[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Benoite

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:01

Leuk filmpje! En inderdaad een hoop lol met je knollen *\%/*

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:40

Wat een onwijs leuk filmpje! Kan je voor Shadow niet een parcoursje met pionnen uitzetten, wijd genoeg zodat jullie er ruim doorheen kunnen net als bij het mennen kan? Misschien snapt Shadow dan het tandemrijden beter? Dat kan ook met kleine pionnetjes zonder ballen erop, dat is ook voor je eigen focus goed.
http://www.hshorses.nl/files/2016/03/Ji ... R-2016.jpg , zoiets bedoel ik, maar dat kan ook met kleine goedkope pionnetjes.

Ik denk trouwens dat het goed is om ze los van elkaar te houden en niet door een kaptoom o.i.d. van Callas, hoewel dat misschien wel lastiger is. Maar het maakt het verwarrender voor Callas lijkt mij.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 23:36

Hi Benoit, ja veel lollen met mijn knollen, hahaha.

Jet, ja grappig was het. We hadden zoveel lol. Ik zou met shadow eerst weer een poos moeten "mennen" of lange leidselen zodat hij het idee weer begrijpt. pionnen zijn denk ik een issue voor Callas, daar zijn we nog niet aan toe.

Met tandemrijden zitten er aan het hoofdstel van het achterpaard ringen ter hoogte van de ogen waar de leidsels van het voorpaard doorheen gaan. Ik heb zulke ringen niet, maar wel ringen aan het kaptoom. Dus vandaar dat ik de leidsels daar door had gedaan. Zowel met als zonder werd een puinhoop. Het was maar een probeersel, ik stort me er ooit nog wel eens op. Probleem blijft dat als Callas te snel loopt ze hem kan betrappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:39

Wauw, wat knap zeg wat je doet!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 00:00

Mwah, als het goed zou gaan wel, humpiedumpie, dan was het knap, nu is het een rommeltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 01:01

Ik vind het knap wat jullie allemaal doen!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 01:09

Dank je!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 07:34

Humpiedumpie schreef:
Ik vind het knap wat jullie allemaal doen!

Ik vind het gewoon heel erg leuk en gezellig. Dat soort dingen houden Callas paarden van en die van ons ook.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 07:42

Jammer dat het met pionnen met Callas nog niet zou gaan. Ik weet dat van die ringen bij de ogen, maar als een achterpaard zoiets niet gewend is, zal het voor dat paard ook wel vreemd zijn. En ja, dat Callas sneller loopt dan Shadow snap ik ook wel weer, dat maakt het ook wel een stuk lastiger.
Ik vind ze inderdaad ook wel heel braaf zoals al eerder genoemd, zoals ze af en toe in de knoop komen, ze geven er eigenlijk niks om.
Als je ze toch vast wil hebben aan elkaar zeg maar, kan je ook eens kijken naar duidelijke plaatjes van een gogue, dan heb je bij het kopstuk een extra deel zitten met twee ringen waar het touwtje door gaat, dat maak je aan het kopstuk van het hoofdstel vast.
Het is misschien toch wel leuk om het als afwisseling af en toe te blijven doen.

Op dit plaatje kan je denk ik wel zien wat ik bedoel:
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... WAQAvD_BwE . Dat kan je zelf ook in elkaar flansen van bijvoorbeeld een oud stuk longeerlijn, het hoeft niet persé van leer hoor.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 09:02

pien_2010 schreef:
Ik vind het gewoon heel erg leuk en gezellig. Dat soort dingen houden Callas paarden van en die van ons ook.

Of ze het leuk vonden weet ik niet, maar ik denk dat ze het in ieder geval niet erg vonden. Het miniritje erna vonden ze leuker.

Ik vond het in ieder geval wel erg leuk en ga het zeker nog eens doen, maar dan moet ik eerst meer met Shadow getraind hebben. En in feite moet je natuurlijk altijd het snelste paard voorop doen, dus Shadow voorop is niet handig, maar normaal gesproken loopt hij veel sneller dan Callas. Hij draaft meest, hij heeft helemaal geen geduld om te stappen. Het leek me een leukere methode om hem mee te nemen om Callas het gevoel te geven dat ze niet alleen is. Als handpaard vindt hij het minder leuk volgens mij. Daar ziet hij het nut niet van in. Maar voorop lopen is wel zijn ding. We gaan het wel zien.

Dank Jet, voor je tip van de gogue. Callas heeft er geen problemen mee dat er iets langs haar ogen komt, als ik echt tandem ga rijden dan koop ik iets voor haar. De gogue heeft de ringen verkeerd staan. De ringen moeten haaks op het hoofd staan. Met het kaptoom staan ze wel goed, maar zijn ze te weinig flexibel. Ik denk dat dat met de gogue ook zo is, te weinig flexibel. Ik kan inderdaad ook zelf iets maken, maar als ik doorzet en het is erg leuk dan vind ik het niet erg om er speciaal iets voor te kopen.

Over de pionnen, ik ben ernaar toe aan het werken om met spannende dingen te werken, maar ik volg rustig de lessen van TRT en wil het écht goed doen en alles in zijn volgorde zonder daaraan voorbij te gaan. Ik zie de logische volgorde in zijn training en wil niets haasten. Ik weet waar dat naar toe kan leiden bij Callas.

Pien, het schoffie wat Shadow droeg is niet wat jij me gegeven hebt. Dat past hem helaas niet. Dat is voor Hercule en Callas' ruggen bedoeld.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:51

Wat een super grappig filmpje :D. Shadowtje ziet er trouwens goed uit, wat een spiegel zeg!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 10:54

Dank je Sintara, afkloppen maar voor 26 jaar is het nog een toppertje. Hij wordt wel wit in zijn gezicht. En in de zomer hoest hij door het droge stof. Dan is zijn luchtpijp geïrriteerd en krijgt hij hoestsiroop. Vindt hij zo vies! Net een kleine jongen die zijn medicijnen niet wil nemen, zo cute!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 14:35

En ik heb mijn boek binnen. Pien ik denk dat hij nu bij jou ook binnen is?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:59

Gaaf dat je nu zelf je boek ook hebt!

Ik snap dat die ringen niet goed zitten zo hoor, maar crea-bea als jij bent, dacht ik dat jij daar wel een geschikte oplossing voor zou hebben om zoiets zelf in elkaar te zetten }> .
Ik heb er geen idee van of zoiets zo te koop is, dan beland je weer aan een menhoofdstel denk ik, als die dan zonder oogkleppen te koop zou zijn is dat waarschijnlijk de meest simpele oplossing als je er echt verder mee zou willen gaan.
Maar zo lekker met zijn drietjes aanrommelen is ook al geweldig, het leidt jou en Callas toch wel van de grote schrikmomenten af omdat jullie focus anders ligt.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:37

Ik vind het vooral echt leuk om te zien, je hebt oprecht fun en plezier met je beestjes. Das waar het uiteindelijk allemaal om draait. Ik zie je zelf ook al lachend zitten wat wijst dat je je wel goed voelt. Word ik zelf ook blij van.

Van mennen geen verstand maar zo te horen heb je er zelf wel genoeg kennis van dus dat zal vast ook wel goed komen.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 06:55

Leuk filmpje Mo.

Zelf zou ik even een paar keer met Shadow en lange leidsels gaan oefenen, zodat het weer allemaal in haar koppie zit hoe het ook weer moest.
Je ziet in het filmpje dat ze af en toe onzeker is over wat je van haar wilt met het tandemrijden.
Zodra ze de hulpen ( zowel je stemhulpen als je stuurhulpen) weer begrijpt dan zal ze ook veel beter blijven doorlopen.

Grappig je ziet Callas een paar keer denken van "zeg Shadow ,loop eens door joh" :') en probeert haar vooruit te duwen.

Zo leuk ook de grijze toet van Shadow. Als handpony doet ze het goed, ze wil af en toe voor Callas lopen maar dat corrigeer je goed.

Leuk bezig zo met je paardjes +:)+ .

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:47

Monique bedankt voor het filmpje. Het plezier spat er vanaf. Heerlijk om te zien.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:32

Monique1963 schreef:
En ik heb mijn boek binnen. Pien ik denk dat hij nu bij jou ook binnen is?

|( Hélàs. Ik was zo blij met jouw bericht, dus ik na het werken in de gîte vlug naar huis vanwerge het boek. :(:) zo jammer.
Nee hoor, zal wel komen volgende week. Ik laat het je weten als het er is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 09:52

Hi dames,

@Jet, als ik met tandemrijden door ga dan koop ik van die ogen. En er zitten geen oogkleppen aan, hoewel dat voor Callas schrikkerigheid niet zo erg zou zijn.

@Fotsy en @Fardoe, ja we hadden echt pret met zijn allen. Was erg leuk. En dat is toch het belangrijkste.

@Joey, waarom noemen jullie Shadow toch allemaal een meisje? LOL, het is een ruintje! Komt het door zijn prachtige manen? En op een van de filmpjes heeft hij toch echt 5 beentjes, hahahaha. Ik had idd al wat met Shadow gelangeleidseld en omdat ik daar een zweep kan gebruiken als aanduiding, gaat dat goed. Maar ik weet niet hoe ik het allemaal moet organiseren in mijn handen met 2 paar teugels en een zweep ook nog. Als je met dubbele teugels 1 paard rijdt, is dat niet zo gecompliceerd, maar met 2 paar teugels 2 paarden rijden is veel moeilijker vind ik. En ik was ook bang dat de zweep langs Callas' gezicht haar zou doen schrikken omdat ik vermoed dat ik er zelf nog te onhandig mee ben. Het is allemaal een kwestie van oefenen. Maar als handpaard is het ook al leuk en ook al genoeg uitdaging voor ons.

@Pien, hè wat jammer! Nog even geduld dan!

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:53

Doet me goed, dat je weer es plezier ohz hebt met je paardjes, je lacht , ontspant en ondanks al het clown gestuntel van je shet kerel blijf je het zelf wel leuk vinden.
+:)+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 11:59

Hi Peet, ja wat een stoer kerel-shetje is het hè? Vanmorgen hadden ze wel even een issue. Ik liep gewoon met ze over het erf en Shadow liep kennelijk niet snel genoeg en Callas beet hem in zijn kont. Ik heb het niet gezien, ze liepen achter me, maar ik hoorde haar tanden op elkaar klappen nadat arme Shadow zijn vel eruit floepte. Prompt erna hoorde ik twee plofjes van hoefjes tegen Callas' boeg en vervolgens de beroemde Callas-PIEIEIEIIEIEIEIEP. Ik heb net gedaan alsof ik het niet merkte, ze zoeken het maar uit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:02

_O- , zo doe je dat. Ik merk ook nooit iets bij mijn paarden en vaak ook vroeger bij mijn kinderen. Ze zoeken het maar uit.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 12:07

Hahaha, ja zo is het Pien, ik bemoei me er mooi niet mee. Ze voeden elkaar wel op. En arme Shadow kon niet harder lopen, want ik laat hem niet voorbij mij komen. Tja...

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:46

Mijn beste vriendin heeft 2 zwarte menshetjes en het zijn merrie's. Dus het zit gewoon in mijn systeem dat zwarte shetlanders merrie's zijn :o .
Ik zal me nu niet meer vergissen om stoere Shadow als een zij aan te spreken :D .

Shadow laat zich in elk geval niet op zijn kop zitten door Callas, hij geeft meteen een koekje van eigen deeg terug +:)+ ..

Pien treur niet, ik ben ook nog aan het wachten dat de postbode het boek in mijn brievenbus gooit.
Maar het voordeel is nu wel dat ik niet in de verleiding kom om het boek al te gaan lezen voor ik op vakantie ben ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 14:15

Hey dat is gek Sandra. Bij jouw track and trace staat dat het afgelopen dinsdag is bezorgd.

En ik snap nu dat je ZIJ tegen mijn stoere ex-hengstje zegt. Hij is tot zijn tiende hengst geweest, of nog later geloof ik. Pas toen ik Bubbles kreeg hebben we hem laten castreren.

Net terug van een kwartiertje stappen met hun twee. Het idee was een rondje voetbalveld, maar het is hier vandaag een nationale feestdag en dus zwermde het van de kids die spelletjes deden met de leraren op het voetbalveld. Alleen maar naar het kruispunt gereden, intens gestaard naar rollen hooi in het land, (shadow boeit het niet) en verder lopen klieren met elkaar. Shadow loopt te happen naar haar mond en er is veel plat-oor. Ik ga een topic openen over tips en tricks met handpaarden, (als het er nog niet is). Ik heb hier wel interessante info voorbij zien komen, misschien leuk om dat te delen met anderen. Als ik het geplaatst heb zal ik hier even de link zetten, dan kunnen degene die willen daar info delen.

edit de link [BRT] Handpaard, tips?