Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:17

Moonlight17 schreef:
Uitvaart is ondertussen 2 weken geleden geweest. Enige wat ze moeten regelen is dat de demente echtgenoot naar het verzorgingshuis gaat en tot die tijd voor haar zorgen. Echter kan dat geen echt probleem, aangezien hun enige dochter volledig afgekeurd is, dus alle tijd heeft om op moeders te passen. Ze staan nogal bekend als een familie die het onderste uit de kan willen hebben. Daarnaast krijg ik allemaal berichten uit de omgeving dat ze na aan het vragen zijn en vandaag zijn ze langs geweest om foto's te maken van het paard.

Boemer, mij zou het persoonlijk niets uitmaken of ik contant of per bank zou betalen. Enige wat ik wel wil bij contant is een betalingsbewijs met handtekening.

Dan vrees ik ook dat ze het paard zelf te koop gaan zetten om de hoogst mogelijke opbrengst te verkrijgen.Bied zelf gewoon mee voor wat jij vindt dat hij\zij waard is. Als het paard een bemerking heeft zoals jij zegt dan zal een ander er niet veel voor geven,zeker niet omdat die er toch geen emotionele band mee hebben zoals jij wel hebt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 13:19

anjali schreef:
@ Mistral,maar je betaalt toch pas NADAT het paard is goedgekeurd?

Mijn bedoeling was keuren en meenemen gezien de enorme afstand. Helaas ging dat in eerste instantie niet op.

Spaansepony

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:31

Ik reken altijd contant af. En bij verkoop zie ik het ook graag contant terug. Mits ze erop staan dat ze over willen boeken mag dat, maar het paard gaat pas de trailer op als het geld op de rekening staat, niet eerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:39

De merrie is goed gekeurd dus gaat binnenkort met mij mee naar huis.

Wat betreft betaling: ik maak het altijd over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:43

Gefeliciteerd zonnebloem!

Ik heb mijn paard ook cash afgerekend.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 14:48

Ik maak het ter plekke over. Kan gewoon op de app laten zien dat ik het overgemaakt heb.

Ik zou dit weekend bij een paard gaan kijken, helaas verkocht.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:26

anjali schreef:
Dan vrees ik ook dat ze het paard zelf te koop gaan zetten om de hoogst mogelijke opbrengst te verkrijgen.Bied zelf gewoon mee voor wat jij vindt dat hij\zij waard is. Als het paard een bemerking heeft zoals jij zegt dan zal een ander er niet veel voor geven,zeker niet omdat die er toch geen emotionele band mee hebben zoals jij wel hebt.

Zo'n vermoeden heb ik ook en dat ze er een eerlijk kloppend verhaal bij gaan vermelden, daar heb ik ook erg weinig vertrouwen in. Mochten jullie binnenkort een 11 jarige springgefokte bruine merrie aangeboden krijgen of voorbij zien komen met de naam Diva. Doe je onderzoek dan alstublieft goed. Ik gun haar een goed huisje met de zorg die ze nodig heeft voor gezondheid. Vragen over haar wil ik ook best beantwoorden. Na 7 jaar ken ik al haar problemen, eigenaardigheden en karaktertrekken.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:17

Ik heb trouwens wel besloten dat ik volledig röntgenologisch laat keuren. Zowel hals, rug als benen. Is klinisch dan ook nog nodig? Lijkt mij wel gezien het andere onderdelen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:20

Ja zeker doen. Röntgen is aanvullend op een klinische keuring.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:25

Ik ben een stille meelezer. Betaal per bank. Direct via de app waar de "oude" eigenaar bij mee kan kijken (buiten mn wachtwoord om natuurlijk). Zo heb je altijd rechtsgeldig bewijs van de koop. Zet er ook altijd naam en afstamming bij. Pas een paard gehad die na koop niet goed bleek (kopers zouden afgehaakt zijn...uhu....voordat wij kwamen die ochtend rx afgekeurd met een 3 en missing spines...Jammer voor meneer dat ik de kopers op fb te vriend heb...) meneer opgebeld en het paard dezelfde avond nog terug gebracht. Geld netjes per bank weer terug

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:39

Gefeliciteerd zonnebloem!

Zeker ook klinisch keuren Autumnn

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:47

Gefeliciteerd zonnebloem! *\o/*

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:07

Gefeliciteerd Zonnebloem! Mijne is vandaag goed gekeurd en daarmee ook daadwerkelijk mijn paard geworden! :D Ze kwam schitterend door de keuring gelukkig. De da iets minder, mevrouw was de da op een gegeven moment zat :=. Nou was die natuurlijk ook heel gemeen en vervelend bezig..
Maar goed, op dat ene dingetje na deed ze alles helemaal super.

Morgen komt ze *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:15

Jaaaa leuk leuk leuk! Gefeliciteerd <3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:17

Sintara schreef:
Gefeliciteerd Zonnebloem! Mijne is vandaag goed gekeurd en daarmee ook daadwerkelijk mijn paard geworden! :D Ze kwam schitterend door de keuring gelukkig. De da iets minder, mevrouw was de da op een gegeven moment zat :=. Nou was die natuurlijk ook heel gemeen en vervelend bezig..

Morgen komt ze *\%/*

Nou, dan maak je borst maar nat. Blijkbaar heeft ze een mening die ze niet onder stoelen of banken steekt; sterkte....

}:) }:)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:18

Gefeliciteerd zonnebloem en sintara! Is dit dan ook het moment dat jullie foto’s en meer info delen van je aanwinst? Ik ben nieuwsgierig!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:20

Nou echt hoor! Met alles was ze heel lief, werkte geïnteresseerd mee, geen kind aan.. Zelfs de buigproeven dacht ze oja dat weer.. En toen was het nou, dit is mijn grens.
Ook niet boos of paniekeren erna ze was heel duidelijk van, klaar nou.
Merrie :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:22

Gefeliciteerd zonnebloem en Sintara! :)

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:39

Wat leuk! Gefeliciteerd sintara!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:48

Moonlight17 schreef:
Uitvaart is ondertussen 2 weken geleden geweest. Enige wat ze moeten regelen is dat de demente echtgenoot naar het verzorgingshuis gaat en tot die tijd voor haar zorgen. Echter kan dat geen echt probleem, aangezien hun enige dochter volledig afgekeurd is, dus alle tijd heeft om op moeders te passen. Ze staan nogal bekend als een familie die het onderste uit de kan willen hebben. Daarnaast krijg ik allemaal berichten uit de omgeving dat ze na aan het vragen zijn en vandaag zijn ze langs geweest om foto's te maken van het paard.

Ik vind dat je best negatief over de familie praat. Heel cru gezegd: waarom zouden ze jou iets gunnen als dit is hoe je over ze denkt?

Iets minder cru: probeer -hoe moeilijk ook- de emotie iets meer los te laten. Het is hun eigendom nu. En wat doe je als je als niet-paardenmens een paard in bezit krijgt: verkopen. In de paardenwereld weten we dat de bijrijder een speciaal persoon is die wel vaker de gunfactor krijgt, een niet-paardenmens is zich daar niet altijd van bewust en wilt van zijn bezit, waar die niets mee kan, af in ruil voor zoveel mogelijk geld waar die wel wat mee kan. Komt het paard in de verkoop, leg dan een bod op tafel en wie weet komt het dier dan alsnog in jouw bezit.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:06

Gefeliciteerd Zintara en Zonnebloem!! *\o/* *\o/*

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:25

Sintara, Zonnebloem, Gefeliciteerd!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:25

Dankjewel dankjewel dankjewel! Ik post ff morgen een foto, op de een of andere manier ben ik dat vergeten.. Ja ik heb filmpjes van een buigproef en een foto van een wondje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:26

Sintara schreef:

Morgen komt ze *\%/*

Ahh super ook. Ik wacht op foto's!

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:20

Gefelicteerd Zonnebloem en Sintara!
Ik heb vandaag ook een paard gekocht :) De tweede in deze zoektocht. De eerste kregen we negatief aankoopadvies van de dierenarts. Dus hopelijk wordt deze wel goedgekeurd. Spannend!