet te pronken om het zo maar te zeggen(wat ik dus wel snap eigenlijk, en daarom het nog niet doe, en probeer online via via in contact te komen, ( fb,marktplaats etc.), ik heb er echt wel een gevonden die 24/7 buiten is met ruwvoer in noordwijk, maar dat is geen pp, maar wel een fijne plek om mee te starten als paard er eenmaal is... en aanhouder wint zeg ik dan maar..
nog een aantal maanden, vast wel dat ik iets tegen kom, had iemand mij al een berichtje gestuurd, dat ze plek had, maar ik zij in september pas, maar mocht altijd nog berichten .. in de zin van je weet maar nooit.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:21

Als je zoiets zoekt moet je denk eens kijken op Lisserbroek, hillergommerdijk ter hoogte van nr 150. Daar kan je schuilstal met wei voor jezelf huren geloof ik. Geen idee wat de kosten zijn. Hangt spandoek met stallen te huur met telefoon nr erop

Voorschoten tegen Leidschendam
Aan zit een grote stal en komen veel buiten.
Voorschoten bij station 2 stallen 1 natuurlijk houden en de ander veel buiten etc etc

Spookje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:56

Lisserbroek is wat te ver.
Bij het station, de halve heerlijkheid krijg ik geen info,moet maar een keer langs denk ik, zie ook dat dit alleen voor Ijslanders is? Of dit waar is? Geen idee
En kasteelhoeve bedoel je denk ik? Is toch weer stallen :+, ben dan toch opzoek naar iets volledig buiten met schuilstal, dit heb ik al gevonden, nu nog wat dichterbij :o

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:25

Ik ga volgende week de pony laten keuren :D het is een projectje hoor en totaal niet wat ik in mijn hoofd had om te kopen, maar ik ben helemaal weg van hem, dus ja.. :')

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 23:52

c_alsemgeest schreef:
Lieser schreef:

Kwam hem ook tegen, bijzonder verhaal. Ik ben pas begonnen met mijn zoektocht in december/januari en toen werd hij ook geadverteerd op ehorses en later marktplaats. Dus een jaar stil……toen zou hij niet stil staan. En dat is 6-7 maand terug.

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:37

amandananana schreef:
Ik ga volgende week de pony laten keuren :D het is een projectje hoor en totaal niet wat ik in mijn hoofd had om te kopen, maar ik ben helemaal weg van hem, dus ja.. :')

Jeeeeej *\o/*

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:48

esje01 schreef:
Zo blij met de door mij gekochte Diarado.
In de winter zadelmak gemaakt en wat gereden en eind maart de wei opgegaan.
Nu weer terug thuis.
Het was echt opstappen en wegrijden.

Oh wat leuk een Diarado!! <3 Fotoos!!!!! *-:)
Ik had Diarado uitgezocht als hengst voor mijn merrie, juist omdat hij zulke fijne meewerkende en rijdbare paarden geeft (en natuurlijk omdat ie bloedmooi is en al zijn nakomelingen ook erg knap zijn :D )
Helaas is mijn merrie niet drachtig geworden en heeft ze een baarmoeder infectie opgelopen. Omdat het dus best laat in het seizoen wordt en mijn kansen te vergroten ga ik voor een andere hengst (Donthargos). Jongere hengst met supersperma en dichter bij zodat er direct na springen geïnsemineerd kan worden ipv bijna een dag onderweg zijn. Wel Diarado bloed en wat ik tot nu toe gezien heb van deze hengst heeft ie dezelfde fijne rijdbaarheid.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:55

Haha, ik ben juist best een aantal vervelende ervaringen opgelopen met Diarado nakomelingen en zou ze op basis daarvan niet rijdbaar durven te noemen. Maar ze kwamen ook allemaal bij dezelfde fokker vandaan en stonden op dezelfde stal gestald, dan lag het misschien meet aan de opvoeding, management etc :o

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:04

Fly_high schreef:
Haha, ik ben juist best een aantal vervelende ervaringen opgelopen met Diarado nakomelingen en zou ze op basis daarvan niet rijdbaar durven te noemen. Maar ze kwamen ook allemaal bij dezelfde fokker vandaan en stonden op dezelfde stal gestald, dan lag het misschien meet aan de opvoeding, management etc :o

Dat zal zeker ook invloed hebben. En de gebruikte merries. Ik heb heel veel rondgevraagd bij trainers van jonge paarden, juist op karakter omdat mijn merrie zeker niet makkelijk is. Unaniem kwam daar toch wel uit dat Diarado en Tangelo vd Zuuthoeve echt eruitspringen qua doorgeven fijne werkbare karakters. Tangelo spreekt mij niet aan en sluit ook minder aan op mijn merrie dus daarom in eerste instantie voor Diarado gekozen. Donthargos ziet er ook heel fijn uit, helaas nog geen nakomelingen onder het zadel dus het is een gok. Maar als drachtig worden complex is moet je keuzes maken :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:08

Mijn Diarado merrie was best sensibel en zeker geen allemansvriend haha. Ik mag dat wel, maar het moet je wel liggen.

Was een Diarado x Indoctro.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:32

Ha ha, maar Indoctro's zijn zeker niet makkelijk.

Sensibel is wel fijn. Mijn merrie is ook geen allemansvriend en heeft nogal wat noten op haar zang. Ik zou met geeneen hengst verwachten dat het veulen ineens de makkelijkste zou zijn in alles, maar ik ga vooral voor niet nog moeilijker :D

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:55

Pfoeh Indoctro zou ik nooit kopen en ook nooit mee fokken. Heb een aantal indoctro’s onder mn kont gehad, dat waren stuk voor stuk rot paarden :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:07

Ik kijk niet naar afstamming... Maar ik ga ook niet fokken. Dan had ik het wel mee laten tellen.
Natuurlijk zijn er bepaalde vererfbare karakter en stress regulerende eigenschappen die erfelijk zijn. Maar ook daar zitten soms positieve en negatieve uitschieters bij.

Daarom had ik ook een Don Tango B x krack x Jazz. :+
Liefste en braafste paard ooit.