Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kruimellover

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:33

Wat een gaaf Hoofdstel en een mooie stunt haha.

En wat leuk om te lezen dat het nu zo goed gaat Jodym!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:57

Achter het zadel gaan zitten :') oopsie

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:03

Ach kruimellover, dat is nog eens dikke pech. Dat is echt niet leuk om er nog eens bij te nemen. Veel sterkte en beterschap met je merrie :(:)

Jodym, wat leuk dat die bij jou zo braaf is :D lekker genieten!

Haha Anouk, gelukkig dat het zo ook gaat! Toch ergens fijn om zo voor het eerst van je paard te vallen, hoewel vallen nooit leuk is. Hoeft het ook niet gelijk een trauma te zijn. Knap hoofdstel!

Ik heb vandaag met Marie aan de hand gewerkt, morgen gaat mijn lesgeefster ze rijden. Het was hier vandaag heel erg aan het waaien en regenen, maar daar zijn we gewoon door gegaan. Ze stond met dit weer wel heel fris, maar op het einde deed ze mooi de drie gangen op mijn commando.
Afbeelding
Afbeelding
Even wat kliekjes :D

Met mijn rug leek het vrijdag wat beter te zijn, maar sinds vandaag weer wat erger. Als ik op mijn ruggengraat duw krijg ik echt veel pijn :( Toch maar blijven hopen dat er verder niks aan de hand is en ik toch geen zenuwbeschadiging heb.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 10:19

Och Kruimellover wat heftig! Ik duim hard voor goed herstel!
CalipsoLover balen dat je rug een beetje dwars ligt! Hopelijk dat het nog wegtrekt met voldoende rust.
Knappe Dije!! Wat leuk, zo'n fotoshoot! Zou ik eigenlijk ook eens moeten doen met Tim.
Jodym fijn dat het rijden nog lekker gaat zo!
En oeps, achter het zadel gaan zitten, kan mij voorstellen dat paardlief dat even gek vond, fijn dat je je niet bezeerd hebt en geniaal dat je erom kan lachen!!

Hier serieus de puberfase ingegaan :') en oh wat hij allemaal uit de kast trekt... whahahahahah! Hij heeft wel ontdekt dat ik dus ook streng kan zijn, dat was een heuse ontdekking. Ook heeft hij behoorlijk springtalent laten zien (want ja, waarom zou je stoppen voor een zweep als je er ook overheen kunt springen....), maar ook grote stappen gemaakt met bijvoorbeeld de flacon antivliegen spray. En niet te vergeten, ik heb naast hem staan springen met mijn handen op zijn, totaal niet onder de indruk, maar nog mooier, ik leunde best wel aardig op hem op een gegeven moment, en ook dat was niet boeiend. Enigste puntje is dus dat hij vreselijk recalcitrant wordt bij stormachtig weer, dat ben ik dus niet gewend zelf, dus even omdenken. Zo grappig hoe je op die manier steeds weer voor nieuwe verrasingen staat!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:45

Dankjulliewel voor de leuke reacties op Dije z'n foto <3 Ik geef ze door, aan zowel Dije als de fotografe! :D

Ohh Kruimellover... wat enorm heftig, dat is met recht een rollercoaster ja.. :(:) Ik hoop op goed nieuws!!

Hahaha leuke actie Anouk.. nouja, kun je dat ook van je lijstje afvinken. Beter zo dan gelijk knoerthard :P Nu kon je er gelukkig zelf nog om lachen, wel jammer dat het dan niet op beeld staat inderdaad := En prachtig nieuw hoofdstel :+: Staat 'm echt goed :D +:)+

Knappe Marie <3 Goed dat je toch bezig blijft met d'r, ondanks dat je niet gaat rijden. Hoop wel dat je echt snel weer gaat opknappen en er inderdaad niet toch iets aan de hand is..

Fotoshoots vind ik altijd erg leuk Mrs_Midnight! :+: Met Tamme ook heel veel gedaan en kijk zeer regelmatig zo'n beetje alle foto's nog terug :D <3 Grappig hoe Tim je steeds weer weet te verrassen := Heerlijk, dat puberen _O-

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:17

Lijkt alsof je het goed naar je zin hebt Midnight :D

Wat zijn eigenlijk verder de plannen met Dije? Ga je hem houden of is die voor de verkoop?

Mijn lesgeefster heeft vandaag weer met Marie gewerkt en wat ging dat goed seg! Voor het eerst een galopje onder het zadel gedaan, en meteen dus ook los. Ze was super gecontroleerd. Ook zit het basis-stuur er nu ook echt op, diagonaal en cirkels lukken uitstekend en ze loopt ook al hele mooie rechte lijnen. +:)+ Ik blijf voorlopig enkel uitstappen en mee kijken vanop de grond.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:00

Dije is voor de verkoop, al probeert zo'n beetje iedereen in m'n omgeving mij over te halen hem te houden :') Tamme wordt er ook niet jonger op.. maar ik ben er 1. nog láng niet klaar voor om Tamme te 'vervangen' en 2. Dije is een investering :P Zou 'zonde' zijn om die te verspillen. Raar om zo over een levend dier te praten, maar dat is 'handel', al noem ik mezelf dan weer liever geen handelaar :') Eerder een match-maker _O-

Wat gaaf dat ze een eerste galopje onder het zadel heeft gedaan met Marie! En knap dat ze al zo goed rondloopt +:)+ Wat zul jij trots zijn :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 07:30

Jullie gaan zo hard. Het is bijna niet bij te houden.

CL, wat super vervelend van je val, en nog vervelender dat je er toch nog last van hebt.

Midnight, streng zijn is een goede leerschool voor pubers. Lekker opvoeden, worden ze mak van :'). Goed bezig hoor!

Hier gister voor het eerst gelongeerd met zadel op met Abby. Kleine meisje doet dat super dapper en heeft geen pas verkeerd gezet. Afbeelding

Verder geniet Dory nog even van de wei. Ze staat nu op de dijk, wat betekend de hele dag heuvel op en heuvel af lopen en ze wordt duidelijk sterker en beter. Afbeelding
Dat is momenteel haar favoriete bezigheid

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:23

Oeps Anouk, dat is nog goed afgelopen zo.
Wel fijn dat hij nu valproof is en je weet dat hij niet met veel spanning blijft zitten.

Blijf maar even rustig aan doen, CL :(:)
Fijn dat ze nu zo lekker loopt. Als je rug straks oké is neem je het zo over :)
Ze heeft een lekker bekkie <3

Mrs_M heeft een echt puberpaard :))
Het is een fase...Denk ik :D
Wel leuk juist dat omdenken, ontdek je ook weer nieuwe kanten van jezelf.
Dat springen naast je paard heb ik ook veel gedaan voorheen. Is een mooie oefening.

Pas je op dat Dije niet naast zijn hoeven gaat lopen met alle complimentjes?
Voor hem kom je straks vast ineens de juiste match tegen.

Myrthee_ Abby lijkt inderdaad niet echt onder de indruk!
Een lekkere kriebelsessie op slecht bereikbare plekken is altijd fijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:55

Ik zal ook weer eens een update geven :) Ben een paar dagen op vakantie geweest dus Joya had ook vrij. Maar gisteren en vandaag mocht ze weer aan de slag. ~~}>

Gisteren vanwege harde wind en stortbuien in de binnenbak gereden. Rijden en werk aan de hand ging prima maar het gaafste was het opstappen.
Joya heb ik leren inparkeren voir het krukje maar gisteren hebben we dat naar een ander level getild.
Joya stond op een paar meter van het krukje. Ik ging op het krukje staan, riep het commando "kom voor" en warempel ze deed het. Ze liep uit zich naar het krukje en "parkeerde in" de enige correctie was dat ze 1 stap meer naar voren moest. Zo gaaf! *\o/*

Vandaag heb ik alleen buitengereden aangezien rijmaatje moest werken. Aangezien we in de toekomst wel veel vaker alleen op pad moeten was het een mooie oefening.
Er was veel werk op het land dus die stukken heb is er naast gelopen. Bollenrooien en sla-planten zetten was best spannend. Ook dwars door het dorp met veel verkeer is makkelijker en veiliger aan de hand. Maar in de duinen deed ze het supergoed! Ben meer dan tevreden :j

Afbeelding

Zo lijkt ze een beetje beteuterd. Mentaal is alleen op pad nog best zwaar.
Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:09

@Calipsolover, hoe gaat het inmiddels met jouzelf? Nog veel last van de val?

@utopia, match-maker _O- ik vind het een goeie omschrijving _/-\o_

@Fransje, dat lijkt me een betere opstap tactiek dan die van mij :D wel stoer zo alleen in de bossen, Mac is kei braaf maar dat zou ik nog niet durven :)

Vandaag weer les gehad :D en mijn vriend weer op gescheept met de camera :+
Les ging weer super goed hij doet zo knap zijn best <3 vandaag met opstappen maar weer even laten vasthouden maar hij bleef keurig staan, misschien heeft hij van mijn val geleerd dat aanlopen niet handig is :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<3

Ik heb 2 instructrices, bij de ene les ik nu wekelijks op dinsdagavond, en bij de andere les ik ongeveer elke 3 weken een keer op zondag. Vandaar dat ik deze keer eergisteren en vandaag weer les had :) maar de instructrice van de zondagen is meer voor grondwerkles :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:32

Calipso, fijn! Mooie stappen vooruit zodat jij straks zo door kan rijden! Hopelijk knap je snel op.

Fransje, hoe knap! Dat kan ik een paard echt nooit geleerd krijgen... helemaal verbaasd ben ik als ik dat mensen die doen.

Anouk, ziet er goed uit! Dat je dat kan joh alleen met schoenen rijden!

Van mijn kant weinig bijzonderheden. Paard begint sinds vorige week ineens super te eten. Hele dagen voordroog terwijl ze eerst er naar keek en liet liggen.
Moest van veearts op pulp of luzerne voeren voor meer spek op de ribben.
, beide vreet ze niet. Nu heb ik het gemengd en dat lust ze dan weer wel. Muts...

Vorige week donderdag naar binnenhal geweest. Ging super! Daarna niet gereden tot vandaag.
Dat ging wat minder. Na opstappen ben ik een rondje gaan stappen waarna ik mijn laarzen dicht klikte, de drukker bovenaan, eerste ging goed. 2e schrok ze en moest ik der in de keerwand trekken. Koekoek... daarna met aan galopperen weer een keer proberen.
Helaas met afstappen ging het echt mis. Had mijn been erover en wil naar de grond gaan. Ergens schrikt ze van en vliegt vol opzij. Gelukkig kon ik voet uit linker beugel krijgen, Ik voelde der al spannen namelijk.

Daarna nog met krukje paar keer ernaast gestaan. In begin veel spanning. Toen nog een keer voet in beugel en ernaast gehangen. Dat ging goed. Ze bedoeld het niet kwaad.

Morgenvroeg om 0745 is ze nog een keer aan de beurt. Hopelijk laat de vele regen tot 0900 op zich wachten...

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:38

Ik zal jullie even kort op de hoogte brengen van de vreselijke uitslag van gisteren. M’n merrie, m’n alles, moet ik laten gaan. Alles hebben we geprobeerd en gedaan als ze weer eens iets had. Maar nu kan ik niks meer. |( Haar hoefbeen is verzakt en gekanteld en ze kunnen niks meer voor haar doen. Wat een drama en wat een pech de afgelopen maanden. Van 3 paarden begin van het jaar heb ik er eind deze week nog maar een over.
M’n tranen blijven maar komen. Ik hou zoveel van dat dier. Ze is pas 10 en had nog minstens 10 jaar mee moeten gaan.

Sorry voor m’n egopost, maar ik vond dat ik jullie op de hoogte moest brengen.

Ik blijf jullie wel volgen en ga dit allemaal even laten bezinken. En dan wil ik straks op m’n gemak op zoek naar een nieuw vriendinnetje die hopelijk wel heel lang bij me kan blijven. Nu eerst maar afscheid nemen en dan kijk ik wel weer verder.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:39

Verschrikkelijk nieuws Kruimellover :(:)
Heel veel sterkte Y;(

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:53

-O- :(:)

Heel veel sterkte Kruimellover!

Y;(

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:56

Heel veel sterkte :(:)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:14

Heel veel sterkte Kruimellover!!! Y;(

@PSvanlot, ik hoor daar steeds meer mensen verbaasd over zijn, ik ben niets anders meer gewend haha

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:21

Och Kruimellover, wat een brute pech zeg ;( Heel, heel veel sterkte gewenst :(:)

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:38

Och Kruimellover wat ontzettend K*dt.... heel veel sterkte!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:46

Wat een ongelofelijk kalote nieuws Kruimellover, zo veel pech....heel veel sterkte :(:) Y;(

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:48

Wat klote! Enorm veel sterkte.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:36

Oh kruimellover wat een pech!! Heel veel sterkte Y;(

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:02

Ik wil wat vragen over opstappen, en gezien hier mensen zitten die het over een hele andere boeg gooien dan ik, komen er misschien wat goede ideeën boven.

Nu mijn paard veel beter aan het eten is komt ze natuurlijk ook veel beter in haar vel en in haar energie. Nu vindt ze dingen snel wat spannend en hadden we gisteren in het rijden en in het afstappen wat gedoe.

Vandaag met opstappen was ze ook wat gespannen. Duurde even voor ik er op kon. Daarna ging het prima met rijden en ook met afstappen. Even iemand ernaast laten staan.

Nu heb ik bedacht dat ik haar wil leren dat ze gewoon relaxed naast me moet staan als ik naast haar op een krukje sta. Zonder dat ik, voordat ik op het krukje klim, de teugels al kort moet pakken. Dit wil ik pas doen als ik er naast sta, maar dan moet ze dus wachten.

Hoe zouden jullie dat aanpakken? Vanmorgen ben ik gewoon steeds opnieuw naast haar gaan staan tot ze goed stil stond en toen opgestapt. Uitgebreid beloond als ze stilstond.

Ik ben totaal niet bekend met grondwerk

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:42

Ohhh man, Kruimellover.... wat vreselijk... heeeel veel sterkte!!! :(:)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:08

Kruimellover, wat vreselijk rottig.. heel veel sterkte..

Psvanlot je kunt op fb nog steeds gratis aanmelden voor de opstapchallenge van Celine van der Stroom, daar kun je dit stap voor stap leren.